Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:58

Tssss, egoistisch hoor.. :( Zijn ze voor Dinky niet bang?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:04

Nee, Dinky wordt helemaal de hemel ingeprezen, want die is lief...

Mensen kenden de echte Droef niet. Ik wel en de echte Droef was echt geen verkeerde hond. Ze doen net alsof Droef niet te vertrouwen was. Terwijl het jongetje van de boerderij hier ook wel eens gelogeerd heeft, dat ging super goed. Hij zat samen met Droeffie op de achterbank van de auto. Als dat niet vertrouwd was, had ik dat toch nooit gedaan...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:10

PW: Wat vervelend dat je weekend zo verlopen is. Je wist wel dat je er tegen op zag, maar het zou fijn zijn als je achteraf kunt ervaren van; he, het was toch wel eigenlijk leuk. Zo balen dat je gevoel wat je vooraf had, bevestigd is. Hoe kan de familie nou zo over Droef praten en zo over je heen walsen. Dat is zo'n vervelend gevoel. Juist je familie zou je moeten steunen.
Nog wel naar de groep geweest vanmorgen? En gesport?

De rode vlekken is een reactie op de medicatie. Zo lang ik er geen jeuk van heb, is het prima, anders moet ik weer langsgaan. Heb wat dat betreft een waslijst aan bijwerkingen, maar ben zo blij met het effect, dat ik die voor lief neem :)
Vandaag iets mindere dag, iets meer frustratie en confrontatie met alles en iedereen om me heen. Niet dat ik ruzie of discussies heb, maar zie steeds meer de dingen waar ik tegenaan of vastloop.
Vandaag heb ik dat weer wat sterker dan van de week. Heb het idee dat er maar iemand BOE hoeft te zeggen voor er tranen komen. Gelukkig zegt er niemand BOE ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:17

:wave: dames

Heel veel sterkte PW, het is zo erg als je je maatje missen moet. Wat triest dat ze zo over Droef praten (grappig trouwens als kind heette mijn knuffelhond ook Droef :D )

Jantine: Ook jij heel veel sterkte, misschien tot ziens?

Zwelgje" Hoe is het nu met je?

Aikon: Weer een beetje tot rust gekomen?

Voor iedereen die ik vergeten ben sorry :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:17

Ik merk dat ik enorm veel last heb van het weer.. Vandaag een sombere, grauwe dag = Angela ook somber en lusteloos. Hebben meer mensen hier last van?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:22

Angela_ schreef:
Ik merk dat ik enorm veel last heb van het weer.. Vandaag een sombere, grauwe dag = Angela ook somber en lusteloos. Hebben meer mensen hier last van?

Heb ik ook! Al heeft hier de hele dag de zon geschenen, maar ik had dat vrijdag wel. Donkere dag regen en sneeuw dus voelde me direct een stuk minder goed dan bijvoorbeeld donderdag. Volgens mij hoort dat er gewoon een beetje bij.

Ik voel me vandaag wel de hele dag enorm gejaagd, wat een rot gevoel. Mijn hart gaat behoorlijk tekeer ook wat me ook onrustig maakt.
Heb vandaag een kennismakingsgesprek gehad met mijn nieuwe huisarts, dat lijkt wel goed te zitten. Moest mijn dossier op laten sturen en volgende week maandag terug om te bespreken welk revalidatietraject ik nu in moet gaan. Dus ben benieuwd wat zijn voorstel hierin zal zijn.

Hij vond mijn thuissituatie (met ziekelijke ex, de uitspraak van de rechter ondanks zijn verleden enz) ook een complete soap. Waarom ziet dan iedereen dit in behalve die idiote rechters? :+

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:50

Ik weet niet of het bij mij door het weer komt. Maar denk dat als het zonnetje schijnt we misschien allemaal weer wat beter en vrolijker zijn.
Je gaat makkelijker naar buiten, je doet makkelijker iets buiten, even in het zonnetje zitten.
Of het al onze problemen oplost weet ik niet, maar het maakt het allemaal iets vrolijker misschien :)

Mistral; Fijn dat je een goed gevoel over hebt gehouden aan het gesprek met je nieuwe ha! Is toch erg belangrijk. En het is altijd fijn als de eerste indruk goed is :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:53

