Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 02:01

Neem me niet kwalijk, maar ik heb zo'n pesthekel aan die ex-rokers die ineens het licht hebben gezien. :roll: Jarenlang de boel blauw hebben gezet en nu ineens lopen zeiken over de vieze lucht. Echt, ik ben een vrij tolerant mens, maar daar kan ik dus echt niet tegen. :n

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:26

Betteke schreef:
Neem me niet kwalijk, maar ik heb zo'n pesthekel aan die ex-rokers die ineens het licht hebben gezien. :roll: Jarenlang de boel blauw hebben gezet en nu ineens lopen zeiken over de vieze lucht. Echt, ik ben een vrij tolerant mens, maar daar kan ik dus echt niet tegen. :n

Heb je gelijk in hoor :j . Zo erg ben ik niet, máár hier binnen werd sinds we klaar zijn met een grote verbouwing niet meer gerookt. Hadden we afgesproken, want we vonden het zonde om in een splinternieuwe ruimte de boel weer geel te gaan maken :j
Soms bij de afzuigkap wel, maar nu ik gestopt ben wil ik dat er voorlopig helemaal niet meer bij de afzuigkap wordt gerookt :n . Zeker niet door een 'vreemde'. Waarom zou ik het in m'n eigen huis heel moeilijk gaan hebben voor een 'vreemde' ????? Dan gaan ze maar even buiten staan. Denk niet dát ik het moeilijk ga krijgen, maar waarom zou ik het gaan uitproberen!
Over een tijdje als ik een tijdje niet meer rook, dan vind ik het echt niet erg als er een keer een sigaret wordt gerookt, maar verder wordt er binnen niet gerookt door niemand. Hebben we al een hele tijd terug zo afgesproken en dat verandert echt niet meer.

Anoniem

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:17

Ik rookte zelf altijd al buiten zodat mijn dochter er geen last van zou hebben dus ik heb nooit de stank in huis gehad. Ik ga een ander niet meer rechten geven dan ikzelf had, ondanks dat ik een vers opgestoken sigaret nog steeds lekker vind ruiken.
Ik ben ook blij dat ik daardoor nooit zo'n oude asbaklucht in mijn kleding had hangen want dat komt toch verre van representatief over.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:20

Citaat:
Neem me niet kwalijk, maar ik heb zo'n pesthekel aan die ex-rokers die ineens het licht hebben gezien. Jarenlang de boel blauw hebben gezet en nu ineens lopen zeiken over de vieze lucht. Echt, ik ben een vrij tolerant mens, maar daar kan ik dus echt niet tegen.

We proberen allemaal wanhopig ex-rokers te blijven, en als de vieze lucht daar een extra motivatie bij is
(wat mede komt omdat je meer reuk hebt) dan is dat prima vind ik.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:43

Betteke schreef:

`aantal mensen in de fam die doen dit dus. Zelf rookte ze vroeger 2 pakjes per dag. en als je nu een sigaret opstak oooo dan kreeg je toch de wind van voren.

Stoppen gaat me nog steeds goed af. Vind het wel heerlijk om een fris huis nu te hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:03

Betteke schreef:

Ik vind het ook vies als mensen uit hun mond naar knoflook stinken terwijl ik knoflook zelf hartstikke lekker vind (en me er ook bewust van ben dat ik stink nadat ik het gegeten heb). Mensen met een penetrante zweetlucht ga ik ook uit de weg. Vroeger had ik een baas die zo dik was dat hij zijn kont niet goed kon afvegen, die had altijd een poeplucht aan zich hangen (en die lucht trok ook in zijn burostoel :r )
Dat ik mensen die roken nu uit hun longen vind stinken (want dat doen ze wel een uur lang nadat ze gerookt hebben) heeft niets te maken met dat ik zelf gestopt ben. Ik heb het nooit eerder geregistreerd omdat ik het zelf ook deed. Het is gewoon een persoonlijke afkeer van vieze luchtjes.
Nu achteraf vind ik het best genant dat ik zo stonk! :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:46

Betteke, ik snap wat je bedoelt, maar je kunt moeilijk ontkennen dat je het nu niet ruikt :+
Ik vind het nog steeds heerlijk als iemand in mijn buurt rookt (neem mijn vriend die in de auto een sigaret opsteekt), maar ik vind hem wel uit z'n snoet meuren als hij binnen komt na het honden uitlaten (en dus roken). Zal ik niet over klagen, want ik ben jaaaaaaaaaaren ook zo geweest, maar het is niet mijn favoriete luchtje.
Asbak heb ik altijd smerig gevonden! Ik rookte de laatste jaren buiten ivm mijn zoontje, daarvoor rookte ik werkelijk óveral in huis, t/m de badkamer aan toe *degoedeoudetijd*

Repelsteel, wat een verschrikkelijk goor verhaal van die bureaustoel :r :r

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:48

Ik zal zelf nooit tegen rokers gaan zeiken over de vieze lucht. Of ook maar iets in die richting. Dat ik het vind stinken, ja dat is mijn mening maar dat hou ik wel voor me.

