[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:28

2 rode paprika's? Mensen bewonderen mij al met 1 hele.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:39

Mag ik me hier ook melden?

Ben 4 jaar geleden begonnen met af te vallen, was op een jaar 10 kg kwijt (van 75 naar 65). Ik at netjes gezond, veel groenten, lette op mijn kcal...
Tot ik mijn huidige vriend leerde kennen, op 1,5 jaar tijd 25 kg erbij. Van maatje 38 naar 42. Ben nu toch echt wel terug aan afvallen toe.
Ik ben samen met Tesseke aan het Weight watcheren ;) Soms gaan we ook samen naar de fitness.
Alleen heb ik soms te weinig motivatie.
Tot op vakantie, Vorige week naar londen geweest. Ik wou doodgraag een buitenritje gaan maken in Hyde park, dus ik samen met vriendlief naar de stal.
Mevrouwtje vraagt wanneer ik graag wil rijden... Allemaal geregeld tot ze mijn lengte en gewicht vraagt.
(164 en 88kg) Zegt ze: Ben je wel zeker want zoveel lijk je helemaal niet te wegen, ik zeg daarop dat ik zeker ben en ineens gaat het ritje niet meer door. Het maximum gewicht zit er op 75 kg en voor een man op 80kg...
Nu ja, ik als emotioneel ding zeg ik doodleuk tegen mevrouwtje: Dan rijd ik wel gewoon thuis op mijn eigen paard!
Loop ik weg met mijn vriend en natuurlijk kwamen er traantjes. Daar sta je dan met een gewicht waar je niet naar lijkt. Ben je ook vet mee.
Had niet gedacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben, maar heb nu dus wel terug wat motivatie om er met goede moed aan te beginnen.
Eerst die barrière van 80 kg overwinnen en dan stilletjes meer (kilo)grammetjes verliezen. :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:01

F_Orumster schreef:
2 rode paprika's? Mensen bewonderen mij al met 1 hele.

Ik vind dat zó lekker he :') paprika ! :)

Hier idem dito Bumble horse.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:07

@Bumblehorse: verschrikkelijk die gewichten die ze hanteren :s Mijn man is een magere boon en zelfs hij weegt 83kilo (vraag mij af waar er bij hem vet zit...).

Laat je zeker niet doen hoor ;)

Ik blijf momenteel steken op -56 kilo, nog 14 te gaan, zucht...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:21

Kan me voorstellen dat dat aankomt, Bumblehorse! Als het nou pony's waren... dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Qua gewicht heb ik iets dergelijks meegemaakt. Altijd onder/rond 70, toen in een korte peroide (helaas niet door zoiets leuks als een vriend) veel aangekomen. Woog over de 90 kg bij 1,70.

Nu ontbreekt het mij ook nogal eens aan motivatie :o Een hand dropjes of koeken zijn zó snel gepakt... Terwijl er niks aan moet, integendeel!

@ chipieke: Ik vind het echt zoo knap wat je al bereikt hebt! Laatste loodjes wegen het zwaarst, maar ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:28

Hé hallo, mijn grote voorbeeld gaat niet lopen zuchten he! Je bent AL 56 kilo afgevallen en nog maar 14 te gaan. Of dat nou nu eraf gaat of over 2 maanden... je bent al zo goed bezig!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:30

he wat leuk LynnDenise, je hebt een nieuwe profielfoto! :D (haha lekker offtopic)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:31

Ja dat mocht wel na 47 kilo _O- Vorige was gemaakt toen ik net was begonnen met afvallen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:31

Wat zijn jullie veel kwijt zeg :oo wat knap ! _O_

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:36

Vind die aantallen echt zo ongelofelijk knap van jullie! Ik zeur al, terwijl ik in totaal niet eens de helft hoef.

Moet/wil op of onder de 65 uitkomen, dus nog zo'n 7 kg te gaan voor mij.
Hebben jullie trouwens geen last van huid die nu 'over' is? Dat merk ik eigenlijk al... Ben niet eens snel afgevallen, maar indertijd wel snel aangekomen. Dus naast striae nu ook slappe huid en rimpels :=

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:42

Ja ik helaas wel, chipieke volgens mij niet?
Ach eerst maar eens van die ongezonde kilo's af :D

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:43

baal....baal....net een zak wortelen weggewerkt......had net zo goed een zakje modifast kunnen nemen....nl ook 150 cal.....en helpt veel meer tegen de trek.....ga maar even 2000m roeien = - 100 cal....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:47

Zak wortelen is toch lekker, ik zou me niet zo druk maken om 150 kcal hoor. Je hebt tenminste wel een gezonde snack genomen :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:52

Ik 'had' geen veloverschot, nu heb ik dit een beetje aan mijn buik, maar ik stoor me er nog niet aan.
Rimpels in de huid heb ik wel, ben nu aan het twijfelen om eens een vestevigingscrème te gebruiken.

