Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:58

Succes weer morgen Toushie!! Wat ga je morgen trainen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 09:55

Goedemorgen!! :) :wave:

Een zonnige dag hier, dat betekend straks op werk volle bak :+
En mijn spierpijn is nog niet weg.. :(

Zo meteen even de rug en triceps trainen :D
Zin innnnn :):)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 11:29

Zo, weer terug :D
Heb echt alleen de rug en triceps gedaan, niks aan cardio of buik. Daar had ik even geen zin in :+

Mijn triceps zijn echt op.. :') Moet straks nog 8 uur dienbladen dragen, jeuj.. :roll: :=

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:10

Goedzo Nancy!! Dus straks 8 uur je biceps trainen :D

Ik heb vandaag de benen en buik gedaan. Heb vandaag de buik even wat extra aandacht gegeven, dus extra gewicht genomen en dan setjes van max 8 en 6. Vooral de onderste spieren kapot getraind, ik wil ze gewoon beter hebben :( Heb net al een whey gehad, dat kunnen de spieren wel gebruiken!! :j
Was weer bijzonder rustig in de sportschool dus kon heerlijk mn gang gaan. Morgen bicepsdag!!! :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:28

Jullie zijn allemaal wel sportief!
Ik ben dit jaar behoorlijk ziek geweest in India(januari) en dat merk ik nog steeds wel, zit nog lang niet op me oude niveau van voor India, en moet ook uitkijken dat ik niet teveel in 1 keer doe.

Dat is wel lekker als je niet overal moet wachten!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:35

ola!!!

Wat heb je gehad Eliana dan? (als je het niet wilt zeggen snap ik het ook wel hoor :D) Klinkt wel heftig!!

Ik wil straks hardlopen, alleen Paper van mn studie krijgt even voorrang. Ben al zoalng niet meer op BlackBoard geweest dat ik mn inloggegevens niet meer wist.. Vrij schandalig dus! Zit te twijfelen of ik 9 rustig ga lopen of 5 heel hard, wat denken jullie??

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:44

ow... beeetje jammer! Eindopdracht van deze module is geen paper maar een tentamen. Die is op 22 aug (op zich wel te redden) maar.. dat is de dag voor een congres wat ik organiseer!!! Zo onhandig!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:46

Ik had de ecoliebacterie, das niet zo'n beste kan dodelijk zijn en ik heb wel op het randje gelegen, dus vandaar dat mijn lijf een enorme klap heeft gekregen. Was 10 kilo afgevallen(woog nog maar 40) en totaal verzwakt, dus de artsen vertelden dat het ws wel een jaar gaat duren voordat ik er weer helemaal bovenop kom.

mm geen idee of je last heb van de hitte maar het is hier al vrij warm dus dan zou ik denk voor een rustiger rondje gaan

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:46

O dat is zeker lastig als alles in 1 keer is!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:50

Eliana dat klinkt heftig!! Dan idd maar rustig opbouwen en je gezondheid gaat natuurlijk voor!!
Deed je voor je ziek werd ook fanatiek aan kickboxen?

Romyv das jammer, dit komt planning technisch niet goed uit!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:55

Ja dat deed ik al, en het is waarschijnlijk mijn redding geweest dat ik in goede conditie was, omdat mijn hart het op een gegeven moment niet meer goed trok.

Heb na India pas na 2,5 maand weer wat meegetraind, merk nu nog steeds dat mijn niveau nog ver te zoeken is, maar ach moet geduld hebben, het komt vanzelf wel weer :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:09

Waar wil je naar toe? Wat is je doel, je niveau?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:21

Dat ik gewoon een uur kan kickboxen zonder helemaal kapot te zijn, dus dat is meer qua conditie dat ik het kan volhouden, en dat ik de personen die ik voor India wel aankon, en nu niet echt meer, dat ik weer beter ben als die mensen ;) :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:25

Dat is een mooi doel!!
Goh meid wat heb jij veel meegemaakt, ik ben er echt even van onder de indruk!! Zit ik me druk te maken over kleine onzinnige dingen. Het leven is zo broos!!
Laatst bijgewerkt door missfitness op 10-08-12 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:32

Ja dat besef je op zo'n moment pas, ik merk dat ik nu veel meer van kleine dingen kan genieten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:37

Dat kan ik me voorstellen! Maar ik ben ontzettend blij voor je dat het weer goed met je gaat en dat je weer lekker kan sporten. Het niveau en de conditie komen wel weer terug, het maakt dan ook niet uit als dat wat langer tijd nodig heeft!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:30

Hooooi ik kom even gauw binnenvallen.. :D drukke dagen := ...!!

Heb eergister gepowerlift met een vriend + mijn vriend :). Ze hebben mij geholpen door mij puur de techniek weer op te laten pakken. Ook even gekeken hoe het er voor stond met mijn kracht. Soort van 0 meting.. :P
Er kwam uit:
Squat: 2 setjes van 3x met 60 KG
1x8x60 kg

Bankdrukken: 1x8x 40KG
2x3x40 KG
2x1x50 KG --> die lukte niet.. :( Mega balen! want 1,5 maand geleden lukte het wel. maargoed..

