Geloof dat er voor mij nog wel hoop is.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

moonfish13 schreef:Als ik eerlijk ben ga ik er niet van uit dat ik een partner vind.![]()
Ik heb uberhaupt nog nooit vriendjes gehad o.i.d.
Daarbij ben ik op aanraking zo gevoelig dat ik er behoorlijk van walg.![]()
Naja, zegmaar gerust niets accepteer..
Zeker als je al van het probleem afweet.

Heb 3 weken geleden een ponykamp voor kinderen met een AS diagnose begeleid, super leuk en leerzaam maar ook moeilijk zeg, pfoe!
Echt heel leuk, leerzaam en dankbaar werk zo'n kamp

xdniesje schreef:Mijn relatie is net uit..

Corelli schreef:Maar heeft niet iedereen met zwaar haar dat? Ik in ieder geval wel![]()
Datgene wat moonfish beschrijft, klinkt minder alledaags..
Ik bedoelde meer dat ik eigenlijk alleen dan last krijg (door een logische reden), niet zozeer speciaal iets met mijn hoofdhuid (meer met de huid op mijn lijf dus).Corelli schreef:Ik meld me hier ook even als dat magHeb 3 weken geleden een ponykamp voor kinderen met een AS diagnose begeleid, super leuk en leerzaam maar ook moeilijk zeg, pfoe!
1 op 1 begeleiding, dus had een vast meisje om te begeleiden en het was echt een lieve meid, maar ze had best veel onzekerheden en angsten, maar uitte alles in boosheid..Het was dus soms een heel gepuzzel om er nou achter te komen wat er écht speelde en soms kreeg ik haar negatieve patroon gewoon niet doorbroken
Wat ik wel ontzettend leuk vond, is dat ik naarmate de week vorderde, steeds vaker spontane knuffels kreeg en ze mij zoveel vertrouwde dat ze ook zelf aan ging geven als het niet goed gingEcht heel leuk, leerzaam en dankbaar werk zo'n kamp
Heb respect voor je! Zal vast moeilijk geweest zijn..

).
ze maakte me wakker door me aan te raken, dat moet je dus echt niet doen. Of ik nou wakker ben of slaap, als iemand me plots aanraakt schrik ik.

Bij kinderen die heel erg in hun eigen wereld vertrokken, gebruikten we een zachte aanraking (bijv een hand op de schouder) om ze weer terug in het hier en nu te krijgen, maar ook dat ging niet echt met schrikken gepaard
het is heel vreemd, het is niet eens echt kietelen maar het doet gewoon 'pijn'. Maar wat hardere aanrakingen kan ik beter tegen. Ik merk dat ik meer schrik als ik het niet zie aankomen, bijv. iemand die van achter een hand op mijn schouder legt of me een duwtje geeft. Ik kan dan ook heel fel reageren (mijn moeder doet zoiets vaak helaas) en dan schrikt die persoon daar meestal weer van, en dan ben ik weer degene die chagarijnig, vervelend of boos is volgens hen.
Als lampen knipperen (al is het vaak maar een beetje, zoals TL-licht) dan word ik helemaal gek. En 'rare' geluiden hoor ook, al zijn ze voor anderen heel alledaags. Vooral geluiden die zich steeds herhalen, ik kan daar echt niet tegen (op school werd ik altijd gek van het geluid van schrijvende pennen bijv). Als het hard is al helemaal.
Als ik sta af te wassen ga ik dood van de jeuk aan mijn neus, maar dat komt dus door het afwasmiddel. 

