Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:12

Wendy schreef:
odetteke schreef:
Soms botst dat wel eens met elkaar en dan winnen de kids het eigenlijk altijd van het werk, maar elke werkgever die vrouwen onder de 40 aanneemt weet dat het kan gebeuren.

Grappig is dat. Dus niet elke werkgever die mannen onder de 40 aanneemt hoeft daar eventueel rekening mee te houden?

Gelukkig heb ik daar met mijn sollicitaties geen problemen door ondervonden, maar een oud bokt vriendinnetje had dus echt een probleem: geen werkgever wilde haar hebben, omdat ze allemaal rekening hielden met het feit dat ze weleens zwanger zou kunnen raken.
De werkgevers gaven dat na lang doorvragen op de afwijzingen uiteindelijk gewoon toe. Dat is toch vreemd?

Jeetje, dat is echt balen voor je vriendin!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:14

IKbenEllen schreef:
Jij ook, want jij bleef overwerken ;)

Klopt, uiteindelijk moest het werk toch af. En wij wisten toch wel dat wij de pineut zouden zijn. (was altijd hetzelfde groepje de pineut.)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:15

petradek schreef:
Jeetje, dat is echt balen voor je vriendin!

Ik geef bij een sollicitatie zelf aan dat ik geen kinderen wil. Want eigenlijk willen ze dat allemaal wel weten, maar mogen ze het niet vragen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:17

_sparta_ schreef:
Klopt, uiteindelijk moest het werk toch af. En wij wisten toch wel dat wij de pineut zouden zijn. (was altijd hetzelfde groepje de pineut.)

Maar dan ben je TOCH niet assertief genoeg geweest, of heel dat groepje ;) Hoe je het ook wendt of keert.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:22

Was je meer assertief kon je vertrekken. Zo simpel was het daar. Er was geen gelijkheid. Alles voor de kinderen. De vrouw van de werkgever heeft ook ooit eens een uitspraak gehad in de kantine dat als vrouwen geen kinderen namen ze geen goede relatie hadden. Want kinderen hoorde er echt bij. Ik heb toen gevraagd in welk tijdperk ze nog leefde. :+
Geen goede zet. :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:23

_sparta_ schreef:
Ik geef bij een sollicitatie zelf aan dat ik geen kinderen wil. Want eigenlijk willen ze dat allemaal wel weten, maar mogen ze het niet vragen.

Mijn vorige baas vroeg het ook, toen was ik eind 20. Vind het ook niet gek dat ze het vragen, ondanks dat het niet mag. En je kunt er toch geen "goed" antwoord op geven, want als je zegt dat je geen kinderen wilt word je ook niet geloofd, je mag daar tenslotte over liegen. Hij heeft daar overigens wel weer een berisping van zijn baas over gekregen en he: ik was het TOCH wel geworden :D

Mijn huidige baas ken ik al heel lang, die wist wel dat ik ze ECHT niet wil. Maar ook hun huiveringen begrijp ik: zijn ze net ingewerkt, als je geluk hebt hebben ze een voorspoedige zwangerschap zonder al teveel ziekmeldingen, en dan nog een 16 (?) weken zwangerschapsverlof. Dat kan in een groot bedrijf, maar is in een klein bedrijf heel lastig.

Maar nogmaals, ik heb alleen vrouwelijke collega's MET kinderen: geen verkeerd woord over ze! Collegiaal ;)

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:25

Ik denk dat die laatste zin van je ook erg ligt aan de werkgever. Die bepaalt uiteindelijk toch.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:25

_sparta_ schreef:
Was je meer assertief kon je vertrekken. Zo simpel was het daar. Er was geen gelijkheid. Alles voor de kinderen. De vrouw van de werkgever heeft ook ooit eens een uitspraak gehad in de kantine dat als vrouwen geen kinderen namen ze geen goede relatie hadden. Want kinderen hoorde er echt bij. Ik heb toen gevraagd in welk tijdperk ze nog leefde. :+
Geen goede zet. :D

Daar had ik zowiezo niet lang gewerkt ;)
En de opmerking "kinderen nemen" daar reageer ik altijd op, die NEEM je niet.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:26

Kan best zijn dat ze krijgen heeft gezegd hoor. Maar de strekking was dat het moest ander klopte het niet. :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:27

_sparta_ schreef:
Ik denk dat die laatste zin van je ook erg ligt aan de werkgever. Die bepaalt uiteindelijk toch.

Nee hoor, helemaal niet. Echt niet.
En bij mijn vorige werkgevers ook niet.

