Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:07

Wat een heerlijk weer he! Kan hier helaas ook niet lang wandelen. Max 10/15 min. En de paarden uitgemest! Maar was echt wel even lekker met dit weertje!

Wat een leuke foto Charlotte!

Morgen ga ik naar hele goeie vrienden kwam daar toen ik thuis woonde erg veel ivm rotte thuis situatie.

Ik woon nu in GLD en hun in de Beemster. Noemde hun ook nog eens mijn adoptie ouders :o
Dus heel veel zin in!
*\o/*

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:36

Goede tips allemaal voor het autostoeltje. Hier kan gelukkig een isofix in de auto, wil dan ook graag zo'n draaibare.

Gnome heerlijk filmpje! Kan je goed zien de bewegingen met die afstandsbediening.
Oh die haren van de hond. Ik zag laatst een kruippakje voor een baby met een soort dweil eraan vast. Is wel iets voor jullie. ;) Wel een prachtige hond zegt.

Freekieee kan mij voorstellen dat je uitziet naar de verbouwing. En dan vooral het moment dat alles klaar is!
Wat leuk dat je morgen naar die vriendin gaat. Veel plezier alvast.

Azmay wat rot dat bij jou de suikertest ook niet goed ging. Hoop voor je dat je inderdaad niet opnieuw hoeft. Werd je misselijk door het drankje? Niet schuldig voelen hoor! Doe jij ook niet expres toch.

Melanie wat fijn dat je de kleine begint te voelen. Mooi gevoel he? <3

Ballard ik moest toen de test omdat ze dacht dat ik misschien zwangerschapssuiker zou hebben. Geloof dat ze het alleen dan doen en ook dan is het dacht ik nog steeds eigen keus of je het doet of niet.

Charlot dan zitten wij dicht bij elkaar met de datum. Ben benieuwd wie er als eerst aan de beurt is haha. ;)

Charlotte wat een mooie foto! Was inderdaad heerlijk weer vandaag. Echt fijn na al die mindere dagen.

Hier vandaag enorm verrast! We kwamen thuis van de stad en ineens zat het huis vol met vriendinnen met een babyshower. <3 Echt zó leuk en had het totaal niet door. Ik begreep ineens wel waarom mijn vriend in de stad soms zo gek deed haha! Die moest tijd rekken omdat hij wist dat ze bij ons thuis bezig waren. Heb echt een hele leuke middag gehad. :D

Afbeelding
(Foto geplaatst met toestemming :o )

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 19:07

Ziet er heerlijk en gezellig uit!! Heb je nog babyhapjes moeten proeven? *\o/*

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:02

Och, wat gezellig Mriek! Heel leuk!!

Lekker hè, dat zonnetje van vandaag? Wij hebben het eerste ijsje van het jaar alweer gegeten, haha!

Qua autostoeltje: wij hadden voor onze eerste een maxi cosi met isofix base die niet draaibaar was. Eigenlijk zetten we hem toch meestal al in het stoeltje voor we de deur uit gingen. Dan hup, stoeltje in de auto klikken en gaan. Heb zelf het draaien toen niet gemist. Hebben we nu wel voor onze peuter en nu echt heel fijn. We moeten voor de baby weer een nieuwe autostoel en kopen er denk ik wederom één die niet draaibaar is.
De spiegel waarmee je je baby kunt zien vonden wij overigens inderdaad héél fijn, kun je gauw genoeg zien of er iets aan de hand is.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:03

Gnome schreef:

Haha nee dat hebben we niet gedaan.
Ik moest wel een luier omdoen bij een teddybeer met een blinddoek om. Was nog best lastig!
De meiden hebben namen geraden en een boodschap voor mij opgeschreven, maar die krijg ik nog.
Daarnaast heb ik een tijdscapsule gekregen met allemaal cadeautjes erin die iets te maken hebben met de tijd van mijn zwangerschap. Maar die mag ik pas open maken op de 18e verjaardag van Ted! _O-
Als cadeau voor nu heb ik de olifanten lijn van Jollein gekregen. (Verschoonkussenhoes, ledikantlaken, hydrofiele doeken en knuffel) ♡

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:11

Melanie_D schreef:
Och, wat gezellig Mriek! Heel leuk!!

Lekker hè, dat zonnetje van vandaag? Wij hebben het eerste ijsje van het jaar alweer gegeten, haha!