Aah mag ik eerst ff stoom afblazen voordat ik reageer op de rest.. Ik zit zooo vol met woede momenteel, irriteer me aan alles en vrees dat iedereen het moet ontgelden als ze in mijn buurt komen!! -:(-
Het lijkt steeds erger te worden.. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel mensen die onredelijk zijn, juist precies hoe ik me nu gedraag! bah.. Ik voel dat ik eigenlijk keihard zou willen huilen, maar daar heb ik helemaal geen zin en beheersing voor nu.. voel me alleen maar kriebelig van binnen en heb het gevoel dat ik ga ontploffen als er iets gebeurd..
Ben net tegen mijn moeder uitgevallen en oooh dat gemiemel:" ik wil er wel met je over praten en je mag boos zijn ik snap dat het verdriet is en "ik ben gewoon vrolijk, sorry" maar jij mag wel kwaad zijn scheld maar dat doet me niks.. en het doet me ook niks dat je je aan me irriteert.." aaaah mijn woede word hierdoor alleen maar erger en ik wil helemaal niet tegen haar uitvallen dus heb vriendelijk(met woedetranen in mijn ogen) gevraagd of ze me alsjeblieft met rust wilde laten, alleen graag!!! En dan die bezorgde medelevende blik van haar... kan daar gewoon ff niet tegen!
Zo sorry dames maar dat is er uit..
pfff

sorry ik ga later even proberen te reageren, beetje egoistisch maar krijg het niet voor elkaar nu..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:25

Zwelgje; spui maar lekker hoor. Ik herken helemaal wat je schrijft, niets raars aan. Hopelijk lukt het op dat je het van je af geschreven hebt!
Doe rustig aan, voel je niet verplicht om op iedereen te reageren. Doe waar jij je goed bij voelt!

Herkent iemand trouwens geheugenproblemen? Ik onthou zo slecht dingen, vergeet ALLES. Heb nu overal een schrift bij me in m'n tas en naast m'n bed ligt een kladblok. Vergeet echt alles. Vergeten bij de HA te zeggen vanmorgen (tja.. zelfs dat kon ik niet onthouden, haha).
Ben ik de enige, of herkennen jullie dat?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:45

Maaike: Ik ben vanmorgen inderdaad naar de groep geweest. Was erg fijn. Heb daar mijn frustraties van het weekend er uit kunnen gooien en lekker een potje zitten janken. Had het echt idee dat ik het even kwijt kon. De groepsbegeleider heeft me helpen inzien wat er op zo'n moment eigenlijk gebeurd (dat mensen steeds weer over mijn grenzen gaan). Dat is wel fijn, daar kan ik wat mee.

Daarna heb ik inderdaad lekker gesport. Het ging goed. Hoop dat ik het nu weer lekker vol kan houden, maar ik zie geen problemen. De griep hebben we gehad, dus nu ga ik er weer voor :)

De mindere dagen horen erbij. Ken het gevoel wel. Wel goed dat je steeds meer ziet waar je tegen aan loopt. Niet leuk, maar het helpt je uiteindelijk wel vooruit. Je bent momenteel echt goed bezig en maakt reuze sprongen! Helemaal goed!

Problemen met concentratie en geheugen zijn heel lastig, maar heel normaal en kenmerkend voor een burnout. Het hoort er echt bij en het komt vanzelf weer terug. Goed dat je een kladblok gebruikt. Het is gewoon even zo...

Angela: Het weer heeft gelukkig niet echt een negatieve invloed op mijn stemming. Merk natuurlijk wel dat het mooie weer me goed doet, maar een mindere dag doet me niet zoveel gelukkig. Hoe vole je je verder?

Mistral: Fijn dat het lijkt te klikken met je nieuwe huisarts. Dat is ontzettend belangrijk. Ik ben ook benieuwd wat er maandag uit komt. Spannend!

Zwelgje: Wat ontzettend naar dat je je zo rot voelt. Ik heb ook zo'n periode gehad, dat ik nog geen steentje op straat durfde weg te schoppen, omdat ik bang was dat ik helemaal door het lint zou gaan. Wat je over je moeder schrijft herken ik ook wel. Ik had dat vaak bij mijn vriend. Hoe hij ook reageerde, op zo'n moment was het toch nooit goed bij me. Goed dat je aangeeft even rust nodig te hebben. Krijg je die ruimte ook?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:49

Goed dat de groep en het sporten zo lekker ging!
Bedankt voor je positieve woorden, doet me goed!!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:31

Jantine Jammer dat je ons verlaat.. maar snap het wel. wil je verder heel veel sterkte en succes wensen!

pw Wat ongelooflijk pijnlijk dat je familie zo respectloos over jou allerliefste Droeffie praat, snap je heel goed! Het doet mij zelfs pijn als ik het lees..
Fijn dat je je frustraties in de groep goed kwijt kon vandaag..
Mijn moeder laat me uiteindelijk wel met rust, maar moet haar echt duidelijk wegsturen en ze probeert het dan nog heel vaak op een 'lieve bezorgde' manier..

aikon Hoe ging het vanmiddag? Hopelijk viel het mee en was je misselijk voor niks..

