Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:30

Jeetje Rocymax, je bent voorlopig dus nog niet klaar met ziekenhuis/huisarts bezoekjes! Maar wel fijn dat er even heel serieus naar al je klachten word gekeken!

Wat super vervelend van je knie, dat zal wel flink pijn doen als het en versleten en gescheurd is in dat gebied!

Zomig zegt mij niets, maar ik heb het al vaker voorbij zien komen hier in het topic!

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:33

Rocymax, wat een narigheid allemaal! :(:) Maar goed dat er iets aan gedaan wordt. Ik hoop ook echt voor je dat je nieuwe medicijnen aanslaan. Ik heb geen ervaringen met Zomig maar heb het ook al vaak voorbij zien komen in dit topic. Is het preventief of alleen voor tijdens aanvallen?
Sterkte ermee!

Ik ben zojuist langs mijn werk geweest om te vertellen dat het zo niet meer gaat, met al die migraine en ziek meldingen continu, iets wat zij natuurlijk ook al wisten. Ik heb aangegeven dat ik op zoek ben naar een andere baan, met pijn in mijn hart omdat het zo'n fijn bedrijf is.
Ze hebben mij de liefste reactie ooit gegeven; totdat ik een andere baan heb, mag ik 4 dagen per week werken, hoef ik geen weekend diensten meer te doen en mag ik het over het algemeen een stuk rustiger aan doen!

Ik ben hier zo ongelooflijk blij en opgelucht over. Straks kan ik hardlopen, paardrijden en mijn andere hobbies weer op gaan pakken en helemaal fris en fruitig aan een nieuwe baan beginnen. :D Zo'n werkgever kunnen veel mensen alleen maar wensen. :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:52

@floortje; wat geweldig dat je gewoon 4 dagen in de week mag blijven werken!! Zulke begrijpende werkgevers zijn er niet veel meer!! Lekker voor je als je dan weer meer tijd krijgt en alle stress uit je lijf sport en leuke dingen doen, je zult zien dat alles er dan veel minder erg uitzien. :j
Ik heb het zomig alleen voor tijdens de aanvallen gekregen, ik ken het niet, heb ook nog geen tijd gehad om naar de apotheek te gaan, maar de dokter heeft gezegd dat het vrij duur is om te kopen. Nouja als het dan maar helpt.
Ik zit nu weer op mijn werk, geen hoofdpijn meer maar nog wel heel erg misselijk, maar ik heb morgen lekker vrij en donderdag komt mijn paardje!!! <3

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:50

Rocymax, wat onwijs leuk dat je paardje donderdag komt! Dat zal zeker ook wel wat stress schelen. :D

Naar dat je je nog zo misselijk voelt, ik hoop voor je dat dat ook gauw over gaat. :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:55

*\o/* ja ik ben zo blij *\o/* het gaat trouwens beter met de misselijkheid, ik heb primperan ingenomen. Ik hoop dat het donderdag niet regent, ik ga heel veel fotos maken, ik heb er zin in, vanaf mei gewacht einelijk is het zover, weer een eigenpaardje <3 <3

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:20

Roxy en Floor, allebei goed nieuws!!

Hier nog geen aanval in aantocht (gelukkig).
Auto is nog steeds overleden, staat in de garage. De motor moet er helemaal uit en ze wachten op de tafel om hem op te demonteren.
De cilinderkop(pen?) zijn stuk, ws weer de spanners die het begeven hebben. We zijn hem nog wel een paar weken kwijt.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:30

ohoh pieteritus, ik denk dat je autootje je een hoop centjes gaat kosten! hoop het niet voor je, het is altijd zo balen en zonde van het geld!! :(
Hoe ga je je nu voortbewegen per fiets of....te paard???? ;)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:07

@ Floortje: wat een super reactie van je baas zeg, helemaal goed. Is er geen mogelijkheid om daar te blijven voor vier dagen, of op een andere, rustigere functie? Lijkt me heel erg rot om daar dan weg te moeten terwijl je het zo naar je zin hebt.

@Rocymax: gefeliciteerd met je paardje, ik hoop dat je heel veel plezier met hem/haar gaat beleven! En zal ongetwijfeld goed zijn om eventuele stress kwijt te raken denk ik zo. Fijn dat de misselijkheid minder is, heb hier alleen tijdens een aanval last van maar vervelend is het wel zeg.

@Pieteritus: hoe komt het dat je auto kapot is? rot dat je hem een paar weken kwijt zult zijn, zal een flinke financiele klapper zijn denk ik?

