Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:23

Dank je CIV.
Jij ook heel veel succes morgen. Ik denk aan je.
Voel je niet schuldig dat je er nu misschien even niet voor ons was. Dat gaat over en weer een beetje zo en we hebben daar alle begrip voor. Ik ben blij om te horen dat je je iets beter voelt dan begin van de avond. Een terugval is geen schande trouwens hoor. Ik denk dat het maar net is wat voor woord je er aan plakt. Dipje is ook goed toch? Klinkt minder zwaar ;)

Kalm aan he meid! Ik hoop dat je een beetje kan slapen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:25

Oh, we zijn alweer op pagina 99, dus deel 4 komt er inderdaad alweer aan! Pfoeh, best erg, ik ben al vanaf deel 1 erbij..

CIV: meid voel je niet schuldig, mijn hoofd staat ook niet naar reageren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:26

Ik zat er ook aan te denken net ja.
Ik ben er ook al vanaf deel 1 bij. (Niet helemaal vanaf het begin, maar al wel snel)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:27

Nou dames ik wil mijn laatse weken even met jullie delen

De dag dat ik het in de gaten kreeg was op een dat ik even op visite was bij iemand
Het was een intense ontmoeting met mezelf.

Ik doe al 2 jaar wat ik in therapie geleerd heb, op ,mijn werk grenzen aangeven, balans houden , dingen naast me neer leggen, voor mezelf opkomen, niet iedereen zijn wil geven en ophouden met moeite doen dat iedereen me aardig vind….
Loslaten als ik weg rij van de zaak, geen waarde hechten aan dagelijkse dingen die gebeuren,
Alles zijn beloop laten!!!!

En toen ineens 2 weken gelden zag ik het , ik doe alles op mijn werk ,maar privé heb ik het verknalt, ja natuurlij deed ik hier en daar dingen zoals geleerd, maar verviel snel weer in het oude.

Mijn les… stoppen met hechten , hechten aan die dingen die ik niet nodig heb en die dingen die ik niet kan hebben als HSPer en burn out mens!!!
Selectief zijn in dat wat mij gelukkig maakt! Dat wat ik nodig heb om te leven dat is van belang, maar ik moet me er niet op focussen niet hechten aan het gevoel of de consequentie!
Mijn denken en lijf uit mekaar houden ik wordt geleefd door mijn eigen denk machine!!!

Simpel voorbeeld.. mens hecht en leert vanaf begin..regen is k*t weer.. en ik geloofde het ook! Nee ik denk het maar dat wil niet zeggen dat het de waarheid is, mijn waarheid?? Nee!!!
Dat denken van bepaalde idealen is mij opgelegd door mijn omgeving( de maatschappij)
Maar ik heb nieuws voor deze : ik doe niet meer mee!!! Ik maar dan ook ik alleen bepaal mijn idealen door te voelen , ik alleen weet wat mij gelukkig maakt!!
Ik streef er niet meer naar, nee inderdaad ik doe het niet meer!

Het geluk zit in me, het enige wat ik moet doen is de schillen die erover heen zitten eraf te halen en dat kan alleen als ik terug kom bij mezelf! Terug naar mijn pure ik , want daar zit mijn geluk!!!

Sorry voor het lange verhaal , maar dit is een beetje de korte versie van wat ik nu weet! Hoe ik nu ga leven!
Laatst bijgewerkt door _Pilipa_ op 08-09-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:29

Wauw... ik ben er helemaal stil van... Vooral jou voorbeeld van de regen sprak me aan, ik ren het liefste door de regen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:31

Dank je Angela en PW. Misschien is het wel een terugval maar ik denk dat iedere mens zijn zorgen heeft en daar mee zit, bij mij is het wel wat erger dan bij een ander maar ik hoop dat ik er nu weer even vanaf ben. Mn moeder verwoord het zo en ergens vind ik het ook wel mooi klinken, het is natuurlijk wel zo, het is niet gelijk een terugval of terug bij af. We moeten vooruit kijken. Ik ben hier ook al vanaf deel 1, toen was het nog niet zo 'gezellig' als nu :P daarom gaat het nu ook sneller vrees ik.

Pilipa, je moet inderdaad jezelf gelukkig maken want een ander doet het niet, je verwoord het mooi! Goed dat je je eigen weg gaat, hoop dat je gelukkig zult worden meid, want dat gun ik je.

Dames, ik ga nu naar mn bedje want morgen is het weer een lange dag. Neem nog een paracetamol en een slaaptablet en kruip onder de wol. Slaap lekker en tot morgen, bedankt :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:31

Edit met HSp er burn out mens bedoel ik niet dat alleen ik het heb, ik ben door de burn out en het ontdekken van het Hsp weer een paar schillen kwijt geraakt en heb ik de kans gekregen om mezelf te zien zoals ik ben!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:33

Angela_ schreef:
Wauw... ik ben er helemaal stil van... Vooral jou voorbeeld van de regen sprak me aan, ik ren het liefste door de regen...

