[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:48

Nu het mijn moeder nog wijs gemaakt krijgen :') Ik zeg dan altijd "ja maar broer heeft ook een tongpiercing!" en dan krijg ik het antwoord: "je broer heeft geen lip en navelpiercing en geen MD's >;)"

Tja dan ben je uitgepraat he :') Ik wil nog zoveeheeel maar het zal wachten worden tot mams het er mee eens is :') Maar in tussentijd mag ik wel dromen toch? :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:49

Haha ik ken het probleem :))
Dromen mag altijd :j :D

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:54

pharagirlke schreef:
Nu het mijn moeder nog wijs gemaakt krijgen :') Ik zeg dan altijd "ja maar broer heeft ook een tongpiercing!" en dan krijg ik het antwoord: "je broer heeft geen lip en navelpiercing en geen MD's >;)"

Tja dan ben je uitgepraat he :') Ik wil nog zoveeheeel maar het zal wachten worden tot mams het er mee eens is :') Maar in tussentijd mag ik wel dromen toch? :D

Wat zijn MD's? (snap ik even niet hoor :P)

Maar hoe oud ben je dan?...
Bdoel wat gaat zij doen als jij toch die tongpiercing neemt?..
Ik heb gewoon zonder toestemming (ik wist dat het niet mocht eigenlijk xD) mijn lippiercing laten zetten.
Reactie: oh, oke...nouja ach, jij moet er mee rondlopen kind!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:06

Ik ben 19 en MD's zijn microdermals.

Er is nog zo iets als respect. Het valt me vaker op dat men dat tegenwoordig niet meer aan leert maar mij is het iig wel geleerd. :)

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:12

Ja oke :)..
Ik heb ook zeker wel respect voor mijn ouders!
Dat zeker.

Maar ik bedoel, ja het is wel mijn lichaam.. en ik vind niet dat ook al zijn het mijn ouders, bepalen wat ik er wel en niet mee doe.

Maar dat zijn normen en waarden denk ik, en dat verschilt per persoon uiteraard, gelukkig maar!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:18

Valt mij inderdaad ook op dat iedereen doet wat 'ie zelf wil en stiekem piercings laat zetten... Komt denk ik toch ook door de ouders, heel veel ouders zijn tegenwoordig ontzettend laks in de opvoeding en als een kind iets niet mag en het toch doet is het meestal van "Oh, oké." Dat zie ik ook bij heel veel mensen uit mijn omgeving.

Ik wil ook heel graag een lip piercing maar ik mag het niet van mijn vader omdat hij het niet mooi vind. En ik woon in zijn huis dus ik heb me dan ook te houden aan zijn regels! Anders heeft hij het volste recht om me er uit te zetten en ik denk ook wel dat hij dat dan doet: of piercing er uit of jij er uit. (Ok, misschien doet hij het niet echt maar hij zet me in ieder geval voor de keus!)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:19

Mijn moeder deed ook altijd moeilijk over piercings..

Ik heb boven in het kraakbeen van m`n oor 2.. Die mocht ik nooit, maar wel laten zetten.. Toen ik ze eenmaal had vond ze ze mooi en snapte ze niet waarom ze het ooit verboden had..

Navelpiercing hielt ze oo altijd tegen. Maar ze heeft nu zoiets van. Ja this je eigen lichaam, je bent oud genoeg je moet het zelf maar weten.

Maar ik hoef niet met een tattoo thuis te komen want die haalt ze er wel hoogst persoonlijk met een kaasschaaf eraf.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:49

Het heeft ook inderdaad met de opvoeding te maken, maar ik ben zeker niet laks opgevoed, eerder streng.
En ik zal mij ook zeker aan de regels moeten houden die hier in huis gelden, wat ik ook zeker doe.
Maar over een piercing gaan bepalen wat in MIJN lichaam zit snap ik ook wel, maar ik ben wel degene die er mee moet rondlopen. Het is niet dat ze hem er uittrekken.. en het huis zetten vind ik wat ver gaan .. vind ik dan :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:41

Waarom? Het is hun huis en hun regels, houd je je er niet aan moet je gaan. Zo gaat dat op school enz ook.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:52

