Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:57

Kentaro schreef:
Ik teken voor steeds zulke waardes :D
Tussen de 4,5 en 7,5 is perfect!
En je moet ook absoluut niet 'gek' worden als het iets hoger is! Het is zelfs zo dat er al verschil tussen zit wanneer je en in je ene vinger prikt en in je andere!

Hoi,

ja dat begrijp ik dat je er voor zou tekenen. Ik ben dus ook niet bekend met diabetes type 1 of 2 dus het kwam echt als donderslag bij heldere hemel ;). Ik heb lichamelijk ook totaal geen klachten (niet veel dorst e.d.). Op basis van die mislukte test (met zoete etenswaar aan mijn vinger) werd er mij meegedeelt dat ik insuline moest gaan spuiten voor de rest van mijn zwangerschap en dat ik pas een week later bij de internist terecht kon. Ik ben dus behoorlijk gestresst thuis gekomen. Nadat ik had opgezicht waar koolhydraten in zaten durfde ik dus amper meer iets te eten :+. Ik ging er erg panisch mee om en vind het eigenlijk jammer dat ze mij zonder duidelijke info naar huis gestuurd hebben.

Wat nu belangrijk is is dat de baby dus geen hoge suikerwaardes binnen krijgt. Want daardoor gaat hij/zij veel insuline aanmaken en blijft het kindje dat na de bevalling ook doen waardoor het kans maakt om hypo's te krijgen.
Dus ik ben erg blij met jullie reacties en uitleg en voel me een heel stuk geruster!!! Het is allemaal niet niks heb ik wel gemerkt. En zwangerschapsdiabetes is dan maar voor 9 maanden (kans is erg klein dat het daarna niet weg gaat) en jullie moeten er je hele leven mee doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:09

Echt onvoorstelbaar dat je insuline moet gaan spuiten aan de hand van een (wel of niet juiste) vingerprik!?!?!?
En uiteraard wil je het voor de baby zo goed mogelijk doen!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:39

Kentaro schreef:
Echt onvoorstelbaar dat je insuline moet gaan spuiten aan de hand van een (wel of niet juiste) vingerprik!?!?!?
En uiteraard wil je het voor de baby zo goed mogelijk doen!!

Nou, dit vertelde de gyneacoloog me. Ook vertelde ze dat achtergebleven (zoete) etenswaren op je vinger de uitslag nooit zoveel konden beinvloeden. Dus ik heb een hele week gestresst. De internist, die de insuline voor moest schrijven, wilde eerst dat ik eens minimaal 4 dagen curves van 7 keer per dag zou prikken. De andere dag ben ik naar de diabetesverpleegkundige geweest en heb ik al een keer moeten prikken met een insulinepen in mijn buik met zoutoplossing. De waardes na die 4 dagen moest ik doorbellen naar de diabetesverpleegkundige en zo kon ze zonodig insuline voorschrijven. Maar gelukkig heeft niet allemaal niet zo ver hoeven komen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:46

Dat heb ik dan even verkeerd gelezen :P Dacht dat je gelijk aan de insuline moest :o
Maar gelukkig dat het allemaal niet nodig is!!

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:12

heeft iemand het spoed nr van metronioc? ik zit r doorheen, diabeetszorg spoednr wordt ook niet beanwtoord en ik weet t effe niet meer

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:20

sorry heb hem niet, had hem laatst nog in mijn mobiel staan maar omdat ik geen pomp meer heb heb ik die weggegooid, sorry :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:32

Kan je helaas daar niet aan helpen :(:)
Kun je het ziekenhuis niet bellen, de dienstdoende diabetesinternist???? Bij ons is deze dag en nacht bereikbaar!! Die zou jou toch verder moeten kunnen helpen!
Ik weet dat je helaas niets met Reiki hebt, anders zou ik zeggen ik stuur je wat :o

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:57

Normaal gesproken bel je toch gewoon 0800-342 23 38, je wordt dan volgens mij doorverbonden met degene die dienst heeft bij Medtronic. Probeer anders 045 5668800, dat is het nummer wat achter op mijn pomp staat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:55

caroline, hoe is het nu met je en is het nog gelukt gister iemand te bereiken???"

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:19

Het gaat toch wel goed???

