Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:24

Wie wilde dat?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:31

School wilde dat ik er mee ging stoppen.
Ze kwamen nogal over of ze geen zin hadden in probleemgevallen ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:33

Wat een verhalen zeg...

Welkom nieuwe mensen!

BarbaLala: wat vervelend dat je zoveel bijwerkingen heb.
Is het inmiddels al een beetje verbeterd?

Ik reageer ook met 2 schermen naast elkaar. Anders vergeet ik dingen.

Lieszje :(:)
Bokt is niet belangrijk, dus als het niet gaat, dan gaat het niet.

Polivy :(:)
Ik herken onwijs veel dingen. Het concentratieprobleem heb ik ook. Alles trekt de aandacht en concentreren kost ontzettend veel energie.
De emoties, het paniekerige gevoel. Zo herkenbaar!
Ik weet inmiddels ook dat dit een proces is waar je doorheen komt.
Ik heb ontzettend veel aan deze site gehad: http://www.xs4all.nl/~thebecom/accepter ... e_bent.htm
Niet alleen die pagina, maar heel veel op de site.
En hoe zwaar ook, wees blij dat je voelt. Niet voelen is ook niet goed.
Accepteer wie je bent, durf te laten zien wie je bent, doe wat je wil doen.
De arbo-arts waar ik heen ga zei: je moet jezelf 3 vragen stellen bij alles wat je doet of wat je gevraagd wordt te doen.
Wil ik dit? Kan ik dit? Doe ik dit? Is het antwoord op 1 van de vragen nee, niet doen.
Het heeft mij heel veel geholpen om bepaalde beslissingen te maken.

iejoor: zoek een andere psych, want hier schiet je dus niets mee op.

Wat mijzelf betreft: het gaat al een week echt super. Het lijkt wel alsof vorige week alles op zijn plek is gevallen. Heel apart.
Ik ben wie ik ben, ik doe wat ik wil en ik waardeer mezelf om wat ik kan en doe en wie ik ben.
Ik ben dat al zolang kwijt.
Ik voel me ontzettend goed, kan heel erg genieten van dingen, kan nee zeggen, heb veel keuzes gemaakt, laat emoties toe.
Werken ging afgelopen week erg goed. Ik was niet eens moe.
Muziek spelen ben ik ook weer aan het oppakken en voor het eerst van mijn leven speel ik niet technisch de nootjes, maar vanuit mijn hart.
Echt muziek maken, mijn gevoel er in leggen.
Jim loopt ook steeds fijner, simpelweg omdat ik meer kan ontspannen.
De afgelopen 12 weken zijn een diep dal geweest, maar ik heb nu het gevoel alsof ik weer kan klimmen.
Ik heb veel keuzes gemaakt, heel hard aan mezelf gewerkt, veel gepraat, ik weet waar ik naartoe wil, heb doelen gesteld en werk er naar toe.
Ik hoop echt dat dit gevoel blijft. Het zal vast en zeker wel weer eens minder gaan, maar ik merk dat ik mindere dingen ook aan kan nu.
En ik hoop dat jullie binnenkort ook dit gevoel krijgen!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:38

Fijn dat het goed met je gaat Amanda! :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:45

Erg fijn om te lezen Amanda!!!!
energie straalt er ook gewoon vanaf zoals je het schrijft!

@lieszje, ben benieuwd wat voor je studie je doet?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:09

Leest nog steeds mee maar echt volgen lukt ff niet zo best...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:10

Kido: dat maakt toch niet uit? :(:)

bobomelo: ik voel me ook echt goed.
Ik merk dat het geestelijk eigenlijk wel goed zit nu. Maar lichamelijk heb ik toch ook een flinke opdonder gehad.
Ben nog snel moe, last van mijn luchtwegen, spierpijn.
Ook dat moet bijtrekken en zal ook wel tijd nodig hebben :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:12

hey Kido!
geeft toch niet? alles verder op zich wel goed?
ik heb ook even geen puf meer om op alles te reageren hoor, dus lees het nu ook gewoon even allemaal snel.
en heb eerlijk gezegd ook even de tv aan, ondertussen beetje op de laptop, en verder lekker relaxt zijn, want heb net medicijnen binnen en die beginnen te werken, en dan wordt lezen opeens wel wat moeilijker!, raar

