[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:09

Het zakt wel wat uit ja. Maar niet zo erg dat er helemaal geen volume meer inzit.

Caily

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:11

Okee, bedankt :)
Wie weet, de volgende keer dat de kapster komt :P

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:12

Ik zit ook een beetje met een dilemma! Ik heb lang (erg stijl) haar, wat alleen als ik het een beetje door de war gooi, wel eens iets van een slag weg wil hebben (eerste foto). Nu knip ik het er liever niet zomaar af, maar ik kan er zo weinig mee! Zoals het op de middelste foto zit (de helft van mijn haar ligt daar over mijn schouder), zo zit het nu vrijwel altijd, maar dat is ook alles wat ik ermee kan. Naast een vreselijke paardenstaart dan. Los wil zo slecht, dan gaat het verschrikkelijk draad-achtig zitten (derde foto), heel pluizig en bovendien valt het niet mooi. Op de eerste foto zit het nog wel, maar dan moet ik echt om de vijf minuten met mijn hand door mijn haar heen, en dat is ook niet wat. Hebben jullie een idee hoe ik het moet doen of eventueel moet laten knippen? Tips w.b. spul voor in mijn haar zijn ook welkom, want ik zou het graag ook eens niet in een staart willen hebben. Bedankt! :)

Afbeelding

Op dit moment zijn trouwens mijn voorste plukjes korter, echt laagjes vond de kapper geen goed idee; daarmee raak je met deze lengte nogal een hoek van je haar kwijt. Iets anders verzinnen dan dat kon de kapper ook niet qua kapsel, help!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:17

Ruilen met mij :))

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:29

Als je er toch een heel stuk af gaat knippen: er is een organisatie die het haar kan gebruiken voor (kinder)pruiken voor patienten met kanker... lijkt mij zelf iets heel moois om te doen :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:30

x_Marr schreef:
Als je er toch een heel stuk af gaat knippen: er is een organisatie die het haar kan gebruiken voor (kinder)pruiken voor patienten met kanker... lijkt mij zelf iets heel moois om te doen :)

_/-\o_
Dat is wel heel erg mooi idd..

Daar heeft mijn vriendin heel veel aangehad, die had zo'n mooie pruik toen. Ze was er zo happy mee. :+:

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:36

x_Marr schreef:

Als ik er een groot stuk af laat knippen laat ik dat sowieso doen, vind dat werkelijk een prachtinitiatief :j .

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:23

Ik ben aan het twijfelen over mijn haren terug rood te verven..
maarrrrr weet het nog niet :D
zwartbruin zoals het nu is:
Afbeelding
rechts

en fuschia zoals het was:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 03:25

Ik vind het donkere bruin mooier. :) Vind het rood achtige ( :+ ) ook wel mooi, maar is me net iets te wild. :')

Ik kan donderdag pas mijn extensions er opnieuw in laten zetten. ;(
Ze laten los, mijn haar is gegroeid.. En bij sommige is de lijm niet meer goed.. En die k*tkapper heeft donderdag pas tijd, dus tot die tijd zit ik met half losse extensions. :')

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:00

Ik vind dat rode gaaf :D
Je kan ook wat donkerder rood nemen met paar fellere plukken er tussen ofzo :)
't is wel zo dat je wel ouder lijkt met dat bruine haar.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:39

:wave: Leuke kapsels hier!
ik vind dat roze niet mooi, niet classy
het past wel bij je uiterlijk ivm piercing

Misschien hebben jullie ook nog wel wat ideeën voor mij?
dit is het normaal zonder er iets aan te doen:
Rechts
Afbeelding
als ik het styl:
Afbeelding

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:39

Ik ben ook benieuwd of jullie wat weten, ik zoek een mooie bruine, warme kleur haarverf. Wie weet er iets? Ik blijf zelf namelijk altijd aan hetzelfde merk hangen!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:37

Pff, wat een dilemma..
Ik heb al jaren een thuiskapster en verf het ook al jaren blond.
Een vriendin van mij heeft een eigen kapsalon en daar tegen vertelde ik dat ik eigenlijk een andere kleur wilde, maar ook niet goed durfde, want die is zo vertrouwd en ik weet niet wat ik anders wil.
Waarop zij gelijk een hele plan had om te werken met 3 verschillende kleuren dmv highlights en lowlights.
Maar bij haar komen de kosten dan op 70-100 euro en dat vind ik een heleboel geld!
Maarja, bij mijn thuiskapster moet je echt duidelijk zeggen wat je precies wilt, omdat zij dat niet voor jou kan bepalen, zeg maar.
Dus nu zit ik internet af te struinen, maar ik vind het zo moeilijk..
Hebben jullie niet een mooi plaatje of tips?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:39

Ik wil ook wat anders met m'n haar maar geen idee wat! Iemand suggesties?

