Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:05

Aikon, jij spoort echt niet. Robo-judith. Hahaha.
Geeft niet hoor, ik ga wrl als robo door het leven als dat inhoud dat ik pijnvrij ben. Volgens vrienden begint de oude vrolijke judith weer terug te komen, wiens humeur ook weer ouderwets (goed) is.

Hoe gaat het met jouw? De eerstw ochrend wakker worden zonder goofy?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 15:12

Sporen :? Doet een trein toch? Of bedoel je die dingen waar je mee paardrijd?

Miste toch wel wat in huis, tijdens het wandelen meer ook mud. Want ja, met zijn 2en muizen vangen is leuker. Geen hond die steeds moet corrigeren geen gepiep of opdringerig gedoe om aandacht. Mud word nu toch wel erg verwend voorlopig. :(:)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:57

Bliep bliep

Yeuh, het is vandaag gelukt om zelf de transfers te maken!! Wel met nog een gewone stevige stoel erbij zodat ik daarvan een armleuning vast kan pakken.
Ook heb ik weer even gestaan vandaag. Zelfs heel even los. Het was wat onwennig maar het ging goed.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 22:17

*\o/* Goed zo *\o/* *\%/* Go gril go *\%/*

Ik ga dinsdag een poepie halen..... euh puppy :D Een grijze kees, teefje, 8 weekjes oud. Lijkt wel een beetje op mud, word iets kleiner. Ik was helemaal verliefd op der, ik hoop dat mud "mees" ook leuk vind. Mud loopt nu doelloos rond ;( Dat doet mij veel pijn. Ze eet alleen dingen die erg lekker zijn, anders niet. Ze is zielig.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:28

judith fijn te lezen dat je zelf even hebt kunnen staan, sterkte morgen met de operatie. hopelijk mag je snel naar huis.

aikon o wat leuk een keesje. ik vind ze geweldig. vooral de dwergjes (pommetjes)

hier veel pijn, helemaal na het onderzoek van woensdag, vandaag was het wel heel erg, had zelfs last van spasme, had mijn hand niet goed onder controle, vooral veel trillen.
we hebben sinds kort ook een veranda, oude schuur grotendeels afgebroken en daar veranda van gemaakt, heerlijk plekje. savonds kaarsjes aan, vuurkorf erbij (de restant schuur opbranden) heerlijk

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 11:26

Oe, veranda heerlijk.

Judith sterkte en succes.

Dwergjes vind ik niet echt iets, te klein. Ik haal een middenslag, die volgens mij wel een grote word. Heb foto's gezien dat ze in 2 handen gehouden word en voor 7 weken oud en een middenslag toch groot oogt. Anders voer ik wel pokon }> Hoop dat het vandaag niet zo warm word als gister, was niet leuk meer. Kon mijn warmte niet goed kwijt en kreeg last.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:33

Bedankt iedereen voor de succeswensen.

Ik lig inmiddels helemaal klaar te wachten. De planning is om 14.00uur maar het loopt iets uit. Degene voor mij ging 45 min later dus ik houd maar een uurtje of 15.00u aan. Ik zie het wel.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:28

hoe is het gegaan?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:10

Heel goed!!

Om 15.15u ben ik naar de ok gegaan en om 16.45u lag ik weer op de verkoever. De batterij is nu ook geïmplanteerd en alles werkt naar behoren. Nu me nog 7 weken braaf aan de regels houden.

Als alles goed gaat mag ik norgen naar huis. Mijn benen doen het nog "goed". Het enige is dat ik verhoging heb. Dat moet morgen wel over zijn om naar huis te mogen.

De wonden hebben ze aan het einde nogmaals lokaal verdoofd dus ik heb nog weinig wondpijn. Helaas hebben ze de snee wel weer opnieuw open noeten maken dus qua genezing zijn we weer bij voor af aan.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:47

o wat fijn dat alles goed is gegaan, zal voor je duimen dat je naar huis mag morgen. verhoging gebeurd wel vaker, dat komt ook vast wel goed.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:55

Klopt, dat zeggen ze hier ook.

