[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:51

love_shyboy schreef:
Onienke schreef:
Edit: laatmaar er stond nog een hele bladzijde met het zelfde, die ik nog niet gezien had :+

Nog even een vraagje voor de strechters onder ons, hoe lang hebben jullie per maat aangehouden om te genezen? ofwel hoe lang hebben jullie 1 maat erin gehouden voor je naar de volgende maat ging?

Om de 2 weken kan je 2mm omhoog.

1 aanrader, als je niet tegen nikkel kan, doe dan GEEN ijzeren tunnels in, nikkel vrij of niet, doe gewoon siliconen of houten oid, want zo ben ik bij 26mm mn tunnels kwijtgeraakt, dacht dat t nikkelvrij was, not :+

nu dus aan 1 kant 2 oorlellen en de andere kant zit nog net vast :+

daarom zijn vast je 26 mm's gescheurd :+

minimaal 4 weken wachten...

xTammyy

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:51

Gewoon een vraagje, maar dat stretchen doet toch best zeer? Ik wilde namelijk het dikke gedeelte van een oorbel een keer door trekken zeg maar, nou ik lag op de grond :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:52

als t zeer doet ben je verkeerd bezig :)) maar t doet geen zeer, je voelt alleen wat druk op je oortje :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:53

Okee, ja zo'n tunnel of stretcher wat er speciaal voor gemaakt is zal ook wel minder pijnlijk zijn dan wat ik had :))

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:55

xTammyy schreef:
Okee, ja zo'n tunnel of stretcher wat er speciaal voor gemaakt is zal ook wel minder pijnlijk zijn dan wat ik had :))

en je smeer hem in met olie :D

Onienke:

Okay, ik heb een piercing en wil beginnen met oprekken.
Wat heb ik nodig?

- Geduld
Met het risico dat het een dooddoener gaat worden: geduld is belangrijk om happy, gezonde stretches te krijgen en begint bij de kleinste maat. Of je nu standaard oorbellen draagt of een 1,6 mm dik ringetje, begin rustig en forceer niets. Littekenweefsel is zo ontstaan, maar moeilijk weg te krijgen en het maakt eventuele volgende stretchpogingen een stuk lastiger.
Na een stretch zal je de piercing minimaal een maand rust moeten gunnen om probleemloos naar de volgende maat te gaan.

de meeste stappen zijn 1,6 - 3 - 4 - 5 - 6 - 8 - 10 - 12 etc ik zelf kwam van 6 niet naar 8 dus ik heb een tussenmaat genomen 7 mm.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:57

Onienke schreef:
Edit: laatmaar er stond nog een hele bladzijde met het zelfde, die ik nog niet gezien had :+

Nog even een vraagje voor de strechters onder ons, hoe lang hebben jullie per maat aangehouden om te genezen? ofwel hoe lang hebben jullie 1 maat erin gehouden voor je naar de volgende maat ging?

Om de 2 weken kan je 2mm omhoog.

1 aanrader, als je niet tegen nikkel kan, doe dan GEEN ijzeren tunnels in, nikkel vrij of niet, doe gewoon siliconen of houten oid, want zo ben ik bij 26mm mn tunnels kwijtgeraakt, dacht dat t nikkelvrij was, not :+

nu dus aan 1 kant 2 oorlellen en de andere kant zit nog net vast :+[/quote]

daarom zijn vast je 26 mm's gescheurd :+

minimaal 4 weken wachten...[/quote]

Bij alle 3 de piercingshops waar ik langs ben geweest zeiden ze dat je bij 2 weken weer kon stretchen :Y)

En waarom zijn mn oren dan vraag k me wel af waarom mn oren pas scheurden toen ik al anderhalve maand op 26mm zat, en mn oorlellen daarvoor nog normaal waren? :')

Door nikkel allergie is t zwaar gaan ontsteken, zoutoplossing etc hielpen nietmeer.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:00

Een andere vriend van me gaat btw elke 2/3 weken 2mm omhoog, en die zit inmiddels probleemloos op de 42 mm :+

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:13

Ik zit nu al op 2 mm en heb stretchers die per 1 mm omhoog gaan, dus 1 van 3 mm, 1 van 4mm enz enz. Maar minimaal 4 weken wachten is het beste dus?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:29

Onienke schreef:
Ik zit nu al op 2 mm en heb stretchers die per 1 mm omhoog gaan, dus 1 van 3 mm, 1 van 4mm enz enz. Maar minimaal 4 weken wachten is het beste dus?