Angela kan heel goed aan het weer liggen.. ik heb het vaak bij regen en wind, daar word ik kriebelig en chagrijnig van..

Mistral fijn dat je gesprek met de nieuwe huisarts fijn verlopen is.. En gejaagd gevoel is vandaag bij mij ook heel herkenbaar..

Maaike geheugenproblemen?! Oh zooo herkenbaar, maar dat had ik ook al voor de burnout.. ik heb standaard lijstje naast mijn bed liggen.. En als iemand vraagt wat ik gisteren heb gedaan weet ik het vaak écht niet meer.. De laatste tijden op mijn werk was dat ook heel erg.. Als dan de volgende dag iemand vroeg: Was het druk gisterenavond, of hoe laat was je klaar? Dan kon ik daar gewoon geen antwoord opgeven.. Soms moest ik heel hard nadenken of ik gewerkt had die dag ervoor en zo nee wat ik dan anders gedaan had.. Ik werd soms wel raar aangekeken als ik zei: gisteren? ehm ik weet eigenlijk niet of het druk was..

Nou, ik ben ontploft hoor, was ook wel een beetje te verwachten natuurlijk..
Een van de pony's heeft me op de grond gegooid toen ik ging ontwormen, blijkbaar was die witte wormspuit zooo eng dat het nodig was mij te lanceren... Nou je begrijpt het, ik kóókte.... -:(- gelukkig was de pony snel genoeg uit mijn buurt en lag ik op de grond waardoor ik nog net op tijd mijn ongelooflijke woede (eerst natuurlijk flink scheldend) in een ongelooflijke jankbui heb om kunnen zetten.. Waarna ik de pony rustig weer heb gepakt en een kwartier heb staan janken met mijn gezicht in haar dikke manen... En nee dit waren niet de manen waarin ik uit wílde huilen... Bah wat mis ik mijn maatje helemaal erg op zo'n moment.. |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:33

Ow Zwelgje, wat begrijp ik dat goed. Dat heb ik als ik zit uit te huilen bij Dink, hij is heel lief, maar het had eigenlijk Droeffie moeten zijn die mij troostte...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:07

Ik wil even zeggen dat ondanks de familie-perikelen en het verdriet om Droeffie, ik me eigenlijk wel heel goed voel :D Ik begin weer actiever te worden, zie de positieve punten, zie wat ik al geleerd heb en kan onder woorden brengen wat ik nog wil / nodig heb. Verder lukt het me aardig om een goede balans te vinden tussen inspanning en ontspanning. Het gaat helemaal de goede kant op :D Voor mij schijnt de zon weer een beetje!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:10

Dikke duim voor jou meid! Ben echt trots op je!!!

Knap dat je de familieperikelen naast je neer kunt leggen, en .. nouja accepteren is niet het goede woord.. maar er mee kunt handelen zeg maar :) En dat van Droeffie: jij weet hoe het zit, laat ze maar kletsen!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:47

PW, wat super meid! Ben trots op je :)) Je gaat zo goed, ben blij dat je je dat nu zelf ook realiseert en dat je de moeilijke dingen wat makkelijker naast je neer kunt leggen.

Petulan; hoe gaat het met jou? Komt er een beetje een eind aan al je opdrachten? Wil het een beetje lukken?

Hier nog steeds niet super. Ben behoorlijk aan het frustreren van alles wat ik niet kan of niet zo gaat als ik wil. Teleurgesteld in mezelf en behoorlijk gefrustreerd.
Vanmiddag komt er een vriendin langs, die ik al lang niet heb gezien.. dat is dan wel weer even leuk :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:11

Eind is nog niet in zicht helaas.
Heb nu de 'beroepstaken' voor ouders en begeleiden van leerlingen ingeleverd en die krijg ik maandag terug met beoordeling. Moet nu lesgeven, bijdragen en vieren nog uitwerken.

