[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romatjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:43

Robijntjah schreef:
Lisette wordt vandaag geholpen!
Heeeeel veel succes meisje!

Is Lisette Petulan?

Iig heel veel succes/sterkte!!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:28

Deze littekenbehandeling houdt in dat het litteken ingespoten wordt dmv injecties met corticosteroiden. Dat moet de genezing weer opnieuw aan de gang zetten waardoor de littekens beter worden. Heb de behandeling al een keer gehad maar heeft naar mijn idee geen bal geholpen... mja mijn pc houdt vol dat er nog 2 behandelingen nodig zijn en de littekens dan helemaal goed zullen worden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:16

Ik ben weer thuis Lachen

Ik heb nog wel veel pijn dus ik hou het kort Lachen Ik ben ongeveer 5x flauwgevallen in zn totaal haha, door alle spuiten en de stress. Lang leve het infuus, anders had ik nog wel 10000 andere spuiten moeten hebben!!

Ik heb echt mooie tieten gekregen al zeg ik het zelf Tong uitsteken en ben ook al van mn nekpijn af. Ik heb nog wel de drains er in zitten, en die rechter zit me te etteren Boos! Vrijdag mogen ze er wsslk uit, dan moet ik even weer naar de kliniek. Dus ik bereid me weer voor op minstens nog 1x flauwvallen haha Haha! En verder eehh.. dat wasset Lachen
(sorry Jolijn voor het zeflde verhaal als bij S&R maar copy-paste was even te makkelijk Schijnheilig )

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:21

Mocht je naar huis met je drains er in ??
Ik moest daarvoor in het ziekenhuis blijven en.
Hoelang ben je in het ziekenhuis geweest??
bereid je maar vast voor op de drains er uit halen. het is geen fijn gevoel ik wil je niet bang maken hoor!!
heb je ook 4 drains er in?? van welke cup maat ben je gegaan en welke heb je nu??
Waar ben je geopereerd

Sterkte !!

Liefs nathalie

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:29

Hee,

Ik ben geopereerd in een privekliniek (Klein Rosendael) en daar overnacht je maar 1 nachtje. Ik heb in elke borst 1 drain. Ik ben van een grote E naar een gemiddelde C gegaan, en ben zo blij als een klein kind Lachen
Dat het niet fijn is om de drains eruit te halen had ik ook al gehoord ja Clown Waarschijnlijk val ik toch weer flauw (soms wel handig hoor Knipoog ) en merk ik er niet veel van. En anders.. Tsja, ik zie wel Lachen Vrijdag moet ik wsslk terug voor de drains, dus dat word leuk..

Ik hou gewoon in het vooruitzicht: Paardrijden zonder pijn, de trap op rennen zonder mn borsten vast te houden, kleren kopen die goed passen, enz enz Lachen

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:32

Hoe herkenbaar trap lopen, paardrijden Trouwens weer leuke Bikini's kopen

Veel plezier er nog mee!! Tong uitsteken
Hoelang ben je onder narcose geweest ?? Ik bijna 5 uur duurde veel langer dan gedacht !!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:34

Wow, zo lang Scheve mond Ik ben maar 2,5 uur weg geweest.. En daarvoor had ik al allemaal kalmerende middelen gehad omdat ik telkens flauwviel.. Dusja Clown Ik heb zelf mn moeder gebeld dat ik wakker was, maar dat weet ik allemaal niet meer Tong uitsteken

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:51

Gefeliciteerd Lisette met je nieuwe boobs!
De drains eruit halen vond ik ook niet prettig en toen viel ik ook bijna flauw, maar daarna voelden mijn borsten wel een stuk minder pijnlijk toen ze er eenmaal uit waren.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:55

Precies, dus daar hou ik me maar aan vast Knipoog Mn borsten voelen nu echt heel blauw aan, en ik voel de drains voor mn gevoel ook zitten te irriteren. Wsslk mogen ze er vrijdag uit, dus nog even een dagje doorbijten Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:47

Yes, de drains mogen er vandaag al uit!! Go jij! Go jij!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:38

Hey! Ik ben je helemaal vergeten succes te wensen.. ik schaam mij diep! Lees dat je heel erg blij bent en ik kan zeggen dat het heel herkenbaar is Haha! Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik niet ben flauwgevallen Knipoog Maar de Kliniek is een aanrader hé?

Met mijn nieuwe boobies gaat het goed.. zitten in een mooi nieuw jasje en ik ben ook nog steeds super gelukkig!
Moet er nog wel steeds aan wennen (doe nog steeds mijn arm ervoor op de foto enz. en ben nog heel voorzichtig) maar ik zou het zo weer doen!

@ Petulan veel succes vandaag en geniet van het nieuwe mooie uitzicht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:29

Ik ben blij dat je zo blij klinkt Lisette Ja

Die corticosteroïden zijn bij mij misschien ook wel een optie! Mijn littekens zijn ontzettend rood en pijnlijk... En zeg maar buiten het oorspronkelijke patroon!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:03

Ik heb ze weer gehad dinsdag. Ben nu lekker blauw aan het kleuren. De injecties gaan er niet bepaald zachtzinnig aan toe, littekenweefsel is natuurlijk erg stug en de naald is vrij dik dus het lijkt meer op speerwerpen dan injecteren Tong uitsteken

Robijntjah jij hebt toch net opnieuw een operatie gehad? Volgens mij doen ze het nl pas als het litteken "klaar" is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:44

Bij mij is het nu 3 maanden geleden Knipoog
Zit nu aan de silliconen pleisters, maar littekens blijven rood en zo...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:27

Ok, maar na 3 maanden zijn je littekens nog lang niet uitgewerkt. Pas na ongeveer een jaar kan je zeggen of het beroerde littekens zijn of niet.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:52

Nou, ik meld me hier ook even...

