Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:47

ik heb nu trouwens een vitmaine b12 spray, die moet ik 4 keer per dag 2 keer in mijn mond spuiten.
Het is een 500mg per dag dosering, dus erg hoog.
Schijnt net zo goed te werken als injecties.
Mijn huisarts is niet zo van de dingen uit proberen, dus hij zou mij nooit die injecties voorschrijven.

Die spray is te krijgen bij http://sprayvitamines.nl Ik heb dan de b12-500. Is wel duur, maar als het helpt ...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:14

vagolijntje schreef:
wat is dat voor dieet? Uitleg please

zie;

http://www.scdiet.nl

Vitamine B12 kan ook erge darmklachten veroorzaken heb ik weleens gehoord..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:17

bedankt kytha ben benieuwd!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:28

heb even de lijst van wat wel en wat niet gelezen vreemde dingen die niet mogen zoals brood, mijn dokter en dieetiste zeggen juist dat ik dat moet eten!

Maar de recepten klinken wel lekker :9

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:08

Volkorenbrood valt sowieso al fout bij mij. Wit brood kan ik wel redelijk verdragen. Maar dat eet ik dus ook niet meer :+

Ben nu begonnen met het dieet, en net 2 eitjes roergebakken in kokosolie, was erg lekker! (en dat terwijl ik niet eens zo fan van kokos ben).
Vanmiddag ga ik cheesecake maken (uitgelekte zelfgemaakte yoghurt + eitje + wat honing en vanillepoeder > alles door elkaar mengen en een half uurtje in de over :Y) ) ben benieuwd...

en daarnaast mag ik zelfgemaakte kippensoep met courgette, fruitgelatine, en een stukje vis in kokosolie gebakken (maar zonder korstje)
Ben erg benieuwd of het me gaat lukken... maar ben wel een beetje in dubio wat ik morgen op m'n werk moet eten :\ denk dat dat gewoon uitgelekte yoghurt en kippensoep wordt. En voor tussendoor wat fruitgelatine.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:28

getver, ik zie het nu al niet meer zitten :o
de yoghurt is echt vreselijk zuur, en net cheesecake gemaakt, en ik ging zowat over m'n nek. Zo verschrikkelijk vies...
Weet niet of ik dit maanden vol ga houden :(

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:29

ik heb zaterdag weer wedstrijd,
hopelijk gedragen mijn darmen zich dan een beetje...
en niet zoals de vorige keer :(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:19

ik ga proberen of ik gewoon meer groene kan eten en maar 1of 2 x aarappels, rijst of pasta per week!

Zelf uitgelekte yogurt nee bah heb dat wel eens gemaakt brrrr.
Vanavond eet ik runder gehakt met groente en salade met een eitje mmmmm.

Ik heb altijd extra last van brood en patat dus dat maar even een maand niet!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:49

Kytha schreef:
Melissa; vervelend dat je zo'n honger hebt. Ik begin morgen met het scdiet, dat lijkt er heel veel op maar met eerst een introdieet, maar dan mag je wel zoveel eten als je wil, maar alleen van toegestane producten.
Als je nog eens in Roosendaal komt en graag een rondje wil rijden op een tinker, ben je hier ook altijd welkom ;)

Ik rijd zelf vanwege de PDS en drukte niet zoveel meer, en alleen buitenrijden vind ik zo saai :o

Haha, erg leuk aanbod dit!
Leuk al die verhaaltjes :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:03

Jeetje, dat van die B12 tekorten moet ik echt niet lezen, een hele hoop dingen heb ik ook... De ene keer af en toe, sommige dingen heb ik vaker, aargh.... Maarja, k heb ook migraine en een hoop dingen bij dat B12 tekort, zijn ook dingen die je bij migraine krijgt. En ik vind het ook zoiets om naar de huisarts te stappen van: Ik zag in een linkje op internet iets over B12 tekort en een hele hoop sympthomen heb ik ook, dus kunt u me testen? Dan kan ik wel om de haveklap naar de huisarts gaan...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:32

joyce: Je zou ook kunnen proberen hoe je op Bn12 reageerd.. Baat het niet dan schaadt het niet,je plast de rest vanzelf uit ;)
Dus gewoon halen en gaan slikken, zeker als je meerdere symptomen hebt die aansluiten bij het B12 verhaal.

Ik heb trouwens een uitgebreid profiel ;) Dus nieuwsgierigen moeten daar maar even inkijken ;) Scheelt mij weer typen :D :j

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:33

vagolijntje: ik merk ook dat vet eten nmij niet goed valt.. Dus ik slaook zoveel mogelijk patat over, moeilijk want ik ben gek op patat.. :Y) :9

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:20

Maar moet je niet eerst laten testen of je wel een tekort hebt dan?

Ik heb de volgende symptomen (of deze gehad afgelopen tijd):
tintelingen/steken in armen
zenuwpijn in benen
Moeilijk uit mn woorden komen/verspreken/verkeerde woorden zeggen
Lomp zijn, zomaar half omvallen, dingen uit mn handen laten vallen, me "vergrijpen" als ik wat wil pakken (dat ik er net naast grijp), me verstappen.
Ben al een paar keer bij de huisarts geweest voor gevoelige mond/tong, helemaal rood of wit uitgeslagen
Regelmatig moe
Regelmatig misselijk
Darmklachten
Heb het heel vaak koud
Vaak hoofdpijn
Af en toe wazig zien
Gewrichtsklachten (heb nu weer een ontstoken gewricht in mn rechter wijsvinger)

Maarja, t zijn allemaal van die kleine domme klachtjes (en veel horen ook bij PDS en Migraine), dus dan ga je er niet voor naar de huisarts, maar als je dat dan van dat B12 tekort leest.... Misschien wel de moeite om dan idd zo'n spray aan te schaffen...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:49

het kan geen kwaad extra vitmane b12 te nemen. Wat je te veel binnenkrijgt plas je gewoon weer uit.
Als je een spray pakt, is het misschien wel slim om de 500 versie te pakken. De andere is namelijk maar 60

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:05

joyce2 schreef:
Maarja, t zijn allemaal van die kleine domme klachtjes (en veel horen ook bij PDS en Migraine), dus dan ga je er niet voor naar de huisarts, maar als je dat dan van dat B12 tekort leest.... Misschien wel de moeite om dan idd zo'n spray aan te schaffen...

