[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:26

Ach er zijn mannen met grootheidswaanzin :Y) :')

Maar idd echt gekortwiekt is een vereiste :j

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:26

yep, zekers!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:27

Nee dat haar was 30 cm. De rest was ook niet klein (niet erg) maar dat haar oooh bah bah bah. Sinds dien moet alles er af(of gemilimeterd mag ook, maar geen haren waar ik mee kan vlechten)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:28

Nee idd.. Dan is het absoluut te lang!! :r

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:31

En nu, nu ga ik naar bed, om 8 uur komen me logeer pups al, dus dan staat me huis weer op z'n kop.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:32

haha verstandig dan idd. Slaap lekker :wave:

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:32

je zou maar 30 cm schaamhaar hebben :=
een droogloopmat :')

maar ik ga ook slapen.. trustenn :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:33

_O- :')

Trustenn :wave:

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:47

Moderatoropmerking:
Dames, mag ik jullie erop wijzen dat dit geen kletstopic is en ook geen topic over ontharen. Jullie bevinden je op MW, waar het niet de bedoeling is offtopic te gaan. Ik begrijp dat even kletsen over iets anders leuk is, maar er zijn zat topics elders waar je dat kunt doen. Bij deze dus het verzoek om weer ontopic te gaan; offtopic berichten zullen vanaf hier worden verwijderd.

Dan nog een verzoek van andere aard; willen jullie, als het topic de honderd pagina's bereikt, even een TeM plaatsen? Dan sluit ik deze en open ik een nieuw topic. Alvast bedankt!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:14

Goedemorgen,

Meiden met een spiraaltje... vraagje..
Ik heb mijn spiraaltje nu sinds 17 oktober.. gaat allemaal prima en ben dik tevreden!
nu heb ik de afgelopen maanden al wat vaker een dagje gehad waarbij ik krampen had alsof ik zwaar ongesteld zou moeten worden, maar dat wordt ik dan niet... maar na een dagje of soms zelfs een paar uur was het over...

Nu echter heb ik al dagen (vanaf dinsdag) krampen en soms van dien aard dat ik ervan dubbel klap zeg maar...

Is dat herkenbaar????

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:59

Heb het heel af en toe, en slechts 1 keer gehad (een uurtje of zo) dat het echt heel gemeen pijn deed (heb hem sinds juni). Als het aanhoudt mss toch eens de dokter bellen?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:29

Nou ja ik wacht sowieso het weekend even af...
Maar ik zit er wel tegenaan om de ha te bellen.. want het houdt nu ook langer aan als voor dat ik spiraaltje had -O-

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:45

Ik heb sinds januari mijn mirena. De laatste keer dat ik mijn regels had duurde dat twee weken lang! Het was wel erg weinig, heel dun enzo maar twee weken was echt lang :Y) Nu heb ik ze dus terug, ook weer weinig... Moet mijn lichaam zich nog aanpassen aan het spiraaltje ofzo? Of is dat een bijwerking? Iemand ervaringen?? :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:37

geloof me, dat gaat vanzelf over ;). Je lichaam heeft ongeveer een half jaar nodig om eraan te wennen, even doorbijten dus.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:19

Ik ben afgelopen maand een kleeein beetje slordig met mn pil geweest. Niet veel thuis geslapen, waardoor ik af en toen nét iets te laat was het innemen (half uurtje, uurtje) is dit al gevaarlijk?

Ik ben een beetje grieperig nu, had vanmorgen een beetje diaree .. gister/vanmorgen seks gehad. Moet ik nu extra maatregelen treffen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:34

Diamante, dat je een half uur of een uur later bent met je pil innemen maakt niets uit.
Dat je vanochtend diarree had wel. De kans is groot dat je lichaam niet voldoende tijd heeft gehad om alle werkzame stoffen op te nemen. Je zou voor de zekerheid even een MAP kunnen nemen en de komende paar dagen extra maatregelen treffen als je sex hebt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:00

Voor mensen met een spiraaltje: zijn jullie gewoon elke maand ongesteld?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:04

Getup schreef:
Voor mensen met een spiraaltje: zijn jullie gewoon elke maand ongesteld?