Goooh LynnDenise: nog eventjes en je hebt me ingehaald :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:55

Maar ik zit nog lang niet bij mijn streefgewicht chipieke, dus wat dat betreft heb jij een enorme voorsprong ;)

Volgens mij zijn die cremes een keertje getest, misschien dat je daar even naar kunt kijken? Hopelijk werkt het!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:59

Volgens mij gaat zo'n creme ook niet echt werken, of wel? Tegen striae werkt ook geen enkel smeerseltje is mijn ervaring := Het enige wat effect zou kunnen hebben bij het smeren van iets is de gelijktijdige massage van de huid denk ik.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:39

....komt mn zoon net binnen met een zelfversierd cakeje......vond t zo zielig om nee te zeggen...hij was zo trots....gedeeld(ik 2 hapjes) met mn dochtertje.....ga maar weer 2000m roeien...;-)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:12

jullie 2 zijn echt veel afgevallen goed voorbeeld voor het topic dat het met door zetten allemaal echt wel kan echt super knap

ik laat me volgende week inschrijven voor de sportschool wil 2 a 3 keer per week gaan en 3 keer per week zwemen hopelijk is dat beetje te doen allemaal

ik neem ook echt wel keer wat lekkers hoor zoals net starbucks koffie en 5 soesjes ja is niet goed maar je moet soms ook nog normaal kunnen leven zolang je niet dagelijks zulke eet gewoontes terug krijgt ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:37

Precies! Groot gelijk heb je.
Wat ik juist had is dat wanneer ik het niet at, het bleef triggeren. Dan at ik 2 dagen later geen 5 soesjes, maar misschien wel 30. Daarom eet ik af en toe een klein handje chips of 1 stukje chocola. Daar kan ik het dan ook gewoon bij laten :))

Maare monique, jij bent ook goed op weg hoor! 12,6 kilo is niet niks!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:38

starbucks is echt té lekker!

Heb vandaag nog niet veel op... Een klein smosje gerookte zalm (bruin broodje) en een muffin.
Ohja ook nog een royco minute soep *zingt even het liedje*

Ben zondagavond rond 10 uur beginnen met overgeven en ben ongeveer gestopt rond 5à 6 uur smorgens. Had tegelijk ook nog eens diaree en mijn buik ligt nog wat helemaal overhoop.

Kom ik net van het ziekenhuis terug (controle van mijn knie), zegt de dokter doodleuk na wat bewegingen te doen. Je ben genezen!
Ik jeeeej, alleen voel ik mij helemaal niet zo met die buikpijnen :(

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:40

LynnDenise schreef:
Precies! Groot gelijk heb je.
Wat ik juist had is dat wanneer ik het niet at, het bleef triggeren. Dan at ik 2 dagen later geen 5 soesjes, maar misschien wel 30. Daarom eet ik af en toe een klein handje chips of 1 stukje chocola. Daar kan ik het dan ook gewoon bij laten :))

Maare monique, jij bent ook goed op weg hoor! 12,6 kilo is niet niks!

Bij onze meetings van de WW zegt de coach dat we allemaal per dag 4 punten lekkers mogen eten per dag.
Dat helpt :D
Dat is bv een glaasje wijn, een halve muffin...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:42

na dan zondig ik dubbel met die 2 dingen :)

ja is ook heel wat nog 8,4 kilo te gaan ;)

wij eten vanavond
aardapelschijfjes gebakken met ijsberg sla met sukjes kipfilet en komkommer dille saus ;)
na klinkt toch redelijk

morgen ochtend weer 1,5 uur banen zwemen

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:46

Zwemmen lijkt me heerlijk, maar heb er niet de discipline voor om ook echt te gaan 's ochtends.....

Vandaag allemaal gegeten:

O: Magere yoghurt met cruesli
T: Rijstwafel, 1 klein danoontje.
M: 2 gekookte eitjes.
T: Geen.
A: 2 grote broodjes met rosbief.
Vanavond na het werken nog 2 rijstwafels met pindakaas.

Kwa beweging heb ik +/- 25 a 30 km gefietst...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:48

ik ga 3 ochtenden om 7 tot half 9 bevalt me prima het opstaan is idd wel ff minder moet echt wel goed wakker worden maar eenmaal er uit vind ik het prima

netjes kwa lijstje toch

lekker eindje gefiets ook ik sla fietsen vandaag over actief met me dochter in de speeltuin gespeelt
van de glijbaan door smalle buizen heen gegaan dus beweging genoeg gehad ;)

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:04

ik vind jullie echt kanjers.....en schaam me bijna dat ik zo loop te zeuren over een paar kilo die ik er al jaaaaaren niet afkrijg....nog 3 kilo.......ik hoop over 6 weken...maar sta nu al 10 dagen stil....zucht......