[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_Evelyne

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:57

haha oke, hmm.. denk toch maar niet dat ik m laat zetten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:58

Die van mij heeft ook ruim 2 jaar vervelend gedaan.. maar beetje doorbijten, nu zit ie gewoon super, nooit last van. Maar heb ook zeker dat 2e jaar vaak gedacht nu gaat die eruit. Cap is geen probleem, past precies. Koptelefoon was in het begin bagger, maar kan nu wel, alleen niet te vaak en te lang dan ga ik het wel merken. Net als dat wanneer ik veel moet werken in vakanties dat ik het ga merken, moet een stom mutsje op en dat zit dan na paar dagen gewoon niet lekker meer :P . Maar ben erg blij dat ik hem er gewoon in heb laten zitten. Al is het ondertussen wel wat gewoontjes voor me, alhoewel de kapper het nog steeds een eng ding vind haha

offtopic: ik heb al helemaal zin in 4 augustus, ik ga ook :D

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:05

2 jaar? dat is wel heel lang zeg.. met mn helix heeft het 6 maanden geduurd, maar 2 jaar, ik weet niet of ik dat er wel voor over heb.. :o

haha ik kan ook echt niet wachten! :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:24

Smidtje schreef:
Mijn vriend heeft een Industrial. Nu bijna 9 maanden geleden laten zetten en hij irriteerd nog. Hij heeft er echt heel lang last van, nou is de geneesperiode ook gemiddeld 9 maanden.
Mijn cap op kon niet, mutsen in de winter ook niet :') Best sneu.
Verder is haar borstelen voor hem lastig, weet niet of anderen dat ook zo ervaren? Hij heeft lang haar trouwens :+
Hij spoelt het nog regelmatig met zeezout maar het begint nu wel ergens op te lijken.

Zijn tepelpiercing, nu wel zeker een half jaar oud, is nog steeds erg gevoelig := Zijn hier mensen met een tepelpiercing?

Edit: By the way..Ik vind het een enorm gave piercing. Zit zelf ook nog te twijfelen :))

*zwaait* heb ook tepel, maar bij mij heeft hij nog nooit vervelend gedaan. Alleen de avond na het zetten was hij erg gevoelig en de dag erna al minder, alleen gevoelig met aanraken en perongeluk stoten wat natuurlijk niet erg handig is :D.
Maar dat is nu helemaal weg hoor, makkelijke piercing!

S_Evelyne schreef:
hoihoi.. ik heb ff een vraagje..
is er hier iemand met een industrial piercing? zo ja, kan je er wel gewoon mee paardrijden? niet dat de cap er pijnlijk op drukt ofzo?
ik wil er namelijk heel graag eentje, maar ik ben dus bang dat ik er niet meer mee kan paardrijden...

*zwaait weer*
Ja je kunt er makkelijk mee paardrijden, meestal komt je cap niet tegen je oren aan. Ik ging de volgende dag gewoon ermee paardrijden met cap.
De eerste week kon ik niet op dat oor slapen, ik heb hem augustus vorig jaar laten zetten en hij is nog geen enkele keer geïrriteerd of ontstoken geweest, na 1/2maanden was alle gevoeligheid alweer weg en kon ik gewoon een zonnebril op doen en was het ook niet meer pijnlijk als de borstel perongeluk bleef hangen. Ook fijne piercing dus, maar bij sommige mensen komt het nooit goed met kraakbeenpiercings, de ander heeft nooit ergens last van.

Van geen van al mijn piercings waren eigenlijk lastig.... Verschilt dus heel erg per persoon.

Maar omdat het bij Anthea bijv helemaal verkeerd is gegaan vind ik echt geen reden om het weg te laten als je het graag wilt. Je moet het gewoon laten zetten!! En goed verzorgen. ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:32

Smidtje schreef:
Zijn tepelpiercing, nu wel zeker een half jaar oud, is nog steeds erg gevoelig := Zijn hier mensen met een tepelpiercing?