Wil voor lesgeven mijn vaardigheden aantonen door het thematisch werken en ontwerpen binnen de kleutergroepen waar ik heb gelopen, en ik heb alles ook wel liggen. Ik krijg alleen het verhaal er omheen niet van de grond :( En daardoor zoek ik weer afleiding, enz. Terwijl ik, als ik eenmaal opgestart ben, best aardige verhalen kan bedenken :')

Donderdag weer naar de hapto, ben benieuwd :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:52

Maaike: Heel herkenbaar wat je schrijft Maaike, ik heb ook heel vaak die momenten gehad dat alles (en vooral mezelf) me ontzettend frustreerde. En dit zal bij jou ook zeker niet de laatste keer zijn denk ik. Hoe was het met je vriendin? Lekker bij kunnen kletsen? Hopelijk gaf het je even wat afleiding.

Petulan: Klinkt nog druk wat je zo allemaal nog te doen hebt voor je opleiding. Ik had dat in mijn sutdie ook vaak, dat het begin me moeite kostte en ik dan maar weer iets anders ging doen. Hopelijk heb je maandag een goede beoordeling!

Ik ben net samen met mijn vriend bij mijn behandelaar geweest. Het was echt een heel erg fijn gesprek en geeft me veel vertrouwen voor mijn verdere behandeling. Waar ik een tijdje terug het idee had een beetje vast te lopen, krijg ik nu weer goede hoop. We hebben goed voor ogen waar ik nog aan moet werken (het familieverhaal komt daarin ook aan bod) en mijn behandelaar en ik zitten duidelijk op 1 lijn. Past dus mooi in mijn positieve plaatje van vandaag :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:08

PW kan me je gemis van Droeffie ook heel goed voorstellen. Wanneer is hij overleden, ik denk dat ik dat nog net niet heb meegekregen hier..?
Wat fijn dat je je vandaag zo goed voelt en dat er zoveel vooruitgang inzit. Fijn ook dat het gesprek met de behandelaar en je vriend goed ging! Dat je nu het plaatje compleet hebt van wat je bereikt hebt en waar je nog aan moet gaan werken, lijkt me inderdaad veel rust geven. En dat je weer meer zin krijgt in dingen zal je energie ook ten goede doen! Heel fijn, meis, vasthouden dit gevoel!

Maaike vervelend dat je zo gefrustreerd bent om alles.. Was het leuk vanmiddag met je vriendin? Hoop dat het je goed heeft gedaan

Petulan nog best wat werk te doen dus.. Herken de moeite om er aan te 'beginnen' . Je weet dat je het wel kan als je eenmaal begint, maar het begin zetten vond ik ook moeilijk. Valkuil was dan ook altijd bij mij, te snel afgeleid, te laat beginnen en als ik eenmaal bezig was, te lang doorgaan 's avonds/'s nachts. Herken je dat ook?

Ik heb vandaag gesprek op mijn werk gehad en vond het een erg fijn gesprek. Was er best een beetje zenuwachtig voor.. Maar het viel alles mee.. Krijg veel begrip en ik moest me vooral niet 'gepushed' voelen weer aan het werk te moeten.. Dat gaf mij wel rust..
Ik moet het op mijn tempo doen en ze vinden het veel belangrijker dat ik er uiteindelijk bovenop kom en weer als mezelf terug kom, dan dat ik maar snel terug kom..

Na het gesprek heb ik van mijn positieve energie gebruik gemaakt en lekker een uur gewandeld met mijn shet.. heerlijk.. het zonnetje deed me toch wel goed..
Was wel erg moe en heb toch vanmiddag weer even een paar uur geslapen, waardoor ik wat hoofdpijn heb nu en toch liever zo veel mogelijk contact uit de weg ga, omdat ik me nog steeds heel prikkelbaar voel.. de irritatie om alles blijft toch nog een beetje hangen in mijn lichaam..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:15

Neem nu weer je rust Zwelgje, je hebt een relatief goede dag gehad, dat je nu dan weer mensen ontloopt geeft niet. Dat mag even.

Fijn dat ze op je werk zo begripvol waren en lekker dat je daarna gewandeld hebt. Het is niet zo gek dat je daarna moe was, goed dat je er naar geluisterd hebt en even geslapen hebt.

We hebben Droeffie 1 febr. in laten slapen. Nog maar net een maandje geleden dus. Dinky is echt een heel lief beest en ik kan natuurlijk ook niet verwachten dat ik in zo'n korte tijd net zo'n band met hem heb als dat ik met Droef had. Ik denk zelf dat ik ook niet zo'n band met Dink zal krijgen als dat ik met Droef had. Droef was gewoon zo speciaal. Dink is wat gewoner...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:02

Zwelgje: Wat fijn dat het gesprek goed ging en dat ze je de tijd geven :) Is toch fijn om te weten. Goed dat je even lekker hebt kunnen lopen, is lekker he? Dat je moe was, was logisch. Dat gesprek is hartstikke vermoeiend, daarna nog lekker lichamelijk bezig geweest.. dus ja, logisch dat je moe was :). Dat je iedereen ontwijkt, is ook niet raar, die rust heb je nu gewoon even nodig :)

PW: Wat super dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je vriend en behandelaar! Weet je nu al hoe het zit met de nieuwe vorm van deeltijd therapie? Hoe kijk je daar nu tegen aan?

