Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-26 20:02

Misschien niet helemaal het gewenste antwoord, maar een bikefit zou een goede eerste stap zijn zodat je weet wat het beste past en dan de uiteindelijke fiets dan goed laten afstellen door de bikefitter. Grote zaken hebben dit niet. De Mantel heeft een prachtige cube destijds verkocht, uiteindelijk zou die nooit gaan passen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 20:29

O top! Dat klinkt als heel handig.
Dacht dat een bikefit alleen kon om de fiets ideaal af te stellen, maar zie nu dat het ook zonder eigen fiets kan. Juist om te kiezen welke fiets geschikt is. Liever extra betalen voor een bikefit en een goed passende fiets aanschaffen dan een verkeerde en niet fijn fietsen.

Bedankt voor de tip!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 06:34

@Thami , ja hij was fit :j
Zo plotseling , zo onverwacht .Het maakt je even weer bewust van het feit dat het zo maar
met je gebeurd kan zijn .

@Maaike , hij was twee jaar jonger dan ik

Welkom kosseh .

Fietscomfort is idd heel erg belangrijk .
En het is natuurlijk heel lastig te bepalen of een fiets goed past na een kort testritje .
Het investeren in een bike fit zou ik dan ook aanraden .
Mijn coach en bikefitter doet trouwens ook een merk onafhankelijk koop advies .

Gisteren mijn hardlooptraining in korte broek en shirt met korte mouwen gedaan *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 11:04

Jeetje heftig Time...sterkte..

Welkom Kosseh. Een bikefit is inderdaad goed om te doen als je nog niet weet wat er bij je past.

Thami, mooie afstand! Lekker hoor!

Fijn nieuws Marlies. Klinkt als een fijne plek voor je pony. Succes met de verhuizing.

Hier door alle druktes nog steeds niet buiten gefietst. Dus de nieuwe fiets staat nog steeds nieuw te zijn.
Wilde eigenlijk vanmiddag een rondje doen, maar mijn man heeft zich met krachttraining geblesseerd en kan morgen pas naar de fysio om zijn rug los te maken. Dus met wat geluk doen we zaterdag een 1e rondje op de racefiets.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 11:06

Time wat schrikken zeg, sterkte! Heel verdrietig en ook confronterend als dat zo in je omgeving gebeurd.

Thami, om die reden heb ik een plastuit mee op de fiets (langere afstanden). Dan kan je dus gewoon staan plassen. Zelfs van de week toen ik alles al aan had, thuis in de schuur (hebben we ook toilet) gebruikt. Stond al klaar om te gaan en moest toch nog even, dan hoeft je niet shirt uit, bretels af enz enz. Steek dat ding er tussen en klaar. Echt top, scheelt tocht, exposure, hurken en het zoeken naar geschikte plekjes.

Bikefit is echt een aanrader. Kost wat, maar is de investering zeker waard.
Je gebruik is wel heel variabel. Die 27km naar het werk kan prima op een gewone, maar kost je dan wel flink tijd, plus douchen enz. Als je dat kan en wilt, dan is dat een optie. Wil je liever iets minder tijd besteden en ga je ook de bergen in in Schotland, is elektrisch wel fijn denk ik. Maar goed, dan zit je wel met je range die je maximaal kan qua kilometers. Afwegingen....

Padoertje, ga je niet alleen? Even lekker zon opdoen is wel heel fijn.

Hier gisteren nog even snel een rondje op de mtb geweest. Tijdgebrek maar moest er even uit.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 11:37

MarliesV, ik heb deze fiets nog niet helemaal afgesteld, dus dan is samen wel lekker op even een testritje te doen. Dan kunnen we ter plekke aanpassingen doen op zadelhoogte etc. Daarnaast kan ik dan even blind achter hem aan rijden, zodat ik me volledig kan concentreren op wat ik voel en minder met de omgeving bezig hoef te zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 12:46

Ah zo, ja dat snap ik. Dan maar even lekker te voet naar buiten of even in de tuin genieten. Het is zulk ontzettend lekker weer!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:36

Time, sterkte vandaag, ik weet niet of je naar de begrafenis gaat maar je gedachte zal zeker bij hem zijn.

Marlies dank je voor de plastip! Voelt wel als een drempel zo’n tuit, ik ben niet zo handig en bang dat ie dan lekt in gebruik. Maar ik neem het in overweging!

Padoertje; hoop dat je man groen licht heeft voor fietsen morgen, wat een weer voor een maiden ride!

Kosseh ; het klinkt alsof je twee fietsen nodig hebt, een ebike voor woon-werk en een gravel/race/allroad voor de fun! Rose heeft goede prijs/kwaliteit verhouding als die je past, maar bikefit van te voren is een goed idee ja.

Fijn fietsweekend gewenst allemaal! Ik heb vandaag een 3x20min blokken training en verder kijk ik wel wat past.