knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:19

Fientje wat een knapperd :D

Hier helaas dinsdag voor de tweede keer een plekje bij mijnteen weg laten halen dus mocht ook niet sporten nu ziet dat er nu eindelijk heel goed uit en ga ik morgen weer sporten

Met mijn knie gaat het goed zodra ik bepaalde oefeningen goed zonder pijn kan doen dan mag ik weer rennen en springen dus iedere dag ben ik aan het oefenen vorige week kon ik nog maar 10 sec op alleen mijn slechte been staan zonder dat ik iets vast hield en dat is nu alweer 25 sec dus ik ga vooruit wil alleen vaak te snel maar ik lees dat meerdere daar last van hebben hier

Su6 en sterkte nog allemaal :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:37

Ik ga straks toch echt eventjes sporten, voel eigenlijk wel dat de spieren rondom mn knie verslappen.
Dus ik voel eigenlijk dezelfde gevoel als wat ik in het begin had, zo'n bepaalde druk in de knie.

Dus ik moet de komende aantal weken goed en hard weer aan het werk in de sportschool.
Moet namelijk de 30e weer naar de Fysio. := En volgens mij ben ik geen ene kilo afgevallen.

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:58

MieLo Ik mis een kruisband en mijn mediale band is kapot. ook is mijn meniscus kapot.

Pijnvrij rijden zal hem denk ik ook niet meer worden. Maar iets minder zou wel fijn zijn haha.
Ik zat aan zoiets te denken om aan te schaffen. voor extra ondersteuning?

http://i68.tinypic.com/2ak9w7.jpg
http://i68.tinypic.com/22wk3.jpg

En binnenkort toch maar weer is even terug naar de kliniek. heb wel echt heel veel last van mijn knie de laatste tijd.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:57

Morgen de eerste keer naar de Podoloog, ben benieuwd wat hij zegt.. :)
Zal mijn werkschoenen inclusief de steunzolen wat er in zit (handgemaakte) mee nemen.
En natuurlijk makkelijke kleding aantrekken.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:28

Wat fijn dat het zo lekker gaat maatje, you go girl *\o/*

Jij was lekker bezig zag ik op fb siggis :D *\o/*
Ik zou voor de podoloog een wijde, losse broek aantrekken. anders moet je straks in je onderbroek lopen :P

zou dan persoonlijk voor de 1e gaan xjamilla. hoewel de 2e aan de zijkanten weer extra stevigheid heeft. Wel balen dat je weer zo'n last krijgt. het is bij jou natuurlijk ook niet alleen je meniscus bv (wat bij mij was). sowieso zijn knieën echt rottig qua blessures.

Ik ben net even losgegaan in de sportschool. Orthopeed geeft aan dat er toch niets meer kapot kan gaan daarbinnen, dus ik ga iets meer mijn grens opzoeken :o met mate uiteraard. (ze zei wel dat dit soort blessures wel aardig pijnlijk zijn en ook lang kunnen "zeuren")
Ik zou afgelopen donderdag weer naar de fysio gaan, maar was ziek. nu kan ik pas 5 januari weer terecht :\ en mijn chronisch loopt op 19 januari af. wordt dus even een goed fysiopakket afsluiten :')
en morgen ga ik weer even rijden heb ik besloten, nu al zin in <3 :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:28

Ik wou sowieso mijn sportbroek aantrekken, maar dan moet ik sowieso mn broek uit trekken. :')
Maar ja dat zien we dan wel.

Ik heb ook gisteren mn stappen doel behaald, 3500 stappen op een dag, en daar ben ik over heen
en vandaag ook weer op mn werk. :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:59

woehoe lekker :D
ik heb s health op mijn telefoon, die zeurt nu steeds als ik te weinig stappen zet :') best handig als je hem altijd in je broekzak zou hebben. mijne ligt op werk de helft van de tijd in mijn tas.

