[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:13

Mag ik mij ook melden? Ik heb gisteren de knop omgezet.. nu is het GENOEG! *\o/*

Ik zit nu op een gewicht van ongeveer 130 kilo, véél te veel dus! Dat gewicht zit voornamelijk aan de achterkant, ik heb erg dikke billen en dikke bovenbenen. Een buikje heb ik altijd wel gehad..maar het laatste jaar is mijn buikje gegroeid tot toch echt wel een buik die ik niet echt makkelijk meer kan verdoezelen met een shirtje of blousje ofzo.

Dus ja.. hoe ga ik dit aanpakken?? Meer bewegen, ik wil na het eten een wandelingetje maken door de buurt en 1-2 keer in de week naar de sportschool. Gelukkig ben ik bijna iedere avond van huis weg dus ben ik altijd actief geweest, onder andere ook met salsadansen, iets wat ik écht graag doe en heel leuk vind! Ook mijn eetpatroon moet aangepast worden, dus geen snoepjes, koekjes en andere slechte dingen meer! Een vriendin van me zei:
´waarom gebruik je geen afslankpillen? Dan raak je zo gewicht kwijt! ´
´ volgens mij gaat het erom dat ik mijn levensstijl verander, als ik een crashdieet ga volgen en daarna weer mijn oude gewoontes oppak kom ik zó weer aan! ´

Ik ben ooit eens 28 kilo kwijtgeraakt, maar dat zit er nu weer dubbel en dwars aan! Hopelijk vind ik hier de steun die ik nodig ga hebben.. en kunnen jullie mij de nodige schoppen onder mijn reet geven :P

Wat ik wél weet is dat ik dit keer ga volhouden! Er moet iets veranderen.. het is nu of nooit! *\o/* Ik kan het!

Mars

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:18

Welkom wiebke! Geweldig dat je de knop hebt omgezet en ervoor wilt gaan om de kilo's kwijt te raken. Dat is al de eerste stap :j En je hebt gelijk dat het om het veranderen van je totale levensstijl gaat, alleen dan blijven de kilo's ook weg :)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:40

Welkom Wiebke! Goeie instelling hoor! Heel veel succes!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:41

Welkom Wiebke, zet m op!!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:51

Ik wil me hier ook wel melden als dat mag. Kan wel wat extra steun gebruiken geloof ik. Ik wil er zeker wel een kilo of 6 af. Probleem is dat ik zo moeilijk al die lekkere (vette) dingen kan weerstaan. Maar heb inmiddels de knop redelijk omgezet. Vorige week maandag echt goed begonnen. Zaterdag iets gezondigd maar verder gaat het best goed. Drink veel (cranberry)thee. Water drinken blijf ik moeilijk vinden, vindt het gewoon niet lekker. Maar gaat wel beter :j

Ga het topic zo eens doorspitten of ik nog wat goeie tips kan vinden :)

@wiebke: Nou met afslankpillen is er echt niet zo wat kilo af hoor, en het is ook nog ongezond ook :n

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:57

Ik heb gemerkt met het water drinken dat het echt een kwestie van wennen is.
Eerst dronk ik eigelijk nooit water en als ik eens probeerde om veel water te drinken werd ik echt misselijk.
Een paar weken geleden ben ik toch begonnen om dat op te bouwen en nu drink ik op mijn werk standaard 2 liter water en dan nog een paar koppen thee.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:00

Ja zo ervaar ik het inderdaad ook :j Gaat steeds makkelijker. Denk gewoon altijd dat het cola is :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:03

fijn. heel fijn. De schoonmaakster heeft 2 pasteitjes en iets waarvan ik niet weet wat het is voor me meegenomen.. om te proeven. En nou?! Mijn goede voornemens zullen toch niet al op de eerste dag veruineerd worden?? Maar ja, niet proeven is ook banketstaaf.. heeft ze speciaal gemaakt.. pff bokkers HELP

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:04

Proeven kun je toch gewoon een hapje nemen? En gewoon uitleggen dat je wil afvallen en dat je het daarom niet wil eten..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:25

Ik zou het wel gewoon proeven eigenlijk... ;) Neem dan de rest van de dag wat minder?

Zo ik ben toch nog even naar de supermarkt gegaan. Heb magere vla meegenomen van Optimel, voor tussendoor als ik thuis zit. Kreeg net alweer zo'n misselijk en flauw gevoel, dus merk dat het gister gewoon echt te weinig was (scheelt ook dat ik een vrij magere maaltijd had naar mijn idee). Verder biscuitjes meegenomen voor als ik de hele dag school heb, zoals morgen. Zijn altijd zware dagen, dus dan wil ik er zeker van zijn dat ik geen flauw gevoel krijg. Donderdag dan maar weer wat minder.

