Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:13

Sifra: Gelukkig dat je dan terecht kan bij de huisartsenpost, hier moet je bijna dood zijn voor ze je toelaten in het weekend omdat het hier zo druk kan zijn. Ik hoop er iig het beste van en dat het allemaal hopelijk mee valt. En gelukkig heb je een DA die het niet voor het geld doet en wel meedenkt met de mensen hun portemonnee. Hou je ons op de hoogte ?

CIV: scheelt idd een hoop dat schuldgevoel niet te hoeven hebben als je eens geen fut hebt voor je paard. De pony die ik hiervoor ree van een vriendin daar had ik soms ook echt de fut en energie niet meer voor 's avonds en dan belde ze om af te spreken en heb mij vaak zat rot gevoeld dat ik weer moest zeggen dat ik het niet trok die dag. Soms zouden we ons zelf in 4'en moeten kunnen delen, dan kunnen we toch iedereen tevreden houden en dan houden we op die manier ook onszelf wat meer tevreden omdat we ons niet meer schuldig hoeven voelen dat we weer iets moeten afzeggen (rare post mss dit laatste maar hoop dat jullie hem snappen :p)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:18

CIV: nee heb uiteindelijk geen pil meer ingenomen, aan 1 kant toch schrik om er afhankelijk van te worden en er was gisteren weer het nodige gebeurd met schoonfamilie waardoor ik weer extra in de stress was en aangezien mijn moeder nog hier is, wou ik daar wel nog even in alle rust en alleen met hem over kunnen praten nadat zij was gaan slapen. Heb hem voor het eerst gezegd van mij gewoon even met rust te laten terwijl hij mij wou troosten en dat heeft hem ook geraakt... Dus dat moest ook even uitgepraat worden. Vanavond neem ik wel weer een pil als het zo moeizaam gaat want dit schiet ook niet op natuurlijk.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:31

Nou terug van de huisarts, blijkt krentenbaard te zijn. Bah. Heb een antibiotica zalf gekregen, smeren dus. Is hardstikke besmettelijk ook nog. Alle verdachte plekjes insmeren voor ik er straks uit zie als, ehm, nou google maar even.....

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:21

Sifra: heb even gegoogled want ken krentenbaard helemaal niet, maar ziet er idd niet zo best uit. Goed smeren maar zou ik zo zeggen.

Ik zit hier even weer te stressen, want zoals jullie al wel weten had de arbo-arts niet geluisterd toen als ik zei dat ik paniekaanvallen had met de gedachte om terug aan het werk te moeten met als resultaat dat ik vandaag ondanks het telefoongesprek van donderdag v mijn moeder met de arbodienst, toch een brief in de bus heb gekregen met het pln van reïntegratie op mijn werk, maar ik sla nu al bijna tilt met de gedachte dat ik terug naar daar moet gaan. Terug naar de stress en het onbegrip, naar al die vragende mensen die zogezegd je vrienden waren maar die niets van zich heb kunnen laten horen de voorbije weken. Ik moet echt eerst aan mezelf werken en terug steviger in mijn schoenen staan voor ik dat allemaal terug aan kan. gelukkig had ik vanmorgen toch al een pilletje genomen want stond al op met de nodige stress nog van gisteren.
Iemand enige ideeën/tips wat ik nu moet/kan doen ?

Sorry was egobericht van mezelf zoals jullie ze zo leuk noemen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:31

Flappie: Ik zou gewoon naar de arbodienst bellen maandag (of waarschijnlijker iemand laten bellen) en dan precies dit verhaal wat je hierboven beschrijft aangeven. Gewoon doen hoor, is echt geen goed idee om nu te gaan werken als ik jouw verhaal zo lees. Ik herken het zo precies overigens, hoe je dat beschrijft.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:29

Sifra: mijn idee ook. Weet jij of het een goed idee is dat er sowieso ook contact w opgenomen met mijn baas (kan ik idd zelf niet, slaag gewoon letterlijk in paniek met de gedachte alleen al daaraan. Waarom weet ik niet ? Snap mezelf ook niet waarom ik daar zo'n schrik van heb... ) door mijn moeder of wie dan ook om even uit te leggen hoe of wat ? Aan 1 kant vind ik niet dat hij heel mijn medisch dossier moet kennen, maar aan de andere kant wil ik het wel correct blijven behouden tov mijn baas. Alhoewel die waarschijnlijk sowieso wel boos zal zijn want doordat ik er niet ben heeft hij het extra druk en is die zichzelf ook kapot aan het werken.]