Daarbij besefte ik zelf ook altijd dat ik stonk. Zei ook regelmatig; ik ga weer even stinken.
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 15-03-12 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:48

Quellian schreef:
Betteke, ik snap wat je bedoelt, maar je kunt moeilijk ontkennen dat je het nu niet ruikt :+
Ik vind het nog steeds heerlijk als iemand in mijn buurt rookt (neem mijn vriend die in de auto een sigaret opsteekt), maar ik vind hem wel uit z'n snoet meuren als hij binnen komt na het honden uitlaten (en dus roken). Zal ik niet over klagen, want ik ben jaaaaaaaaaaren ook zo geweest, maar het is niet mijn favoriete luchtje.
Asbak heb ik altijd smerig gevonden! Ik rookte de laatste jaren buiten ivm mijn zoontje, daarvoor rookte ik werkelijk óveral in huis, t/m de badkamer aan toe *degoedeoudetijd*

Repelsteel, wat een verschrikkelijk goor verhaal van die bureaustoel :r :r

Ik vond het wel grappig :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:50

Ja, het is grappig op een afstand, maar ik denk dat het voor Repelsteel niet bepaald smullen was in die tijd :D :D
Doet me een beetje denken aan een kat die te dicht bij je neus langs wandelt met z'n gat en nog even met z'n staart zwiepert, brrr.

Poes is trouwens gisteren naar de DA gebracht, wordt vanmorgen geopereerd.
Nog steeds zin om te roken, stond gisteren te shaken toen ik bij de DA vandaan kwam.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:55

Ben ik nu de meest gequote persoon in dit topic? :D

Mijn reuk en smaak worden trouwens niet beter door niet roken, ik merk alleen dat ik veel meer energie heb en beter slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:58

Betteke schreef:
Ik ook, vooral sigaren. <3

:j <3 mn liefje rookt ze.. van die lekkre zoete <3

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:23

Mijn laatste sigaret rond 12 uur vanmiddag gerookt!
Ik ga dit volhouden!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:26

Dag 3 en ik word niet echt vrolijker. -O-

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:55

Betteke schreef:
Dag 3 en ik word niet echt vrolijker. -O-

Lotgenoot! Hier ook dag 3 en al speuren van chagereinigheid kunnen vernemen. Ik probeer mezelf goede moed in te praten.
Ik merk al wel dat alles al wat frisser wordt in huis :j Dat is dan wel weer fijn. Snel even mijn bespaarde geld op 1 hoop gooien, ook altijd een goede motivator!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:13

Ho ik wil jullie niet ontmoedigen maar ik ben nu 5,5wk op weg en het lijkt alleen maar moeilijker te worden... -O- Zeker nu met het mooie weer...

Maargoed, ik hou nog wel vol. Ik wil gewoon echt niet meer verslaafd zijn. Ik wil nog wel roken, maar niet verslaafd zijn. En dat gaat niet. Dus dan ook maar niet roken. Volgen jullie 't nog? :+ Het hele vervelende aan het roken vond ik dat verslaafde gevoel, dat opgejaagde dat je altijd sigaretten moet hebben, altijd bedenkt waar je kan roken en waar niet, dat je je opgelaten voelt als je in openbare ruimtes rookt etc. + alle overige nadelen van het roken, maar dat wat ik net noem vond ik echt het allerergste...

Ik benijd mensen die 'voor de lekker' af en toe kunnen roken, zonder gelijk verslaafd te zijn. Die de volgende ochtend wakker worden zonder aan roken te denken en 3 wk later op een terrasje bedenken dat ze wel weer een peukje lusten. *zucht*

Anyway, iedereen die stopt en het nog volhoudt, keep up de good work! :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:25

Ja, nou ja, ik heb morgenavond echt een hele gezellige borrel. Gelukkig ben ik de BOB, want als ik in alle gezelligheid ook nog eens een wijntje ga drinken dan is de neiging om een sigaret op te steken wel heel groot.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:07

_O- _O-
Dat verhaal over die baas met die strontkont :')

Ik ben vandaag echt de hele dag bezig geweest met poetsen, schoonmaken, vegen, even buiten op mijn poownie rijden en verder alles wat ik me kon bedenken om maar niet te hoeven gaan zitten met dit prachtige weer. Zo verschrikkelijk balen is dat om met dit weer niet even een peukie te kunnen doen :roll:
Maar er is weer een rookvrije dag voorbij. Ooit zal het gevoel wel over gaan....toch? -O-

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:50

Nee, nooit....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 02:04

En dáár ben ik dus bang voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 03:02

