Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:38

@Toke
Kan het nog niet helemaal zeggen. Moet even wennen aan het elektrische (maakt geluid ;) )
Heb al twee keer gekolfd vanmorgen en de tweede keer schoot de melk al beter toe. Kolf vandaag even wat vaker, om de productie wat op te vijzelen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 11:50

@Ninita, respect ook voor jou hoor :=
Zie dat je kleine van augustus is en nog steeds nachtvoedingen heeft, Chiara had daar ( gelukkig ) al gauw geen behoefte meer aan :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:58

@ ninita, fijn dat het wel goed geregeld is nu met jou en je ex

BA, gaat het wel beter met electrisch kolven? Ik probeerde gisteren met de handkolf, maar kreeg er amper wat uit
de ene dag wel, de andere dag bijna niks, die streepjes en kijkvenstertjes wil ik ook wel

kan het niet zo zijn dat er spanningen zijn ( omdat je zegt dat iets speelt) en dat de kleine dat merkt en getroost wil worden dmw bij je liggen en drinken?
of dnek ik dan te moeilijk

Ik denk bij mij dat ik ook meer moet drinken, ik doe zo mijn best om genoeg te drinken, maar ik heb bijna nooit honger of dorst gevoel, en moet er echt aan denken om het te doen
zo at ik laatst 1 dag alleen smorgens 2 rijstewafels en de rest van de dag niks, en ik had ook geen honger
Kwam er sàvonds pas achter dat ik amper wat gegeten had
Soms denk ik echt om over te stappen op flesvoeding, is makkelijker, maar vind het oneerlijk voor senna, hij doet het goed op BV en ik vind eigenlijk dat je het minimaal 3 mnd moet geven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:52

Ninita: fijn dat je het nu zo geregeld hebt, ook goed voor de kleine dat beide ouders in beeld zijn.

Ankem: elektrisch lijkt me heel anders als met de hand, denk dat het gewoon even wennen is? Na vandaag lukt het vast beter. Het schijnt dus wel dat je met elektrisch meer gekolfd krijgt, en helemaal als je een dubbele kolf hebt.

Lynn: geen honger? Ik kan de hele dag wel eten hier. Scheelt dat ik een echte structopaat ben en op vaste tijden eet en drink (en ook echt trek heb dan), een dag doorkomen op alleen 2 rijstewafels zal mij niet gebeuren. Flesvoeding lijkt me trouwens niet perse makkelijker hoor, moet je 's nachts er helemaal uit om de fles klaar te maken. Maar het is natuurlijk ieders eigen keus of je bv of kv geeft.

Hier ook geen maatstreepjes en venstertje. Merk dat ik dat ook niet echt mis, maar zou wel graag een spuugalarm willen. Dan kan ik vast inschatten wanneer de golf komt zodat ik op tijd weg kan duiken. Vanmorgen net te laat, hele nachtpon nat en vies...misschien is een maatstreepje op mijn kind een idee?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:10

Maatstreepje op je kind _O-

Ik vind flessenvoeding juist niet makkelijker. Vreselijk zelfs. Je bent continue flesjes en speentjes aan het wassen/uitkoken. Die melkpoeder is onwijs duur en de helft van de tijd kan je het weggooien, omdat de baby zelf weet hoeveel dorst ze heeft en jij dat niet altijd goed kan inschatten. Je moet het optijd opwarmen, dus al ruim van te voren inschatten wanneer de kleine honger gaat krijgen. De scheptjes afmeten... En dan inderdaad 's nachts...puf puf puf! Ik vind het zoooo makkelijk om mijn kleine 's morgens bij wijze van spreken met mijn ogen dicht uit haar bedje te pakken, aan de borst te leggen en nog even verder slapen. Heel verschil met die stomme flesjes.

Zo even pro-borstvoeding-betoog :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:14

Ninita, tjee wat een stress heb jij gekend tijdens je zwangerschap zeg... Wat onwijs goed dat het nu zo soepel loopt tussen je ex en jij!!

