[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:49

Geen idee, ik moet dus nog beginnen. Maar hij mag max. 3 uur uit ja. Lachen Het schijnt trouwens wel mee te vallen met dat voelen tijdens de sex.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:32

Vertel je het me als je er ervaring mee hebt? Geld, geld!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:54

even 'n vraagje.. heb geen zin om het hele topic door te lezen.. want hij zal vast al 'ns gesteld zijn..
volgende week maandag neem ik de laatste pil van mn strip in.. dat houd in dat ik op donderdagochtend ongesteld word.. en nu ga ik vrijdag dus naar parijs... Sigaar
op zich zou ik door kunnen slikken, maar dat heb ik nu dus al 3 strips gedaan.. normaal doe ik 't maar 2 strips achter elkaar.. en ik vind het toch wel fijn om ongesteld te worden ter controle zeg maar Knipoog
wat kan ik nu het beste doen? gewoon nu stoppen en mn strip niet afmaken?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:56

@Janneke: ik zou nu stoppen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:57

Ik heb mijn pil een poosje onregelmatig genomen (soms vergeten e.d.), heel stom..
Maar, nu ben ik al bijna 3 weken lang ongesteld!
Niet heel erg, maar dan houdt het even op.. 2 daagjes ofzo, en dan komt het weer.

Iemand tips?
Behalve weer strict gaan slikken? Wat ik nu alweer zo'n twee weken doe.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:43

je lichaam heeft weer even tijd nodig om in te stellen denk ik, bij aanhoudend even de arts bellen Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:24

Misser schreef:

ik zal gewoon doorslikken, als je lichaam het kwijt moet gebeurd het toch wel.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:25

Bealy schreef:
Geen idee, ik moet dus nog beginnen. Maar hij mag max. 3 uur uit ja. Lachen Het schijnt trouwens wel mee te vallen met dat voelen tijdens de sex.

2 uur toch?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:26

Yvonniej schreef:
Misser schreef:

ik zal gewoon doorslikken, als je lichaam het kwijt moet gebeurd het toch wel.

Maar als ze nu stopt, is ze nog voor haar vakantie ongesteld.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:26

ikenindi schreef:
ikenindi schreef:
oke, dan heb ik hier ook nog een vraag... ik heb de prikpil gehad wat ik iedereen sterk afraad. ik ben een maand na de eerste prik ongesteld geworden, en dat heeft 2 maanden aangehouden. en niet zo`n klein beetje ook. ik heb toen besloten geen nieuwe te nemen en terug te vallen weer op de pil. toch bleef ik zeer onregelmatig steeds weer ongesteld, en heftig ook. steeds 1 week zat er tussen ongeveer en dan was ik het weer.
toen naar de gynecoloog. die wilde inwendig onderzoek doen. wilde ik niet. uiteindelijk mocht het ook met echo. als daar niks raars op te zien was zou ik alleen een sterkere pil krijgen. dat was dus het geval. nu heb ik cylest, maar ik ben nog steeds heel vaak ongesteld tussendoor. ik moest terug komen als dat het geval was. dan krijg ik alsnog inwendig onderzoek. maar ik zie daar onwijs tegenop en wil het niet. wat moet ik nu doen?

en denken jullie dat ik nu wel gewoon beschermt ben?

kan iemand hier antwoord op geven?

Ja ik kan je alleen vertellen dat ik hetzelfde gesodemieter heb gehad. en nu weer heb met de implanon. ik ben het gewoon zat. Ik heb geen zin meer in 'het' zeg maar. En ik bloed al maanden.. Boos!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:59

Yvonniej schreef:
Bealy schreef:

2 uur toch?

"Als de ring korter dan 3 uur uit de vagina is geweest is de werking niet verminderd. Breng de ring opnieuw in de vagina zodra u eraan denkt maar op zijn laatst na 3 uur."
http://www.nuvaring.nl/authfiles/images/508_123172.pdf

Maar veiliger is het om hem gewoon te laten zitten natuurlijk. Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:03

wie slikt hier ook de yasmin pil?
Ik ben van microgon 30 naar de yasmin pil gegaan, hebben jullie minder bijwerkingen gemerkt?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:15

De Yasmin is toch wat vroeger de Diane35 was? Ik heb van de diane erg veel bijwerkingen gehad, werd lichtelijk depressief enzo, halve dagen huilen achteraf gezien om niets. Met microginon30 nergens last van Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:19