Wachten tot het goed genezen is, is tussen de 2 en 4 weken, hangt er vanaf hoe snel je geneest. Als t geen pijn meer doet, en als je hem eruit haalt t dr goed genezen uitziet, kan je weer mm verder, vooral met 1mm per keer kan je makkelijk om de 2 weken. Gebruik je jojoba olie? Helpt ook heel erg met soepelhouden/genezen (:

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:24

xDramaQueen schreef:
als t zeer doet ben je verkeerd bezig :)) maar t doet geen zeer, je voelt alleen wat druk op je oortje :D

_/-\o_

Als je pijn hebt of het bloedt, verkeerd bezig..

Ervaringen zijn overigens persoonlijk qua shops. Ik heb fijne ervaring met piercen bij BodyMX. Wil niet wegnemen dat een ander er slechte ervaringen mee heeft :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:26

Lees vooral op het piercingforum als je wilt stretchen :)
Minimaal (dus niet maximaal) een maand rust per millimeter (liefst per maat).
Doe het vooral zo rustig mogelijk, want je wil geen blowout krijgen of iets dergelijks :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:39

Om de 2 weken? Min een maand :n iig in het begin. Ik heb de laatste 2x ook om de 2 weken en de laatste zelfs na een week gestretcht maar dat kwam omdat de oude maat eruit viel :+ en de nieuwe er moeiteloos en pijnloos doorheen ging. Ik heb flexibele oortjes ;) moet mijn stretches ook regelmatig even uit laten anders valt de boel eruit.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:20

Elke maand 1 maat (dat is niet altijd gelijk aan 1 mm), 0,8 mm -> 1,2 -> 1,6 -> 2,0 enz enz.

Elke 2 weken 2 mm zal vast wel goed gaan bij sommigen, maar dat maakt het nog geen standaardadvies. En dat een piercer iets zegt maakt het nog niet de waarheid, er zijn genoeg beunhazen.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:27

Ik heb een tijdje terug mijn helixpiercing gepost, maar t ging toch weer kriebelen haha. Nu heb ik aanstaande donderdag een afspraak staan om mijn tragus te doen! Toch wel een beetje bang haha!
Ik vind tongpiercings ook wel erg gaaf! Nu kreeg ik vandaag onverwacht ineens 250 euro bijgeschreven op mn rekening *kaching* en nu begint t wel heeeeel erg te kriebelen om die ook te laten zetten. Want ik weet dat als ik het nu niet doe, dat ik het sowieso nooit meer doe. Ik wil namelijk graag dierenarts of rechter worden, en ik vind ZELF dat ik hem er dan sowieso uit moet halen. Dus ik vroeg me af of een tongpiercing over een jaar of 2 nog wel goed dichtgroeit. Mijn tandarts zei dat je er heel raar van gaat praten, heeft een van jullie daar toevallig last van/van gehad? En is een plastic staafje beter voor je tanden? Stiekem ben ik ook wel bang dat het ordinair gaat staan ofzo! Wat vinden jullie ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:49

Gewoon gaan, tragus doet echt geen zeer :))

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:22

haffilover schreef:
Ik heb een tijdje terug mijn helixpiercing gepost, maar t ging toch weer kriebelen haha. Nu heb ik aanstaande donderdag een afspraak staan om mijn tragus te doen! Toch wel een beetje bang haha!
Ik vind tongpiercings ook wel erg gaaf! Nu kreeg ik vandaag onverwacht ineens 250 euro bijgeschreven op mn rekening *kaching* en nu begint t wel heeeeel erg te kriebelen om die ook te laten zetten. Want ik weet dat als ik het nu niet doe, dat ik het sowieso nooit meer doe. Ik wil namelijk graag dierenarts of rechter worden, en ik vind ZELF dat ik hem er dan sowieso uit moet halen. Dus ik vroeg me af of een tongpiercing over een jaar of 2 nog wel goed dichtgroeit. Mijn tandarts zei dat je er heel raar van gaat praten, heeft een van jullie daar toevallig last van/van gehad? En is een plastic staafje beter voor je tanden? Stiekem ben ik ook wel bang dat het ordinair gaat staan ofzo! Wat vinden jullie ervan?