Ik vond het alleen niet leuk op de verkoever. Ik had het ijskoud en was nonstop aan het rillen en ik mocht geen extra (voorverwarme) deken. Ik snap het wel maar leuk was anders. En nu heb ik het weer bloedheet onder alleen een laken. (op de verkoever had ik 3 dekens). Ik ben nu ook een beetje misselijk en hoofdpijn dus ik hoop echt dat het morgen over is.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:02

oke 3 dekens, zou een 4de te erg zijn, maar toch stom hahahaha, vooral die voor verwarmde zijn zooooooooooooooo lekker hihihihi.
lekker optijd proberen te slapen, voel je je morgen vast stukken beter

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:54

en?? ben je al op weg naar huis?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:30

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Weer heerlijk thuis.

Vanmorgen gelukkig geen verhoging meer dus niets wat me nog tegen hield om naar huis te gaan.
Nu dus weer gewoon op de laptop, dat scheelt me heel wat spelfouten, haha.

Nu heb ik wel wat wondpijn, vooral aan de middelste en aan de rechter. Maar met wat paracetamol valt dat goed vol te houden. Is niks vergeleken met de dystrofiepijn die ik nu kwijt ben *\o/* *\o/* .

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:33

o wat heerlijk, thuis genees je toch sneller dan in het zh vind ik, gewoon je eigen spulletjes en rust haha

nou geniet en welkom thuis

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:45

Gewldig juduth dat alles goed gegaan is en dat je weer thuis bent. *\%/* Feestje??? O:)

Hier weer een bonk stress ;( Mijn mud is bij de dierenkliniek met pijn in de buik. Vanmorgen niks dan overgeven. Ze vonden iets hards in haar buik en dat zijn ze aan het onderzoeken.

Dus zit thuis te wachten samen met Mees de kees pup. Een leuk ding erg levendig. Kreeg puppy voer mee (heel puppy pakket) eet ze het niet :? Dit kreeg ze thuis ook zeiden ze. Misschien oor alle indrukken dat ze even weinig trek heeft.

Ik weet niet of het stress of het weer is, maar ik zit weer met een wand aan 8)7 Mijn hand s weer te koud en pijnlijk. _-:( Ga denk ik de kachel ook weer aan doen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 16:59

Toch nog een beetje goed nieuws, de bult in de buik blijkt gewoon ontlasting. Er is niks mis met haar lichamelijk dan _/-\o_ Maar het is waarschijnlijk geestelijk. ;( Dat ze goofy te erg mist, schijnzwanger. En dan nu een nieuwe puppel. Ze moet nog even blijven, heeft infuus gehad en iets tegen braken. Hoop dat ze vanavond weer naar huis mag. Ik mis haar.

Weet iemand nog een goede honden psych?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:08

Gelukkig heeft mud niets ernstigs. Heel veel LTC is vaak het beste, en afleiding. Maar dat doe je vast al.

Hier gaat het helemaal goed. Thuis is toch het beste om te herstellen. Ik ben vandaag naar de supermarkt geweest, is denk ik 10 minuutjes rollen. Samen met een vriend voor "just in case". Mijn moeder kreeg zo ongeveer een hartverzakking toen ze het hoorde. Maar goed, een beetje armspiertraining leek me wel goed. Rug blijft recht en zo raak ik niet ook alle opgebouwde kracht in mijn armen kwijt.

De thuiszorg komt 2 x per dag om te helpen met aan en uitkleden. Werkt tot nu toe ook goed.
Morgen alleen naar het ziekenhuis bellen want ik reageer allergie's op de pleisters. Het jeukt verschrikkelijk _-:( . Dit had ik vorige week ook en afgelopen maandag schrokken de artsen op de OK behoorlijk van mijn huid toen de pleisters eraf gingen. Nu hebben ze andere gebruikt maar ook deze gaan niet goed :n

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:18

Vanmiddag noemde iemand mij:.... Duracell konijntje..... _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:55

ja dat vind ik een leuke naam hahahhaa, fijn dat je je wel goed voelt, alleen die pleisters dat is een ramp vaak, ze hebben hele goeie die niet jeuken, doen ze vaak ook bij pas geboren of couveuse babys.

