Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:23

Paintless schreef:
ah ja.. dat is ook gaaf. collega van mijn vriend gaat daar elk jaar naar toe. ikzelf wil heel graag nog eens naar een F1, maar is best wel duur.

Ja idd...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:32

Scheepie, jij kunt tenminste scheten laten :P Dat kan ik niet dus het lucht gaat/kan niet weg. Mijn buik is soms zo opgezet dat ik moeite heb met adem halen omdat die buik niet meer uit kan zetten dan. Verder is 2 weken geleden mijn hele rug nog na gekeken omdat ik die week daarvoor gekraakt ben (nek en rug). Dan zou er wel heel snel weer iets niet goed zitten. Maar zal het in de gaten houden, als het blijft maak ik wel weer een afspraak bij de fisio.

Paintless, neusspray doet bij mij niet pijn. Voel er niets van :+ niet kopen is idd het makkelijks. Punt is dat ik heel moeilijk kan slapen als ik geen spray gebruik omdat ik niet automatisch door mijn mond ga ademen als ik geen lucht meer door mijn neus krijg omdat hij verstopt is. Dus dan word ik heel vaak benauwd snakkend naar lucht wakker. Dat is het vervelende ervan. Morgen ga ik een neusspray kopen met een ander bestandmiddel, msichien dat ik er dan rustig van af kan komen.

Moest mijn oor vandaag uit laten spuiten, bah.. deed vreselijk pijn. Er is echt een mega prop uit gekomen waarvan je niet zou zeggen dat het in mijn oor zat 8)7 Morgen even naar de stad mijn schoentjes ophalen die ik besteld had :D

Vanavond komt Kill Bill haha. Die heb ik al zoo vaak gezien maar hij blijft mooi :P

Truf

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:29

Hoe is het nu Paintless? Konden ze nog wat voor je betekenen bij de dok?

Ik heb ook wel vaak neusspray gebruikt, maar nadat ik laatst de nieuwe otrivin duo heb gehad, ben ik er volledig van genezen. Wat een troep is dat zeg, heb de hele dag nog met een onwijs brandende neus rond gelopen, zooo naar.

Moet misschien ook eens mn oren uit laten spuiten, misschien dat ik dan eens ga luisteren :+

Pff morgen naar de fysio, heel benieuwd wat die voor me in petto heeft, vrees dat ik er niet blij van ga worden :P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:37

nou de thermometer heeft mijn prop weer wat dieper gedrukt hahah. bah.

ik heb bloed af laten nemen, morgen uitslag. is die negatief dan een echo. ik vind het wel best.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:43

Hehe lekker :P
Morgen al uitslag? Dat is snel, gelukkig ook maar. Hoop dat ze wat vinden waar ze wat aan kunnen doen. Hoe voel je je nu? Is het een beetje uit te houden?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:47

ach ja.. zoals ik zei. dokter toen zei dat er niets aan de hand was dus daar gedraag ik me naar. ik voel het wel, maar kan er wel elke keer over zeuren, daar wordt ik ook niet gelukkiger van.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:47

Heb je snel de uitslag! Ik heb het met de dokter ook nog over me darmen gehad. Hij zei dat ze voor mij niets meer kunnen doen. Ga toch eigenwijs doen en de internist volgende maand vragen. Ben het wel zat om altijd zoveel last te hebben. Ik hoop dat je darmen snel beter gaan Paintless!!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:48

ze zeiden bij het lab maandag, maar toen ik zei dat dokter gezegd had dat hij het morgen al zou hebben, veranderde ze van mening. heel appart

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:50

:')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:11

Vervelend dat jullie zo een last hebben van jullie darmen, ook al eens geprobeerd met voeding aanpassen?
Gelukkig heb ik geen last van verstoppingen, wel soms opgeblazen, maar dan volgen de iwnden vanzelf.

Dat met je bloeduitlsag paintless, standaard staan er een paar dagen voor, maar als je huisarts wil kan het sneller. Is afhankelijk van wat ze er van verwachten. En als het iest heel ernstig is bellen ze dezelfde dag nog vanuit het ziekehuis.
(heb ik een keer meegemaakt met de man van mijn moeder, kalium was veel te hoog en ze waren bang voor zijn hart).
Dus hoe ernstiger hoe sneller je uitslag.