Qua autostoeltje: wij hadden voor onze eerste een maxi cosi met isofix base die niet draaibaar was. Eigenlijk zetten we hem toch meestal al in het stoeltje voor we de deur uit gingen. Dan hup, stoeltje in de auto klikken en gaan. Heb zelf het draaien toen niet gemist. Hebben we nu wel voor onze peuter en nu echt heel fijn. We moeten voor de baby weer een nieuwe autostoel en kopen er denk ik wederom één die niet draaibaar is.
De spiegel waarmee je je baby kunt zien vonden wij overigens inderdaad héél fijn, kun je gauw genoeg zien of er iets aan de hand is.

Heerlijk het eerste ijsje van dit jaar :9
Goede van die spiegel, dat had ik eerder al gelezen. Lijkt mij ook wel fijn om te hebben.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:30

Ah leuk Mriek! Zo’n verassing :) klinkt als een geslaagde middag!

Ja wat een heerlijk weer hè? Genieten die zon!
Wij zijn vrijdagavond het land doorgecrosst via marktplaatsdingen naar mijn ouders. Gisteren met mijn zusje naar haar paard geweest, daarna naar Scheveningen naar het strand en toen weer door naar mijn broertje in Den Haag. Vandaag nog naar de kerk, weer iets van marktplaats ophalen, mijn oma’s verjaardag vieren en dan het lange eind weer terug naar Friesland. Laten we zeggen dat we het weekend goed gebruikt hebben :') wel moet ik echt tussendoor genoeg rust nemen en zitten. Die bekkenbodemspieren protesteren enorm de laatste week. Dus ik probeer een balans te vinden in genoeg bewegen en genoeg rust nemen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 10:03

mriek1990 schreef:
Gnome schreef:

Haha nee dat hebben we niet gedaan.
Ik moest wel een luier omdoen bij een teddybeer met een blinddoek om. Was nog best lastig!
De meiden hebben namen geraden en een boodschap voor mij opgeschreven, maar die krijg ik nog.
Daarnaast heb ik een tijdscapsule gekregen met allemaal cadeautjes erin die iets te maken hebben met de tijd van mijn zwangerschap. Maar die mag ik pas open maken op de 18e verjaardag van Ted! _O-
Als cadeau voor nu heb ik de olifanten lijn van Jollein gekregen. (Verschoonkussenhoes, ledikantlaken, hydrofiele doeken en knuffel) ♡

Super schattig <3 <3 heel benieuwd wat er dan in zit voor zijn achttiende haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 10:04

Ballard_L schreef:

Wij zijn vrijdagavond het land doorgecrosst via marktplaatsdingen naar mijn ouders. Gisteren met mijn zusje naar haar paard geweest, daarna naar Scheveningen naar het strand en toen weer door naar mijn broertje in Den Haag. Vandaag nog naar de kerk, weer iets van marktplaats ophalen, mijn oma’s verjaardag vieren en dan het lange eind weer terug naar Friesland. Laten we zeggen dat we het weekend goed gebruikt hebben :') wel moet ik echt tussendoor genoeg rust nemen en zitten. Die bekkenbodemspieren protesteren enorm de laatste week. Dus ik probeer een balans te vinden in genoeg bewegen en genoeg rust nemen

Lekker bezig!! Dan is je weekend ook zo weer voorbij gevlogen. Zijn jullie dan zo goed als compleet of waren dit de grote spullen?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:02

Gnome schreef:
Ballard_L schreef:

Lekker bezig!! Dan is je weekend ook zo weer voorbij gevlogen. Zijn jullie dan zo goed als compleet of waren dit de grote spullen?

Compleet voor de keuken inderdaad :P (we hebben nog niks qua babyspullen). We hebben nu een koelkast met vriezer, oven, fornuis en vaatwasser opgehaald en ook nog een nieuwe wc :) dus we kunnen weer even vooruit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:32

Onze baby meubels zouden volgende maand komen maar heb ze nu voor komende woensdag ingepland, heb geen nesteldrang O:)

Heb eens terug gezocht wanneer ik corona had en dat was dus rond de bevruchting. Was ik helemaal vergeten door de positieve zwangerschapstest. Grote kans dat mijn heftige vermoeidheid deze zwangerschap dus "gewoon" long covid is :x

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:41

Druk weekend gehad Ballard!

