Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:54

Maar Marije, stel je voor dat jij net die pech hebt dat je besmet raakt en echt ernstig ziek wordt ... laat je je dan wel opnemen in het ziekenhuis? En accepteer je dan wel alle behandelingen?

En ik weet dat je jong bent en de kans enorm klein is, maar hij is niet 0. Dus echt even er van uitgaande dat je die pech hebt. Wat zou je dan doen?

Needje

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:58

Weeeer die lamme opmerking over het wel geholpen willen worden in het ziekenhuis. :roll:
Iedereen heeft hier recht op zorg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:00

Vayo schreef:
Maar [***], stel je voor dat jij net die pech hebt dat je besmet raakt en echt ernstig ziek wordt ... laat je je dan wel opnemen in het ziekenhuis? En accepteer je dan wel alle behandelingen?

En ik weet dat je jong bent en de kans enorm klein is, maar hij is niet 0. Dus echt even er van uitgaande dat je die pech hebt. Wat zou je dan doen?

De kans datik corona krijg is vrij klein. Ben zelf in aanraking geweest met mensen die achteraf corona bleken te hebben. Ik heb et niet gehad. Ik wil me ook niet laten reanimeren. Met een zwaar ongeluk wil ik gelijk dood zijn. En het liefst was ik al dood. Maar heb met die gedachte leren leven. Ik heb al bepaalde keuzes gemaakt. Mijn vaccin word maar aan iemand gegeven die het echt hard nodig is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:01

Marije_1997 schreef:
Ik heb respect voor ieder z'n keuze. En zij die ik ken ookvoor mij. Puur en alleen omdat ik me nergens iets van aantrek en doe waar ik me goed bij voel simpel. Accepteer het dat niet iedereen wil vaccineren.

Ik accepteer absoluut dat iedereen vrij is om wel of niet te vaccineren.
Wat ik absoluut NIET kan en wil accepteren, is dat mensen hun ogen sluiten voor bewezen feiten.

Als jij het eng vindt, of geen vertrouwen hebt in de overheid, de medische wetenschap of gewoon principieel tegen alle medische handelen bent, príma. Maar gooi geen bullshit de lucht in, zoals 'het valt allemaal wel mee, ik ken niemand die er dood aan gegaan is' of 'niemand wil die booster' of wat voor onzin dan ook. Dáár heb ik een probleem mee. Of jij wel of niet durft te vaccineren, be my guest. Maar zeg gewoon dat je niet durft, en 'onderbouw' dat niet met drogredenen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:02

verootjoo schreef:
Marije_1997 schreef:
Bijna niemand wil de booster. Omdat je er zo ziek van word. En dat wil niemand.ze hebben hun qr code dus waarom zouden ze?

Huh? De booster is een gewone dosis Pfizer hoor :+ of een halve als je als eerst moderna hebt gehad. Is niks anders en je wordt er ook niet meer of minder ziek van dan de eerste.

En heel NL wil hem anders was het nu niet zo’n drukte op de GGD lijn.

Mijn moeder kreeg Moderna als booster na 2x Pfizer.
Ik heb 2x Moderna gehad (en heb corona gehad ..voor mijn vaccin), en ik wil graag Pfizer, terwijl manlief Pfizer heeft gehad en juist Moderna wil (spreid uw kansen :D ).

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:02

Needje schreef:
Weeeer die lamme opmerking over het wel geholpen willen worden in het ziekenhuis. :roll:

Ja, inderdaad. En daar wringt het nu juist, door een Corona patiënt op een IC bed te leggen, besluit je zo n 10 andere patiënten niet te helpen. Dus geen chemo, geen hartoperaties etc.
Dat is nu juist het hele punt. Het kan niet en en.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 16-12-21 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:03

Needje schreef:

Ja, maar je kunt dat 'recht' wel weggeven. Dát is de vraag. Ben je zo fair om als je A hebt gezegd ook B te zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:04

Marije_1997 schreef:
Vayo schreef:
Maar Marije, stel je voor dat jij net die pech hebt dat je besmet raakt en echt ernstig ziek wordt ... laat je je dan wel opnemen in het ziekenhuis? En accepteer je dan wel alle behandelingen?

