[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:55

Ja het gat heeft nu de gelegenheid gehad om te "legen" en daardoor is de druk eraf. Heb het zelf met mijn tragus gehad: zo dik dat het staafje klem zat := Piercer heeft er toen een langer staafje in gedaan en toen had het wondje weer ruimte om te bloeden etc en toen was het goed :) Ben benieuwd wat er nog aan te doen is! Ga je 'm anders opnieuw laten piercen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:12

Hmm, ik heb hier al een tijdje niet meer gepost.

Iemand ervaringen met surface piercings in de nek?
Ik heb gelezen/gehoord dat die ong een jaar moeten helen en tegen die tijd alweer uitgegroeid zijn en daardoor dus eigenlijk alleen littekens overblijven. En dat je niet kan zwemmen enz, wat klopt hier wel en niet aan?
Ik heb nu alleen mijn snakebites, ik wil graag nog een piercing en die vind ik heel mooi.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:13

Lous schreef:
Zelf geen ervaring mee,maar bekenden die hem hadden, haddem hem niet lang. Ze groeien namelijk heel snel uit.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:19

Corelli schreef:
Ja het gat heeft nu de gelegenheid gehad om te "legen" en daardoor is de druk eraf. Heb het zelf met mijn tragus gehad: zo dik dat het staafje klem zat := Piercer heeft er toen een langer staafje in gedaan en toen had het wondje weer ruimte om te bloeden etc en toen was het goed :) Ben benieuwd wat er nog aan te doen is! Ga je 'm anders opnieuw laten piercen?

Dat voelde ik wel gelijk ja! Wat een opluchting dat het staafje eruit was en dat die troep eruit was voeldr het al stukken beter.. Ik denk niet dat ik hem opnieuw laat piercen nee. Het was al een gepruts, ik heb een korte dikke tong en mn tongriem zit vrij ver naar voren. Hij had hem dus scheef gezet omdat ie anders te ver naar voren moest. Vanaf de bovenkant zag je er niks van, aan de onderkant zag je dat het balletje naast mn tongriem zat.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:33

chimello schreef:
Hmm, ik heb hier al een tijdje niet meer gepost.

Iemand ervaringen met surface piercings in de nek?
Ik heb gelezen/gehoord dat die ong een jaar moeten helen en tegen die tijd alweer uitgegroeid zijn en daardoor dus eigenlijk alleen littekens overblijven. En dat je niet kan zwemmen enz, wat klopt hier wel en niet aan?
Ik heb nu alleen mijn snakebites, ik wil graag nog een piercing en die vind ik heel mooi.

Heb ik gehad.
Na elf maanden eruit gehaald omdat ie inderdaad goed aan het uitgroeien was en ik wilde geen te lelijk litteken. Je ziet er amper nog wat van gelukkig. Dat is alweer 1,5 jaar geleden en ik wil heel graag weer iets dergelijks! Misschien twee MD'tjes of zo.

Zwemmen kan wel, maar zoals met iedere piercing moet je hem natuurlijk goed uitspoelen, en verder helemaal zelf laten genezen. Bij mij was hij ook nooit ontstoken geweest en ik heb hem op eigen houtje laten genezen, maar hij is er gewoon uitgegroeid.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:21

Hallo!

Ik kom hier even binnenvallen :o
In Augustus wil ik weer een piercing laten zetten (2 eigenlijk) maar nu zit ik te twijfelen over welke het mooist zou staan bij mij.
Nu twijfel ik tussen een forward helix (2x) http://24.media.tumblr.com/tumblr_m2e0r ... o1_400.jpg
En 2 lager gezetten helix https://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos- ... 4347_n.jpg

En hier dan ook een foto van mijn oor,
https://mail-attachment.googleuserconte ... H2Ti353Bsc

Zelf vind ik het allebei heel mooi maar ben benieuwd wat andere mensen vinden.

Ervaringen over 1 van de 2 zijn ook welkom :)
Alvast bedankt :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:10

De foto van je oor doet het hier helaas niet :n

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:26

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:40

Ja, nu zie ik hem wel! Gezien de vorm van je oor zou ik voor de forward helix gaan :j Daar heb je de meeste ruimte en vind het altijd wel mooi als piercings niet "krap zitten" :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:48

Bedankt voor je reactie :)
Dat is waar ja, het moet idd niet te opgepropt zitten :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:44

Mweh. Heb hier al eerder geklaagd over mijn rook en het is nog steeds niet beter. Enige tijd geleden in A'dam mijn piercing laten vervangen door een lang bioplast staafje. Piercing zelf is op zich rustig maar ik kan er _niet_ op liggen zonder dat het echt pijn doet. Er lijkt vanuit binnen enorm druk op te staan maar aan de buitenkant is er niet veel aan te zien. Als dit zo door gaat laat ik hem eruit halen, ik slaap er slecht door. Kan dat komen doordat het staafje gewoon domweg te lang is? Het is écht een lang staafje. Zelf er iets afhalen ga ik echt niet doen, na de helse ervaring met het verwisselen van de piercing kom ik er zelf echt niet meer aan, behalve om hem schoon te maken.