@amanda, nou heerlijk toch!!! en beter lichamelijk nog niet fit dan geestelijk niet fit!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:14

zat even in je profiel te neuzen amanda, leuke haflinger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:15

Bedankt :D
En je hebt zeker gelijk. Beter lichamelijk nog niet fit dan geestelijk niet fit.
Al heeft het 1 vaak met het ander te maken :j

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:16

Ja hoor verder zijn gangetje week 1 zit erop nog drie te gaan.
In t begin vond ik t wat vaag maar nu snap ik meer en meer de bedoeling!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:18

hoop dat de stijgende lijn blijft Amanda!!!
en Kido, je hebt nu dus 4 weken een soort van therapie toch? ben wel benieuwd wat je allemaal moet doen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:20

Ik hoop het ook. Maar zal ongetwijfeld nog wel eens een terugval hebben.
Die horen erbij en zijn weer een leerproces.
Ik ga nu naar bed :O
Morgen weer bijtijdsp op. Ik heb weer rijles met Jim, voor het eerst sinds 4 maanden.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:22

slaap lekker! en ja, het hoort erbij, als we dat maar onthouden ook als het moment daar is! hihi

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:24

Ja, dat is lastig, haha :D
Het positieve blijven zien terwijl het niet zo goed gaat is het moeilijkst wat er is :j

Nu ben ik echt weg :+

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:24

ja, ksst, je bedje in jij!
en les ze morgen!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:29

T is observatie zeg maar...
We hebben groeps dingen/PMT/kunstzinnig/psych/arts/verpleegkundige/fysio eigenlijk een heeeel compleet plaatje.
Na vier weken overleg of zij denken dat dit goed is en of ik vind dat t me past zo ja dan wchten op een plekje en ga ik dit voor zes maanden doen....

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:38

Bah, moet t even kwijt. De positieve vibe heeft niet lang stand gehouden. Ben na een anderhalf jaar ziek zijn, weer mn studie opgepakt. Is echt een enorme uitdaging want concentreren is erg moeilijk. Toch heb ik voor 2 maanden enorm mijn best gedaan met echt grote downs, maar goed, even doorzetten want ik wil echt heel graag afstuderen.... Wil ik vanochtend tentamen gaan maken...laatste vak...jeeej bijna afgestudeeerd....en.............. ben ik me vergeten in te schrijven!!! Mocht dus geen tentamen maken!!

En de enige die ik hiervoor kan beschuldigen ben ik. T is me compleet ontschoten!! Soms denk ik dat ik aan zelfsabotage doe. ;) T suffe is dat om dit vak te volgen heb ik grote stappen moeten zetten: colleges volgen, alleen naar Groningen rijden, met het OV reizen...dingen die ik vermijdde sinds de paniekaanvallen en waar ik heel trots op was. Maar voel me nu een enorme sukkel. Ik zou zooo graag gewoon een easy going levendje hebben met energie en vertrouwen voor 10. Waarin de dingen voor de verandering eens kloppen en werken en goed gaan. In plaats daarvan probeer de activiteiten voor 1 te doen met de energie van kwart en maar doorbuffelen om t te halen, waardoor andere dingen er weer bij in schieten en ik dus deze domme acties uithaal. BAH! Zinlooos.....

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:46

Ehm, even niet geheel aan mezelf denken: wat fijn om te zien dat er zoveel mensen zich aanmelden, burn-out, depressies, angstklachten zijn heel vervelend maar niet zeldzaam. Doch vereist t een hoop moed om ervoor uit te komen dat je ermee kampt.

*en ik kan helaas niet op iedereen reageren, kom niet zo vaak op Bokt, maar ik lees wel alles mee*

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:21

vidya schreef:
Bah, moet t even kwijt. De positieve vibe heeft niet lang stand gehouden. Ben na een anderhalf jaar ziek zijn, weer mn studie opgepakt. Is echt een enorme uitdaging want concentreren is erg moeilijk. Toch heb ik voor 2 maanden enorm mijn best gedaan met echt grote downs, maar goed, even doorzetten want ik wil echt heel graag afstuderen.... Wil ik vanochtend tentamen gaan maken...laatste vak...jeeej bijna afgestudeeerd....en.............. ben ik me vergeten in te schrijven!!! Mocht dus geen tentamen maken!!