Petulan: Je bent druk bezig. Hartstikke goed dat je al een deel af hebt! Dat je moeite hebt om ergens aan de beginnen, herken ik ook maar al te goed. Als je eenmaal bezig bent, gaat het vaak wel, maar het begin is altijd lastig. Hoe is het bij de hapto gegaan?

Ik zit nu op m'n werk en krijg niets voor elkaar.. Heb me maar achter de computer opgesloten met een kop thee. Loop af en toe een beetje heen en weer, maar grrr.. wat is dit frustrerend.
Met de vriendin was het wel gezellig, kon wel even m'n gedachtes stoppen. Maar gisteravond kwamen ze 3x zo hard terug. Heb nog een tijd aan m'n levensverhaal zitten werken en ben vroeg gaan slapen, onder het mom van; is de dag tenminste snel voorbij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:09

Heb je een beetje kunnen slapen nadat je aan je levensverhaal hebt geschreven? Fijn dat je even afleiding had met je vriendin. Het is logisch dat daarna alles 3x zo hard lijkt terug te komen. Het lijkt dan extra rot allemaal he?

Maar lieve Maaike, je zit op je werk, het frustreert je, want je krijgt niks voor elkaar. Je hoeft toch ook niks? Wat verwacht je van jezelf? Ik heb het idee dat je nog veel te veel van jezelf verwacht en vraagt. Waarschijnlijk onbewust, maar dat veroorzaakt wel die frustratie. Ben je gefrustreert omdat je niks doet? Maar dat was toch de afspraak. Ik vind het knap dat je iedere keer nog naar je werk gaat. Ik zou het niet kunnen, daar zitten en niks doen, zou mezelf alleen maar gekker maken...

Volgende week dinsdag heb ik een gesprek met mijn behandelaar en begeleider over de nieuwe deeltijd. Ik weet niet of het wel wat voor mij is, twijfel er steeds meer over. Maar het is geen negatieve twijfel. Ik weet wat ik nodig heb en ik twijfel of dat binnen de nieuwe deeltijd past. Ik denk zelf van niet en dat gaan we dinsdag bespreken. Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:59

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik verwacht veel te veel van mezelf. Ben ook nog steeds bang dat anderen veel van me verwachten. Is niet waar, maar daar ben ik wel bang voor. Ik krijg juist alle tijd en mogelijkheden om rustig aan te doen. Niemand verwacht iets, maar ik verwacht zelf wel teveel ja. Kan het niet accepteren dat ik 10 stappen langzamer ga dan de rest, en de rest dus die 10 stappen extra moet lopen. Voel me zo schuldig. M´n lijst met to do dingen wordt elke dag langer en ga daar zelfs bij achter de feiten aanlopen. Voel me te verantwoordelijk.
Kon wel slapen ja, heb gisteraonvd 7 A4 erbij getypt, zit nu op 17 A4. Heb nu het idee dat ik niets meer vergeten ben en alles op papier staat, maar zal vast nog niet.

Het is knap van je dat je zo duidelijk weet wat je nodig hebt! Laat je daar ook niet over gaan twijfelen. Als die deeltijd niet is wat jij nodig hebt, moet je het misschien niet doen. Zal vast goed voor je zijn, maar als je zo duidelijk weet wat goed voor je is, zou het zonde zijn als je dat naast je neer moet leggen. Krijg je achteraf misschien wel spijt van je beslissing. Ben benieuwd hoe het gesprek dinsdag gaat :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:06

Hoe kan het dat je 'to do lijst' langer wordt, terwijl er niks meer van je verwacht wordt?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:41

Ja, dat is een hele goede vraag.. Omdat ik weet dat die dingen moeten gebeuren. Of opvang dat het gedaan moet worden. Dan is mijn verantwoordelijkheidsgevoel te groot en zet ik het op mijn lijst..
Maar zie nu al een week dezelfde dingen op m'n lijst staan en dat is best frustrerend. Vandaag heb ik niets af kunnen strepen, alleen maar dingen erbij gezet..