Afbeelding Afbeelding

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:43

Korter, op laagjes en een schuine pony?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:45

Ja ik weet dus niet of ik het weer kort wil ;) Ik heb het ooit is korter gedaan, maar vond het toch niet zo leuk. Ook al is een rechte pony gehad, maar nog geen schuine.. Ben zoo bang dat het me niet staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:20

@Marilla: kan je het niet 1x bij die vriendin in de kapsalon doen, dan goede foto's nemen gelijk die dag als het leuk is en dan dat je thuiskapster het voortaan ook zo kan doen zoals je wilt? Het is idd duur bij een kapper, ik ben dat bedrag helaas ook altijd kwijt ;( Alhoewel nu niet meer want ik zit gewoon zonder kapper en heb nog geen idee waar ik heen durf. Ben echt een zeur qua haar, met kleuren pakt het ook nooit goed, ga altijd eerst via groen, oranje of geel enzo en waar ik altijd ging kregen ze het wel de uiteindelijke kleur die ik dan wilde, maar ben bang dat het ergens anders dan niet goed uitpakt. En wil me ook ergens op mn gemak voelen want ik zit vaak daardoor toch wel minstens 3 uur..

Dus als iemand een goede kapper weet in Antwerpen of Papendrecht/Dordrecht :D

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:45

Zou iemand ook op mij willen reageren :D

Stef_winston:
Ik zou je haar ook niet afknippen. Lang laten groeien, dan is het veel mooier. Je zou een schuine pony kunnen nemen, kan wel leuk staan :j ! ik vind je wel wat jong om het bruin te kleuren, maar het zou wel mooi staan denk ik

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:53

Ik heb ook echt saai haar.. :P

heb het altijd in een kuif en dan met een speldje de overige haren na achteren en dan los.
Meestal krul ik ze dan omdat het anders helemaal niet mooi is..
Iemand ideeen ??
Hier wat recente foto's
Onderin rechts met het blauwe jurkje.. :P
Afbeelding

En even een betere foto van me gezicht..
Afbeelding

Ik weet het namelijk echt niet!!
Kwa pony vooral niet..
Maar zou wel weer graag een pony willen :P

@monnie:_ Miscchien laagjes laten knippen met een recht/schuine pony ??

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:25

als je een rechte pony neemt die losjes/ piekerig geknipt is en die vrij lang laat (net boven je ogen op het middelste punt) dan kan je deze recht dragen, schuin en ook met haarbandje of clipje naar achter.
Je kan er dus zeker 3 verschillende looks mee maken :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:17

Iemand hier ervaring met straighten/steilen bij de kapper?
ik heb dik, golvend haar, ik heb een loeidure steiltang met verschillende temperaturen maar het kost gewoon teveel tijd en het word nooit echt steil... ik wil ook me haar graag een keer losdragen...

en dan moet je nagaan dat ik een korte bob heb..

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:13

Tatort hier op bokt had het laten straighten, staat ook wel in dit topic... Paar bladzijdes terug volgens mij...

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:13

Tatort schreef:
Whaa ik ben ook net terug van de kapper. Na jarenlang een kapperskniptrauma te hebben gehad ben ik maar voor het extreme gegaan. Tis drastisch geknipt en geverft.

Even voor de achtergrond info: Van mezelf heb ik heel veel pluizig kroeshaar. Ik heb het in juli laten 'relaxen' in een black hair salon. Dit is me heel goed bevallen... Toch durfde ik het niet te laten knippen en dus was de laatste keer dat het geknipt is ongeveer 4 jaar geleden. Toen heeft een kapster mijn haar verziekt, mijn mams heeft het weer rechtgezet, maar daarna durfde ik geen schaar meer in de buurt van mijn haar meer te hebben. Er moest zo ongeveer 10 cm afgeknipt worden omdat het morsdood was maaar het is gelukt. Hier dan de foto's:

Voor het relaxen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8RHK4RH.jpg
Krullend

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DU76OEMJ.jpg
'Steil'

Na het relaxen:

http://94.100.120.16/791350001-79140000 ... _CMVY.jpeg

Na het knippen

http://94.100.121.65/837400001-837450000/837419701-837419800/837419771_5_Rlqz_1.jpeg

Na het verven:

http://94.100.122.214/844200001-844250000/844224101-844224200/844224176_5_ElVb_1.jpeg
De achterkant is zwart, de bovenkant rood, mijn pony is blond en dan zit er ook nog een beetje bruin tussen.

Dus, wat vinden jullie, goed aan gedaan??

xx

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:16

Monnie_ schreef:
Zou iemand ook op mij willen reageren :D

Stef_winston:
Ik zou je haar ook niet afknippen. Lang laten groeien, dan is het veel mooier. Je zou een schuine pony kunnen nemen, kan wel leuk staan :j ! ik vind je wel wat jong om het bruin te kleuren, maar het zou wel mooi staan denk ik

Heb het is bruin laten bewerken;
Afbeelding

*Let niet op de foto, niet aller charmantst :P maar was de enige duidelijk ;)*

Ik ben alleen bang dat ik er heel bleek van wordt, ben van mezelf al vrij bleek(vooral in de winter) dus ben bang dat ik met bruin haar nog bleker wordt.. Schuine pony zou misschien wel leuk zijn :j
Dit ben ik met een rechte pony;
Afbeelding

Ik zou trouwens jouw haar zo houden! Supermooi haar heb je! :oo

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:06

Heeft iemand hier ervaring met een permanent? Ben wel benieuwt naar voor en na foto's. Ik had vroeger veel krul, inmiddels is het er uit. Wel nog slag en kan het in de ochtend nog wel krul in krijgen, maar zakt in de loop van de dag uit.