[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:33

Mijn lijstje van vandaag

O: bakje magere kwark met 2 kiwi's
T: Plakje meloen, gekookt eitje
L: Italiaanse bol met geitenkaas en rucola
T:-
A: Maaltijdsalade met pasta denk ik....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:36

Ik eet geen kwark enz,heb een melk allergie.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:39

neres schreef:
Daphne__ schreef:
Mag ik me hier ook melden? :)

Ben begonnen met de strijd tegen 30 kilo :D

Drink alleen nog maar water, sinaasappelthee en slappe aardbeienranja. Neem 's ochtends één broodje met ham, 's middags twee met ham, 's avonds aardappelen met groente. Tussendoor neem ik een wortel of stuk komkommer.
Bewegen doe ik nog niet zo heel veel, probeer stukjes te wandelen en touwtje te springen, maar heb last van m'n benen met lopen (En dus ook springen).
Binnenkort krijg ik begeleiding om ondanks m'n zere pootjes toch meer te kunnen bewegen, dus hoop dat het dan nog wat sneller gaat :)

Mocht iemand nog aanmerkingen hebben op wat ik eet, hoor het graag :D

Hoi Daphne hier nog wat tips voor je:
Ga liever niet touwtje springen, heel slecht voor je gewrichten en zeker met 30 kilo teveel aan gewicht
Je kunt beter gaan fietsen, wandelen (zoals je al doet), zwemmen, krachttraining van je armen, buikspier oefeningen.
Ook huishoudelijke taken zijn een goede bezigheid ( al zijn ze niet zo leuk :+ )

Qua eten kan ik je aanraden veel te varieren met eten en vooral niet te weinig te eten.

Ananas stimuleert je stofwisseling

Succes ermee

Oke, dan ga ik vanaf vandaag niet meer touwtjespringen. Las op internet dat het goed was, maar eigenlijk is het wel logisch dat het slecht is voor je gewrichten als je te zwaar bent... :=

Variëren.. Hmm, dat vind ik wel lastig. Weet niet echt goed wat ik allemaal kan nemen, wat ook gezond is. Kwa groente's wel, maar voor op brood :\

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:48

Daphne, wat dacht je van skeeleren? Heb een hernia gehad, daardoor is hardlopen nog steeds pijnlijk. Skeeleren daarentegen is helemaal niet zo belastend voor je gewrichten etc. Is ook heel erg leuk :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:48

Toch geen patat vandaag. Mijn moeder is zo lief geweest om spinazie te maken. Jamie jamie

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:21

Pff ik heb een trap onder mn kont nodig!
Vanaf zondag is het een beetje mis.. Zondag overdag ging het heel goed.. In de avond echt niet gewoon...
Maandag wel weer netjes gedaan.. Maar gister had ik cursus en toen het was afgelopen rond 4 uur.. Heb ik allemaal chocola'tjes gegeten.. En in de avond ijs...
Vandaag wel weer netjes gedaan.. Maar sporten deze week lukt me ook echt niet helaas..

Maar ik merk dat mijn zwakke momenten me de baas gaan raken.. Wie geeft me de schop die ik nodig heb?? Haha..

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:57

hey Daphne, ik heb nog wel een aantal tips voor je en misschien staat er voor de andere afvallers ook nog wat nieuws bij

Algemeen:
Eet niet na 8 uur.
Eet binnen een uur na opstaan een goed ontbijt.
Eet na je ontbijt iedere 4 uur ongeveer. (bijvoorbeeld: 7 uur ontbijt, 11 uur snack, 12.30 middag eten, 15.00 snack, 18.00 avond eten evt om 19.00 snack)
Zorg dat je in de ochtend de grootste maaltijd eet en in de avond de kleinste.
Eet je niet te vol, van een hapje minder eten krijg je meer energie.
Geen honger lijden! Vooral blijven eten..
Gooi niet direct je eetpatroon om, dit gaan de meesten van ons niet volhouden. Afvallen is een levensaanpassing. Doe dit stapje voor stapje zodat je lichaam hier aan kan gaan wennen.
Je kunt bijvoorbeeld beginnen om beetje bij beetje de suikers uit je dagelijks leven te verwijderen. Zorg dat je jezelf een aantal keer per week verwent met iets wat je lekker vind maar maak het geen gewoont.
Ga daarna bijvoorbeeld een maaltijd aanpassen, ga meer groenten eten en minder aardappelen. Vervolgens kun je ervoor kiezen om niet iedere dag vlees te eten of niet iedere dag aardappels, nou ga zo maar door. Je moet voor jezelf uitzoeken wat werkt in je ritme en wat lekker is.
Koop een goed boek over gezonde simpele maaltijden.