Toevallig een ringetje? ik kan je namelijk aanraden dat staafjes echt een mega verschil kunnen maken.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:44

Mijne is ook veel rustig met een staafje :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:48

Ja hier ook een staafje btw.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:06

Ik zit er al een paar dagen aan te denken om het ringetje door een staafje te vervangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:18

S_Evelyne schreef:
2 jaar? dat is wel heel lang zeg.. met mn helix heeft het 6 maanden geduurd, maar 2 jaar, ik weet niet of ik dat er wel voor over heb.. :o

Ja, gelukkig ging het wel steeds langere periodes beter, anders had ik het ook niet gered hoor om vol te houden :D

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:51

Heey ik kom hier ff binnen vallen.
Ik heb vandaag aan mijn mams verteld dat ik graag een tongpiercing zou willen, dat pakte echter niet zo goed uit en ze was dus best boos.
Ik ben 18 dus ze zei ook ik kan je niks verbieden maar ze zou het echt vreselijk vinden (ze zou dan nog liever een navelpiercing zien)
Ze had onderandere als reden dat als je hem eruit zou halen er een gat zou blijven. Nu lijkt me dit sterk.
Maar jullie kunnen me daar vast wat meer over vertellen.
Dus bij deze mijn vraag:
Hoe zit dat eigenlijk?

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:20

Er blijft eerder een gat in je navel achter dan in je tong.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:35

Dat meende ik dus ook. En dat je er een litteken aan over houd die zichtbaar is.
Zijn hier trouwens mensen die minder goede/leuke ervaringen hebben met een tongpiercing?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:42

Ik ben ook wel benieuwd achter ervaringen met tongpiercingen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:49

Ik ga het iig niet uitproberen met de mijne. :+

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 02:33

Zo... ik ga er eens even lekker op los typen, ja ik verveel me om 02.34 :Y)

Ik ben altijd zo'n held geweest :(:) tattoo's durfde ik wel maar piercen echt niet. Ben shops zowat uitgerend toen ik kwam voor een navelpiercing, neuspiercing en lippiercing, natuurlijk zonder piercing :') Heb uiteindelijk me piercing onder me lip zelf er doorheen geramt, tja dat durfde ik dan weer wel :P Die had ik 5 jaar, en ik werd 'm zat. Ik wou altijd al een madonna, en omdat ik de pijn heb ervaren van een kies trekken zonder verdoving dacht ik: ''een piercing zetten is veel minder erg dus why not?''... zo gedacht zo gedaan ;) Ik naar Bodyflair... mensen die in Rotterdam wonen en deze shop kennen voelen het al aankomen waarschijnlijk, dat ging dus fout. Zonder klem, uit de losse hand geprikt. Hij heeft 'm aangestipt naar mijn wens maar zo niet gepierced, piercing zat veel te hoog. Enfin, ik dacht ik laat hem genezen en dan haal ik hem eruit en laat hem opnieuw prikken.. Mooi niet, hij had er ook nog eens een veel te kort staafje in gedaan :( De piercing werd vuurrood, me lip was heel dik, het bolletje zat letterlijk in me lip, het bleef bloeden enz. Hij 'm eruit gehaald, gelukkig geen ontsteking of infectie. Hij had er eigenlijk een langer staafje in moeten zetten hoorde ik achteraf, maja.. Ik zo ongeduldig als ik ben paar dagen later naar Queen of Rings :P Opnieuw laten zetten aan de andere kant (nu is het monroe), en wat een goede shop. De piercing zit op de juiste plek, lang staafje enz. Ik kreeg aftercare soap mee en goed uitgebreid advies, dat kreeg ik bij Bodyflair niet eens. Hem 'm nu een week en helemaal happy met m'n piercing :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:23

Smidtje schreef:
Mijn vriend heeft een Industrial. Nu bijna 9 maanden geleden laten zetten en hij irriteerd nog. Hij heeft er echt heel lang last van, nou is de geneesperiode ook gemiddeld 9 maanden.
Mijn cap op kon niet, mutsen in de winter ook niet :') Best sneu.
Verder is haar borstelen voor hem lastig, weet niet of anderen dat ook zo ervaren? Hij heeft lang haar trouwens :+
Hij spoelt het nog regelmatig met zeezout maar het begint nu wel ergens op te lijken.