Lijkt me lastig!
Maar ik zie dus kleine bewegingen heel snel. Mijn vriend vindt het al niet meer leuk om met me door het bos te wandelen
Dat is ergens heel handig, maar ook heel vervelend (vrienden vinden het niet leuk als ze gamen met 4 schermpjes, ik zie alles op die schermpjes dus ik weet precies wie wie gaat doodschieten omdat ik ze allemaal als 1 zie, om het zo te zeggen). Maar alle kleine bewegingen in mijn ooghoek maken me gek, zeker als ik moe ben. Als ik dan bijv. aan tafel zit bij het eten wil ik het liefst rust, maar mijn broertje zit vaak op dingen te tikken/dezelfde bewegingen te maken met zijn vork etc. en daar kan ik echt niet tegen. Als ik moe ben reageer ik ook heel geïrriteerd en dan ben ik natuurlijk degene die zich niet zo moet aanstellen. Ik weet ook dat het aan mij ligt, maar als ik er al niet zo goed tegen kan (vanwege bijv. vermoeidheid) heb ik ook helemaal geen zin meer om het normaal te zeggen of rustig te reageren. Ik raak dus heel snel afgeleid door kleine bewegingen en geluidjes. Als ik met iemand praat en ik ben op een drukke plek moet ik ook mijn best doen om niet de hele tijd om me heen te kijken, want ik weet dat dat heel onbeleefd en ongeïnteresseerd overkomt.
Daarom werk ik ook het liefst in mijn eentje, ik moet er niet aan denken om een kantoorbaan oid te hebben want ik kan er ook totaal niet tegen als mensen in de buurt zijn terwijl ik probeer te werken.
ik kan ook niet goed tv/film kijken, omdat ik alles zie ook alle kleine details komt er zoveel binnen dat ik gewoon pijn krijg aan mijn ogen. Ik game ook niet om dezelfde reden. Als het beeld stilstaat (computer) is het minder erg. 
Fiffill schreef:Het probleem is dus dat ik na een dag met veel indrukken totaal gesloopt ben. Vooral thuis levert dat problemen op, want als ik van mijn werk kom en ik heb een redelijk drukke dag (met veel mensen) gehad en mijn moeder vraagt of ik nog even naar de winkel wil lopen, dan wil ik dat écht niet. Niet omdat ik niet voor haar naar de winkel wil gaan, maar het idee om nog meer mensen om me heen te hebben maakt me al gek. Met het gevolg dat ik in haar ogen lui ben.
Ik zie ook echt alles. Ik merk het bijv. als ik een boswandeling maak met anderen, ik ben altijd de eerste die een dier ziet en de meesten hebben dan zoiets van "waar heb je het over??" al wijs ik drie keer. Zo zat ik laatst met een vriendin op de fiets, we waren in gesprek en het was schemerig, maar in mijn ooghoek zag ik een egel op het veldje naast het fietspad lopen, dus ik zei "kijk een egel!" en ze snapte niet hoe ik dat beest kon zien in de schemer terwijl ik er niet recht naar keek.Maar ik zie dus kleine bewegingen heel snel. Dat is ergens heel handig, maar ook heel vervelend (vrienden vinden het niet leuk als ze gamen met 4 schermpjes, ik zie alles op die schermpjes dus ik weet precies wie wie gaat doodschieten omdat ik ze allemaal als 1 zie, om het zo te zeggen). Maar alle kleine bewegingen in mijn ooghoek maken me gek, zeker als ik moe ben. Als ik dan bijv. aan tafel zit bij het eten wil ik het liefst rust, maar mijn broertje zit vaak op dingen te tikken/dezelfde bewegingen te maken met zijn vork etc. en daar kan ik echt niet tegen. Als ik moe ben reageer ik ook heel geïrriteerd en dan ben ik natuurlijk degene die zich niet zo moet aanstellen. Ik weet ook dat het aan mij ligt, maar als ik er al niet zo goed tegen kan (vanwege bijv. vermoeidheid) heb ik ook helemaal geen zin meer om het normaal te zeggen of rustig te reageren. Ik raak dus heel snel afgeleid door kleine bewegingen en geluidjes. Als ik met iemand praat en ik ben op een drukke plek moet ik ook mijn best doen om niet de hele tijd om me heen te kijken, want ik weet dat dat heel onbeleefd en ongeïnteresseerd overkomt.
Als ik moe ben is het natuurlijk veel erger, maar ik word juist moe door die prikkels... dus dat schiet ook niet echt op.Daarom werk ik ook het liefst in mijn eentje, ik moet er niet aan denken om een kantoorbaan oid te hebben want ik kan er ook totaal niet tegen als mensen in de buurt zijn terwijl ik probeer te werken.
Inderdaad ijssnuiver, het doet gewoon pijn - ik denk dat dat koortsige huid-gevoel wel een goede beschrijving is. Ik hoor ook veel hoge geluiden (sommige vleermuizen bijv, nu is dat best hoog) dus als er dan een piepje ergens is doet dat zoveel pijn... en dan heb je van die grappenmakers met zo'n zoemringtone in de klas.ik kan ook niet goed tv/film kijken, omdat ik alles zie ook alle kleine details komt er zoveel binnen dat ik gewoon pijn krijg aan mijn ogen. Ik game ook niet om dezelfde reden. Als het beeld stilstaat (computer) is het minder erg.
". "s nachts nachtmerrie over die krab gehad
.