Ik heb nu al bijna 2 jaar mn tongpiercing, en heb nog geen moment 'raar' gepraat. (Oke als k een slokje teveel op had, maar wie niet? :') )

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:10

haffilover schreef:

Tongpiercing groeit erg snel dicht, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb de mijne nu een jaar en was mijn staafje kwijt geraakt 2 uur daarna moest ik al weer naar de piercer om hem door te laten prikken, zelf kreeg ik het staafje er niet meer in.
Raar praten heb ik echt nog nooit gedaan, zelfs niet toen ik hem net had. Mensen hoorden het toen echt niet aan mij en nu nog steeds niet. Plastic staafje is opzich wel fijn, persoonlijk voel ik de piercing dan al helemaal niet meer zitten omdat het licht materiaal is. Het is ook wel beter voor je tanden. Maar eigenlijk moet de piercing zo gezet worden zodat je niet met je piercing tegen je tanden aan komt. Dus dan zou het opzich niet veel uit maken of je nu een titanium staafje of een plastic staafje zou dragen.
Ik zou niet weten waarom een tongpiercing ordinair is? Je ziet hem als het goed is heel erg weinig, want ik neem aan dat je niet de heletijd met je tong buiten boord loopt :') en als je er een leuk balletje op doet vind ik er niks ordinairs aan. Als jij graag een tongpiercing wilt dan moet je die laten zetten en niet naar de mening van anderen luisteren! :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:50

Bij mij hoorde je alleen de 1e dagen dat ik geen scherpe s kon zeggen en dus een beetje sliste, en de r ging niet altijd even goed :+ Maar je moet je inderdaad niet door de mening van anderen laten lijden en gewoon doen wat jij wilt

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:56

Oke! Heeel erg bedankt allemaal! Die tragus komt er sowieso haha, en over die tongpiercing toch nog maar een keer diep nadenken!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:31

ik heb mijn helix in de zomervakantie laten piercen,
ik heb er een andere piercing in gedaan.
maar hij blijft bloeden en iriteren.
wat kan ik nu het beste doen??

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:04

Twee keer per dag wassen met unicura en verder met rust laten.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:14

Myryana: Ik vraag me af hoe het nu met je split is? :D
En eigenlijk heb ik een hele stomme, misschien wat vreemde vraag :') Maar je hebt een vriend toch? Is dat nou niet heel raar met het zoenen ofzo? Of merk je daar niet zo veel van? Dat vraag ik me nou al zo lang af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:22

Ik ging van normaal naar 3 of 4 mm ... weet niet meer wat het was, maar ze waren al best wel ruim dus dat ging prima. Heb het toen trouwens laten doen, dus niet zelf maar wat gedaan. Gewoon gezegd dat er in moest wat zonder problemen kon. Zit nu op 5mm, maar denk dat ik een volgende keer gewoon 6mm bestel, dat gaat prima passen, want ook dit zit best ruim zeg maar. En nee had nergens last van, geen bloed, geen pijn .. dus het ging goed :)

Ik ben afscheid aan het nemen van mijn navelpiercings, ik heb niet meer de hoop dat ze nog stoppen met uitgroeien haha. Alleen even in twijfel, kan ik ze best nu al eruit halen of nog iets langer wachten? Ik kan er door al die lagen winterkleding niet achter blijven hangen dat ze uitscheuren. Bij het idee alleen al voel ik me echt heel kaal, heb ze nu bijna 2 jaar.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:57

Horsii_mine schreef:
Myryana: Ik vraag me af hoe het nu met je split is? :D
En eigenlijk heb ik een hele stomme, misschien wat vreemde vraag :') Maar je hebt een vriend toch? Is dat nou niet heel raar met het zoenen ofzo? Of merk je daar niet zo veel van? Dat vraag ik me nou al zo lang af..

Haha, dat vroeg ik me nou ook af toen ik de foto's zag!
En zoent een tongpiercing nou ozo anders?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:12

Pff, het begint allemaal weer zo erg te kriebelen. En ik wil er nog zoveel.
Ik wil er nog twee navelpiercings bij, een christina, hippiercings (2 kanten) en stiekem toch ook wel een VCH :o Where to start :') ?!