Nee bijna nooit meer, en dan is het vaak een dagje niet noemenswaardige afscheiding. De dag na seks heb ik het af en toe ook.

Ik heb wel sinds ik het spiraaltje heb wat vaker last van mijn onderrug. Dat had ik ook toen de mirena net geplaatst was. Zijn er nog meer meiden die hier last van hebben??

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:46

Ik kom me hier ook even melden met een vraagje... Heb al even terug zitten lezen, maar 91 pagina's zijn toch wel een hele grote klus ;)
Ik gebruik sinds mijn 14e Femodeen (pil), alleen heb ik de laatste tijd kleine bloedinkjes halverwege de maand. Volgens mijn HA is het verstandig om een tijdje met de pil te stoppen en na een maand of 3 weer te beginnen. Nu heb ik een vaste vriend en condooms vind ik ook weer niet zo heel erg betrouwbaar...
Nu wil ik na die stopperiode eigenlijk ook de Nuvaring eens proberen. Nu hoorde ik dat je die tegelijk kan dragen met een tampon, klopt dat? Wat zijn jullie ervaringen met deze methode?

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:26

MandyR schreef:
Diamante, dat je een half uur of een uur later bent met je pil innemen maakt niets uit.
Dat je vanochtend diarree had wel. De kans is groot dat je lichaam niet voldoende tijd heeft gehad om alle werkzame stoffen op te nemen. Je zou voor de zekerheid even een MAP kunnen nemen en de komende paar dagen extra maatregelen treffen als je sex hebt.

Nou, ik bedoel eigenlijk een half uur/ uur na die 12 uur te laat ....
Grr ik hb dr weer een zooitje van gemaakt _-:(

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:53

Oh, ik dacht dat je een half uur na je normale tijdstip bedoelde.
Een half uur na die 12 uur zal niet zo veel uitmaken maar, aangezien je ook diarree hebt gehad zal ik toch maar even langs de apotheek gaan als ik jou was.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:55

ga ik doen! Dankjewel ..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:47

patos schreef:
Ik kom me hier ook even melden met een vraagje... Heb al even terug zitten lezen, maar 91 pagina's zijn toch wel een hele grote klus ;)
Ik gebruik sinds mijn 14e Femodeen (pil), alleen heb ik de laatste tijd kleine bloedinkjes halverwege de maand. Volgens mijn HA is het verstandig om een tijdje met de pil te stoppen en na een maand of 3 weer te beginnen. Nu heb ik een vaste vriend en condooms vind ik ook weer niet zo heel erg betrouwbaar...
Nu wil ik na die stopperiode eigenlijk ook de Nuvaring eens proberen. Nu hoorde ik dat je die tegelijk kan dragen met een tampon, klopt dat? Wat zijn jullie ervaringen met deze methode?

Nuvaring kun je inderdaad tegelijk met een tampon dragen. Ik gebruik zelf de Nuvaring nu ongeveer een jaar en ben er erg tevreden over! Je hoeft er niet iedere dag aan te denken en als je eens diarree hebt ofzo hoef je je ook geen zorgen te maken.
Je draagt de nuvaring trouwens over 't algemeen nooit samen met een tampon trouwens aangezien je in je stopweek, wanneer je de nuvaring dus niet draagt, ongesteld wordt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:54

Daar zeg je wat... ;) Hoewel ik bij de pil trouwens vaak nog wel licht menstrueer als ik weer moet beginnen. Kun je behalve ' door-ringen' , ook je ring iets eerder verwijderen waardoor je eerder een stopweek krijgt? En mijn laatste vraagje...is deze ring alleen via de huisarts te verkrijgen, of kun je hem ook direct bij de apotheek krijgen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:10

Hmmm in hoeverre je de ring iets eerder kan verwijderen... Ik denk dat dat wel kan.
Voor de ring moet je de eerste keer even naar de huisarts, daarna kun je gewoon steeds naar de apotheek.