fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:07

Dit *oudje* Haha! meld zich ook maar weer eens.

echt in één woord auw de laatste weken... Heel veel last van m'n spieren en s'ochtends inderdaad een ramp. Loop de eerste 10 min kreupel.
Ook erg veel last van m'n geirriteerde teenpees. Denk dat ik toch nog maar eens naar de dokter toe ga want soms kan ik daardoor amper lopen. Wordt er ook snachts extra wakker van omdat hij slaapt/zeer doet.
Kan niet wachten tot het januari is en ik bij de neuroloog op bezoek ben geweest. Hopelijk dat hij me kan helpen.

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:40

Ik hoop het ook voor je! Het is idd heel vervelend als je zoveel last er van hebt en er even niet veel aan kan doen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:14

ben momenteel eigenlijk alleen aan het bijlezen, ben onlangs verhuisd en heb thuis geen internet. Geluk dat ik op werk stiekem kan bijlezen, echter steeds posten werkt niet.

Klachten hier redelijk stabiel trouwens, wel wat meer dan gebruikelijk door het vieze natte weer. Vrijdag naar huisarts, voor iets anders trouwens, en dan maar eens checken, tsja als ik er toch ben;-)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:43

Ikmoet zeggen dat het bij mij momenteel echt mega goed gaat!! Buiten de "normale" dingen geen extreem pijn alsof ik onder een vrachtwagen gelegen heb! Het enige wat ik bedenken kan waar het misschien door komt is dat ik dagelijks, weer of geen weer nu 2 km loop smorgens met de honden. En momenteel iet paardrij wegens blessures van de paarden. Ik hoop dat het wandelen er veel mee te maken heeft en het niet paardrijden niet...

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:57

Ik kan niet goed lopen. Als ik veel loop krijg ik last van mijn heupen en knieen. Met paardrijden heb ik geen last. Alleen als ik een paar dagen niet rij en dan in een keer weer wel dan heb ik wel last en ook als ik meer dan 1 paard op een dag rij..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:40

Wat ik gisteravond toch had Clown

Lig lekker relaxed tv te kijken op bed. Doe helemaal niets, schiet opeens m'n kuit vast Nagelbijten / Gniffelen Ik ging zowat door het plafond hier, zo zeer. Gelukkig dat er niemand bij was want dat zou er volgens mij echt lachwekkend uitgezien hebben Nagelbijten / Gniffelen en dan hoor je dat jaren later nog Clown
Kon helemaal niets meer, nu gelukkig wel al is de pijn nog niet helemaal weg.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:46

@Polosport, dat had ik in het begin ook vreselijk! En nu nog met regelmaat dat het laastte stuk naar de auto echt stap voor stap gaat. Maar over het algemeen kan ik merken dat ik er alleen maar sterker en sterker door geworden ben en meer aankan door het lopen. Maar wie weet denk ik daar over een tijdje anders over. Knipoog

@Thats me, dat had ik laatst in mijn arm! Deed mega pijn! Een soort van kramp ofzo Verward

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:55

ja dat is kramp Ja
ik heb ontzettend vaak in mijn rechterheup Ja
mijn vriend heeft het héél vaak in zijn kuiten of voet Nagelbijten / Gniffelen

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:14

Ik heb ook vaak kramp in mijn teen of mijn heup.
Die kramp in mijn heup heb ik vaak tijdens het paardrijden, dan weet ik niet meer hoe ik moet zitten.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:21

Pfff dat had ik ook Spijkers! Echt een ramp!! Ik moest gewoon omdraaien en zo voorzichtig mogelijk paard naar huis laten stappen elke keer!
Maar nu met een ander zadel is het weg! Ja Dus misschien daarnaar kijken?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:23

Ik herken me helemaal in jullie verhalen, maar heb nog geen diagnose helaas. Ik loop slechter dan mijn oma van 83. Ik heb last van mijn enkels, knieën, heupen soms en bij mijn tenen. Vooral ook met vochtig en koud weer inderdaad. Ik ben nu via de orthopedisch chirurg, revalidatie arts doorverwezen naar de neuroloog... Waar moet ik nu eigenlijk zijn mocht ik Fibr. hebben??

