Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:41

Ik zie het even niet meer zitten. Twijfel na het gesprek weer zo aan alles en aan mezelf. Hoop dat het na een nachtje slapen morgen wat beter gaat. Ga maar vroeg naar bed vandaag.

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:44

PW waarom twijfelen, je hebt het goed gedaan.
Je bent het gesprek aangegaan en je hebt duidelijkheid.
PRobeer dit even positief te zien, gewoon nu echt alleen aan jezelf denken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:50

Goeie vraag waarom twijfelen...
Het ging alweer wat minder en nu met dit gesprek helemaal. Misschien in combinatie met de medicijnen waar ik net mee gestopt ben is het allemaal even teveel. Pieker toch weer meer sinds ik met daarmee gestopt ben. Ik probeer het wel om het positief te zien, maar het lukt even niet zo.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:56

Dat geeft ook niet, laat dan de ellende maar over j eheen komen, gewoon alles, dan kan je pas zien wat waar thuis hoort.
Ik heb het vorige week ook zo gehad toen maar alles laten gebeuren en de hele bende lag voor me, ben nu bezig met alles op te ruimen.
Als ik verder nog wat voor je kan doen, laat maar weten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:58

Dat is lief, dank je.
Gewoon hier m'n verhaal kwijt kunnen (ookal is het misschien wat vaag) doet me al goed.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:00

Daar zijn we voor, en vaag valt best mee.
Ik snap hoe je je voelt, is niet onbekend.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:12

Gefeliciteerd sam wat een nieuws!
Ik heb ook even geen energie om alles te lezen van half 9 tot zes les gehad en nu weer door aan school..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:04

PW, daarvoor zijn we hier om elkaar te steunen en naar elkaar te luisteren! Helpt het jou om vroeg naar bed te gaan? Als ik dat doe als ik me slecht voel dan wordt het alleen maar slechter, kan dan op bed mn rust niet vinden. Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Fairytail, je hebt wel een druk leven, zou ik nu niet volhouden. Hoe is het verder met je?

Daijano, bedankt ik weet dat ik je altijd even kan contacten en dat is een fijn idee, als ik jou kan helpen dan roep je ook maar!

Ik ben net lekker in een warm bad geweest en voel me wel wat beter, nog wel last van mn borst maar dan straks maar iets innemen of een kruik ertegen op bed. Hou voorlopig weer wel even mn gemak, denk ik, vind het moeilijk want ik wil zoveel leuke dingen doen. Het is gewoon allemaal weer even teveel geweest maar ik was op de goede weg, nu alleen het pad terug weer vinden. Slaap lekker

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:20

CIV: ik trek het soms ook niet meer maar moet nog maar 9 weken en dan ben ik klaar met mijn vakken. Weet eigenlijk ook niet hoe ik het doe gewoon doorgaan eigenlijk.. Zit nu ook echt met de pakken neer (zoals elke avond) dat ik het eigenlijk echt niet meer zie zitten en het lieft gewoon stop maar op een of andere manier doe ik dat niet.. Hoe het gaat tja ikw eet het eigenlijk niet zo goed. De mensen die het weten zeggen dat ik er maar gewoon even doorheen moet en het naast me neer moet leggen dat heb ik eigenlijk zo goed en kwaad als het kan dus ook gedaan. Merk wel dat te weinig slaap me nu echt te veel word ben dood moe en heb eigenlijk de hele schooldag hoofdpijn..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:55

Ben vroeg naar bed gegaan gisteren, maar kon niet in slaap komen. Heb toen nog een hele poos met m'n vriend zitten praten, dat was wel fijn.