Azmay! Kan zo maar zijn! Of dat het en en is natuurlijk. Maar erg vervelend is het wek :(

Gister kwam ik bij onze vrienden aan, en toen hadden ze zo leuk alles versierd en taart gehaald. En heeeel erg verwend. Was wel echt kapot. Manlief kreeg mij vanmorgen nog niet echt uit mijn coma :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:42

Freekieee schreef:
Druk weekend gehad Ballard!

Azmay! Kan zo maar zijn! Of dat het en en is natuurlijk. Maar erg vervelend is het wek :(

Gister kwam ik bij onze vrienden aan, en toen hadden ze zo leuk alles versierd en taart gehaald. En heeeel erg verwend. Was wel echt kapot. Manlief kreeg mij vanmorgen nog niet echt uit mijn coma :+

[ [url=m/PvfERW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kb18fm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0VfFjF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och wat lief, mooie taart ook.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:31

Wat leuk Freekie, jullie zijn echt enorm verwend :D
Dat rompertje met eenhoorn is echt te schattig <3

Ik begrijp je helemaal Azmay, ik had het liefste de kamer gisteren al klaar met nog maar 12 weken :D
Ga je ze zelf in elkaar zetten of laat je dat doen? Veel plezier alvast woensdag, dat zal een leuk moment zijn.

Lekker bezig geweest dit weekend Ballard. Zijn jullie aan het verbouwen?

Leuke verrassing Marieke! Grappig dat je vriend nog tijd moest rekken :D

Hier niet veel bijzonders gedaan dit weekend, ik voel me nog steeds belabberd.
Dinsdag naar de gynaecoloog, ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Ik heb wel bedacht (op Insta gezien) dat onze hond het geslacht mag onthullen. Daar heb ik al helemaal zin in :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:57

Qua autostoelen was het hier even kijken waar we in willen investeren. De oudste wordt in augustus 3 en zit momenteel in de sirona Z i-size. Erg fijne stoel omdat hij ook kan draaien, zeker voor mij is dat erg fijn om hem er zo in te zetten. We hebben 2x de base voor de Sirona en/of Cloud. De baby gaat straks in de Cloud en we laten denk ik de babystoel ook op de opvang achter zodat het niet uitmaakt wie van ons wegbrengt of ophaalt. Dus dat betekend dat beide bases bezet zijn. Om nou weer te investeren in een extra base voor de oudste zagen we niet zitten omdat hij naar mijn idee niet super lang meer in deze stoel gaat zitten. We hebben er dus voor gekozen om van Cybex een grotere stoel aan te schaffen waar hij mee kan tot hij geen stoel meer nodig heeft. Hij past er nu al goed in, dus dat is fijn.

Binnenkort de babykamer op orde brengen. Even opruimen en weer eens goed schoonmaken. De oudste is rond kerst overgegaan naar zijn nieuwe kamer, dat had eerste prioriteit. Nu hij gesetteld is kan de babykamer wel een opfrisbeurtje gebruiken.

Morgen de eerste groei echo in de reeks van 4 a 5 groei echo's. Tot nu toe zat de baby net boven het gemiddelde lijntje, dus de ascal die ik slik lijkt wel zijn werk te doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:56

mriek1990 schreef:
Hebben we niet gedaan.
Wat een leuke dag zo zeg!

Freekieee schreef:
Ohh wat een toffe verrassing!

Charlotte446 schreef:
Dinsdag naar de gynaecoloog, ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Misschien heb ik het gemist hoor, maar waarvoor moet je naar de gynaecoloog?[/quote]

Cabelona schreef:
We hebben er dus voor gekozen om van Cybex een grotere stoel aan te schaffen waar hij mee kan tot hij geen stoel meer nodig heeft. Hij past er nu al goed in, dus dat is fijn.
Wij hebben voor ons babystoeltje ook gekozen voor Cybex (met een draaibare base). Wel ervoor gekozen om maar één base aan te schaffen dus diegene die de kleine ophaalt / brengt heeft de grote auto.