Ik zou gewoon langs gaan. Je kan toch zeggen dat je allerlei klachten hebt en is uitgebreid je bloed na wil laten kijken en er bij zeggen dat je ook wil dat je vit B12 na wilt laten kijken. Heel veel mensen hebben een B12 tekort, maar doordat huisartsen zich daar nog niet echt in verdiept hebben wordt het vaak over het hoofd gezien. Ik heb ook gelezen dat huisartsen pas uitgaan van een B12 tekort onder de 150 pmol/L, maar dat mensen onder de 300 pmol/L ookal een B12 tekort kunnen hebben, hoeft niet, maar kan wel. Hier wat uitleg.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:18

nou klomp, je hebt helemaal gelijk.

die medicijnen zijn net wondermiddeltjes!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:01

Misschien moet ik dan maar gewoon zo'n spray bestellen en kijken hoe dat gaat! Als het niet werkt stop ik er gewoon mee en als het wel werkt is dat mooi meegenomen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:42

ik ben door mn bloedwaarden ook vaak duizelig en alsik opsta wordt het zwart voor de ogen, nu hebben meer mensen dat enkele seconde alleen bij mij duurd het 3 x zo lang moet me echt vast houden soms!

Ben echt blij met dit topic echt appart dat er zoveel verschillende kwaaltjes bij rond spelen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:48

En anders gewoon langs je HA, joyce,
Dan kun je het iig uitsluiten, mocht je geen B12 tekort hebben. En anders ben je wellicht geholpen met injecties oid (ik meen me te herinneren dat dat het beste is; dit is een intramusculaire injectie welke dus meteen in je spier gespoten wordt)

Wie heeft er van jullie ervaring met Dr. Wullink;
http://www.buikpijnwatnu.nl/

Ik had eigenlijk besloten helemaal geen therapie oid meer te gaan doen.. maar mss dat ik daar eens heen ga.
Hij zegt 90% te kunnen genezen :oo

(hoewel, mijn hypnotherapeut zei ook zeker iets van 85% te kunnen genezen. Laat ik dan precies bij die 15% zitten waarbij het alleen maar ontzettend veel geld (lees; zeker 1000,- :$ ) gekost heeft)

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:12

@ Vagolijntje

De klachten die jij hebt (duizeligheid en zwart voor de ogen) heb ik ook! Ben daarvoor naar de dokter geweest en hij zegt dat het komt door mijn te lage bloeddruk..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:39

ja dat klopt het duurd erg lang voordat mn bloed rond is daardoor heb ik vaak extreem koude voeten en vingers, irritatie in mn benen doordat ik het bloed voel stromen zo'n rot gevoel.
Heeft jou dokter ook verder wat aangegeven die van mij zegt ijzer rijk eten etc maar dat helpt niet echt. Ze hebben nu 3 keer mn bloed onderzocht en ze komen niet echt met een oplossing om wat te veranderen alleen je moet er maar mee leren leven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:16

@Hermlein: voor ik het vergeet, Gefeliciteerd!! Al is de dag alweer bijna voorbij ;)

@Vagolijntje: koude handen en voeten... Tell me about it! Zo irritant! En zweten doe ik dan wel weer als een gek... Ook als ik het koud heb!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:11

ja ik ook ik heb op bed ijs koude voeten maar ligt zelfs nuhalf boven de dekens zonder verwarming in de slaapkamer. Zo vreemd.

Ik zweette nooit zo erg maar nu heb ik t ook vreemd eigenlijk, heb het nu ook snel benauwd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:12

o en natuurlijk gefeliciteerd!

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:33

Ik herken het allemaal! Ik heb ook altijd koude handen en voeten! En heb ook altijd het gevoel dat ik zweet wanneer ik het helemaal niet warm heb..

Ik ben inmiddels gewisseld van dokter, maar dit is ongeveer hoe het ging bij mijn vorige dokter:

Ik val best vaak flauw enz, en de dokter heeft altijd gezegd dat dit kwam omdat ik niet om kan gaan met (heftige) emoties. Heb dit altijd een beetje een rare diagnose gevonden, maar aan één kant klonk het ook wel logisch in de combinatie met hormonen (pubertijd). Anyway, ik ben laatst dus flauwgevallen maar ik bleef veel langer buiten westen dan normaal, begon hevig te schokken en te schuimbekken. Mijn moeder vond dit dus echt niet normaal, en zeker niet omdat de duizeligheid bij mij zelfs daarna nog lang aanhield. (Normaal heb ik dit dus niet als ik ben flauwgevallen) Dus, ging ik maar eens naar de dokter. En mijn doker vertelde me het volgende; Je hebt een lage bloeddruk, en in combinatie met warm douchen (want dat doe ik dus blijkbaar verkeerd, je moet je zelfs met dit weer koud douchen) val je daardoor flauw bij heftige emoties. En verder kon ik er niets aan doen. Alleen kouder douchen en als ik erg duizelig was een bouillon drinken. Omdat ik het gevoel had dat ik hier niet mee geholpen was (en mijn dokter vaker van die rare dingen zei) heb ik dus daarna besloten om naar een andere dokter te gaan. :+