In het begin had ik hier schuldgevoelens over maar die zijn mij nu al wel uit mijn hoofd gepraat door meerdere mensen, maar toch wil ik het daar correct blijven doen. En ik ben al in de fout gegaan door niet van in het begin aan te geven dat er meer speelde dan rugproblemen, maar dat ben ik pas voor mezelf durven toe te geven sinds enkele dagen ! Hoop dat je het nog snapt allemaal...

Verder iedereen nog een beetje een leuke dag gehad ? Hier was het iig mooi weer en hebben we wat in huis lopen rommelen. Is eindelijk weer een beetje operuimd :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:35

Ja snap het zeker. Zou dan idd ook even je baas laten bellen. Mijn vriend heeft me toen ook ziekgemeld en het kort uitgelegd aan m'n baas. En hij hoeft niet boos te zijn, want jij zit niet voor je lol thuis. Hij zou toch ook niet boos zijn als je je benen had gebroken? Bij ons op de zaak was het ook zo vreselijk druk toen ik me ziekmeldde. Maar het is allemaal goed gekomen zonder mij, ze bestaan nog steeds ;)

Was zeker lekker weer vanmiddag.Ik ben even bij vrienden langs geweest, dat was wel even goed, ff eruit. Moet morgen hier thuis maar weer eens een beetje opruimen.Hoop dat het weer nu een beetje goed blijft.Ik ga even naar mijn paardje toe nu. Fijne avond!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:38

Veel plezier ! Ik ga zo ook nog even een frisse neus halen op t strand.

Fijne avond terug !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:40

Sifra, wat vervelend, krentenbaard daar heb ik weleens van gehoord maar zelf nog niet gehad volgens mij. Helpt de zalf al? Hoe voel je je verder en hoe is het met je hondje?

Flappie, volgens mij is je werkgever verplicht om er alles aan te doen om jou in het arbeidsproces te krijgen maar als dit niet gaat dan gaat het niet. Zou gewoon even met de arbo of je baas contact opnemen en aangeven dat het niet gaat. Kies voor jezelf want het heeft geen zin om wel te gaan en je nog slechter te gaan voelen. Voel je je al iets beter?

Daijano, hoe was het in den haag? Leuke dag gehad?

Ben vanmiddag nog even bij mn paardje geweest, ging weer erg goed. Behalve dan die stomme staleigenaar die weer ging zeuren maar je hebt altijd wel wat. Heb haar lekker buiten gepoetst, dat was voor het eerst want meestal doe ik het op stal. Krijg steeds weer een beetje van mn zelfvertrouwen terug. Daarna mn auto opgehaald, ze hebben alleen ergens tegen gezeten want ik weet zeker dat ik zelf geen schade heb gereden. Maar bewijs dat weer maar eens. Vanavond uiteten gegaan met mn ma en nu zit ik nog even lekker op de bank. Een vriendin had gevraagd of ik niet mee uitging maar het was een dure en vermoeiende week dus dat doe ik even niet.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:25

Nou het is even rustig hier, hoop dat dat een goed teken is. Allemaal kunnen slapen? Ik heb wel geslapen maar erg onrustig, steeds vervelende dromen en werd met hoofdpijn wakker. Dat heb ik eigenlijk nooit, voel me nu ook nog vermoeid maar gelukkig kan ik vandaag rustig aan doen. Wilde nog wat in de tuin doen maar hier regent het dus dat zal moeten wachten. Vanavond bij pa eten maar verder geen plannen, lekker relaxen!

Geloof dat mn vriendin niet zo blij is dat ik gisteren niet meer ben langsgeweest en mee uitgegaan want ik heb niets meer van der gehoord, helaas. Ben wel blij dat ik niet ben gegaan want dan had ik me vandaag nog slechter gevoeld.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:05

Morgen! Ik kon gisteren ook helemaal niet in slaap komen (weer). Toch maar (weer) een oxazeapm genomen en toen wel geslapen. Werd ook met koppijn wakker en erg duf. Ben een hele tijd in bed gebleven. Gaat nu wat beter, zie alleen alles een beetje wazig...? De zalf werkt als een trein, gisteren kon ik me echt niet zonder pleisters buiten vertonen, vandaag zit er alleen nog een grote rode vlek. Heel bizar, want er staat op dat het na een aantal dagen pas gaat werken meestal.