En ja kloeik, zo noemen ze het ook bij mensen hoor, dat zijn aanvallen van heftige buikpijn ;) Dus zelfde als bij paarden.

Heb flutdag vandaag, had graag nog gaan rijden, dus hoop dat het nog een beetje bijtrekt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:13

Ik was wat aan het zoeken op fibromyalgie, en dacht.. ik type het woordje 'bokt' er even bij.. veel topics dus er over! :) ongeveer een maandje terug is het bij mij vast gesteld... veel dingen vielen bij mij op z'n plek.. aaaah, vandaar die buikpijn steeds, aaaah vandaar dat ik me zo gestrest voel, aaaaah.... ga zo maar door eigenlijk.. ik hou het topic even goed in de gaten!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:21

hahaha ja alles is te vinden op bokt!
Mijn vriend zei laatst, "sjonge, ben ik aan het googlen over defensie, waar kom ik terecht? Op dat blauwe paardenforum waar jij altijd op zit! Daarna google ik over iets anders niet-paard-gerelateerd, kom ik weer op bokt... misschien moet ik mij ook maar aanmelden. "

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:39

Haha waar bokt al niet goed voor is. Heb het ook vaak hoor, niet paard gerelateerde dingen dat ik toch weer op bokt terecht kom.

Al meer bekend Paintless?

Vervelend zeg fannetje, hopelijk dat je toch nog wat kan gaan rijden vandaag. Misschien niet zo fanatiek als je gehoopt had, maar wel lekker als je nog even dr op kan.

Welkom kusvoorjou!

Pff vanochtend bij de fysio, blijken mn schouderbladen ook nog eens minder goed mee te draaien, daardoor de pees in mn schouder weer klem komt te zitten. Wist dat ik beroerd in elkaar zit, maar t wordt nu toch wel een beetje te gek. Gelukkig kan de fysio er wat aan doen en hopelijk wordt het zo beter en als het me echt gegund is, dat ik ook wat meer van mn nekklachten, andere schouderproblemen en hoofdpijn af kom.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:13

arme truf.. haha

nee, niets bekend. ze zou het in de gaten houden maar ik heb niets gehoord. en de pijn is weer volop aanwezig.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:46

@truf Het was wel wat bijgetrokken, dus denk doe een mooi rondje van ongever een uurtje, lekker stappen en een drafje.
Bne ik 2 x verkeerd gereden, waardoor mijn rondje uiteindelijk 2,5 uur werd :o
Gelukkig had ik alles al gedaan op stal, dus alleen afzadelen en Fan op stal met wat slobber en lekker naar huis.
Moet zeggen voel het nu wel, zometeen maar een lekkere hete douche nemen.

Dat met bokt, merk ik ook vaak.
En je hebt de boel dus lekker vast gesnoerd van binnen :(:) , hopelijk knap je snel weer op mbv de fysio.

@Chendo, heb je wel verteld dat je als heer gelijk een horde dames over je heen krijgt, iig dat zie je hier wel vaak gebeuren :P

@Kusvoorjou, ken het gevoel van herkenning en vond het fijn dat het een naam had.
Maakt het wat makkelijker uit te leggen aan anderen.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:55

Aah lekker dat je nog een rondje eeuuh ronde heb kunnen doen fannetje.

Nog volop pijn Paintless? Hmm vervelend en apart dat het zo lang duurt.

Tsja te vaak van mn pony afgelazerd hou ik het maar op. Altijd voorover meestal op mn linker schouder/arm/kant van mn rug. Maar altijd gewoon stug doorgaan he 8)7

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:59

Welkom kusvoorjou!

Fannetje, ja voeding al verschillende keren aangepast door bepaalde dingen weg te laten maar niets werkt bij mij. Het komt echt uit het niets. Weet nooit wat ik er mee aan moet.

Paintless, wat vervelent dat de pijn nog steeds zo erg is :(:)

Ik ben vandaag met mijn moeder de stad in geweest. Paar nieuwe schoentjes gekocht in cognac kleur met een bijpassende riem. Leuk basic shirt en een shawltje. Volgende maand nieuwe broek erbij dan ben ik voorlopig ook weer even klaar :+ hoop ik.. ben beetje verslaaft aan shoppen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:08

Ik val ook nog eens even binnen, heb het veel te druk, pffff :( Heb echt pauze nodig :=

Heb toevallig vandaag de uitslagen van de voorbije bloedafnames in mijn handen gekregen (mijn moeder moest toevallig naar de HA en heeft ze even gevraagd) omdat ik eens wilde zien wat hij nu precies allemaal getest had. Vooral naar B12 en magnesium toe dan ..