Ja, kijk, het is natuurlijk niet leuk als ik de opvoeding van je ouders af ga zitten kraken dus dat zal ik ook niet doen. Maar het komt wel steeds vaker voor dat ouders 'streng' zijn, maar niet consequent (zoals bij jou dus). Ze mogen misschien wel strenge regels opstellen, maar als er niet dan niet wordt ingegrepen als je je er niet aan houdt, heb je er dus ook niks aan eigenlijk. Het gebeurt tegenwoordig ontzettend veel hoor, dat ouders niet consequent zijn. En dat is eigenlijk het ergst. Beter geen regels dat als je een keer je kind iets verbied dat 'ie dan tenminste wel luistert dan een heleboel regels maar niet consequent daarin, want als er dan iets écht niet mag dan ziet het kind ook geen reden waarom hij daar wél naar zou moeten luisteren. Dat komt pas rond je 19de/20ste als je zelf begint te redeneren.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:28

Mijn ouders zijn eigenlijk helemaal niet zo streng qua piercings, vind ik zelf. Mijn vader interesseert het niet echt, maar mijn moeder vind dat ik geen lippiercing mag. Nou weet ik dat ik 'm op m'n 16e laat zetten, en daar heeft ze dan ook geen problemen mee. Vind het wel jammer dat het nu niet mag, wil er al 2 jaar eentje, maar dan wacht ik maar tot ik 16 ben.

Eerst vond ze het uberhaupt niks dat ik piercings wilde, toen zei ze dat ik een neuspiercing mocht (maar die wil ik niet :+) en nu heb ik haar zover gekregen dat ik kraakbeenpiercings mag laten piercen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:02

Sietsx3 schreef:
pharagirlke schreef:

Wat zijn MD's? (snap ik even niet hoor :P)

Maar hoe oud ben je dan?...
Bdoel wat gaat zij doen als jij toch die tongpiercing neemt?..
Ik heb gewoon zonder toestemming (ik wist dat het niet mocht eigenlijk xD) mijn lippiercing laten zetten.
Reactie: oh, oke...nouja ach, jij moet er mee rondlopen kind!

dat is fijn voor jou, maar sommige hebben respect voor hun ouders, ik ben 20 maar ik woon onder mijn moeders dak, mijn moeder zorgt voor me elke dag in elke dag uit, is het dan zo moeilijk een beetje respect terug te geven?
ik vermoed dan ook nog dat je vrij jong bent, je hebt nog zó veel te leren.
edit: zie dat je 17 bent.. best teleurstellend..

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:50

Ikvind dit nergens op slaan...sorry.
Maar 17 zegt ook niet alles, 17 is dan ook nog jong ja,enik heb zeker nog veel te leren.
Maar ik weet meer dan jij denkt ;).
Maar goed ik ga hier verder niet de discussie overaan..
Ik weet datmijn ouders mij goed en zeker consequent hebben opgevoed!
En respect heb ik ook voor mijn ouders, ook al vinden sommige mensenditniet.

Maar ga hier verder ook geen woorden over vuil maken, het komt misschien harder over dan ik het bedoel :). Ga er verder ook niet over in discussie.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:57

Ik denk ook niet dat het een discussie waard is..
Ik mag van mijn ouders ook geen tongpiercing, ookal wil ik dat al heeel lang.. Ze vinden dat het slecht is voor mijn tanden en als mijn tanden kapot gaan moeten zij het betalen. Maar als ik 18 ben, ga ik er zeker wel 1 laten zetten. (maar dan betaal ik natuurlijk ook zelf ziektekosten verzekering en tandarts enzod, nu betalen zij het en ze vinden dat een tongpiercing te veel schade opleverd die zij dan mogen gaan vergoeden. Wat ik ook wel weer snap)
Maar dat als ik 18 ben, en ik er toch 1 laat zetten. zegt niet dat ik dan ineens geen respect meer voor ze heb..
Ik denk dat dat bij Sietsx3 ook zo bedoelt wordt. en om dan gelijk te beginnen over, respectloos, teleurstellend, Moet nog veel leren, etc. is wel gelijk erg snel beoordeeld..
Dat vind ik.. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:00

Mijn ouders vonden mijn piercing ook maar niets maar heb hem toch laten zetten. Omdat ze altijd zeiden "Ja zulke dingen doe je maar als je 18 bent!''
En mij zeggen ze altijd dat ik me aan mijn woorden moet houden O:).