Heb onrustig geslapen verder en veel gedroomd. Het gaat nog verre van top hier. Heb net naar stal gebeld dat ik niet kom. Ik zie zelfs dat even niet zitten en dat is lang geleden. Zometeen komt m'n zusje langs met haar pup. Dat is wel fijn, heb ik even wat afleiding. Ga met haar even wat punten op papier zetten die ik met m'n behandelaar wil bespreken. Ze helpt me daar even bij, dat is wel lief.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 16-04-09 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:57

aah pollewoppy :(:)
Af ent oe moet je idd flink janken.... als je het gaat zitten inhouden ga je je echt niet beter voelen :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:58

Gisteren wel veel gejankt voor mijn doen. Vaak zit ik er zo tegen aan te hikken en lukt het niet. Alsof ik er dan zelf toch weer tegen aan het vechten ben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:18

Voel me gelukkig vandaag alweer een stuk beter, wel redelijk geslapen. Doe rustig aan, vanavond weer naar mn paardje. Zolang ik alles een beetje op mn eigen tempo doe en er gebeuren geen vervelende onverwachte dingen dan gaat het wel.

Fairytail, pas goed op jezelf. Als je echt je grenzen overgaat dan zal je lichaam je wel terug roepen Tip: probeer het niet zover te laten komen. Ik ging ook altijd maar door totdat ik instorte, toen kon ik niets meer. Zoals je leest moet ik nogsteeds goed opletten want ik bewaar mn grenzen ook nog niet zo goed.

PW :(:) leuk dat je zusje langskomt en je helpt, beetje goede punten gevonden? Het lucht altijd op om erover te praten. Hopelijk slaap je vannacht weer iets beter. Slapen dat blijft een lastig punt (heb je er weer 1;), althans bij mij wel. Goed dat je een dagje niet naar stal gaat en dat je even lekker huilt, dat geeft niks.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:59

Was fijn dat m'n zusje er was (Ze heeft door haar beroep wel een beetje kijk op zulke dingen). Ze vindt dat ik mijn behandelaar moet bellen om mijn afspraak naar voren te halen. Heb een afspraak voor 12 mei, maar dat duurt nog zo lang. Aan de ene kant vind ik dat ze gelijk heeft, aan de andere kant ben ik bang dat het overdreven is. Ben ook een beetje bang om afgewezen te worden, meestal doen ze namelijk nogal moeilijk als je een afspraak naar voren wil halen.

Edit: m'n vriend gaat zo voor me bellen. Misschien wel heel makkelijk van mij om hem te laten bellen, maar durf het gewoon zelf niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:32

Was er al wel bang voor. Het kan niet eerder.
Doordat ik zelf weer niet assertief genoeg geweest ben kan ik dus pas 12 mei. Zucht

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:01

Pollewoppy, je hebt juist wel voor jezelf gekozen door te proberen of de afspraak naar voren gehaald kon worden. Of je dan zelf belt of je vriend laat bellen maakt toch niet uit? Ik laat mn vriend ook vaak bellen als het even niet lukt. Wel heel vervelend dat ze er zo moeilijk over doen, er wordt toch niet voor niks gebeld denk ik dan!
Morgen heb ik weer een gesprek met de psychiater, ze komen dan (weer) met een plan. Ze zeiden er ook gelijk bij dat ze niet wisten wanneer een psycholoog tijd heeft, omdat het druk is. Dan denk ik ook, HALLO, ik vraag echt niet voor niets om hulp hoor, tegen de tijd dat zij zover zijn heb ik het óf zelf al een keer opgelost en ik ben helemaal de weg kwijt. Beetje jammer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:04

Ja erg frustrerend is dat. Ik begrijp wel dat het druk is, maar hoe kan het dat iemand tot de 12e zo vol zit dat er nergens meer een gaatje is. Het is in de psychiatrie toch niet vreemd dat iemand een keer eerder moet omdat het niet goed gaat. Dat moet toch op een of andere manier in te passen zijn?

Wat ik bedoelde met dat ik niet assertief genoeg geweest ben is op het moment dat ik in mrt die afspraak gemaakt heb. Eigenlijk wist ik toen al wel dat 6 wkn te lang was (op het afsprakenbriefje stond ook een maand), maar ja, ik durfde weer niks te zeggen.
Iedere keer hoop ik dat ik er nu eindelijk wat van leer en in het vervolg wel mn mond open ga doen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:23

Misschien is het een goed idee om daar je volgende gesprek mee te openen? Voorkom je ook gelijk dat het weer niet goed gaat. Ik kan me idd ook niet voorstellen dat ze geen enkel gaatje meer hebben. Lijkt me dat ze juist ruimte houden voor crisissituaties. Probeer je zelf niet zo te veroordelen (zo klinkt het een beetje). Je bent je er van bewust en de volgende keer doe je het anders. Het is een leerproces!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:28

Pw balen zeg, maar je kan er nu niks meer aan veranderen.
Wel geod dat je afspraak nu vast staat, neem dit indd mee in je gesprek, soms gaan we 3 stappen vooruit en dan weer 5 achteruit.Maar je komt er wel.