Hier nog zelfde toestand als gisteravond. Hou me maar een beetje rustig. Ik denk dat de tip van een chiropratices helemaal niet verkeerd is. Heb regelmatig last van een stijve/vaste nek na een flinke kopstoot van een paard een paar jaar terug, kan geen kwaad om er eens verder naar te laten kijken denk ik.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:12

@kimmie, ik denk nu helemaal dat een chiropractor een goed iedee is als je een keer een kopstoot gehad hebt, misschien is dat wel de oplossing voor je probleem, ik hoop het zo voor je :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:39

Oeehw dan zou ik idd maar een keertje langs gaan om je na te laten kijken! Waar woon je? Dan zou ik even kunnen kijken of ik nog een goede chiropractor weet bij jou in de buurt (heb een paar jaar bij een chiropractor gewerkt als assistente).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:16

Floortje, wat een fijne instelling van je werkgever! En veel plezier morgen!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:25

Let wel op dat je een goede kraker treft hoor!! Er lopen een hoop neppers rond.

Auto hield er ineens spontaan op de snelweg mee op. Reden 130 en ineens motor uit en hebben we hem uit laten rollen op de vluchtstrook.
Een financiele klapper zal het idd zijn. De vorige keer was het kostenplaatje 4000 euro. Hadden we nu maar een Ka'tje en geen Touareg.... Ze rijden fijn (als ze rijden) maar heb je er iets mee, dan is het diep in de buidel tasten.
De man gister van de garage dacht iig wel dat het een aandrijvingsprobleem was en dat het garantie zou zijn (ik duim iig met hem mee!).

Hier nog steeds een heel hoofd!! Al best lang, ik ben tevreden.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:19

kimmie1 schreef:
@ Floortje: wat een super reactie van je baas zeg, helemaal goed. Is er geen mogelijkheid om daar te blijven voor vier dagen, of op een andere, rustigere functie? Lijkt me heel erg rot om daar dan weg te moeten terwijl je het zo naar je zin hebt.

Hier nog zelfde toestand als gisteravond. Hou me maar een beetje rustig. Ik denk dat de tip van een chiropratices helemaal niet verkeerd is. Heb regelmatig last van een stijve/vaste nek na een flinke kopstoot van een paard een paar jaar terug, kan geen kwaad om er eens verder naar te laten kijken denk ik.

Sterkte ermee! Ik hoop dat het vandaag wel een stukje beter met je gaat. En je zou je nek inderdaad maar beter na kunnen laten kijken. Wie weet ligt daar de oorzaak van je migraine en kan het op die manier verbeterd worden. :)

Er is helaas geen mogelijkheid om in dit bedrijf te blijven voor 4 dagen per week. Het is ook maar een heel klein bedrijf (15 man) dus een andere functie is ook geen optie.
Het punt is dat het hier altijd super druk is en ze kunnen niet iemand gebruiken die én geen weekenddiensten draait, én maar 4 dagen werkt, én het voortdurend rustig aan doet.
Sowieso is dat ook niet de manier waarop ik wil werken. Ik wil me voor 100% kunnen inzetten en anders liever helemaal niet. :)

Maandag heb ik een sollicitatie bij een bedrijf dat me ook onwijs leuk lijkt, dus ik weet zeker dat het allemaal wel goed komt. :)

Ik heb overigens ook weer een heel hoofd vandaag! Was bijna vergeten hoe dat ook alweer voelt! :D

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:25

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:30

pieteritus schreef:

Ach jee, pieteritus, wat verschrikkelijk! ;( Het is hartverscheurend om je beste maatje zo weg te zien kwijnen. Ik hoop zo voor je dat je het bij het verkeerde eind hebt en alles nog goed komt... Heel, heel veel sterkte. :(:)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:35

Ik zou het ook heel graag willen, maar gevoel in zijn voet is gevoel in zijn voet. Daar kunnen we niets aan veranderen.... Dat gaat ook niet zomaar weer weg en dan is pijnstilling slechts een tijdelijk lapmiddeltje. Om hem dan te laten lijden, dat is ook cru.
Maar ik moet nu gaan beslissen of het slacht of inslapen wordt. Dat is een helse beslissing....

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:51

Pieteritus, sterkte met de de beslissingen rond je paardje en alvast voor de komende tijd.

Nou het is weer zover, ik noem het altijd foute hoofdpijn,het begon gister avond .En als het s´avonds begint is het dus foute boel.Dan heb ik het de komende 4 / 5 dagen.Hoe doen jullie dat dan , met jullie paardjes.Voorheen stond ze op de manege.
Maar nou dus niet meer.straks ga ik err weer naartoe , maar zie nou al op tegen het auto ritje.(is maar 5 min)Want rij dan liever geen auto.Laat staan met hooi slepen en mesten.Maar het moet toch gebeuren.Wou graag weten hoe jullie dat dan doen.
Ik ken geen mensen die het van me over zouden nemen. ;(