En de enige die ik hiervoor kan beschuldigen ben ik. T is me compleet ontschoten!! Soms denk ik dat ik aan zelfsabotage doe. ;) T suffe is dat om dit vak te volgen heb ik grote stappen moeten zetten: colleges volgen, alleen naar Groningen rijden, met het OV reizen...dingen die ik vermijdde sinds de paniekaanvallen en waar ik heel trots op was. Maar voel me nu een enorme sukkel. Ik zou zooo graag gewoon een easy going levendje hebben met energie en vertrouwen voor 10. Waarin de dingen voor de verandering eens kloppen en werken en goed gaan. In plaats daarvan probeer de activiteiten voor 1 te doen met de energie van kwart en maar doorbuffelen om t te halen, waardoor andere dingen er weer bij in schieten en ik dus deze domme acties uithaal. BAH! Zinlooos.....

Ahh... ik lees de laatste tijd alleen nog maar mee... maar moest even reageren op je berichtje... Heb het echt te doen met je... :(:)
Dat zijn dingen die mij ook altijd overkomen, dus ik kan me zo goed inleven hoe frustrerend en machteloos dat voelt, dus via deze weg een :(:) voor jou... Dapper dat je al die stappen hebt overwonnen, en ik hoop dan ook echt dat deze tegenslag je niet ontmoedigd om door te zetten... Het is nu allemaal even moeilijk, maar ik geloof er nog altijd in dat er betere tijden komen en dat het allemaal wat makkelijker wordt.. :(:)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:14

Erg vervelend dus....
Maar het positieve is: je hebt toch dingen gedaan ondanks je paniekaanvallen!, dus dat is wel een hele overwinning! vergeet dat niet! En gewoon NU inschrijven voor dat tentamen!!!!
Hoop echt voor je dat je binnenkort dat tentamen kan maken en dat je snel geslaagd bent! ik gun het je echt!

@kido, maar het bevalt tot nu toe wel goed?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:36

Jemig Vidya, ik kan me voorstellen dat dat wel even hard inslaat. Maar zoals Bobomelo al zegt heb je inderdaad ook al een hele overwinning bereikt.

Ik ben nu een poging aan het doen om mezelf flinke schoppen tegen mijn kont te geven en even hard door te pakken voor de laatste loodjes. Heb het erg moeilijk. Concentratie is niks, er komt bijna niets binnen, ik heb constant een stressig en paniekerig gevoel, in mijn hele lichaam, maar vooral ook in mijn keel. Net ook flink staan janken om het de uitzichtloosheid die ik heb. Heb niet het idee dat ik het ga redden, maar moet er voor waken dat ik niet stil val, ik verlam namelijk heel snel in zulke situaties. Maar docenten die lessen inplannen in een portfolioweek zijn ook nu niet echt bevorderlijk (en als één van de docenten op een extreem oprechte toon me nog bedankt voor een mailtje van laatst... Pfff.. Moest wel even slikken om niet midden in de klas in tranen uit te barsten).

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:46

Kom op he, volhouden!
Ken dat nare gevoel in je keel wel, toen ik zoooo stijf stond van de stress/angst en weet ik veel, was het weken lang, of ik iets in me keel had zitten, heel raar, heel raar met slikken, maar het schijnt indd van de stress te komen!
Maar wat is allemaal zo uitzichtloos dan?
En wel lief van die docent dat die je bedankte, al kan ik me heeeeeel goed voorstellen dat je er dan gewoon heel snel heel emotioneel van wordt(ik kon wel janken om van alles, ook als mensen lieve dingen voor je deden....heel raar hihi)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:53

svdijk schreef:
hallo iedereen, mag ik me ook aansluiten?
ik heb zelf een topic lopen ([LZP] onderbuikgevoel,relatie moeder ) waarin een en ander staat.
echter, dat gaat meer over de gehele situatie, en niet over een burn out/overspannen/depressie.
dat ik depressief ben kan ik helaas niet ontkennen.
mocht ik me aan mogen sluiten bij jullie, dan zal ik me netjes voorstellen en m'n gehele verhaal neerzetten.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:54

natuurlijk ben je welkom svdijk!
kom maar op met je verhaal!