Ik ben een alleenstaande bewuste moeder (eigenlijk heet het bewuste alleenstaande moeder (bam) maar ik ben niet bewust alleenstaand, in tegendeel, maar ben wel bewuste moeder). Ik had wel iets met de vader van mijn meisje, maar wist dat we nooit zouden gaan samenwonen ofzo. Ook doet hij niks aan de opvoeding (helaas) maar hij komt wel regelmatig even op bezoek, wat ik wel belangrijk vind voor de kleine.

Ik werk 1 dag in de week en geef losse paardrijlessen, maar dan gaat ze mee. Vaak laat ik haar dan in de auto slapen :o Tenminste als het rot weer is. Vandaag heb ik dat ook gedaan toen ik mijn pony verzorgd heb. Auto staat dan naast de poetsplaats op het erf. Zouden jullie dat af en toe doen? :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 00:22

Chiara wordt nu geregeld tussen 00.00 uur en 01.00 uur wakker... vind het vreemd :?
Ze slaapt half, wrijft in haar ogen maar blijft wel knap huilen...
Bijna dagelijks :\
Nu al de 3de dag op een rij..

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:01

Hier ook een vreemde nacht achter de rug... De vorige sliep hij bijna 12u aan een stuk, vannacht ieder uur wakker.... Tutje geven, nog wat doorjengelen en dan terug slapen. :O

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:46

jenny, ik kan dat niet doen aangezien de kleine dan alles bij elkaar blert, maar als je dr in de gaten kan houden zo en ze zich stil houd, waarom niet?

senna heeft nu nieuw ritme
9.00
12.00
15.00
18.00
21.00
dan slaat hij 1 voeding over om 00.00
3.00
6.00

7 voedingen dus
als hij weer een voeding over slaat, welke zal dat wss dan zijn? hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik krijg hem om 00.00 niet wakker, en ga zelf ook om 2200 slapen, ben net aan slapen als ik probeer hem wakker te krijgen, en als het al lukt, met pijn en moeite drinkt hij 3 slokken en valt weer om, en word alsnog om 3,00 wakker
moet ik dit nu maar zo laten, of volhouden om hem wakker te krijgen in de hoop dat hij om 3,00 doorslaapt?

als hij snachts drinkt, om 3.00 en 6.00 zijn het echt maar 5 minuutjes, maar neemt wel grote slokken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:06

Ik heb tot Chiara 9 maanden was iedere voeding opgeschreven. Ik kan wel kijken straks welke voedingen Chiara toen had maar daar zul je niet veel aan hebben, ieder kind is anders en daarbij heeft Chiara vanaf het begin eigenlijk 6 voedingen gehad, zelden 8. Dus dan is dat toch al anders ;)

Hoe lang ze drinken maakt niks uit ;) als ze maar lang genoeg erop kunnen teren dan :) Je hebt volgens mij wel een net schema :j
Al zou ik persoonlijk eerder wél nog een late voeding geven na 21 uur en dan kijken hoe laat ie weer wakker wordt :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:08

Toke schreef:
Hier ook een vreemde nacht achter de rug... De vorige sliep hij bijna 12u aan een stuk, vannacht ieder uur wakker.... Tutje geven, nog wat doorjengelen en dan terug slapen. :O

Tandjes? :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:20

Nou ja zeg, lijkt wel de dag van de vreemde nachten. Hier ook rare nacht want ineens kwam ze later voor de avondvoeding, en viel gelijk in slaap wat ze anders nooit doet. Ik denk mooi, kan ik een flinke ruk maken, komt ze ineens weer om de 3 uur de hele nacht en is om 6.30 fris en fruitig wakker...ik dus niet.