Ik heb weer even gereden net :D dacht dat ik bang was in het donker, maar paardlief wint het :') was net een bommetje onder mijn kont af en toe. merk wel dat ik zekerder in het zadel zat nu ik van de orthopeed groen licht heb gehad (en er toch niets kapot kan gaan). dus ik ben toch heel stiekem in mijn hoofd al een strandrit en crossles aan het plannen :o

Hoe is het met de rest? :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:02

Ik heb die S health er ook op staan, en die heb ik zo nu en dan ook gewoon in mn binnenzak van de jas zitten,
en dan zelfs dan telt ie de stappen. :o

Heb gisteren van de 3500 stappen de 7574 stappen behaald. :D
Heb een hectisch dagje gehad dus ik vind het prima.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:28

Wat zijn jullie allemaal goed bezig ;-)

Hier gaat het wel redelijk, dagelijks wel even een beetje pijn maar het is te doen.
Heb zaterdag gewerkt dat ging wel, zondag en maandag bij mn vriend op de vrachtauto mee dus eigenlijk "gerust"...
Gister 3 etages hoog de trap op gelopen. Moest een training volgen voor mn cv schrijven en toen dacht ik nou dan maar de trap nemen. Kijken of het wil

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:05

Hier gaat het goed
Kom er wel achter dat ik blijkbaar al erg lang aan het kompenseren ben want nu ik weer meer loop krijg ik last van allerlei spieren
Eerst al de hamstring
En van de week allerlei spieren in het onderbeen :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:02

Vandaag weer mijn max stappen behaald en dat 3 dagen achter elkaar.

Gisteren bij de Podoloog geweest, ik was een mooi voorbeeld namelijk voor hen. :')
En ik krijg zooltjes op maat gemaakt van hen, en ik mag ze op 27/12 (net na 2e kerstdag) op komen halen. :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:51

Ik heb echt heeeeeelllll erg goed nieuws

Net bij de fysio geweest en ik hoef niet meer terug te komen *\o/*
Ik zal hem soms nog wel even voelen maar dat hoort en ik mag nu ook gewoon alles gaan doen in de sportschool *\o/* wel natuurlijk op bouwen maar het mag :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:51

Is het al januari ;(
Man wat ben ik die pijn zat!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:15

Fijn nieuws, Maatje! :D

Nee, helaas nog niet Iejoorrr! :(

Ik voel nu al een aantal dagen een druk in de knie, maar moet nu echt goed sporten de komende tijd.
Alleen ze zijn de komende aantal dagen zo rond kerst ook gesloten, word wat de 30e :=

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:35

ik las het al maatje, wat lekker *\o/* *\o/*

balen iejoorrr :(:) gelukkig gaat de tijd wel heel hard

wel een goed teken Sonja, je spieren doen het nog :') wel rustig aandoen hea!

mooi voorbeeld siggis <<) heeft hij vast gelijk in :D maar fijn dat je nieuwe zooltjes krijgt!

hoe was de trap gegaan hagelslag? veel pijn daarna gehad?

Ik moet ook weer meer gaan sporten, maar er komt steeds wat tussen :\ en dat is geen slappe smoes :')

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:52

Hier nog steeds geen verbetering, wordt wakker met pijn ga slapen met pijn en wordt gewoon weer wakker met pijn. Als ik sochtends net mijn pijnstillers op heb gaat het nog het best,maar die werken helaas niet zo heel goed meer. De laatste 2 weken is mijn knie ook weer dik en warm maar er is niks raars gebeurd en ik doe niks extra's :x :? Mijn fysio vindt het ook heel raar en die gaat weer even overleggen met mijn orthopeed. Het zh moet echt wel met een goede oplossing gaan komen want 3 jaar lang pijn en 3 pittige operaties verder en nog weinig opgeschoten wordt ik echt een beetje heel erg zat van. Ik hoop zo dat ze met een goede oplossing gaan komen -O-

Wow wat fijn maatje *\%/*

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:23

Nice maatje!!

Ijoor, het is bijna januari bijna....

Sonja, zo vervelend dat compenseren hea?

Siggis, laten we hopen dat de zooltjea wat verbetering geven.

Fientje, jeetje mina dat is vervelend zeg

Mielo, al loop je een rondje extra ;-) en teveel doen is ook niet goed dus wie weet komt er om een reden steeds iets tussen.