Haha best een zinloze discussie echt waar....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:03

ik vind dat niet, want tot je 21ste zijn je ouders voor je verantwoordelijk en dan pas ben je volwassen, dus ook al betaal je rekeningen vlekkie, je ouders draaien nog steeds voor alles op.

wanneer je op jezelf woont oké, maar ik vind pas dat je vanaf je 21ste mag zeggen ik ben volwassen en ik doe wat ik wil, daarvoor zijn nog steeds je ouders de baas, ik vind het dus wel respectloos om iets te laten zetten terwijl je ouders je het verbieden,ze zorgen altijd voor je en onderhouden je altijd, want echt niet dat jij vanaf je 18de ook ineens al je eten betaald en je onderdak ;) een ziektekostenverzekering betalen maakt je dus niet ineens volwassen, en de tandarts is vergoed tot je 21ste.
dit is een mening en die mag ik altijd uiten.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:11

Zo lang ik onder het dak van mijn ouders woon, respecteer ik nog altijd hun regels en mening :j
Ook al zou ik uit huis wonen, dan geef ik nog heel veel om hun mening.

Tongpiercing en oorbellen erbij heb ik stiekem gedaan, maar mijn ouders weten dat ik dingen niet doe zonder erover na te denken.
Bovendien zie je van een tongpiercing 0,0 terug als je hem eruit haalt :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:49

Denk er ook eens over na dat je ouders je gewoon willen beschermen. Piercings kunnen niet alleen gaan onsteken e.d., dus niet alleen de gezondheidsredenen, maar bijvoorbeeld ook de toekomst. Niet overal in de maatschappij worden piercings geoorloofd. Het kan je toekomst in de weg zitten met betrekking tot school en/of werk...

En niet alle piercings zijn er uit te halen, of zelfs voor tijdelijk...

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:11

xDramaQueen schreef:
ik vind dat niet, want tot je 21ste zijn je ouders voor je verantwoordelijk en dan pas ben je volwassen, dus ook al betaal je rekeningen vlekkie, je ouders draaien nog steeds voor alles op.

wanneer je op jezelf woont oké, maar ik vind pas dat je vanaf je 21ste mag zeggen ik ben volwassen en ik doe wat ik wil, daarvoor zijn nog steeds je ouders de baas, ik vind het dus wel respectloos om iets te laten zetten terwijl je ouders je het verbieden,ze zorgen altijd voor je en onderhouden je altijd, want echt niet dat jij vanaf je 18de ook ineens al je eten betaald en je onderdak ;) een ziektekostenverzekering betalen maakt je dus niet ineens volwassen, en de tandarts is vergoed tot je 21ste.
dit is een mening en die mag ik altijd uiten.

Ik heb nergens gezegt dat ik vind dat je vanaf je 18e volwassen bent ;)
Maar goed, ik denk dat dit een discussie blijft... ieder heeft zijn mening :)

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:15

Vind het wel leuk btw om ieder zijn eigen mening te zien,
wat juist goed is vind ik zelf!

Maar goed, denk vast wel dat de meeste hier iig wel na zullen denken als ze hun piercing laten zetten.
Of een tattoo of wat dan ook..
En ik vind dat leeftijd maar een getalletje is :).. Ik bedoel je leeftijd zegt niet hoe jij opdat punt geestelijk "of volwassen" ervoor staat. Want dat verschilt toch per persoon, sommige zijn al vrij volwassen op wat jongere leeftijd en wat ouderen nog vrij kinderachtig met dingen.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:46

Daar ben ik het helemaal mee eens Sietsx3! :j

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:08

Ik heb nu een maand of 4 een MD. Ik wil er graag een ander steentje op, maar krijg hem met geen mogelijkheid los!!! Iemand een oplossing?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:24

naar de piercer gaan. :) Die doen het met zo'n tangetje en hebben vaak meer kracht. :)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:24

Las net alles door van wel of geen piercing vanwege de ouders...
Nou moet ik eerlijk zijn ik heb mijn navelpiercing voor een jaar geleden wel laten zetten zonder dat mn moeder er bij was, ik was toen 15, maar ik wist dat ik hem mocht dus dat scheelde wel. Mijn moeder heeft er ook 1 en mn zus ook. Om mn vaders mening geef ik dan weer niks aangezien ik die bijna nooit spreek op zie. Maar wil eigenlijk nog een piercing er bij maar mn moeder keurt absoluut niet alles goed. En als ik ht niet mag ga ik het ook zeker niet doen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:14

Ik mag van mn vader alleen oorbellen. De rest niet, ook geen tattoo. Ik heb dan geen oorbellen maar iedereen zegt dat ik dat wel moet doen dus tsja zal ik het dan maar doen :P ? Ik neem dus ook geen piercings (buiten miss oorbellen) aangezien mn vader ze hoogstpersoonlijk er zo uit trekt, en dat doet hij echt :o.