Lynn: kan je niks van zeggen volgens mij. Ik dacht ook een paar dagen dat Marinde van 8 naar 7 voedingen was gegaan maar nu zitten we alweer een week of 2 op 8. Die langere nachten heb ik er een paar van gehad en nu dus ineens niet meer. Ik zou juist in tegenstelling tot Cyntje afwachten hoe laat hij zelf komt, maar ik voed volledig op verzoek, doe jij ook begrijp ik? Wakker maken werkt volgens mij niet, iig niet bij Marinde die tukt gewoon verder en drinkt dan niet, en komt alsnog op de tijd dat ze zelf wil, maar dat doet Senna ook als ik jou zo lees. Er mag best 6 uur tussen zitten hoor, als ze wat ouder worden. En hoe lang ze drinken maakt ook niet uit ze pakken echt wel wat ze nodig hebben, als hij verder een tevreden indruk maakt is het prima, toch?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:26

die borsten van mij zijn raar en tessa loopt te vogelen waardoor dat ook niet meewerkt.
gisteren kwam ze om de 4 uur, maar ze drinkt nog steeds maar 1 borst, waardoor er dus zo'n 8 uur tussen de voedingen op 1 borst zit. dat gaat op zich wel, maar is dus wat nieuws sinds eergisteren, met het gevolg dat ik vanochtend bang was voor een beginnende borstontsteking links... harde schijf, pijn bij het voeden, plek niet weg kunnen drinken of masseren of kolven...
nu heeft tessa een aantal keren links gedronken en is de plek weg, doet alleen nog pijn. op advies van de LLL (al een keer eerder gebeld) neem ik nu maar iedere 3 uur 2 paracetamol. afwachten hoe het morgen is.

flesjes, tja.. soms denk ik er ook wel eens over, vooral als ze even ieder uur komt maar de balans blijft aan de borstvoedingszijde. vannacht lag ik me inderdaad te bedenken wat jenny zei; dat ge-emmer midden in de nacht met een brullend kind... nee, nog maar even niet.

lynn, hier net als bij susan enkele lange nachten gehad en nu weer even niet. ik voed ook volledig op verzoek, soms zit er 6 uur tussen, soms 1,5...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:32

SusanH schreef:
Nou ja zeg, lijkt wel de dag van de vreemde nachten. Hier ook rare nacht want ineens kwam ze later voor de avondvoeding, en viel gelijk in slaap wat ze anders nooit doet. Ik denk mooi, kan ik een flinke ruk maken, komt ze ineens weer om de 3 uur de hele nacht en is om 6.30 fris en fruitig wakker...ik dus niet.

Lynn: kan je niks van zeggen volgens mij. Ik dacht ook een paar dagen dat Marinde van 8 naar 7 voedingen was gegaan maar nu zitten we alweer een week of 2 op 8. Die langere nachten heb ik er een paar van gehad en nu dus ineens niet meer. Ik zou juist in tegenstelling tot Cyntje afwachten hoe laat hij zelf komt, maar ik voed volledig op verzoek, doe jij ook begrijp ik? Wakker maken werkt volgens mij niet, iig niet bij Marinde die tukt gewoon verder en drinkt dan niet, en komt alsnog op de tijd dat ze zelf wil, maar dat doet Senna ook als ik jou zo lees. Er mag best 6 uur tussen zitten hoor, als ze wat ouder worden. En hoe lang ze drinken maakt ook niet uit ze pakken echt wel wat ze nodig hebben, als hij verder een tevreden indruk maakt is het prima, toch?

Ik bedoel het niet helemaal zo zwart-wit.
Zo'n jong kindje kun je niet vanaf 21 uur op een voeding laten teren de hele nacht. Ik voedde dan rond 00.00/00.30 uur nog en dan voedde ik pas als ze wakker werd :) Dat bedoel ik ermee. Chiara werd namelijk nooit zelf wakker voor voedingen.

Bij Chiara liggen de spooknachten bij de tandjes denk ik zo, ze heeft al 1/3 tand op haar 1ste verjaardag ( bijna ) :+ :')

Verder voed ik niet op verzoek of nouja... heb er nog maar 2 ;)
Om 8.30 en dan voed ik rond 22.00 uur. Dan wordt ze soms zelf al wakker.
Heb meerendeel op schema gevoed anders kreeg ze te weinig binnen, heb 'r geregeld wakker moeten wassen enz :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:38