Ik vind het wel meevallen, ben nu 2,5 maanden gestopt en heb vanavond de verjaardag van mijn dochter gevierd (ze is alweer 18 jaar!! Jezus wat gaat de tijd snel!!)
Normaal gesproken maakte ik me altijd druk over het weer en of we dan wel fatsoenlijk in de tuin konden roken.... dit keer heb ik er niet eens bij stil gestaan. De rokers kregen een gezellige plek in de veranda met een loungeset en een grote brandende vuurkorf, de niet-rokers binnen in de woonkamer. Ik ben op een gegeven moment gewoon lekker gezellig een tijdje buiten bij de rokers gaan zitten, vond de sigaretten lekker ruiken maar had zelf absoluut geen behoefte om er 1 te roken. En ik heb ook gewoon 2 wijntjes gedronken.
Viel me echt mee!! Ik ben er toch sterk van overtuigd dat ik dat dit keer aan het boek te danken heb, de vorige keren dat ik was gestopt had ik het er veel moeilijker mee.
De na-het-avondetensigaret ben ik ook al zo goed als vergeten :Y)

Al nieuws over je kat Quellian?

Die strontkont van mijn baas was destijds wel reden voor het personeel om flink te roddelen natuurlijk }>
We vroegen ons altijd af wat zijn vrouw er nou van zou vinden, ze hadden wel 2 jonge kinderen dus sex hadden ze iig wel gehad :')
Ook deden we vaak een soort stoelendans als het druk was en er veel oproepkrachten moesten werken. Vaak waren er dan stoelen te kort en dan zei de baas dat we zijn stoel er wel bij mochten gebruiken. Zo heb ik op 1 van mijn eerste dagen de hele dag op die stoel gezeten terwijl ik de grijnzende smoelen van mijn nieuwe collega's niet begreep. Wel dacht ik toen dat er steeds iemand een scheet had gelaten }:0
Verder was het een leuke baas, we mochten van hem gerust alle stoelen (op wieltjes) achter de heftruck knopen en er dan treintje mee door de hallen heen spelen :+
Ook zongen we vaak heel hard mee met de muziek, maar dan met een vrije vertaling in het nederlands die door onszelf bedacht was en steeds uitgebreider werd naarmate het lied vaker op de radio kwam.
Het lied "driversseat" was 1 van onze favorieten:
http://www.stlyrics.com/lyrics/boogieni ... rsseat.htm

Ga dat maar eens letterlijk vertaald heel hard meekrijsen met 20 man, en de baas zelf zong het hardst mee :D
"""bestuuuuuuuurdersstoelllllll, ooooeeehhhhhoooeeehhhhooeeeehhhhooeeee bestuuuuuuurdersstoelllllllll, jaaaahhhaaaaahaaahhaaaaa"" =:)
Dus best wel een gave baas op die kont na :=

Gaat het nog steeds goed met alle nieuwkomers?? +:)+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:28

Quellian schreef:

Ik ook... :\

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:06

_Nelleke_ schreef:
Quellian schreef:

Ik ook... :\

Ik ook...maar dat schijnt enorm te verschillen per persoon. De een heeft het na 3 weken uit zijn systeem en de ander heeft het na 6 weken nog elke dag moeilijk...ik weet niet wat ik doe als ik tot de laatste categorie behoor. Dan ga je je toch afvragen of alle moeite het wel waard is. :=

Ik stop precies om dezelfde reden als Nelleke! Ik wil ook gewoon kunnen roken, wanneer het MIJ uitkomt, maar dat werkt in de praktijk niet :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:13

Misschien moet ik dan toch dat boek maar eens lezen als dat helpt. Maar hoe heet die versie dan want ik heb jaren geleden wel dat gewone stoppen met roken boek gelezen. Dat heeft dus niet geholpen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:38

Ik heb eerst ' stoppen met roken ' van allen carr gelezen en daarna ' stoppen met roken voor vrouwen ' ook van hem. Ik heb het rustig en aandachtig gelezen en alles goed tot me door laten dringen. Zo realiseerde ik me gisteren dat ik niet jaloers was op de rokers, maar de rokers op mij. Zij wensten dat ze zover waren als ik, ook 2,5 maand gestopt. Dat ze net als ik niet steeds weer dat rotgevoel hoefden op te heffen door er weer 1 te roken. En de tijd die tussen de sigaretten zat was voor hun ook gezellig. Het zou toch belachelijk zijn dat alleen die 5 minuten roken steeds alleen maar gezellig was. Dan heb je over de hele avond gezien maar weinig kwalitatief gezellige tijd. Ik hoef niet steeds 5 minuten het rotgevoel op te heffen on me gezellig te voelen. Als je dat 1x inziet dan is zo' n feestje met rokers veel makkelijker dan je denkt.