Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:24

Helleuw! :wave:
@scoob: Ah, wat een lieve foto's! Hoe heet je knollie nou ookw eer?
@bom: Echt onzettend sjit van je heup zeg! Fysio moet die spier dus gana versterken, of ...?
Foto van Snor en je dochter is ge-wel-dig! :):) Is dat t nieuwe dekje van BR? Wil ook nog zo eentje, staat mooi op donker O:)
@annika: :(:)
@sakk: Succes met t hushouden enzo!
@fann: Hopelijk helpt de tip!
@wen: Wow, druk met rijden, idd goed voor de lijn! Heb je je buikspieroefeningen ruimscvhoots gehad vandaag! Heerlijk dat Lis zo fijn loopt nu!

Ik heb net 10km gelopen, interval. Viel me niet tegen! Volgende week natuurlijk de CPC loop.

Straks naar stal, ga ff slepen met Tych. Hij heeft al maanden niet int tuig gelopen en kan misschien t erf wel ff slepen of aantrekken. Weer wat nieuws.
Heb nu lekker voorjaarsvakantie, dus elke dag op pad met de knollekes en ook alle tijd om te hollen.

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:30

En m'n beenspieren ook, die changementen moeten echt uit mijn benen komen haha. Heb na een paar keer altijd moeie benen... :D

Zo, pak zo maar eens de fiets om naar de andere paardjes te gaan. Kan nu al uitkijken naar een warme douche vanavond als ik thuis kom... :=
En dan vanavond lekker op bed met de hondjes. De oude heeft trouwens gister bij de DA 7 tanden/kiezen getrokken gehad. Dacht dat ie wel een dagje sneu zou zijn, maar hij is alweer helemaal het heertje, haha...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:17

Wat heb jij toch een geluk met al die paardjes die je mag rijden WenK! :j Voelt vast fijn, al die eigenaren die hun paard aan jou toe vertrouwen. :j

Joehoe!!! *\o/* Startbewijs CPC Den Haag is zojuist op de mat gevallen! *\o/* Volgende week Jaan! :j Heb er zin in!
Viel Rotterdam ook bij jou op de mat? Heb weer een enorme boost gekregen, morgen een flinke interval op het programma, woensdag generale 5km en vrijdag een klein duurloopje van max 15/20 minuten met versnellingen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:01

Ik loop Rottterdam toch niet, geloof ik. Moet eens contact hebben met mn dinnetje daarover.

Vanmiddag nog best veel gewandeld. Namelijk het erf aangesleept met Tycho. We hebben een weidesleep voor paarden, dus die kan daar supergoed voor gebruikt worden.
Was voor ons beide de eerste keer, en tijdens de warming-up (zonder sleep, gewoon over de weg) nog wat protesten en uitprobeersels van m gehad, maar het slepen zelf ging écht supergoed!!! Ikke = zo trots op mn knollie! *D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:15

Leuk Jaan! Waarom toch geen R'dam?
Lekker bezig met de paardenbeesten dus, Wenk!
Mooi dat het startbewijs binnen is, Fan!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:54

Jaan waarom niet de rotterdam? Er zijn nog startbewijzen beschikbaar *D
Fijn dat Tycho het fijn deed!

Pff :O wat ben ik moe. Vriendje heeft net een uurtje geslapen, nu een beetje spijt dat ik er niet naast ben gaan liggen. Ga maar lekker vroeg naar bed ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:56

Hallo dames!

Wat sneu voor dat paardje Marjolein hopelijk loopt het allemaal goed af.

Fanneke: Succes in Den Haag!

Sakkia: Hoe gaat het met je sponsors zoeken voor de kikarun? Komt het wat van de grond? Vrijdagochtend was er op Q music een reclame blok voor de kika run. Mijn dochter gaat ook mee doen maar dan de 1 km!

Bom: Balen dat je even rustig aan moet doen en niet lopen mag :(:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:49

Ben ik ook weer even! Heb de laatste dagen echt de energie niet om bij te lezen enz... Zit nu met een ontzettend verstopte neus en niesbuien. Vrijdag heb ik wel nog even gelopen maar 't ging echt niet lekker. Kwam ik er thuis achter dat ik m'n oude hardloopschoenen aan had getrokken... Nou ja. Morgen nog even rustig aan en dan maandag er weer goed tegenaan! Met zo'n snothoofd lopen is ook niks.

Succes voor de mensen die morgen gaan lopen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:06

Sak, hoe zit dat met dat sponsoren? Wil eigenlijk wel wat doen, maar niet rennen...

Fan, ja ik heb echt heel leuke paarden om te rijden momenteel. Die 2 die ik vandaag extra reed waren ook zo fantastisch. Zijn 2 friesen, een merrie en een jonge hengst. Omdat de rijvereniging druk was met een klussendag ben ik met allebei het dorp in geweest. Fantastisch gingen ze allebei!
Zo bijzonder zo'n dag, 4 paarden te rijden en alle 4 gaan ze super!