Eet geen light producten (veel nep zoetstoffen erg slecht voor je lichaam)
Gooi de sultana's, ever breaks enz enz de deur uit en eet een gezonde snack zoals tomaatjes, komkommer, een appel, banaan, radijsjes.
Liever een dun laagje roomboter dan margerine ofzo
Bakken in zonnebloem olie ipv boter
Probeer zuivel te beperken tot max 1 keer per twee dagen. Eet geen zuivel vlak voor, tijdens of direct na het eten.
Eet 2 x per dag fruit en bij voorkeur niet in de avond.
Eet niet teveel voedsel uit pakjes, maar ga vers koken.
Gooi de sausjes enz uit het raam.
Gezond snoepen:
Pure chocolade, gedroogde abrikozen, walnoten, snoeptomaatjes.
Drink in plaats van veel water wat meer kruiden thee.

Hier zijn er alvast een paar ik kan nog heel lang doorgaan maar ik hoop dat je er al wat nuttigs uit kan halen!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:43

Is brinta goed als ontbijt? Of juist heel slecht?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:50

In Brinta zit best veel zout maar ik vind het al snel veel aangezien wij zoutarm eten.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:28

wat nemen jullie als tussendoortje ? is studentenhaver goed?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:28

neres schreef:
hey Daphne, ik heb nog wel een aantal tips voor je en misschien staat er voor de andere afvallers ook nog wat nieuws bij

Algemeen:
Eet niet na 8 uur.
Eet binnen een uur na opstaan een goed ontbijt.
Eet na je ontbijt iedere 4 uur ongeveer. (bijvoorbeeld: 7 uur ontbijt, 11 uur snack, 12.30 middag eten, 15.00 snack, 18.00 avond eten evt om 19.00 snack)
Zorg dat je in de ochtend de grootste maaltijd eet en in de avond de kleinste.
Eet je niet te vol, van een hapje minder eten krijg je meer energie.
Geen honger lijden! Vooral blijven eten..
Gooi niet direct je eetpatroon om, dit gaan de meesten van ons niet volhouden. Afvallen is een levensaanpassing. Doe dit stapje voor stapje zodat je lichaam hier aan kan gaan wennen.
Je kunt bijvoorbeeld beginnen om beetje bij beetje de suikers uit je dagelijks leven te verwijderen. Zorg dat je jezelf een aantal keer per week verwent met iets wat je lekker vind maar maak het geen gewoont.
Ga daarna bijvoorbeeld een maaltijd aanpassen, ga meer groenten eten en minder aardappelen. Vervolgens kun je ervoor kiezen om niet iedere dag vlees te eten of niet iedere dag aardappels, nou ga zo maar door. Je moet voor jezelf uitzoeken wat werkt in je ritme en wat lekker is.
Koop een goed boek over gezonde simpele maaltijden.

Eet geen light producten (veel nep zoetstoffen erg slecht voor je lichaam)
Gooi de sultana's, ever breaks enz enz de deur uit en eet een gezonde snack zoals tomaatjes, komkommer, een appel, banaan, radijsjes.
Liever een dun laagje roomboter dan margerine ofzo
Bakken in zonnebloem olie ipv boter
Probeer zuivel te beperken tot max 1 keer per twee dagen. Eet geen zuivel vlak voor, tijdens of direct na het eten.
Eet 2 x per dag fruit en bij voorkeur niet in de avond.
Eet niet teveel voedsel uit pakjes, maar ga vers koken.
Gooi de sausjes enz uit het raam.
Gezond snoepen:
Pure chocolade, gedroogde abrikozen, walnoten, snoeptomaatjes.
Drink in plaats van veel water wat meer kruiden thee.

Hier zijn er alvast een paar ik kan nog heel lang doorgaan maar ik hoop dat je er al wat nuttigs uit kan halen!