Nu is mijn magnesium nog niet getest, maar mijn B12 zat er de laatste 2 keren wel bij. Volgende keer toch maar eens vragen wat hij ervan vindt. De normaalwaarden liggen tussen 187 en 880 ofzo en ik zat 2 keer op 200 .. Zit wel binnen de grenzen, maar vind het zelf toch aan de lage kant .. Mijn moeder bv. zit standaard rond de 450, is toch weer wat anders .. Dus misschien daar toch eens wat extra aandacht voor vragen.. eens horen wat mijn HA ervan zegt ..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:16

B12 zit tussen de 150 en 750 pmol/l in. Als je bij een waarde van 200 klachten hebt die bij b12 tekort passen dan moet je je b12 omhoog helpen. Het hangt namelijk heel erg van de persoon af wanneer het een tekort is. Bij de een is die waarde goed en bij de ander is hij te laag. Vrees dat je huisarts zegt dat het goed is en je met die waarde geen klachten kunt krijgen. De meeste artsen/dokters hebben er geen verstand van. Dat is ook de reden waarom ik naar iemand ga die gespeciliseert is in b12 tekort. Mijn waarde is 128 de assistente zei dat mijn waarde goed was. Pas toen ik een kopietje kwam halen kwam ik erachter dat ik een tekort heb. Als ik die niet had gehaalt had ik niet geweten dat ik een tekort had omdat het volgens hen goed was.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:24

Ja die assistentes, die denken vaak ook dat ze het uitgevonden hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:27

Hier is het pg/ml ;) Maar de grenswaarden verschillen nogal eens, zelfs tussen labo's onderling. Maakt op zich niet zo heel veel uit, als je bij wijze van van 100 tot 900 mag gaan vind ik persoonlijk 200 aan de lage kant :+ Of het zo laag is dat het mijn klachten veroorzaakt, ik zou het niet weten .. Daarom ga ik naar een dokter :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:10

Volgens mijn dokter is 128 ook wel goed. Is maar een beetje te laag zegt hij :+ Dus niet alleen de assistentes gaan er zo makkelijk mee om.

Pg/ml heeft idd andere waardes. Maar hangt idd ook heel erg van het lab af. Daarom schreef ik er voor de zekerheid maar pmol/l bij :+

Nog een oud filmpje van Hart van NL:
http://www.youtube.com/watch?v=0d_QmWYGlYE

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:18

Wat is het hier stil zeg, hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het verrassend goed (behalve dan de brakke schouder :+ ), kwam er van de week zelfs achter dat ik weer de kleermakerszit kan :o Dat is me echt al een paar jaar niet gelukt.
Heb nu 2x per week fysio, doe k wat oefeningen in de sportschool om mn schouders weer recht te krijgen en behandelt de fysio, daarbij nog elke dag oefeningen thuis. Probeer ook 3-4x per week op de crosstrainer bezig te gaan, wat ook steeds beter gaat en 1x per week paardrijden wat ook lekker gaat. Echt happy dat het zo lekker gaat :)

Heb de 22ste ook sollicitatie bij vd Valk voor receptiewerk, dat is 8-16 uur pw. Als ik aangenomen word en het bevalt, hoop ik het ook nog naast mn opleiding te doen straks.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:27

fijn dat het zo goed gaat joh..

hier goed last van de darmen, moet vrijdag voor een echo. maar daar zal wel niets uit komen.

tja, steeds blijven zeuren wat er allemaal niet goed is, had ik niet zo'n zin meer in. bovendien is er gister weer een paard overleden. hij had een ongeluk gehad. dus wat dat betreft een beetje een deja vu.

buiten wat er allemaal verkeerd gaat, gaat er verder ook veel goed. heb alleen nog steeds geen werk, en begin er aan te wennen dat ik geen werk heb.
alleen is het geld straks wel op. :\

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:32

He bah, zit het allemaal best wel tegen. Succes vrijdag en sterkte met het verlies :(:)