Edit: By the way..Ik vind het een enorm gave piercing. Zit zelf ook nog te twijfelen :))

Ja ik,
Nu bijna 3 jaar, en nog steeds afentoe even vervelend, hij geneest maar niet.. maar no way dat ie eruit gaat.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:17

perdjes schreef:
Dat meende ik dus ook. En dat je er een litteken aan over houd die zichtbaar is.
Zijn hier trouwens mensen die minder goede/leuke ervaringen hebben met een tongpiercing?

Meestal zie je er niks meer van.
Man van mijn zus heeft jaren een tongpiercing gehad en sinds drie jaar heeft ie hem eruit gehaald.
Enige wat je ziet, is een klein puntje aan de onderkant van zijn tong :))

Klasgenoot van mij had een mindere ervaring met tongpiercing.
Tandvlees aan de binnenkant van haar tanden ging irriteren, die piercing was vrij ver naar voren geplaatst.
Ze heeft hem er toen ook uitgehaald en irritatie verdween.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:59

perdjes schreef:

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn tongpiercing. Zetten is vrijwel pijnloos. Ik heb een week vloeibaar gegeten, maar daarna geen last meer gehad. Ook geen klachten van mijn tandarts trouwens! :D

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:13

Zo he, het is nu ruim een maand geleden dat ik m'n zogenaamde rook liet zetten, hij is vorige week alsnog begonnen met m'n oor terroriseren. Gevolg is dat ik het nu wat meer schoonmaak, waarbij er ineens een balletje afvloog. Het is werkelijk ónmogelijk om het stomme ding er weer op te krijgen :+
Heb het staafje er nu omgekeerd ingedaan, zodat ik 'm nog goed schoonmaken kan (gaat zonder balletje veel makkelijker!) Als de ontsteking voorbij is maar eens een bezoekje aan een shop wagen :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 01:35

Anthea schreef:
Mijn industrial zat wel te k*tten met koptelefoon en cap enzo, industrial is nogal anders dan een helix. :+

:j Industrial geneest zo mogelijk nog trager dan alle andere kraakbeenpiercings. :)

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:54

hier ook geen probleem met men tongpiercing..
nee je ziet er bij mij helemaal niets van als ie er uit is.. om bijv. even te wisselen.
Ik zal niet zeggen dat het zetten geheel pijnloos was.. fijn is anders.
Heb hem nu al bijna 2 jaar en heb er echt geen last van. ook is hij niet geheel zichtbaar met een donkere kleur als balletje .. dus kan hem ook nog goed verbergen (heb nu een witte balletje, die zie je uiteraard veel meer)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:58

Fijn om allemaal goede ervaringen te lezen! Bedankt voor jullie reactie.
Zijn jullie eigenlijk anders gaan praten door jullie tongpiercing?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:59

Ik merk het wel als ik alcohol op heb, maar dan zwelt je tong ook op :j
Mensen om me heen horen geen verandering in mijn praten verder (met of zonder alcohol :+ ).

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:47

de eerste 4 dagen fzo lispelde ik wel vrij hard :Y)
maar nadien merk je gn verschil meer op..bij mij toch niet
heb gisteren eindelijk de tijd gehad om korter staafje te laten zetten ^^ nu kan ik wat leuke balletjes bestellen bij alloverpiercings

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:59

Oh trouwens een vraagje;
mijn madonna die er dus is uit gehaald is nog steeds een beetje rood, maar ziet er goed uit in tegenoverstelling tot een week geleden. Ik maak de wond schoon met anti bacteriële zeep 2 keer per dag, en smeer er betadine op. Maar hoe kan ik voorkomen dat het een litteken word?