Ik heb al jaren last van mijn rug, voornamelijk mijn onderrug. Ik heb Mensendieck therapie gehad en fysiotherapie. Ben nu 27 jaar en heb cupmaat G.

Zelf ben ik enorm aan het twijfelen of ik ze wel of niet zal laten verkleinen. Aan de ene kant denk ik ja, veel last ervan, lastig met veel dingen.
Aan de andere kant denk ik nee, ik vind een operatie nogal ingrijpend natuurlijk, het is voor mijn gevoel raar om een operatie te ondergaan terwijl ik gewoon gezond ben.

Ga er ook zeker niet aan beginnen zonder dat ik er 100% achter sta.
Hoelang duurde het eigenlijk voor je weer normaal alles kunt doen?

Nog een nadeel is namelijk dat ik geen tijd heb Knipoog De paarden staan bij huis, drachtige merrie erbij, daarna natuurlijk naar de keuring enz. enz.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:27

Hey ik had een paar vraagjes

Hoe lang duurt het eigenlijk voor het allemaal genezen is na een operatie en dat je weer gewone dingen kan doen en gewone kleren aan kan doen zonder dat je het ziet of er last van hebt.

Als je nou veel afvalt neem ongeveer zo een 20 kilo kan er dan veel van je borsten gaan bvb één cup kleiner kan dat?

Hoeveel kost een borstverkleining (de prijs mag je mij ook via pb doorsturen als je het liever hier niet neer zet).

groetjes

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:47

Hey!

Even wat antwoorden op jullie vraagjes:
1) kosten voor de operatie zelf zijn €4700,- in Kliniek Klein Rosendael en in de meeste ziekenhuizen/klinieken ligt het rond die prijs geloof ik. Daarbij komt nog wel je overnachting (niet 100%zeker). Bij een cup E begint de verzekeringen met vergoeding als het in combinatie is met rug/nek klachten.
2) voor het herstel staat 6 weken als het gaat om het zwaardere lichamelijke werk en sporten. Na 6 weken mag je in principe weer een normale bh gaan dragen en sporten. Zelf ben ik met sporten iets terughoudender omdat het toch nog wel vreemd aanvoelt met kleintjes Knipoog Ik ben op vrijdag geopereerd en ben zaterdag met mijn moeder meegeweest boodschappen doen.. later ben ik ziek geworden van de narcose en dat is tot maandochtend gebleven (ben op vrijdag geopereerd). Daarna ben ik met mijn moeder meegeweest boodschapjes doen enz en lekker op pad alleen je kan dan vrijwel niks. Normale dingetjes heb ik na 2 weken voorzichtig opgepakt. Maar dat ligt ook allemaal maar net aan je eigen gevoel erbij en de pijn die je evt hebt. Ik was pijnvrij na de operatie.
3) Als je twijfelt moet je het nog niet doen, als je gaat moet je wel 100% zeker zijn. Ik heb er geen seconde spijt van gehad en ben er superblij mee ondanks de littekens die je natuurlijk hebt. Ik ben nu iets meer dan 2 maanden verder en ben er nog niet helemaal aan gewend.. voelt nog een beetje raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:02

flair schreef:
Ok, maar na 3 maanden zijn je littekens nog lang niet uitgewerkt. Pas na ongeveer een jaar kan je zeggen of het beroerde littekens zijn of niet.

Ja, maar ik weet wel dat het nu al beroerdere littekens zijn dan vorige keer, en ik krijg ook niet voor niets silliconen pleisters voorgeschreven Knipoog

Als je allergisch bent voor de hechtingen is het vrij logisch dat de littekens beroerd worden!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:27

Ik heb even gelezen maar corticosteroiden kunnen waarschijnlijk wel eerder. Het zorgt ervoor dat je minder bindweefsel aanmaakt zodat je dus minder dikke littekens krijgt.

Heeft je pc het als optie gegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:28

De vervanging ervan toen ik terugkwam met een onsteking van 5 cm diep, en ik naar het litteken daar vroeg...
Dus ga er in maart naar vragen als ik weer op controle moet!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:56

Ok... maar heb je nu een deuk in je huid dan? Dan moet je nl volgens mij juist bindweefsel aanmaken om het gat op te vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:57

Nee, dat gat is al opgevuld Knipoog
Heb brede rode littekens, paars soms zelfs, en errug uh ja, buiten de originele lijn uit zeg maar!
Daar hebben ze een naam voor! Ben het ff kwijt Nagelbijten / Gniffelen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:10

Keloid? Dat is een hypertrofisch litteken dat buiten de lijnen gaat.

Ik heb hypertrofische littekens, dik/rood/paars/pijnlijk maar gaat niet buiten de lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:13

Dat bedoelde ik ja!

Dat rood en pijnlijk heb ik dus ook...