Morgen kindjes jureren op stal en daarna Lis en de merrie nog even rijden, ook weer een druk dagje dus. Wel lekker. Hoop maandag een rondje te kunnen rennen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:25

Beterschap Tara! Niet te vroeg beginnen hoor duurt je herstel nog langer :(:)

Wenk: Je kunt ook mensen die wel mee lopen sponsoren of meehelpen als vrijwiller oid.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:29

WenK, merk je ook aan je eigen rijden dat je meer leert door meerdere paarden te rijden?

Mistral, nah ik ben niet heel ziek, gewoon net dat je neus flink verstopt zit enzo. Zit ook heel de tijd door m'n mond te ademen en dan droogt m'n tong uit :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:30

Meehelpen als vrijwilliger red ik niet, maar ik weet dat Sak meeloopt en misschien wel anderen, vandaar mijn vraag dus ook.

Tara, ik rijd al wel heel lang andere paarden ernaast, maar ik ben van mening dat je van ieder paard weer leert. Al is het maar dat je sneller wordt in je reacties en dat je meer en sneller voelt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:33

Hmm flink last van je snotkoker dus, het gaat echt rond al lijkt het wel op zijn retour te zijn!
Flink stomen en hopen dat het allemaal los komt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:35

Wenk als je even je mail adres pbt dan stuur ik je eenmail hoe je kan sponsoren. Ik ben daar nog steeds nit aan toe gekomen die te versturen dus je kan nog mee in de verzendlijst.

Heb dus al mensen die toegzegd hebben te sponsoren, maar heb nog niet actie ondernomen. Morgen dus maar

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:38

Oh en die hond van mijn ouders heeft in mijn neus gehapt haha. Ze wilde een kusje geven maar ik boog net voorover :+ was dus niet expres maar kwam voor ons beiden hard aan! Nu zag ik net een klein sneetje :n moet ik hier nog actie op ondernemen? Heb nog nooit een tetanusprik oid gehad!

Oh sorry voor de eventuele spelfouten! Maar zit op de iPod en dat typt toch niet zo makkelik als de iPhone, heb ook geen bril op :+

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 08:58

Volgens mij niet hoor Sak, gewoon het wondje in de gaten houden.
Vervelend Tara, hardlopen kan wel helpen het herstelproces te versnellen. Tenzij je de griep hebt gehad, dan kun je beter even rustig aan doen.

Zonnetje laat zich al een beetje zien, ik ga lekker vroeg naar Fanny, weer eens lekker ontharen. daarna een rondje van 5km lopen, heb er zin in! :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:34

Fanny was nog aan het ontbijten toen ik kwam :+ het is alleen bij ontharen gebleven. Om met zo'n volle hooibuik te hollen, leek mij geen goed idee.
Heb net een klein rondje gelopen, bewust 3 keer gewandeld, spieren voelden nog wat zwaar. Lopen ging moeizaam, maar toch met een snelheid van 8.26 km/u gelopen, ben tevreden, woensdag ga ik nog één keer lopen en dan rustig aan voor de CPC, wil geen blessure :n
Loopse aan iedereen die gaat lopen! :wave:

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:58

WenK, heb je wel geluk dat je die mogelijkheid ook hebt. Meeste mensen met een eigen paard rijden toch alleen hun eigen paard.

Mistral, snotkoker klinkt wel heel vies :P Gelukkig gaat 't vandaag al een heel stuk beter.

Sakkia, zou me er niet teveel zorgen om maken. Gewoon even in de gaten houden inderdaad :j

Fan, ik denk dat ik morgen weer even ga hardlopen. Griep was 't niet, 't is nu ook alweer nagenoeg weg.
Het is heel mooi weer inderdaad! Ik heb net even alle deuren en ramen open gezet :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:01

Goedemorgen..
Wel op tijd je rust nemen he voor je wedstrijd fanneke.
Wat een haar komt er van die paarden af he verschrikkelijk..

Weet niet sakkia...mijn man heeft ook wel eens plekjes van de hond opgelopen tijdens het spelen maar heeft nog nooit zo`n prik gehaald.
Fijne dag vandaag Wenk.
Beterschap tara.
Jammer dat je zover woont jaan had je bij ons de bak mogen komen slepen.. :o
Ze heet A F Adilah
Geniet lekker van je vakantie is hier eg mooi weer .

Bom wanneer kon je nou terecht bij de fisio?