Maar kan me wel voorstellen dat als je op je werk een erg anti-kind houding aanneemt, de moeders zoiets hebben van: stik jij de moord maar.
Zo ook als mensen geen respect voor mij of mijn hobby / leven tonen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:28

IKbenEllen schreef:
Mijn huidige baas ken ik al heel lang, die wist wel dat ik ze ECHT niet wil. Maar ook hun huiveringen begrijp ik: zijn ze net ingewerkt, als je geluk hebt hebben ze een voorspoedige zwangerschap zonder al teveel ziekmeldingen, en dan nog een 16 (?) weken zwangerschapsverlof. Dat kan in een groot bedrijf, maar is in een klein bedrijf heel lastig.

Maar nogmaals, ik heb alleen vrouwelijke collega's MET kinderen: geen verkeerd woord over ze! Collegiaal ;)

Wat bij een klein bedrijf veel lastiger is, is het 2 jaar doorbetalen van zieke werknemers :o Dat zwangerschapsverlof wordt tenminste door het uwv uitbetaald... een gewone zieke werknemer komt uit eigen zak van de ondernemer.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:29

_sparta_ schreef:
Maar de strekking was dat het moest ander klopte het niet. :)

Fout mens dus, denk dat de mensen met kinderen in dit topic het daar allemaal over eens zijn.
Als je dat patroon niet kunt doorbreken: wegwezen, en snel ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:30

Hij bepaalt toch dat mensen steeds kinderen als smoes kunnen gebruiken of niet? En daar maken mensen dan op een gegeven moment toch misbruik van als ze merken dat ze er elke keer mee weg komen.
En dan daalt het respect echt wel. Als steeds dezelfde toch op moeten draaien voor het werk. En daar zat ook een moeder bij met kinderen die 18 waren. Dus geen kinder hater, zoals er nu vast over mij gedacht wordt. Die was het er ook niet mee eens.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:32

odetteke schreef:
Wat bij een klein bedrijf veel lastiger is, is het 2 jaar doorbetalen van zieke werknemers :o Dat zwangerschapsverlof wordt tenminste door het uwv uitbetaald... een gewone zieke werknemer komt uit eigen zak van de ondernemer.

Het gaat niet altijd om het geld, maar (in mijn geval) om de tijd. Maar dat is ook vervelend ja, zieke werknemers, ondanks dat niemand er iets aan kan doen. Gelukkig is dat bij ons ook niet aan de hand.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:32

IKbenEllen schreef:
_sparta_ schreef:
Maar de strekking was dat het moest ander klopte het niet. :)

Fout mens dus, denk dat de mensen met kinderen in dit topic het daar allemaal over eens zijn.
Als je dat patroon niet kunt doorbreken: wegwezen, en snel ;)

Ik heb het er nog 5 jaar volgehouden ook. :+ Vast contract. Je wilt toch niet zo maar gaan. En natuurlijk was het er niet alleen maar ongezellig.
Maar achteraf had ik toch beter eerder kunnen gaan, dat wel.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:33

_sparta_ schreef:
Hij bepaalt toch dat mensen steeds kinderen als smoes kunnen gebruiken of niet?

Nee, jij bepaalt dat je daar in mee gegaan bent ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:34

Dat ben ik niet met je eens. Als je allemaal daar regelmatig de werkgever op wijst zal hij toch iets moeten ondernemen. Wij kunnen dat niet veranderen, dat kan er maar 1.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:39

Als je niet meegaat in zijn "alleen mensen zonder kinderen moeten overwerken" zal hij wel MOETEN veranderen.
Die regel blijft alleen bestaan omdat de kinderlozen er in meegingen, allemaal dus blijkbaar.
Of je buiten gooien, maar als ik dat zou hoor zou ik daar ook niet zo'n probleem mee hebben ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:43

Het bedrijf is nu failliet, zo goed liep het daar met zijn management. Er klopte meer dingen niet. Ik ben uiteindelijk de eerste die is gegaan. Na mij volgde er binnen 6 maanden 5. :+ En we werkte er maar met 12.
Toen ik er eerst kwam werken ging het wel, later werd het daar steeds vreemder. Uiteraard heeft hij ons vervangen, maar de sfeer was toen zo benauwend dat niemand het toen nog lang heeft volgehouden daar.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:47

maikeltje schreef:
Maar in geval van een ziekte als in een stofje wat te veel of te weinig aangemaakt wordt, dat kan dan toch gereguleerd worden met de juiste medicatie? Of denk ik nu te simpel?