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:53

Nee, je hebt ook gelijk, je moet een dier niet laten lijden omdat je het te moeilijk vind om de beslissing te maken. Als hij zelf aangeeft op te zijn, als je dat leest in zijn ogen, is dat het laatste dat je voor hem kunt doen om hem gelukkig te maken. En dat is uiteindelijk toch wat je wilt... :(:)

Ik heb (gelukkig :o ) nooit voor de keuze van slacht of inslapen gestaan, bij gebrek aan een eigen paard, maar ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Vroeger zou ik niet eens overwegen om een paard naar de slacht te sturen, maar nu heb ik op Bokt zoveel postieve zowel als zwaar negatieve verhalen gelezen over inslapen en slachten dat ik het ook niet meer zou weten. :\

Sterkte, Yvonne! :(:)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:12

Ik heb altijd hard geroepen dat hij naar de slacht zou gaan, maar nu met die pijnstillers zou je 30 dagen moeten wachten en dat zie ik niet zitten.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:26

Als je een maand wacht waarin je waarschijnlijk geen pijnstilling mag geven, zul je hem pas echt weg zien kwijnen... :n Ik zou dan toch gaan voor in laten slapen, als ik jou was. Als hij echt zo op is, zal hij zich er vast niet tegen verzetten... Wat verdrietig allemaal. :n

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:37

Floortje, wat een mooie reactie van je baas.

Pieteritus wat een akelige situatie. Ook geen goede omstandigheid voor een zeer hoofd.
Mijn vriendin heeft allebei haar vorige paardjes laten inslapen, niet van ouderdom, maar wel omdat het echt niet verder kon. De 1e is ingeslapen, maar die vocht heel erg en het duurde lang voordat het achter de rug was. De 2e heeft ze daarom laten schieten. Die stond ook op pijnstilling en slacht was dus geen optie, maar een paard met pijn nog een maand zonder laten staan :n . Sterkte ermee meid :(:)

En dan ook nog gezeur met je auto. Ka is wel leuk, maar trekt de trailer dan weer niet zo goed.

Hoofd doet het hier goed gelukkig *\o/* .

Beterschap voor degenen bij wie dat niet zo is.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:27

@ Pieteritus: wat een rot bericht zeg gadverdamme. Dit is de moeilijkste beslissing die je als eigenaar moet maken. Mijn eigen paard is 25 en dit is iets wat realiteit is, waar ik ook regelmatig over nadenk. Is eventueel speciaal beslag geen optie? En weet niet of je het zou willen, maar een hogere zenuwsnede kan niet meer?

Je kunt je paard ook laten schieten zonder dat hij geslacht wordt, dan hoef je geen 30 dagen te wachten. En voor zover ik begrepen heb mag een paard dat ooit buut gehad heeft uberhaubt nooit meer voor menselijke consumptie.

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:31

Pieteritus, ach lieverd, wat is dit nu weer in en intriest voor je. Er gebeuren de laatste tijd wel veel negatieve dingen. meid ik weet er alles van als je paardje lijdt, die van mij had hoefbevangenheid en ik heb 3 maanden met alle mogelijke middelen emt de dierenarts samen geprobeerd, maar je ziet je maatje gewoon wegkwijne van de pijn en dan kan je het niet meer aan zien, de tranen schieten me nu nog steeds in de ogen , 5 oktober is het alweer 3 jaar terug. ik heb toen de moeilijke beslissing genomen en hem laten inslapen. Slacht is voor mij nooit geen enkele optie geweest, hier in Spanje eten ze veel paardenvlees en ikmoet er niet aan denken dat iemand mijn lieverd zit op te eten. dus voor mij was de beslissing niet zo moeilijk wat dat betreft dan, Weet je zeker dat er niets meer gedaan kan worden? ik vind het zo verschrikkelijk voor je, 20 is nog best jong net als die van mij 15 dat zijn toch geen leeftijden? Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd voor je , hoop ook dat je er geen migraine aanval aan overhoudt. Meid mijn pb staat open als je dat nodig hebt. sterkte

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:41

@ Pieteritus: veel sterkte met deze moeilijke beslissing...

@ Floortje: wel fijn dat je baas zo reageerde. Ik ervaar nu pas wat een invloed het werk heeft gehad op mijn migraine. Ik heb grotendeels in België gewoond en gewerkt als bediende. Daarna zijn we naar Zweden verhuisd om als zelfstandige te beginnen (we baten met familie een restaurant uit waar bedienden 's middags iets gaan eten), en ik ervaar nu pas hoe sterk mijn aanvallen verminderd zijn... Soms is het even zoeken naar het juiste werk dat je ligt, maar het komt wel goed.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:38

Maandag wordt hij afgemaakt.... vandaag heb ik alles geregeld met DA en de ophaaldienst van de Rendac. DA vond het ook een heel wijs besluit en het vriendelijkst voor mijn paard.
Zelf kan ik het wel een beetje relativeren, maar het zit me nog erg hoog.