Ik gebruik nuvaring.
Net zoals ik met de pil deed ring ik telkens 3 maanden door en dan rust.
Ik stop altijd, altijd op vrijdag en krijg mijn mensturatie dan op maandag. Als het niet maandag is word ik dan ook erg ongerust.
Met seks valt het wel mee, hij is wel al een paar keer mee naar buiten gekomen, vriendje kreeg haast hartaanval de eerste keer Haha! Verder voel ik hem alleen in een paar standjes zitten, dan is het gewoon even voorzichtig.
Ben er erg tevreden over, zit nu wegens omstandigheden weer een paar maand aan de pil en mijn huid ziet er gelijk, in de eerste maand al, tien keer slechter uit!
Oja wat wel anders is dan de pil dacht ik. als je op vrijdag begint, haal je hem er drie weken later ook op vrijdag weer uit en niet de donderdag stoppen zoals bij de pil!

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:46

Weten jullie (en schiet mij niet af als het een onnozele vraag is) of het kwaad kan dat je niet regelmatig bent om aan de pil of nuvaring te beginnen? Ik heb nu ong. 2 jaar mijn regels maar ben nog steeds niet regelmatig, misschien is het nog steeds een beetje aan het zoeken (?). Maar is het dan verstandig om aan de pil te gaan? (in mijn geval zou het de nuvaring worden) Of is het in principe vanaf je je eerste regels hebt dat je de pil 'mag' pakken?
Ik ben alleszins van plan om eens een afspraak te maken bij de gyneacoloog maar wou toch even jullie horen Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:59

De pil kan juist heel handig zijn om regelmatiger ongesteld te worden. Kan absoluut geen kwaad hoor Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:00

Yessy schreef:
De Yasmin is toch wat vroeger de Diane35 was? Ik heb van de diane erg veel bijwerkingen gehad, werd lichtelijk depressief enzo, halve dagen huilen achteraf gezien om niets. Met microginon30 nergens last van Lachen

De diane35 bestaat dacht ik nog steeds, helaas. Wat een onding is dat idd...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:13

Hallo,heb niet alles gelezen maar heb ook een vraagjes
Ik heb veel pillen geslikt na mijn bevalling,en alles reageer ik erg sterk op vooral micriginon 30 ,zwaar depri en zon constant gevoel niet blij ,niet boos zeg maar .
En dan nog een paar lichte pillen geprobeert 4 in totaal mar nu alweer 1 jaar zonder.
Toch zou ik graag weer aan de pil gaan ,maar welke? de huisarts weet het niet meer en stelde sterrilisatie voor ,maar dat vindt ik iets te drastisch oh ja spiraal is uitgesloten.
Ook heb ik acne lichte mate gekregen door de pil,terwijl ik nooit pukkels heb gehad zelf niet in mijn puberteit!!(heus weleens ! tje Haha! )

Alvast bedankt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:28

Nuvaring misschien iets voor jou?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:40

Njen schreef:
Zit dat ding in de weg als je sex hebt? Of haal je hem er dan uit?

ik laat hem gewon zitten en we voelen er beiden helemaal niets van! dus dat is geen probleem Lachen

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:51

Jah zal even googlen!!,merk je iets van hormonen weet absoluut niet hoe het werkt,en is het makkelijk in te brengen?groetjesss

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:04

Nimmedor schreef:
Ik ben van microgon 30 naar de yasmin pil gegaan, hebben jullie minder bijwerkingen gemerkt?

Ik had ook eerst de microginon 30, kreeg ineens buikpijn terwijl ik dat voorheen niet had en nu heb de ook yasmin en gaat super Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:12

RockyLover schreef:
Nimmedor schreef:

Ik had ook eerst de microginon 30, kreeg ineens buikpijn terwijl ik dat voorheen niet had en nu heb de ook yasmin en gaat super Lachen

heb jij ook minder last van gewichttoename nu?

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:24

Heb ik bij beide geen last van gehad Lachen Maar heb de microginon 30 ook maar iets van 1,5 maand gebruikt...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:20

brendalevita schreef:
Jah zal even googlen!!,merk je iets van hormonen weet absoluut niet hoe het werkt,en is het makkelijk in te brengen?groetjesss

Hormonen sluipen je lichaam nogal geleidelijk binnen met de nuvaring, dat kan een verschil geven met de pil. Sommigen krijgen meer last van stemmingswisselingen, neerslachtigheid en zo bij gebruik van hormonale anticonceptie.
Bij nuvaring krijg je haast evenveel hormonen binnen als met een lichte pil, en het komt ook in je bloedbaan terecht, maar het wordt dus wel geleidelijker afgegeven. En je hoeft er maar 1 keer in de drie weken aan te denken.