Allereerst......ppffff..wat hebben jullie weer veel erbij gel*lt zeg ;)
Hier bij deze quote begint mijn bijlezen en wil daar meteenw at over zeggen.

Helaas helaas....was het maar zo simpel.
Er zijn zoveel verschillende medicijnen en daar waar de een goed op reageerd, kan de ander juist slecht op reageren zen zelfs in een psychose raken.

Toevallig had ik dat 2 weken geleden met mijn psych erover....
De medische wereld kan zo enorm veel, maar de juiste pil uitvinden voor depressies etc blijkt maar moeilijk te zijn.
Ik zou er figuurlijk een moord voor doen als die eens uitgevonden word!
Het is vaak een hele lange zoektocht en soms kan het zo zijn dat niets helpt.
En ook al heb je een medicijn wat aardig werkt, het haald enkel de scherpe kantjes eraf, een depressie zal je never niet ermee kunnen voorkomen, het vlakt hooguit af.
En dat is ook weer jammer, want AL je gevoel word erdoor afgevlakt, dus ook plezierige gevoelens beleef je dan minder intens.
Ik heb al heel wat medicijnen gehad, soms werkte ze een tijdje en dan verdween het effect.
Ik zit nu net in een switch, snel afgehbouwd van medicijn A en ben sonds zaterdag begonnen met medicijn B
Kan je zeggen dat dat in zijn geheel geen pretje is met de afkick verschijnselijn erbij, maar goed, doel is dat ik me over een paar weken misschien toch wat beter ga voelen en weer zin krijg om naar mijn paardjes te gaan.
Wat ik wel al deed (en dat mag eigenlijk absoluut niet!!!!) is er tramadol naast gebruiken (valt onder de morfine achtige pijnstillers), en het gekke....voor mij mooie...was dat ik het heel goed ging doen met die twee soorten medicatie.
Het gevaar is alleen bij te hoge dosering dat je er serotonine syndroom van kunt krijgen waar je aan kunt overlijden.
Dus de hoge dosis van tramadol probeer ik nu achterwege te laten en doe het nu met een stuk minder naast mijn AD.

Al met al....die stofjes zoals serotonine laat zich moeizaam sturen door medicatie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:52

odetteke schreef:
IKbenEllen schreef:

Een werkgever is daar dan wel voor verzekerd en kiest zelf of het via het bedrijf of UWV wordt uitbetaald.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:04

ik heb toch een vraagje....wat beweegt de moeders hier eigelijk om zich in deze discussie te mengen?
Lijkt mij dat de topic titel niet echt uitnodigend werkt voor een moeder die bewust kinderen heeft genomen en er veel van houdt.

Dat een moeder die spijt heeft als haren op haar hoofd dat ze uberhaupt ooit aan kinderen begonnen is,hier mee discussiert dat begrijp ik wel....maar dat is niet aan de orde....vooral blije en tevreden moeders reageren....best hoor,alleen leg eens uit?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:07

geerke schreef:
ik heb toch een vraagje....wat beweegt de moeders hier eigelijk om zich in deze discussie te mengen?
Lijkt mij dat de topic titel niet echt uitnodigend werkt voor een moeder die bewust kinderen heeft genomen en er veel van houdt.

Dat een moeder die spijt heeft als haren op haar hoofd dat ze uberhaupt ooit aan kinderen begonnen is,hier mee discussiert dat begrijp ik wel....maar dat is niet aan de orde....vooral blije en tevreden moeders reageren....best hoor,alleen leg eens uit?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb namelijk ook geen neigingen om in kinder topics te gaan posten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:12

MamboBeach schreef:
Ik ken er 1, die zal ik eens in het topic halen! :D

Kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt, net of iedereen een kind moet krijgen...

Dit was de eerste post na die van TS en ik ken mensen die bewust kinderloos zijn. Als men het altijd aan die mensen vraagt waar de kindjes blijven kan ik me goed voorstellen dat je daar goed gek van wordt!

Als je het had gelezen had je mijn bericht ook gezien. :) Zo is het begonnen en op een gegeven moment komen er allerlei onderwerpen aan bod en geeft iedereen zijn mening daarover. Zowel de moeders als kinderloze mensen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:15

geerke schreef:

Zie je, en ik kan heel normaal antwoord geven op jouw vraag. Als we elkaar met respect behandelen is er niets aan de hand. Maar als we als moeder zijnde even niet meer nodig zijn en we worden op een onbehoorlijke manier behandeld vind ik dat heel naar en jammer.