Margarine bevat juist stoffen en mineralen die je lichaam nodig heeft, roomboter niet.
Thee zorgt voor verkleuring van je tanden. Dus niet teveel.
Stevia is wel een natuurlijke zoetstof (komt namelijk van een plantje)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:55

Neres, ik ben het in grote lijnen eens met je tips, maar niet alle sausjes zijn slecht, roomboter zou ik echt nooit nemen en in mijn bak en braad zitten minder vetten dan in mijn olie :)
Sultana's zijn een prettige afwisseling en kunnen goed gebruikt worden als je een langere tijd moet overbruggen (lees: 12u lunch en 20u diner)
Ik denk dat je met een gezonde dosis verstand je al een heel eind komt :j
Vooral ook gevarieerd blijven eten is een keyword :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:58

Ik maak vaak sausjes met tomaat en/of kookroom van Alpro Soya. Mager en zeker niet slecht.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:05

T zijn maar wat tips... Er zijn verschillendr kijken op voedingsleer, dit is een stukje van 1. En mijn ervaring is dat het werkt.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:06

Lous schreef:
Ik maak vaak sausjes met tomaat en/of kookroom van Alpro Soya. Mager en zeker niet slecht.

En zelf gemaakt dus je weet wát er in zit dat is heel wat anders dan een calve flesje bbq saus...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:07

Ja, maar dan is het toch ook fijn dat iemand anders even zijn visie erop los laat?
Zo lang het allemaal maar goedbedoeld advies is dat zeker ook moet werken :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:07

Waarom is het drinken van thee beter dan het drinken van water :)?

Ik lust absoluut geen thee :D

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:11

Kruidenthee is beter voor je nieren dan water en vooral kraanwater. Daarnaast is een warme drank beter voor je maag dan veel koud het is beter is voor je spijsvertering. Als je nou 2 flesjes water drinkt kun je bv 1 flesje voor 2 kopjes kruiden thee vervangen.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:29

Oke, vandaar. Thee lust ik absoluut niet, dus ik houd het toch maar bij water ;)

De laatste paar dagen heb ik véél gezondigd. Vanaf nu pak ik de draad weer op, de zestig kilo bereiken is nog steeds mijn streven :D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:51

vandaag eens gaan zwemmen, om van de examen stress af te komen, maar wel chinees gegeten, :+
euhm water vervangen door thee, nog niet eens aan gedacht :)*
iemand nog goede oefeningen die ik kan doen tijdens het zitten, want na 4 uur achter mijn boeken heb ik overal pijn , en ik kan dan toch een paar oefeningen doen of niet??

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:40

Voor degene die vroeg of Brinta een goed ontbijt is, ik vind het zelf een prima ontbijt! Het is een bron van veel vezels waardoor je darmen meteen op volle toeren aan het werk worden gezet. Je zit er ook lang vol van. Ik eet het inmiddels zonder toevoeging van iets of ter afwisseling met een klein handje rozijnen. Brinta zonder iets is wel iets waar je aan moet wennen. Ik drink alleen nog maar water dus ik vind alles al snel te zoet :=

Ik ben het in grote lijnen met je eens Neres, maar ik ben toch meer van de twee keer zuivel op één dag. Ik ontbijt vrijwel altijd met zuivel (magere kwark, Brinta, Havermout) en we eten hier ook altijd een toetje of ik schuif dat door tot na het hardlopen. Als je sausjes wil eten, pak dan de rode sauzen maar wees natuurlijk wel matig in het gebruik. Ik denk zelf dat het vooral gaat om bewust eten. Zorgen dat je dingen eet die ook echt wat voor je doen en het zorgen dat je je stofwisseling op peil houdt en suikerspiegel gelijk. Ik ben vooral bezig met het eten van voeding met een lage GI.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:32

Heb weer op de weegschaal gestaan, en ben in totaal nu 4.1 kilo kwijt *\o/* Ben bijna op de helft van mij doel :)). Deze week nog afmaken met de kwark enzo en dan 3 weken lang dat je wel weer wat vlees, aardappels en brood mag :). Ik ben zeker geen aardappel en brood eten, maar heb er nu gewoon zin in :=. Lekker ontbijten met een broodje <3. Dat is voornamelijk om op gewicht te blijven. En dan begin je weer 3 weken met de kwark enzo :). Als je nog meer wilt afvallen. Ik hoop dat ik eind deze week toch wel op de 5 kilo zit :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:38

Ik ben nu op zoek naar een bodymilk/lotion die je houd ook wat verstevigd.. Iemand van jullie die dat ook gebruikt en nog eentje weet die goed werkt?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:15

Ik heb een tijdje die van dove gebruikt, was ik wel tervreden over

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:19

Ok! Weet je zo ook nog hoe die heette? :o