-O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:59

naah wat lastig! ik kan er een ringetje in doen of een zilveren of gouden staafje, vanaf dag 1 erop geslapen en ik heb weer nergens last van .
ik zou hem als ik jou was laten inkorten, dat ie wel nog wat speling heeft maar niet meer zo heel lang is. en er gewoon niet op liggen zolang het pijn doet.
:(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:04

Er niet op liggen is makkelijker gedaan dan gezegd, als ik slaap rol ik er gewoon op en word ik wakker omdat het zeer doet :+ Ik heb er hiervoor ook nog _nooit_ last van gehad, kon er altijd gewoon op slapen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:43

Dan zou ik lekker je staafje korter maken, denk dat dat het laatste wat je kunt doen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:47

Ik ben gisteren bij Dare2Wear terug geweest om mijn navel te laten wisselen voor een korter staafje. Hij gaat veel beter nu, ik kom er ook niet meer steeds langs met m'n kleding. :D
Ook wel goed nieuws gekregen.. Ik was bang dat hij niet goed ging omdat hij nog zo prutterig en korsterig is na 3 maanden (ook bloedkorstjes), maar volgens de piercer was dat normaal en zag hij er juist goed uit voor 3 maanden. (:

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:02

hey vanmorgen was mijn traguspiercing ( zo'n 6 weken na het zetten) eruit.
Na een kwartier vissen heb ik hem uit mijn oorbuis? gekregen en in bed
heb ik het bolletje toen gevonden.
Met hulp en heel lang pielen hebben we hem er weer in gekregen, maar nu is mijn
vraag: hoe krijg ik het bolletje goed vast?
het is al de tweede keer dat het bolletje los zit, alleen nu was het hele ding
dus uit m'n oor.
hebben jullie tips? hij voelt wel gewoon stevig vast en draai hem regelmatig aan!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:23

Ik heb juist de omgekeerde vraag. Het bolletje van m'n traguspiercing zit zooo vast dat ik hem echt niet los krijg! Iemand dé tip?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:31

Ik ben m'n bolletje van mijn tragus kwijt geraakt en toen m'n hele piercing, die was binnen no time dicht maar ik wil hem nu een jaar later weer laten zetten maar is dat slim en doet veel pijn?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:02

Targaryen schreef:
Ik heb juist de omgekeerde vraag. Het bolletje van m'n traguspiercing zit zooo vast dat ik hem echt niet los krijg! Iemand dé tip?
Ik ben gewoon naar de piercer gegaan en heb gevraagd of ze het bolletje wat losser konden draaien. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:18

Balletje losdraaien kan echt lastig zijn! Je kunt voor meer grip proberen om het met operatiehandschoenen te doen of met wat oogschaduw op je vingers. En anders terug naar de shop :j

Voor vastdraaien heb ik dezelfde tips: handschoenen of oogschaduw (alleen zou ik oogschaduw niet doen bij een pas gezette/niet genezen piercing)
Met vastdraaien hou ik zelf altijd het staafje vast met een pincet omdat ik geen twee vingertoppen in mijn oor krijg

Succes!!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:22

Dat zijn handige tips, alleen krijgt je oor geen kleurtje van de oogschaduw? :')

Ik duw het staafje altijd met m'n ene hand tegen m'n tragus aan en hou hem daarmee tegen, en dan draai ik met de andere hand het balletje los.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:36

van die operatiehandschoentjes of hoe ze ook heten zijn echt heel handig

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:46

Mijn tragus krijg ik ook echt nooit zelf los, dus ga er maar mee naar de piercer, gelukkig vind ze het helemaal niet erg om 'm voor me te wisselen. Heb nu bioflex, die kan ik gewoon los knippen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:47

Nicole schreef:
Ik ben m'n bolletje van mijn tragus kwijt geraakt en toen m'n hele piercing, die was binnen no time dicht maar ik wil hem nu een jaar later weer laten zetten maar is dat slim en doet veel pijn?

Lijkt me misschien wel pijnlijker ja, maar is het geen optie om hem in je andere oor te laten zetten?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:47

Nicole; je kunt hem gewoon opnieuw laten zetten. Als het goed geheeld is kan het door het littekenweefsel heen, maar als je ervaring is dat littekenweefsel moeilijk geneest, kun je hem er ook net een millimeter naast laten zetten. :j