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:40

mijn Lantus pennen zijn overleden :( de 1e gaf geen eenheden meer aan en mijn reserve spontaan ook niet meer :o
handig.... :o

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:00

zo ben ik weer, ging dus absoluut niket goed, sinds do dag middag bolus wizzard ingesteld, vrijdag al 5 hypo's gehad maar goed moet nog wenenn etc, zaterdag 6 hypo's en al en nergen niemand te beeriken, spoed nr van het zokh werd niet beantwoord, 06 nr van dbvpk gaf ook alleen maar tut tuut tuut geluid en toen kon ik wel janken, uitendinelijk via internet site medtronic daar alel nrs van egebld en die hebben me geholpen om de bolus wizard uit te schakelen, ik zag niet meer hoe ik dat moest doen en al die menu opties in de pomp zeiden me ook niks, voel me nog als n vaatdoek, ben kapot en alles doet zeer maar goed, het systeem staat uit!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:12

Jeetje.. Meid! :n Wat zal je je beroerd hebben gevoeld!!
Gelukkig dat je eindelijk iemand heb kunnen bereiken..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:40

ja ben vooral boos dat r gewoon helemaal niemand te bereiken was, mijn man vind t ook onveranwtoord, je wordt zo t weekeidne in gestuurd en in geval van nood.............nobody there

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:27

Balen biertapje Hoe heb je het nu opgelost?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:37

even langs de apotheek, daar hadden ze hem natuurlijk niet liggen...

maar gelukkig als je draait voel je elke keer wanneer je een eenheid hebt... dus dan moet ik maar ff goed tellen en hopen dat het goed is! met een beetje geluk heb ik hem morgen.maar het is momenteel sowieso wel wat moeilijk omdat ik 3 maand geleden een ongeluk heb gehad en merk dat het moeilijk is om de boel weer in het gereel te krijgen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:06

pff nou hoe snel die de vorige keer naar beneden is gegaan, hoe snel die nu weer omhoog is. Mijn Hba1c is van 7,6 naar 9,1 gegaan...
heb er ook helemaal geen zin meer in

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:09

Jeetje! Kan ik me voorstellen!!!
Is het wel te verklaren (bijvoorbeeld anders gegeten, niet/minder bewegen?)?? Dan snap je tenminste nog waar het van komt!
Als het maar 'spontaan' gebeurd, wordt ik daar ook echt wanhopig van :P

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:22

nouja ik weet wel waar het door komt, ik prik niet genoeg maar bolus wel gewoon. ik stop het gewoon iedere keer weg en doe net of het niet bestaat maarja daar schiet ik niks mee op maar weet niet hoe ik dat ie spiraal kom....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:03

Héél herkenbaar :o Maar een voordeeltje vind ik wel, dat je een beetje weet hoe het komt! Ik heb een paar jaar terug een hele tijd gehad dat ik alles heel goed deed (prikken/spuiten en eten/bewegen), en m'n suikers waren een zooitje... Bleek achteraf aan een medicijn te liggen dat ik kreeg voor m'n hart (2 cardiologen vertelden dat het absoluut niet kon :( ) Daar wordt je nog wanhopiger van ;(
Voor mij heeft m'n Reiki heel erg geholpen, maar dat is heel persoonlijk hoe mensen daar over denken :P :D

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 13:39

@ kentaro; ja dat is wel zo. maar ik vind het ook heel moeilijk om er toch maar weer mee bezig te gaan. het is een soort circkel waar je niet zo makkelijk uitstapt.

ik ben nu bezig met mijn pws over diabetes en topsport. dus als mensen nog handige sites of informatie hebben, is erg welkom :)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:46

wat wil je voor info hebben?
Bas van de Goor foundation staat voor sporten met diabetes
ik weet niet of je internationale springsport wilt benoemen in je pws, maar daar kan ik je wel wat over vertellen. ik spring zelf internationaal met 3 paarden :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:05

Off topic:

@ Biertabje: wat een gave namen hebben jouw paarden.

On topic:

@ MI1990: Al contact gehad met de DVN voor je PWS?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:35

monique: ja ik vernoem ze naar automerken... maar zo heten ze op concours niet hoor ;)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:41

bas van der goor foundation hebben wij zelf ook al :)
@ Biertabje; zou wel heel leuk zijn. we willen bas vander goor zelf ook interviewen of mailen of hij een paar vragen kan beantwoorden en ook nog andere topsporters :)
als het zover is dan PB ik je wel :)