@aikon, gelukkig niks ernstigs aan de hand, en je pup gaat vanzelf wel eten als het honger krijgt hoor.

ik heb vandaag weer een expertise gehad maar dit keer van mijn schildklier, eerst dacht ik wat een botte l*l, heel zakelijk, maar wel heel eerlijk, normaal kom je maar 1 keer en dan schrijft hij een brief naar de verzekering, maar hij wil me over 6 wk weer terug zien. hij wil weten of ik geen beschadiging aan mijn hypofyse heb op gelopen met de bevalling.
mijn man en ik waren helemaal stil, wist ff niks te zeggen, van schrik bood mijn man aan om te gaan shoppen bij tuinland, en ging hij zelfs naar planten en struiken/bomen kijken.............................. hahahaha
dus erbaasd uit het ziekenhuis gekomen, maar ook wel blij eigenlijk, ondanks dat het voor de verzekering is, wel een arts die me echt goed wil onderzoeken, en me wil helpen.

vanavond lekker met de honden getraind, alle spanningen en stress eruit, heerlijk

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:03

Judith, foei je moeder een hartverzakking bezorgen. Het klinkt wel allemaal goed. +:)+ Jeukende pleister |o Ik ken het ERG. Hoop wel dat ze je andere plakkers geven.
Ben niet erg wakker, mare was LTC?

Phillien, da's schrikken :wow: Wel een lieve hubby <3

Met Mud gaat het redelijk, ze heeft vanmorgen een nestje muizen verschalkt }> Had ze zelf fanatiek opgegraven en Mees stond er bij en keek er naar. Die mocht ook even snuffelen in het hol en helpen graven +:)+ Word nog wel wat tussen die 2.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:45

Vandaag een mindere dag, ben nog moe van gisteren. Maar qua pijn gaat het nog steeds goed. Ik houd het zitten alleen een stuk minder lang vol. Ik lig nu ook weer even op bed terwijl een vriendin aan het koken is.

Aikon, dat klinkt goed. LTC staat voor Love, Tender and Care.

Phillien, wat fijn dat er is een arts is die verder kijkt dan z'n neus lang is.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 19:41

Oké, kwam er al niet uit. Zat in het NL te denken. :)

Zag net bij thuiskomst dat ze toch weer overgegeven had ;( Maar heeft het (waarschijnlijk) weer opgegeten. Is alleen nog een natte beetje vieze plek.

Even Mees spammen }>

Afbeelding
Afbeelding

Samen proberen we Mud weer happy te maken.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:18

Tja, in het NL is het dan lang gissen. Wat is Mees een leukerd. ***hebbehebbehebbe*** 8-)

Succes met Mud, hopen dat ze snel door haar rouwproces heenkomt.

Vanavond heerlijk gegeten :9 . Vriendin kan goed koken. Er was nog wat over dus dat zit nu in de toch-al-uitpuilende-vriezer. (Het moet al in zakjes want bakjes passen al niet meer := , zakjes passen tussen de kieren, zeker als het nog niet ingevroren is, dan kan je proppen)

Inmiddels heb ik ook andere pleisters. Gisteravond kwam de thuiszorg. Ik aan haar gevraagd of ze er even naar wilde kijken. Ze haalt heel voorzichtig de pleister eraf maar desondanks bleef er een stukje huid aan de pleister zitten. Flink bloeden dus de allergie is toch wel behoorlijk. Nu heb ik doorzichtige pleisters, hopelijk gaan deze wel goed maar de prijs :wow: 5 euro per stuk %) := :=

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:24

ik hoop dat die pleisters wel worden vergoed?

@aikon, wat een scheetje!!!!!!