Misschien is je vriendin gewoon nog niet helemaal wakker CIV? Niet gelijk het ergste denken hoor. Had me ook ingesteld op een dagje in de tuin, maar hier regent het ook flink. Misschien wordt het nog beter... Balen dat je auto ineens schade heeft zeg. Heb je ze er wel mee geconfronteerd? Aso ook dat ze dat dan zelf niet even melden. Echt fijn dat het zo goed gaat met je paard ook. Ik heb er gisteren voor het eerst in tijden weer opgezeten en een beetje mee gereden. Zonder zadel en voor het eerst bitloos. En mn heethoofdje vond het prachtig. Echt leuk.
Ben je nog uit eten geweest gisteren?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:24

hey Sifra, fijn dat de zalf zijn werk al gaat doen. Dat van koppijn en wazig zien heb ik ook?? Hoop dat het weer overgaat want fijn is het niet. Verder komt er vandaag niets uit mn handen, ben veel te vermoeid. Mijn vriendin is wel wakker en anders had ze gisteravond terug kunnen smsen, had haar netjes om 18.00uur laten weten dat het niets meer zou worden. Word er een beetje kwaad van want zelf zegt ze heel vaak af en dan sms ik gewoon netjes terug dat ik het jammer vind, blabla.

De schade valt gelukkig wel mee, zijn wat krasjes (lakschade) straks even een foto maken en naar mn vriend emailen, dan overleggen of hij terug moet of niet. Ik vind het wel meevallen maar ik moet het er niet uitpoetsen. Mijn vriend gaat over de auto's.

Wat goed dat je er weer op hebt gezeten en dan zonder zadel, zou ik niet durven. Gisteravond uiteten geweest met mn ma en de vriend. Was wel lekker maar dan is het al snel laat. Had je nog plannen voor vandaag? Hoe is het met je hondje?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:35

Raar he, van die koppijn enzo. Heb al wel een paar panadolletjes gehad en dan valt het met de pijn wel mee gelukkig. Maar blijf een beetje wazig.
Had niet begrepen dat je vriendin helemaal niets meer heeft laten horen nadat je hebt afgezegd. Dat is wel een beetje jammer ja.

Met de hond lijkt het nu wel weer aardig goed te gaan, hij slaapt heel veel. Maandag even z'n urine weg brengen en dan horen we het wel. Misschien maak ik me wel weer zorgen om niks.
Misschien gaan we vanmiddag nog even naar de bios, ligt eraan hoe ik me straks voel. Geloof dat de film om half vijf begint. Maar wil me dan wel een beetje normaal voelen, anders irriteren die harde geluiden en het licht alleen maar. Wil vanavond nog even een poging doen om op mijn paard te klimmen. Kijken of ze het allemaal een beetje beter gaat snappen, ze doet heel braaf hoor (wonder boven wonder), alleen ze snapt het kruis systeem van dit hoofdstel niet helemaal geloof ik. Een side pull zou voor haar misschien duidelijker zijn.

Hoe voel je je verder? Lukt het wel om een beetje te ontspannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:54

Hee dames!

Ik heb wel een beetje bijgelezen, maar het is niet blijven hangen eigenlijk. Sorry.

Ik heb een druk weekend achter de rug, nou ja een drukke zaterdag en een bijkomzondag.

Ik miste PW een beetje de afgelopen dagen, gaat alles goed met je meid?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:39

Sifra, nog naar de film geweest? Ik wil binnenkort wel naar Ice Age, lekker simpel. Het moet niet een te spannende film zijn want dan krijg ik het benauwd. Hoe voel je je verder? Ben je nog naar je paard geweest? Knap dat je het zo goed wilt oppakken, wordt er naast jou niet mee gereden?

Ik ben vandaag thuis wat aan het rommelen geweest, heb nog een uurtje met mn mannetje gebeld, was fijn hem weer eens even uitgebreid te horen. Vanavond doe ik rustig aan, heb nog een hoop liggen maar ik heb er geen puf voor. Morgen weer werken.

Had nog iets met mn schoonfamilie, wat is dat toch met schoonfamilies? Was er van de week en mn schoonzusje ziet wat bleek, dus ik vraag wat er is. Geeft haar moeder antwoord dat ze moe is, kan. Wat blijkt ze is naar het ziekenhuis geweest en zit nu in de ziektewet? Waarom word mij niets verteld en moet ik dit via via horen? (Ze konden niets vinden) Moet er zaterdag een hele dag mee weg maar ik heb er nu al geen zin in. Moest het even kwijt.