Ik krijg Senna gewoon niet wakker om 2300 of 00.00
Ik heb al vanalles geprobeerd, had liever dat hij idd dan laatste voeding had en dan 6 uur doorsliep, Dan hoefde ik maar 1 keer snachts op te staan

maar hij wil niet wakker worden, en als hij wakker word, drinkt hij amper, en komt alsnog om 3.00

Als jij chiara om 00.00/00.30 voedde hoelaat kwam ze dan weer?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:43

05.30/06.00 uur ongeveer geloof ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:46

ook 6 uurtjes later dus, net zoals hier
alleen heb ik het dus stuk vroeger dan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:46

hij ligt nu in bedje, om 2100 zal hij wel weer wakker worden, ben wel blij dat hij nu beter en meer gaat slapen, ook overdag nu

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:17

LN het zou wel fijn zijn als hij inderdaad wakker werd voor een avondvoeding en daarna (samen met jou) 6 uur sliep. Maar Joy was ook nooit wakker te krijgen. Ik voedde ook alleen op verzoek en heb nooit aan het schema gerommeld. Vergeet niet het kan altijd erger ;) Joy kwam op die leeftijd vaak rond 20/21 uur en 23/0 uur en 2/3 uur en 4/5 uur en rond 7 uur :D

Ik schrijf alle voedingingen nog steeds op :o Maar ik maak er meteen een soort dagboekje voor later van <3 Vandaag staat er in dat het een zeer bezorgde moederdag was... Mijn kleine meisje had rond de 40 graden koorts voor het eerst |(

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:51

Ach wat sneu Jenny.
Hier is het ook al een twee weken pet. Ze komt momenteel weer 2x per nacht om voeding. Afgelopen nacht was het om 1.00 en om 4.30. Is best pittig. Heb dr nu net in bed, was nog een drama om dr in slaap te krijgen. Beetje overprikkeld door alle bezoekjes aan de oma's.
Ik laat nu maar even alles los en kijk wel hoelaat ze zich weer meldt. Normaal probeerde ik het 's avonds zo lang mogelijk te rekken, maar dat doen we vanavond maar even niet.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:55

Aaah wat sneu Jenny, hoe is het nu?

Zat vandaag op een verjaardag waar een moeder van de oude stempel aan het vertellen was dat je toch vooral maar kortaan moest zijn met die babies. Als zij thuis kwam met de babies (uit het ziekenhuis, als in "pas bevallen") dan kregen ze geen nachtvoeding meer hoor! Tegen 22.00 of 23.00 de laatste voeding en daar konden ze het dan toch de hele nacht op doen? Afgekookt water kregen ze dan!

Echt heel leuk mens verder hoor, maar hier heb ik dan toch een andere mening over...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:00

Wat zijn die babytjes dan wat te kort gekomen zeg....

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:04

Sja de beste stuurlui staan altijd aan wal he! ;)

Ik luister niet eens meer naar die zogenaamde "goedbedoelde" adviezen die ik steeds krijg.
Gewoon even knikken en teruglachen.. klaar!

Degene die zeggen dat ik hem maar moet laten huilen nodig ik graag uit om er eens een paar nachtjes bij te komen zitten. Kijken hoe hoog ze dan nog van de toren blazen.

Ik heb alles van schema's, rekken, trucjes om hem langer te laten slapen al lang losgelaten.
Als het allemaal niet werkt is het enorm frustrerend en maak je je zelf er helemaal gek mee dus toen heb ik me er maar bij neergelegd dat mijn ventje die voedingen gewoon nodig heeft. Ooit.. ooit.. zal hij ook gaan doorslapen en tot die tijd gaan we gewoon zo verder.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:08

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:17

Heb ik ook altijd gedaan, je regelt er toch niks aan! Ja ik had idd kromme tenen zeg, een pasgeboren baby perse doorslapen? Er zijn er bij hoor, maar die van mij dus niet. Ik denk er zelfs over om die van mij weer te gaan inbakeren _O- :') (ehh ze zijn 2 en bijna 4)

En idd al die tips van mensen die zeggen "je moet gewoon..." tegenwoordig denk ik dan maar "jij hebt gewoon hele makkelijke kinderen gehad" (of in ieder geval die van mij duidelijk niet...)