Volgende week tentamenweek... Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Edit; die caloriechecker werkt wel goed/motiverend vind ik :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:29

Heb net een hapje cake genomen en boy o boy wat is die lekker! Vanmiddag mag ik dan van mezelf 1 pasteitje en 2 boterhammen ipv 4 boterhammen.. kan mijn moeder vanavond ook de cake en nog een pasteitje proeven :)

is wel meteen een uitdaging zo op de eertse dag..

SSDesign.. een flauw gevoel is inderdaad niet prettig.. helemaal als je zware dagen hebt moet je voldoende energie hebben om de dag goed door te komen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:32

Wiebke, wel super goed dat je gaat afvallen! Inderdaad een uitdaging zo, maar komt vast goed. Dit topic werkt erg motiverend, maar wat mij nog meer motiveert: http://caloriechecker.nl/. Gister at ik dus iets van 1400 kcal en dat was echt te weinig voor me... :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:35

Welkom Wiebke, ik ben meer dan een jaar geleden gestart op 150kilo en ben er ondertussen 43.5 terug kwijt.

Dus je ziet, het KAN wel! :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:42

Ik vul vanaf vandaag ook weer de caloriechecker in, merk dat als ik dat niet doe dat het opletten dan toch minder goed gaat. En 's middags als ik uit school kom is een echte valkuil, dan heb ik zoveel zin om te snoepen...

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:42

Knap hoor chipieke!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:53

Als die dieet pillen zouden werken, dan zouden er toch geen dikke mensen meer zijn?

En water drinken moet je jezelf aan leren.. Ik dronk alleen maar cola en icetea.. Ben daar mee
gestopt en ben spa rood, thee en kraanwater gaan drinken.. En het is gewoon een kwestie van
wennen..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:05

Ik heb hier ook braaf een fles water op mijn bureau staan.. ben nu aan mijn tweede 0,75 liter bezig!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:15

Dacht goed bezig te zijn met sandwichspread en slankie smeerkaas op brood.
Ik zie net op calorieckecker dat ze in de categorie bij uitzondering vallen.
Dus helemaal niet zo goed.

Nu maar weer iets anders verzinnen voor op brood.
Ik heb wel rookvlees, misschien is dat beter.

Wat eten jullie allemaal op brood?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:19

Kipfilet (dat is wel gezond volgens mij), smeerkaas, ham. Bij caloriechecker vallen ze inderdaad in bij uitzondering, maar er zitten wel weinig calorieen in. Bruinbrood valt daar ook onder af en toe, terwijl je wel elke dag brood moet eten volgens het voedingscentrum.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:20

Halvajam
Eru balans
Rookvlees
Philadelfia light

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:22

RubyRed schreef:
Kipfilet (dat is wel gezond volgens mij), smeerkaas, ham. Bij caloriechecker vallen ze inderdaad in bij uitzondering, maar er zitten wel weinig calorieen in. Bruinbrood valt daar ook onder af en toe, terwijl je wel elke dag brood moet eten volgens het voedingscentrum.

Volkorenbrood :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:31

Grapje. Foutje.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:46

Wiebke, knap dat je er aan begint! Dat gewicht meesleuren is één ding, al de gevaarlijke dingen die het met zich meebrengt, zijn veel erger! Hoge bloeddruk en zo verder... Ik duim voor je!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:49

Flying_Angel schreef:
Heb vandaag ook een zure haring gehad, dat is ook wel goed toch? Vette vis te eten?

Ja dat is heel gezond :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:55

Welkom wiebke!

Mijn ervaring met dieetpillen: ik heb twee keer dieetpillen genomen. Kruidvat appelazijn capsules, werkte voor geen meter. En X-Trine citroensapkuur (ook van Kruidvat), daar had ik het idee dat ze wel werkte. Normaal moet je drie capsules per dag nemen maar ik had echt genoeg aan één capsule. Ik had geen hongergevoel meer en de pikante ingrediënten gaven een metabolismeboost. Er zit kelp in dus ik moest ermee stoppen. Kelp stimuleert de schildklier en ik heb aanleg voor een versnelde schildklierwerking dus dat is echt not done voor mij. Ik praat dieetpillen niet goed, zeker niet. Veel fabrikanten voegen troep toe zoals laxeermiddel waardoor je uiteindelijk luie darmen krijgt. Ik deed het in combinatie met elke dag sport en lagere calorie inname.