Thanks, fijn dat het je wat doet! het is een voorbeeld het simpelste, maar zo zie ik het en wou het voor jullie begrijpbaar maken!
De regen is een zegen en ik vind hem heerlijk!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:33

_Pilipa_ schreef:
Mijn denken en lijf uit mekaar houden ik wordt geleefd door mijn eigen denk machine!!!

Mooi gesproken.
En dat leven door je eigen denkmachine moet véél en véél minder worden. Daar word je namelijk doodmoe van...
We moeten veel meer op ons gevoel gaan leven. (Lang leve de haptonomie) En minder op zolder (in je hoofd) zoals mijn haptonoom maandag zei. ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:35

CIV: een terugval is ook niet meteen terug bij af hoor ;) Maar ik begrijp wat je bedoeld.

Over de regen: Mijn vriendin en ik hebben al een paar keer de regendans gedaan hihi. Heerlijk. (Wel na mijn burnout, dan kan je zulke dingen opeens meer waarderen lijkt wel)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:36

Dat is precies wat ik bedoel, dat denk ding in de bovenkamer is bijna geprogrameerd en dat al mijn hele leven, maar ik ben erachter en nu ga ik de boel mooi omdraaien.. wat ik voel is mijn waarheid en dat denken zal ik eens even laten zien wat ik ervan "voel"

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:40

Mooi dat je het zo kan zien!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:42

... sorry moest even aanpassen voor de media :P
Laatst bijgewerkt door _Pilipa_ op 08-09-09 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:46

Ik snap wel wat je bedoeld, maar vind dat je nu de indruk wekt dat het je eigen schuld is als mensen negatief zijn. En dat is natuurlijk niet helemaal waar. Anderen hebben ook hun verantwoordelijkheid en sommigen kiezen ervoor om zich af te sluiten. Daar kun je soms gewoon niks aan doen. Ik heb dat zelf mogen ervaren vrijdag in de groep helaas...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:52

ja ik lees het net terug en komt indd wel erg over, maar ik bedoel ermee dat ik sommige dingen ook onbewust zelf vertoon zonder dat in de gaten te hebben, en ook ik moet wel eens even bij mezelf gaan kijken of ik ook wel zo goed bezig ben, en iedereen heeft zijn veantwoordelijkheid, alleen zag ik die niet altijd en met sommigen moet ik ook gewoon niet verder mee gaan dan nodig ... het gaat erom dat het in mijn nabije omgeving is de rest moet ik leren op afstand te houden en netjes te blijven!

Ja ik las het , lijkt me best moeilijk te plaatsen en dat je er vervolgens wel weer mee aan de slag gaat en het op wil lossen, vind knap hoor!

Pw ik ga de bovenste post even wissen, teveel info voor sommigen die verdwalen ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:55

Het is fijn dat ik met mijn begeleider gepraat heb. dat sterkte me heel erg. Ik heb goed gehandeld en ga er goed aan doen door het bespreekbaar te maken. Wat zij er vervolgens mee doet is haar verantwoording. Als zij lekker negatief wil blijven en wil blijven mokken oke, maar dan heb ik gedaan wat ik kon en kan ik mezelf recht in de ogen aankijken...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:57

Indd je kan niet meer doen dat het te bespreken, en voor jezelf te plaatsen , is het niet genoeg voor diegene, naast je neer leggen en verder gaan met je eigen ding!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:59

Helemaal goed verwoord :j
Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander. En daar ben ik me sinds gisteren (dankzij de haptonoom) opeens heel erg bewust van. Ik voelde me dat voorheen wel. Dan dacht ik dat het aan mij lag.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:03

Nee hoor je bent niet verantwoordelijk voor alles van anderen, ook hun mogen even nadenken over hun gedrag!
De hapto is een fantastisch mens.

Pw ik ga naar bed, mijn oogjes prikken.
Succes morgen ik denk aan je.
Voor iedereen nog een knuffel, en weltrusten! :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:09

Ik ga ook zo naar bed.
Nog even een rondje met mijn hondje :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:15

Pollewoppy schreef:
_Pilipa_ schreef:

Mooi gesproken.
En dat leven door je eigen denkmachine moet véél en véél minder worden. Daar word je namelijk doodmoe van...
We moeten veel meer op ons gevoel gaan leven. (Lang leve de haptonomie) En minder op zolder (in je hoofd) zoals mijn haptonoom maandag zei. ;)

Precies de reactie die ik wilde plaatsen :) Hihi, wij als pro-hapto's! Door alles te overdenken word je inderdaad slaaf van je eigen gedachtes die vanaf kinds af aan al in het teken staan van het algemeen wensbare maatschappelijke beeld.. :n

Ik heb je tekst gekopieërd, iets aangepast naar mn eigen 'ding' en heb m achterin mn agenda geplakt. Daar bewaar ik allemaal mooie spreuken en insprirende teksten. Daar is die van jou nu 1 van :)