Annika :(:)
SAKKIA schreef:
Vrije zaterdag hoezo? Huishouden, boodschappen ed :+
:D
En hertjes lopen trouwens over het terrein van stal heen vooral als je de paarden binnen haalt in de schemer.
Dan hebben ze de eerste keer wel ogen op stokjes hoor... :wow:

Zo ik ga zo naar stal lijnzaad is weer gekookt lekker een poosje keutelen.
Man en zoonlief zijn een rondje aan het fietsen de bikkels.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:25

Ik vond dat altijd zo'n takkewerk, lijnzaad koken. Heeft mij wat pannen gekost.

manlief komt net thuis van het hardlopen, hij loopt nog niet zo lang en consequent als ik. hij had mijn rondje gezien, die ik eigenlijk wilde gaan lopen en hij dacht een verkorte versie te lopen. Dus niet, 5,5km, op 4,5km kon hij dus niet meer lopen van de pijn in zijn knie, geen telefoon bij, helemaal niets. Hij is naar huis komen strompelen. Eigen schuld, hij doet er zo luchtig over, maar zijn lijf is er nog helemaal niet klaar voor.
Hij moet eigenlijk nieuwe schoenen, maar gaat volgende week op wintersport, dus geld heeft hij even niet. Ik zei al: ga dan niet lopen, je helpt je lijf alleen maar de ellende in. *zucht* mannen, naar wie moeten zich nou bewijzen? net of iedere marathon loper gelijk 42 km kon lopen, die is ook met 1km begonnen. :n Mannen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:28

Zo heb ik ook een huisgenoot inderdaad Fan := Lopen tot 'ie er misselijk van wordt en hoofdpijn krijgt. Dagen erna nog last van spierpijn en dan gewoon weer gaan. Lijkt me helemaal vervelend als 't echt degene is waar je van houdt die dan zo eigenwijs is om toch te gaan.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:30

Je went eraan Tara, ik zeg heel vaak: ik zei het je toch?! :=
Soms waarschuw ik hem maar niet meer, laat het hem zelf maar uitvinden. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:31

Dat heb ik inderdaad ook wel geleerd :j Ik wil me nog wel eens iets te veel druk maken als iemand anders iets fout doet. Mja zelf heb je er alleen maar nadeel aan en die ander interesseert 't verder toch niks.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:32

Koetmeunienk :wave:

Dank jullie wel allemaal :D Roze cap en rijbroek komen misschien nog wel een keer, heeft ze wat te wensen als ze haar zwemdiploma's heeft gehaald ;)

Fan, je hebt ook van die heupbelts waar 3 of 4 flesjes inzitten, hoef je niet de hele tijd met een flesje in de hand te lopen. Ik gebruik zo'n belt voor in de zomer. Spannend de CPC maar geeft ook wel weer goede energie :j Oeh, Fan, wat een eigenwijs is het die vent van je. Zo heb ik er hier ook 1... zucht...
Scoob, lekker gewerkt gister? Veel plezier op stal. 14 maart mag ik naar de fysio
Annika :(:) Nog wat gedaan met paardebeest?
Noor, suc6 vandaag!!! Zet m op +:)+
Wen, heerlijk dat je zo lekker veel kunt rijden :j En goed voor de beenspieren dus ;) Leuk die kleintjes jureren
Jaan, kweenie wat de fysio gaat doen :n En wat is Tycho toch een braverd :D Leuk he die felle dekjes op die donkere knollies. En het is inderdaad een BR.
Tara, beterschap en succes met je scriptie! Als die af is zal er wel een olifant van je schouders afvallen denk ik. En sterkte met je gesnotter ;)
Sak, ik zou het ook even aankijken die neus. Leuk honden :D

Zo, gister kinderfeestje gehad van de roze prinses ;) Goed verwend is ze weer, en het was erg leuk, naar zo'n indoor speeltuin, klimding geweest. Gelukkig niet thuis maar lekker weg. Bij het wegbrengen van de kids vroegen de buren of we nog even bij hun een wijntje kwamen drinken, daar uiteindelijk om half 10 weggegaan dus ook de kids lagen er laat in en da's nu wel te merken aan de jongste. Pfffff meneer is een beetje uit zijn hum :(

Vanmiddag naar knollie, lekker een heel stuk wandelen. Goed voor mij, beetje beweging en knollie kan hier en daar nog wat grasjes eten :9

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:32

Hello!

Jaan, lekker bezig 10 km met intervallen!

Noor, ik hoop dat je 6 km lekker gaat!

Fanneke, wat een eigenwijs die kerel van je!

Tara, ik heb elk jaar einde winter / begin voorjaar een chronische last van niezen en dichte neus. Ik denk eigenlijk dat het bij mij komt door hooikoorts van bomenpollen, die zijn de eerste maanden van het jaar in de lucht.

Ik heb net 9,8 km gelopen in 61 minuten *\o/*
Ben er blij mee, mijn langste afstand tot nu toe!
Maar ik heb nu ook 1 hand met tintelende vingers en die hand is ook echt koud. Vraag me af of ik met deze langere loop ook moet gaan letten op drinken met zouten erin?!