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:42

@ Jeddah ik heb het helaas met allerlei soorten zadels maar als ik het heb moet ik me op zo'n moment even heel raar omdraaien in het zadel en zo blijven zitten en dan trekt het wel weer weg.
Ik moet trouwens 24 dec, naar de ortopedisch chirurg want ik ben 2 weken geleden giga door mijn knie gegaan die al heel slecht was dus ben benieuwd, zal wel geen operatie meer worden dat is al 2 x eerder gebeurd, misschien een brace.
ook heb ik op het moment een nierbekkenontsteking wat niet bepaald lekker is, veel pijn.

Vraagje aan iedereen zijn jullie ook bevattelijker voor dit soort dingen want het gaat de laatste maanden bij mij aan een stuk door en het houd niet op.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:47

Ik kan niet op zadels rijden met veel wrong en een diepe zit; ik heb dus oude, stüben dressuurzadels en een paar oude Kiefer zadels...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:33

Ja, dat heb ik echt précies zo Spikers! Ja Alleen als het weer weg is en ik ga weer normaal zitten komt het net zo hard terug. Ik had het zelfs op 1 paard meer als op de andere, maar nu ik dus een ander zadel heb niet meer gelukkig. Al rij ik momenteel haast niet.

Vreselijk dat je nog veel meer dingen erbij hebt! Bah! Nee, ik heb dat gelukkig niet en ben verder Godzijdank gezond.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:41

Ook ik heb regelmatig krampen, vooral in kuiten en dan specifiek in winterseizoen. Kan er na zo'n kramp dan nog dagen een pijnlijk gevoel aan overhouden.
Regelmatig schiet het ook in mijn heup verkeerd. Daar heb ik (is onderzocht) eens een pees-ontsteking gehad en die lijkt iets chronisch te zijn geworden. Zodra ik teveel belast, verkeerd loop, zit, etc speelt het op, enorm vervelend. Kan soms niet liggen / zitten / lopen door die pijn. Gelukkig nu redelijk stabiel, maar wil er toch wanneer het weer erger wordt wederom naar laten kijken. Moet vanmiddag toch naar de HA (vanwege andere klacht), dus kan er eigenlijk meteen naar vragen;-) als ik er toch ben.....

DIe krampen kan idd aan zadel liggen, heb ik ook gehad. Had veel meer last met vorige zadel. Was een fijn zadel hoor, prima zitting ook, maar toch, werkte voor mij niet meer. Zijn inmiddels anderhalf jaar terug overgeschakeld op boomloos, in 1 woord: Geweldig!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:44

Ik had het juist wel op de Ghost (boomloos) en niet op de tOrsion (ook boomloos Knipoog )

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:46

mh, heb een randoll's en daarbij gaat het super. We hebben maar 1 boomloos model, dus weet niet hoe ik op andere zou reageren hoor. Wil liefst wel nog steeds een boomloze die er als boomzadel uitziet, mag met deze niet alle wedstrijden rijden namelijk.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:50

Ik heb het dus bij alle zadels, boom of geen boom en alle paarden, maar als ik dan zo ga zitten op het moment dat ik kramp heb gaat het langzaam weg.
@ risje die kuitkramp komt mij ook heel bekend voor het komt uit het niets en kan nadat de kramp verdwenen is nog dagen doorzeuren met pijn.
@ Jeddah jammer dat je op het moment niet rijd die periode heb ik ook gehad ik was juist 3 weken geleden langzaam weer begonnen met rijden en nu heb ik deze domme dingen weer de zin komt vanzelf ineens weer hoor.
Laatst bijgewerkt door Spikers op 14-12-07 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:51

Yvonnelind schreef:
Waar moet ik nu eigenlijk zijn mocht ik Fibr. hebben??

Als het vermoedde bestaat dat het FM is wordt je door gestuurd naar de Reumatoloog. Het is tenslotte een soort van Reuma.