Angela, ik miste jou ook hier. Hoe is het met je en met je vriend? Is hij alweer een beetje bijgekomen?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:58

Het is echt rustig hier, geloof niet dat dat vaak voorkomt. Jammer maar hoop dat het een goed teken is. Ik ga het niet te laat maken, morgen weer werken. De weken gaan wel snel zo en de weekenden vliegen ook weer voorbij dus dat is ergens wel positief.

Hoe was jullie weekend PW, Daijano, Petulan, Flappie, Sam en de rest die ik vergeet?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:04

CIV, ik vind je zo sterk nu je vent in Afghanistan zit! Ik was echt al lang weggekwijnt in zelfmedelijden. En inderdaad raar van je schoonzusje, vreemd soms he zulke situaties?

Angela, is de rust al weer een beetje teruggekeerd? Ik heb ook regelmatig zulke aanvaringen gehad met mn vriend, en hij kwam er ook helemaal niet meer uit hoe hij met mij om moest gaan. Hij is toen een keer meegeweest naar de psych, en dat heeft wel veel duidelijk gemaakt toen.

Sifra, stress en spanning zorgen ook voor verergering bij infecties als krentenbaard. Misschien is het ook minder omdat je goed geslapen hebt :) En heerlijk he, die mijlpalen met je paardje! Dat zijn de echte genietmomenten!

Heb een druk weekend gehad, vooral gister was niet goed voor me. Moest de hele middag alleen, (werk op broodafdeling in supermarkt) wat opzich geen probleem is, maar wel wanneer morgen de voedselveiligheidkeuring ineens komt :\ Ik heb me het apenzuur gepoetst, en hoop dat het goed is anders heb ik het morgen gedaan. Maar aan de andere kant: het is niet mijn verantwoordelijkheid en mn chef zat lekker thuis.. Dus kan er ook niet echt mee zitten.
Toen nog uiteten met de jarige opa van vl, toen mn ouders op bezoek én nog bij een vriendin in Arnhem langs geweest. Lag er half 2 in..

Vanmorgen 8 uur weer op, moest vl naar de trein brengen, die had personeelsuitje in Utrecht. Heb de hele dag aan school gewerkt, maar wel in mn eigen tempo. Ben nu even de puntjes op de I aan het zetten, en dan laat ik mn portfolio voor wat het is. Stom he, wij worden alleen maar beoordeeld op een digitaal beeld wat je zelf schets.. En niet op je persoon en de groei die je hebt doorgemaakt, mits je goed bent met de computer en het er allemaal op weet te zetten.. zucht!

maar morgen lekker overal vanaf en genieten van een paar vrije dagen :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:26

Hey Petulan, sta ook van mezelf te kijken. Lijkt soms wel of het besef er niet is maar misschien komt het omdat we elkaar dagelijks spreken?Zo lijkt hij niet zover en kunnen we toch alles bespreken/overleggen, dat vind ik zelf erg fijn. Ben wel erg moe maar dat zal hier misschien wel los van staan.

Heb ook in de supermarkt gewerkt, vond zelf altijd dat wij als zaterdagkrachten meer deden kwa schoonmaak dan de vaste krachten dus daar zou ik me niet te druk om maken. Je hebt gedaan wat je kon. Kan me wel voorstellen dat het erg vermoeiend was en als ik dan naar je avondprogramma kijk, petje af want ik weet niet of ik het vol had gehouden. Was me zeker niet gelukt om de volgende dag productief te zijn. Geniet van je welverdiende rust na morgen, ben je lang vrij? Is Bram alweer terug thuis? Personeelsuitje op een zondag, dat is weer eens iets anders.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:38

Ben morgen en dinsdag lekker vrij, ik ga lekker wat in huis doen en verder zie ik het wel :)

VL heb ik alweer opgehaald en linea recta naar boven gestuurd, hij had een biertje of wat teveel op ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:42

haha, raar om te zeggen maar ik zou die van mij ook graag naar boven kunnen sturen. Normaal heb ik er ook echt een hekel aan maar nu denk ik dat toch gelijk. Slaap lekker, ik ga zo naar mn bedje.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:48

Ik moet zeggen dat ik die van mij niet zo snel met een biertje teveel op zal zien thuiskomen want hij lust geen bier en drinkt erg weinig alcohol dus dat probleem ken ik gelukkig niet. We hadden gisteren afgesproken met een vriend van hem en diens vriendin om naar de film te gaan en iets te gaan drinken daarna, maar aangezien de vriendin van de vriend wat tegendraads deed was de vriend er zonder vriendin en waren we te laat voor de film dus zijn we maar direct iets gaan drinken en dat is voor mij een beetje veel te laat geworden. Was wel erg gezellig maar heb het vandaag toch mogen bekopen. Heb heel de middag nog geslapen en was een zinloze dag voor de rest.