Deadlift: 2x5x 50KG
8x80 KG
2x3x80 KG (2e setje zwakte mn hele techniek/concentratie af ,vandaar hierna lichter)
2x3x70 KG

Al met al een leuk lijstje om aan te gaan werken denk ik zo..!

Met de spierpijn valt het behoorlijk mee gelukkig. gisteren ook nog een uur intensief paardgereden en 16 km gefietst, heb wel spierpijn van dat paardrijden zeg! een flink paard met dressuur zadel := was ik niet meer gewend!
en ga zometeen weer paardrijden.. :D

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:33

Iedereen naar hockey gekeken vanavond? Leuke wedstrijd! Trouwens ik vind hun armen mooi gespierd. Dat zou ik zelf ook wel willen nastreven.

Vandaag een wedstrijd met mezelf gehad. Cardiotest... echt helemaal kapot. Uitslag was niet super en zit veel ruimte voor verbetering in. Had dat ook wel verwacht. ECG was uitstekend! Morgen fit en vitaal test doen. En zondag krijg ik een krachtschema :) welke ik hier dan natuurlijk met jullie ga delen :D

Ben stiekem toch trots... kan mijn korte broeken van 2 jaar terug weer over mijn heupen krijgen en ze gaan zelfs dicht :o

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:02

Dat zijn altijd leuke resultaten Esther :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:10

Marije dat ziet er weer goed uit!! Wat ik me eigenlijk af vroeg, heb je wel regelmaat in je trainingen?

Esther ik heb ook hockey gezien, wat een super wedstrijd en hoppaaaa GOUD!! Die meiden hebben zeker mooie strakke gespierde armen!! :)

Mijn armen staan ook weer strak haha... Heb de biceps weer flink getraind. Eerst opwarmen met standing dumbbell curls, daarna hammercurls, standing barbell curls, incline dumbbell curls en afgesloten met dumbbell concentration curls die wel erg moeizaam gingen. Maar mn vriend heeft me er doorheen gesleept! Love de aders op de spier!! :o

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:19

Hallo allemaal!

Wil me hier ook graag aanmelden :) Ben net begonnen met wat lichte krachttraining thuis, voornamelijk om de bbb zone wat strakker/gevormder te krijgen ;) Lees al eventjes mee en begrijp dat ik het beste ook cardio kan toevoegen aan mijn workout?

Ik train nu buikspieren, beenspieren en bilspieren en probeer ook armen en schouders mee te nemen om toch alles maar gewoon mee te nemen. Tips zijn altijd welkom!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:25

Welkom TM!!
Train je in de sportschool? Hoe vaak train je? Ik zou zeker cardio toevoegen na de krachttraining.
Het is beste is idd om alles te trainen, want zo kan je je gehele lichaam strakker krijgen en blijft alles ook in verhouding!

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:32

Ik train thuis, voorlopig in ieder geval wel. Wil nog niet meteen een hoop geld uitgegeven en het dan na 6 keer opgeven! Ik train 2 keer in de week alle spiergroepen. Heb overigens wel veel last van spierpijn, probeer wel goed en voorzichtig te rekken naderhand en dan een warm(e) bad/douche maar het wil niet echt helpen.

Ik ben overigens +- 1.68 m en weeg zo'n 57 kg dus het gaat me nog niet eens zozeer om kilo's kwijt raken, maar gewoon fitter en wat strakker te worden! Ik ben nogal gevormd zeg maar, dunne taille en in verhouding daarbij brede heupen, dus ookal weeg ik qua kilo's niet te veel, rond mijn heupen zit me toch echt teveel vet :+

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:36

Spierpijn is een goed teken, maar hoe vaker je traint hoe meer de spieren er aan gaan wennen en hoe minder spierpijn je krijgt. Mocht je krachttraining voor langere tijd gaan doen (wat ik wel hoop en aanraad) verander dan van oefeningen en intensiteit. Spieren mogen nooit wennen aan een oefening of gewicht, je moet ze blijven prikkelen. Train niet als je spierpijn hebt! Je spieren moeten eerst groeien en herstellen en doen dit altijd in rust. Als de pijn weg is kan je weer volop trainen!
Heb je thuis gewichten? Ik hoop dat je weet welke oefeningen je moet doen en hoe je ze moet doen!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:40

Je hebt mooie stats hoor! Het moet voor jou zeker te doen zijn om strakker te worden. Krachttraining zorgt al voor verbranding voeg daar idd cardio aan toe (min 30min) op een lage hartslag en je moet al een heel eind komen. Dit wel 3 maand volhouden. Mensen denken dit altijd binnen een week te kunnen trainen, maar dat gaat niet zo snel hoor.