[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:00

Klopt, ik zou pas bang worden als het veel minder is dan anders :)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:17

Ik heb vrijdag de laatste pil van de strip genomen wanneer moet ik weer met de volgende strip beginnen zaterdag dat is dan ongeveer 8 dagen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:29

7 pilloze dagen.
Dus tel maar mee: Za-Zo-Ma-Di-Woe-Do-Vrij
En zaterdag weer beginnen dus. ;)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:34

Iris82 schreef:
7 pilloze dagen.
Dus tel maar mee: Za-Zo-Ma-Di-Woe-Do-Vrij
En zaterdag weer beginnen dus. ;)

Ok had ik het dus toch goed :P
Is voor mij pas de 1e keer dus wilde het even zeker weten ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:36

Snap ik, ik had in het begin ook zoiets van: :x als dat maar goed gaat. Heb 1 keer de fout gemaakt om een dag te laat te beginnen en toen maar meteen de morning after pil gehaald. Dat was niet zo fijn (werd er misselijk van).

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:59

als je antibiotica heb gehad, en je bent aan de pil, is het toch
niet veilig? weet iemand ook wanneer het wel weer veilig is ik ben
sinds eergister met mijn antibiotica gestopt

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:10

Welke antibiotica heb je gehad? Bij de meeste is het totaal 3 weken, dus vanaf start van de kuur t/m 14 dagen na het stoppen van de kuur. Maar ik kan het met zekerheid zeggen als je me kunt vertellen welke kuur je hebt gehad.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:49

lillytjuh schreef:
Welke antibiotica heb je gehad? Bij de meeste is het totaal 3 weken, dus vanaf start van de kuur t/m 14 dagen na het stoppen van de kuur. Maar ik kan het met zekerheid zeggen als je me kunt vertellen welke kuur je hebt gehad.

de kuur was voor blaasontsteking.. 4 x per dag 1 capsule en dat was 5 dagen lang..
kuur heet nitrofurantoinemarcokristallijn sandoz 50mg
:+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:04

die maakt niets uit voor de pil, pil blijft betrouwbaar.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 02:38

Zijn er ernstige gevolgen als je de pil per ongeluk 2x op een dag hebt ingenomen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 02:44

Het ernstigste gevolg is dat je een andere strip moet aanbreken om te voorkomen dat je een pil te weinig hebt. ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:02

tja zoals goeroe zegt... dat is eigenlijk het enige probleem. Die ene pil zeker niet vergeten!

Ik heb mijn stopdagen weer...... geen centje pijn nog! Beetje buikpijn maar dat is dan ook alles!
Het is wel weer minder heftig als de vorige keer... het wisselt bij mij nog weleens! Maar goed zolang het komt is er geen vuiltje aan de lucht!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:54

Ik heb even een vraagje, omdat ik al 4 jaar de diane pil slik (de namaakversie dan,toen voor mn huid) en die ik nu een vrij rustige huid heb ben ik overgestapt op de microgynon 30 pil.
Wat kan ik verwachte? zou ik aankomen? wie is er ook al eens van de dianepil naar de microgynon30 overgestapt?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:04

Hebben jullie ook dat wanneer je bijna ongesteld moet worden (paar dagen tevoren)
dat je je dan moe/sloom/ellendig voelt? het liefste alleen maar niks doet of in bed gaat liggen en tv kijken.
en dan ook nog erg snel huilen enzo?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:29

lillytjuh schreef:
tja zoals goeroe zegt... dat is eigenlijk het enige probleem. Die ene pil zeker niet vergeten!

Je kunt best een pil minder slikken hoor. :j
Je wordt dan gewoon eerder ongesteld, dat maakt niet uit.
Zolang je maar geen pil overslaat.

Als je in de laatste week een pil vergeet, kun je het beste gewoon meteen stoppen.
Het enige nadeel daarvan is dat je stopweek dus op een ander moment is.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:08

hier een vraaag ik slik nu ong een jaar de pil voor mijn huid.
het werkt wel redenllijk,
maar sinds ik aan de pil ben ben ik volgens mijn moeder veel boos..chagerijnig enz..
ik slikte eerst altijd de standaar, ik dacht dat dat micriginon 30 is. nu ben ik aan de yasmin

kan dit idd te maken hebben met de pil?
ik persoonlijk denk dat het meer te maken heeft omdat ik me vaak verveel, maar als het wel te maken heeft met de pil moet ik mischien maar stoppen, en als ik stop wanneer zou ik dan verandering moeten zien?