De dag na de 3etagetrap is goed gegaan geen extra pijn ofzo.
Vandaag voor het eerst sinds 3 weken weer een groot rondje gewandeld. 6.5-7 km in ca 70-80 minuten. Rijden vorige week vrijdag voor t laatst gedaan. Motivatie ontbreekt. Mijn zusje heeft momenteel geen zadel dus rijden we niet buiten etc...
Ik loop trouwens momenteel best "vaak" trap op en af. Thuis is mn slaapkamer op begaande grond maar mijn vriend woont dus op de eerste etage.
Perfecte training;-) ik loop rustig en gecontroleerd omhoog of omlaag.
Owww en zooo lief had hem eergister gevraagd of hij mn kuitspier wou masseren.
Eigenlijk was mijn kuit al ca een week flink stijf maar wou het niet vragen omdat hij ook veel werkt etc.
Maar ik heb het eergister dus maar gewoon gevraagd en ondanks dat hij flink moe was heeft hij toch even 5 minuten gemasseerd :j en dat deed best soms pijn.
Hij was wel aan het mopperen dat ik de volgende keer niet weer een week ermee rond zou lopen ~~}> en gister was mijn kuit al veel minder pijn. Wat is het toch een schatje _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:30

Hier ook nog geen verbetering. Nog steeds verkleurde huid. Vandaag wel meer last gehad. Gevoel in m'n huid begint volgens mij langzaam terug te komen. Dus de zenuwen gaan aangroeien

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:04

Sorry dat ik hier onbeschoft even in spring zonder op jullie te reageren :o .

Maar ik ben woensdag geopereerd en heb nu dus verschillende oefeningen om te doen. Ik moet ook mijn knieschijf 'masseren', dus langzaam op en neer schuiven. Heeft iemand daar nog tips voor? Want ik vind dat echt heel akelig :o (ook bij mijn goede been trouwens, dus niet als gevolg van de operatie :+ )

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:38

Helaaa geen tip voor, dat voelt gewoon echt verrot

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:57

Reageer morgen even uitgebreid.
Fijn dat je geopereerd bent chantal! Is de operatie goed gegaan?
Knieschijf is inderdaad naar, heb het moeten doen toen hij vast zat. Ik heb het gewoon heel rustig gedaan. Zodra het te naar werd even korte pauzes houden

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:09

Ik moet eerlijk zeggen bij mijn linkerbeen hebben ze natuurlijk mijn knieschijf verplaatst, daar is geen beweging meer in te krijgen met masseren, die zit zo lekker strak. Mij goede rechterbeen kan het wel en dat is een naar gevoel, maar je wend er aan. Op rechts zit mijn knieschijf ook wel vrij los dus die kan ik ook alle kanten op bewegen, die kan ik als het moet zelfs zelf uit de kom duwen. Maar dat nu op links na de operatie mijn knieschijf zo lekker strak zit is wel heel fijn.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:53

De operatie is goed gegaan :D . Heb wel een nachtje in het ziekenhuis mogen logeren voordat ik naar huis mocht. Had ik geen rekening mee gehouden dus had niks bij me .. :') .

Ik kreeg van iedereen de indruk dat het gewoon aan mij lag, dat ik het zo naar vind om die knieschijf te masseren. Maar dat is dus niet zo.. Hoe vaak/lang deden jullie dat op een dag?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:51

zo lekker late reactie :') Ik deed het niet heel vaak per dag, eigenlijk alleen als ik er aan dacht :o ergens wel fijn dat je een dagje moest blijven, aan de andere kant balen als je niets bij je had, was het niet van tevoren aangegeven?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:36

Nou... Ja... Het was een beetje onduidelijk, en ik besloot gewoon weer mee naar huis te kunnen. Dus zo was de conclusie gemaakt _O- .

Er stond wel een opname gepland. Maar de opname arts achtte dat niet waarschijnlijk omdat dat eigenlijk nooit met een artroscopie gebeurd. In mijn geval dus wel, omdat het nogal een gecompliceerd probleem is.

Ik moet ook tot in ieder geval de controle, 18 januari, 's nachts in een gipsspalk aan. Overdag een immobiliser en ook tot die tijd met twee krukken.

Nou maar hopen dat het wat goeds gaat brengen :) .