Morgenvroeg gaat mijn moeder naar de arbodienst en mijn baas bellen en heb ik 's avonds ineens 2 afspraken met mijn psycholoog (1 om 19 u samen met mijn vriend want die stond al even ingepland en omdat er om 21 u nog een plekje vrij was gekomen wou mij psycholoog mij nog alleen zien dan). Wordt dus een emotioneel avondje vrees ik en heb best wel stress over hoe of wat er gereageerd gaat worden op mijn werk.

Voor zover mijn weekend, weinig spannends gebeurd dus.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:51

Hey allemaal,

Rustig geweest hier? hoop dat het een goed teken is.

Civ je bent echt een sterk persoon, vind zo knap van je.

Petu ,.. ja mannen kan je dan beter wegsturen, hoop dat het voor de rest goe dgata met je, je bent erg positief te lezen.
Dat is een goed teken hoop ik.

Ik ben zaterdag wezen winkelen en heb mezelf overtroffen, in Denhaag voel ik me best veilig en zeker met mijn beste vriendin.
Was erg leuk en heb echt genoten, vandaag ha dik opruimwoede,.. pfff echt alles uitgemest in de laatjes... ben nu erg rustig al zeg ik het zelf.

Ik heb Pw ook al even niet gelezen,.. hoop dat het goed gaat!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:55

Flappie, sorry dat ik niet gelijk reageerde op je post, ik moet altijd ff wennen als er iemand nieuw is , niet rot bedoeld, maar dan moet mijn gevoel ff zakken en ik moet even voor mezelf dan stapje terug doen, had je het liefst gelijk positief willen benaderen, maar dat trok ik nog niet.

Ik denk dat het indd een heftig avondje wordt , maar netjes dat ze je ok appart spreken en samen met je naasten, alleen ha dik verwacht dat je eerst alleen ging en dan samen.
Hoop dat je er wat aan hebt en dat het je verder helpt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:57

Wat vreemd dat je 's avonds moet Flappie, lijkt me inderdaad nog heftiger. Je loopt er dan de hele dag op te wachten of niet?

Dat met nieuwe mensen heb ik ook hoor, ik moet eerst de situatie een beetje kennen voordat ik echt goed kan reageren :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:08

Mijn vriend en ik lopen al 2 maand bij de psycholoog en owv ons werk plannen wij het eigenlijk altijd 's avonds in. Daar w er eigenlijk over gemeenschappelijke problemen gepraat die op onze relatie doorwegen, op mij en op hem. De afspraak die daarna volgt is eigenlijk een soort van noodafspraak. Ik had vorige week nl al gebeld naar de psycholoog dat het niet ging met mij en of hij ergens plek had voor me. Vorige week zat hij al helemaal vol en normaal gezien had hij pas vrijdag weer plek voor me, maar er was een plekje vrijgekomen en daar heeft hij mij direct op ingeroosterd omdat hij dat nodig achtte na mijn telefoontje.

Ik moet zeggen dat ik idd soms al paar dagen op voorhand kan 'uitkijken' nr onze sessies. Ik heb nl een erg goed gevoel bij die man en wij komen er als koppel tot nu toe sterker uit. Ik hoop ik individueel dus ook.

Ik zit trouwens bij een prive-psycholoog, dus niet via een psychologisch centrum dus ik denk dat ik daarom ook geen wachtlijst had van maanden. Daarvoor waren de problemen met mijn vriend op dat moment te acuut. Onze relatie had het niet overleefd om daar een paar maanden wachttijd overheen te laten gaan.

Dajano: geen probleem hoor. Kan ik volledig begrijpen. Heb ook getwijfeld of ik mij hier bekend ging maken op dit topic want had wel door dat jullie elkaar allen al aardig kennen maar het helpt me wel moet ik zeggen.