(ga dalijk ook nog maar even de bijsluiter goed doorlezen)

en als ik stop, ben dalijk 18 jaar. En ik begin er over een half jaar weer aan of een jaar ivm vriend, zouden mijn borsten dan weer groeien?! en is er dan een kans dat ik weeer aankom?
toen ik begon ging ik van kleine b naar grote C en ben ik zo'n 4 kilo aangekomen.

iemand ervaring?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:12

rebati schreef:
Ik heb even een vraagje, omdat ik al 4 jaar de diane pil slik (de namaakversie dan,toen voor mn huid) en die ik nu een vrij rustige huid heb ben ik overgestapt op de microgynon 30 pil.
Wat kan ik verwachte? zou ik aankomen? wie is er ook al eens van de dianepil naar de microgynon30 overgestapt?

ik denk niet dat je dan nog aan komt, in een diana pil zitten dacht ik meer hormonen dan in een 30.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:30

dames ik heb een vraagje!

ik ben een poosje gestopt met de pil aantal maanden, dit vanwege vele hoofdpijn e.d.
nu wil ik weer beginnen met de pil, maar waneer ik de pil nou echt weer veilig?

ik dacht altijd de eerste maand niet, nou zegt een vriendin na 3 maanden pas, en op internet las ik weer ergens meteen de eerste dag dat je hem neemt al?

dus ik weet het allemaal niet meer? :P bijsluiter kan ik ook niks uit wijs worden ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:01

als je hem de eerste dag van je menstruatie neemt dan is hij meteen veilig. en de 2 tot de 5e dag van je menstruatie kan ook, maar dan moet je nog 7 dagen wachten voor ie echt veilig is.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:11

heb hem gewoon de eerste dag genomen :P
alleen ben altijd zo bang om zwanger te raken dus doe eerste maand maar gewoon met condoom dan mocht het ervan komen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:35

Uhm, iemand die mij kan helpen?

Ik ben aantal jaar geleden aan de pil geweest, niks aan de hand.. toen een tijd gestopt wegens ziekte en omdat ze wilden weten waar het echt vandaan kwam; van alle pillen en rotzooi af. Jaren niks meer geslikt. Nu 2 maanden geleden weer begonnen. Na de 1ste maand; moest nog 2 dagen slikken tot stopweek, maar toen werd ik al wat ongesteld.. en nu, 2de maand.. moet nog 9 dagen slikken en komt het er wéér doorheen?

Wat denken jullie? Is deze pil te licht voor mij en moet ik een andere hebben? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:27

corinepgek schreef:
Kimmey schreef:
Eh.. Ik heb sinds een klein jaartje de Mirena, maar de touwtjes zijn ineens foetsie :|

Maandag maar even de gyn bellen. Heeft iemand van jullie dat ook eens gehad?

Toen die van mij er 2 weken inzat was ik de touwtjes al kwijt. Mocht langskomen. Ze hebben toen een echo gemaakt om te kijken oftie er nog in zat(lijkt me toch wel opvallen als er wat uitgevallen is :P) Echo ding moesten ze wel inbrengen... Lekker fijn. Maargoed hij zat er nog en daar gingen ze verder niks aan doen. Moest het alleen melden als hij er weer uit moest, want dan moesten ze wat meer tijd ervoor uittrekken en trucendoos opentrekken. Normaal verwijderen ze m door aan de touwtjes te trekken(lekker lijkt me dat). Ben wel blij zonder touwtjes trouwens, merk er nu helemaal niks meer van!

Ik heb net ook controle gehad, en hij zit er nog! *\o/*
Inderdaad, het eruit halen gaat wat meer gedoe worden, maar hij mag nog wel even blijven zitten haha. Heb wel een kleine cyste (3 cm) op mijn linkereierstok :\

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:51

Dames met een mirena.
Ik heb hem nu een maand zitten en zit nu op mijn normale menstruatie datum.
Ik ben vorige week begonnen met bloeden en dat was na een dag al weer over. Maar het begon een 2 dagen later weer. Weer over na een dag en nu heb ik het weer.
Ook is mijn normale afscheiding veranderd qua geur. Hebben jullie dat ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:12

Ja dat heb ik ook. Heel irritant... :=
Dat wordt in de loop van de tijd wel beter hoor...
Tis nu alleen ff lastig.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:48

Cynn_x schreef:
Uhm, iemand die mij kan helpen?

Ik ben aantal jaar geleden aan de pil geweest, niks aan de hand.. toen een tijd gestopt wegens ziekte en omdat ze wilden weten waar het echt vandaan kwam; van alle pillen en rotzooi af. Jaren niks meer geslikt. Nu 2 maanden geleden weer begonnen. Na de 1ste maand; moest nog 2 dagen slikken tot stopweek, maar toen werd ik al wat ongesteld.. en nu, 2de maand.. moet nog 9 dagen slikken en komt het er wéér doorheen?

Wat denken jullie? Is deze pil te licht voor mij en moet ik een andere hebben? :=

ik zou toch inderdaad even langs de huisarts gaan om eventueel een zwaardere pil te vragen. Het kan zeker zo zijn dat je lichaam er nog aan moet wennen maar mocht je bang zijn voor zwangerschap dan zou ik zeker even de huisarts laten beslissen