Ik heb op het moment het meeste last van mijn heup. In mijn rechter elleboog, mijn handen, vingers en polsen heb ik ook dagelijks pijn. Regelmatig heb ik pijn in mijn knieen, voeten en rug...
De bijkomende kachten zijn bij mij: Veel erge hoofdpijn, slapeloosheid, vermoeidheid, vaak last van mijn darmen en ga zo maar door :S

Ik rijd niet veel paard maar op sommige paarden heb ik wel last van mijn heup. Het paard waar ik het meest op rijdt heeft een super zadel. Daar heb ik dus nog nooit een probleem mee gehad...
Ze zeggen dat veel bewegen goed is... Maar veel lopen helpt bij mij in ieder geval niet om de pijn in mijn benen te verminderen, eerder te verergen...

Kramp komt vooral voor als de spieren koud zijn. Probeer de spieren goed warm te houden door warm aan te kleden. Dan zal het waarschijnlijk een stuk minder worden of niet meer voorkomen...
Hebben jullie regelmatig kramp als je in bed ligt? Probeer dan je bed te verwarmen door middel van een elektrische deken of als je een waterbed heb hem warmer te zetten. Bij mij (ik heb een waterbed) helpt dat heel goed...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:54

@baxter:
weet wat je bedoeld met warmhouden en daardoor (kans op) kramp verminderen, maar dat werkt bij mij helaas niet. Zorg er altijd voor dat ik dat juist doe en toch komt het regelmatig voor. Was het maar zo dat dat hielp......

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:56

Ik heb een electrische deken heerlijk met dit koude weer.
Op bed schiet mijn teen soms in de kramp en het is heel moeilijk dan om die kramp eruit te wrijven en dan nog schiet het er soms nog in.
Ook heb ik wel pijn in mijn heup als ik op bed lig, ondanks mijn medische matras.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:00

Electrische deken zal het bij ons zowiezo niet worden. Vindt mijn vriend helemaal niks. Veel te warm zegt hij.....
Heb wel een tussenoplossing verzonnen die voor mij ook prima werkt. Heb zo'n heerlijk warm fleece dekentje die ik om mijn benen wikkel. Ben ik toch heerlijk warm wanneer ik in bed stap, krijgt mijn vriend het niet te warm en als ik wakker wordt heb ik hem steevast naast het bed liggen;-)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:04

Spikers schreef:
Ik heb een electrische deken heerlijk met dit koude weer.
Op bed schiet mijn teen soms in de kramp en het is heel moeilijk dan om die kramp eruit te wrijven en dan nog schiet het er soms nog in.
Ook heb ik wel pijn in mijn heup als ik op bed lig, ondanks mijn medische matras.

Ik ben blij dat ik een waterbed heb. Als een keer (op vakantie ofzo) op een normaal bed moet liggen is het helemaal erg :s
Soms weet ik echt niet hoe moet gaan liggen, meestal is het het beste als ik op mijn buik lig met mijn been helemaal languit.

@risje: Dat is wel balen dat het voor jou niet helpt. Kramp is echt een ramp....
Das jammer... bij ons is het juist precies anders om hahaha ik heb het sneller warm dan mijn man dus voor hem geen probleem als het bed warmer moet Knipoog
Maar dat is inderdaad een goede oplossing *LOL*

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:06

@baxter:
Ach is niet anders, na al die jaren wordt je handig in oplossingen verzinnen en dit werkt voor ons prima;-)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:12

Ik heb dus ook al een electrische deken, mijn bed kan me niet warm genoeg zijn haha! Haha! Ik heb ook perioden dat ik echt niet kan rijden vanwege mijn enkels of heupen. Ik heb mijn M paard er om moeten verkopen, het was niet meer te doen om een paard op Z niveau te trainen als ik er elke keer weer een paar weken tussen uit was. Ik rijd nu nog recreatief op NF pony's.

Maar zoals ik al zei, het lijkt er wel enorm op dat ik het heb, ik herken eigenlijk alles, maar ik heb dus (nog) geen diagnose. De gevolgen zijn in elk geval wel gelijk.