Civ goed te horen dat je een goede dag hebt, en tuurlijk ben ik er! Geen dank.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:28

PW zie het net als Sifra zegt, je leert ervan. Afspraken eerder zetten bij een psycholoog dat lijkt niet mogelijk, dat die mensen nog niet overwerkt (burnout :D )zijn met hun volle agenda's dat snap ik niet ;) Bij mij was het met name de eerste keer een probleem maar toen hebben mn ouders even gebeld dat het toch echt wel eerder moest, toen was het wel mogelijk!? Ze konden schijnbaar niet eerder omdat het niet echt spoed was?? En dat bepalen zij nu eenmaal wanneer het spoed is, hoe ze dat doen is mij een raadsel. Sterkte een dikke knuffel voor jou en als ik iets voor je kan doen dan hoor ik het wel.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:56

Ik ga even binnenvallen in dit topic.
Ik zit tegen overspannen aan (of ik ben het, maar dat wil ik liever niet) en zit nu thuis (ben gestopt met werken).
Ik een vlaag van laat-ik-eens-voor-mijzelf-en-mijn-gezondheid-opkomen heb ik bij de HA een verwijsbrief gehaald voor psychotherapie. Helaas heeft deze therapie een wachtlijst van 16 weken. Aangezien ik momenteel al als een berg op kan zien tegen het ophangen van de was (klusje van vandaag) heb ik toch liever eerder wat hulp. Wie heeft er tips?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:11

Hoi Wennie, welkom in het topic. Wat je kunt doen is verschillende psychologen bellen om te kijken of iemand plek heeft (en misschien kunnen ze jou bellen als er iemand uitvalt). Geef wel duidelijk aan dat er spoed bij is. Ook kun je contact opnemen met een GGZ instelling en daar je verhaal voorleggen (en ook weer duidelijk aangeven dat het spoed is). Je zou ook kunnen vragen of je huisarts contact opneemt. Mijn ervaring is dat je er wel flink achteraan moet zitten en duidelijk moet zijn over de ernst van de situatie (heb ik nog wel eens moeite mee). En in de tussentijd lekker rustig aan doen, niks moeten. En je kunt natuurlijk altijd in dit topic terecht. Sterkte!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:15

Ergens achteraan zitten is momenteel even niet echt mijn sterkste kant. En het is idd moeilijk om mensen de ernst van de situatie te laten in zien, ik wil het elf namelijk ook nog steeds het liefst weg wuiven ("Wel nee, voel me prima...").
*zucht* zal morgen mn vader eens lief aankijken en vragen of hij wil helpen met bellen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:18

Ja ik zeg het wel heel makkelijk, maar ik heb hetzelfde probleem. Mijn vriend heeft zo'n beetje alles en iedereen voor me gebeld. Is misschien ook wel beter, want dan kun je er niet lekker luchtig over doen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:40

Net weer bij mn paardje geweest, heb er ook nog even opgezeten , ben best trots op mezelf :j! Zaterdag gaan we weer rijden.

Welkom Wennie zoals je in eerdere posts van vandaag kan lezen hebben we allemaal een beetje hetzelfde probleem. Hoop dat het je lukt om eerder een afspraak te maken. Zoals Sifra ook zegt (we zijn het wel eens vandaag;) Niets moet en alles mag, probeer je grenzen te bewaken. Heb je medicatie gekregen van de HA? Eerder in dit topic vind je ook ontspanningsoefeningen misschien heb je daar ook iets aan? Sterkte :(:) en als er iets is dan zijn wij er voor je