Cabelona schreef:
Morgen de eerste groei echo in de reeks van 4 a 5 groei echo's. Tot nu toe zat de baby net boven het gemiddelde lijntje, dus de ascal die ik slik lijkt wel zijn werk te doen.
Slik je Ascal of aspirine / acetylsalisylzuur? Bij mij zeggen ze in het ziekenhuis ook steeds dat ik Ascal slik, maar het is toch echt aspirine. Daar is ook onderzoek naar gedaan in het kader van groeivertraging en naar Ascal niet. Onlangs nog een heel artikel over zitten lezen van ' Vraag de vroedvrouw' en toen toch maar even in het kastje gekeken wat ik precies voorgeschreven heb gekregen.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 30-01-23 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:07

Kiwipitje, ik heb de auto-immuunziekte Colitis Ulcerosa en ik krijg 1x in de 8 weken een infuus met een immunosuppressivum. Dat kan in het 2e/3e trimester voor een kleine vertraging in de groei zorgen. Dat moeten ze dus extra monitoren. Waarschijnlijk krijg ik daarom ook met 28 en 32 weken nog een groeiecho.

Een autostoel met draaibare base lijkt mij ook ontzettend fijn :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:57

Wat ontzettend leuk en lief Mriek en Freekiee <3

Verder even niet bijgelezen want:
Gisteren veilig aangekomen in Zweden. Ik was wel moe na 12 uur autorijden, maar dat is normaal. Vannacht toen ik wakker werd om te plassen had ik heel erg buikpijn. Dit is niet weggegaan. Ik kan niet normaal lopen of zitten. Contact gehad met de verloskundige en ik zou het nog even afwachten tot vanavond. Vanmiddag ook overgegeven en de pijn is niet weg gegaan. Inmiddels zit ik op de ehbo in Zweden. Ze gaan eerst een echo maken van de baby om te kijken naar welke afdeling ik het beste kan. ( zwangerschap, darmen etc).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 21:04

Nicje87 schreef:
Wat ontzettend leuk en lief Mriek en Freekiee <3

Verder even niet bijgelezen want:
Gisteren veilig aangekomen in Zweden. Ik was wel moe na 12 uur autorijden, maar dat is normaal. Vannacht toen ik wakker werd om te plassen had ik heel erg buikpijn. Dit is niet weggegaan. Ik kan niet normaal lopen of zitten. Contact gehad met de verloskundige en ik zou het nog even afwachten tot vanavond. Vanmiddag ook overgegeven en de pijn is niet weg gegaan. Inmiddels zit ik op de ehbo in Zweden. Ze gaan eerst een echo maken van de baby om te kijken naar welke afdeling ik het beste kan. ( zwangerschap, darmen etc).

Oh wat ellendig joh!! Bloeddruk wel goed? Anders kan het ook zwangerschapsvergiftiging zijn. Veel sterkte en hopelijk snel en geruststellende uitslag.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 21:55

Jeetje nicje wat vervelend zeg! Zit je echt niet op te wachten in het buitenland…. Pfff sterkte en succes!

:knuffel:

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:28

Dank jullie wel. Mijn bloeddruk is voor mijn doen verhoogd, want normaal heb ik een te lage bloeddruk. Nu is was hij 111/75.
Net de echo voor de baby gehad en alles is goed. Ik wacht nu op iemand met een rolstoel om mij weer terug naar de eerste hulp te brengen. Vanuit daar wordt ik naar een andere afdeling gebracht.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:30

Nicje87 schreef:
Dank jullie wel. Mijn bloeddruk is voor mijn doen verhoogd, want normaal heb ik een te lage bloeddruk. Nu is was hij 111/75.
Net de echo voor de baby gehad en alles is goed. Ik wacht nu op iemand met een rolstoel om mij weer terug naar de eerste hulp te brengen. Vanuit daar wordt ik naar een andere afdeling gebracht.

Fijn dat de echo goed is, succes met de rest :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 00:44

Nicje87 schreef:

Klein beetje goed nieuws. Wat gaan ze nu verder doen? Sterkte daar hoor. Mijn duimen draaien.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 03:02

Ze denken aan een blinde darm ontsteking. Doordat ik zwanger ben maken ze liever geen röntgenfoto alleen is er nu niemand om een echo te maken. Er wordt nu overlegd of ik naar huis mag en straks weer terug kom, of dat ik moet blijven ter observatie tot de echo afdeling weer open gaat...

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:10

Ah nee wat naar zeg Nicje! Zijn ze er vannacht achter gekomen wat het is of ben je naar huis gestuurd?