De kans datik corona krijg is vrij klein. Ben zelf in aanraking geweest met mensen die achteraf corona bleken te hebben. Ik heb et niet gehad. Ik wil me ook niet laten reanimeren. Met een zwaar ongeluk wil ik gelijk dood zijn. En het liefst was ik al dood. Maar heb met die gedachte leren leven. Ik heb al bepaalde keuzes gemaakt. Mijn vaccin word maar aan iemand gegeven die het echt hard nodig is.

Gut meisje, ondanks dat we wat betreft Corona en vaccineren heel ver uit elkaar staan zou ik je nu het liefst een dikke knuffel geven, triest om zo over je leven te denken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:04

Brainless schreef:
Marije_1997 schreef:
En daarbij ik heb hele andere dingen aan m'n hoofd dan die domme corona. Nee ik geloof er niet in. Want heb nog niemand meegemaakt die er dood aan is gegaan. Ja m'n broertje heeft het gehad. Maar die vind het zelf ook niets voorstellen, gewoon een griepje zoals ie dat zo mooi zei.

Dat vind ik van kanker.. ook zo'n onzin om daar bang voor te zijn.
Ik ken niemand die daar dood aan is gegaan.. wel iemand die het heeft gehad hoor, maar na een paar simpele chemokuurtjes, waar degene weinig last van heeft gehad, was zij weer beter.
Dus nee ik geloof er niet in dat je daar dood aan gaat.

Net zoals dat mensen zo bang zijn als hun paard koliek heeft en die verhalen dat paarden daar aan overlijden.
Ik ken die paarden niet, de mijne heeft regelmatig koliek en met een colosannetje erin en een paar dikke winden later is het weer weg. In een ergere geval komt de DA darmverslappers geven en de volgende dag staat hij weer vrolijk in de wei.
Al die verhalen..ohh pas op hoor je paard kan daar dood aan gaan; is echt grote onzin.

}:0 :+

Ik ken wel meer mensen die eraan zijn overleden. Mijn zus van 42. Een vroeger schoolvriendinnetje van 10, schoonvader 55, kennis 57. Oma. Best veel mensen uit mijn directe omgeving.

Ik ben er gek genoeg zelf niet heel bang voor. Als ik het krijg en het zou niet beter kunnen worden hoop ik dat ik er zonder te grote lijdensweg een eind aan mag maken.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 16-12-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:06

Ibbel schreef:
Ja, maar je kunt dat 'recht' wel weggeven. Dát is de vraag. Ben je zo fair om als je A hebt gezegd ook B te zeggen.

Waarom zou je?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:06

Marije_1997 schreef:
Bijna niemand wil de booster. Omdat je er zo ziek van word. En dat wil niemand.ze hebben hun qr code dus waarom zouden ze?

Vandaar ook dat het zo druk is bij de GGD dat je er niet doorheen komt :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:08

Needje schreef:
Ibbel schreef:

Waarom zou je?

Uit fairness? Dat was dus de vraag. Als jij willens en wetens preventieve maatregelen weigert, accepteer je dan de consequentie en weiger je vervolgens ook behandeling? Die keuze kun je óók maken.
Je hebt nl óók recht op dat vaccin, maar dat recht gebruik je ook niet. Waarom dan wél dat recht op behandeling eisen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:08

Needje schreef:

Hoezo lamme opmerking? Ik zeg ook nergens dat ongevaccineerden geen recht op zorg hebben. Maar ik heb er wel moeite mee dat je in deze situatie jezelf niet laat vaccineren, maar vervolgens wel wilt dat ze alles uit de kast trekken op je erdoorheen te slepen.

Ik zou totaal geen moeite hebben met niet gevaccineerden die op de IC lang behandeld worden als dit geen invloed zou hebben op de gehele bevolking (maatregelen) en nog erger chemo’s en belangrijke operaties die uitgesteld worden.

En dan kun je wel met je ogen rollen, maar dit is gewoon mijn mening en net zoals jij recht hebt op jouw mening heb ik ook recht op mijn mening.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:12

bigone schreef:
Gut meisje, ondanks dat we wat betreft Corona en vaccineren heel ver uit elkaar staan zou ik je nu het liefst een dikke knuffel geven, triest om zo over je leven te denken.

Moet zeggen dat ik ook (niet meer) bang ben voor de dood.
Wel om mijn kinderen en manlief achter te laten.
Maar sinds een tijdje weet ik gewoon.. ik ben niet meer bang, ik laat mijn leven niet meer overheersen door angst, als X mij wat wil aan doen ben ik niet meer bang voor de dood, degene heeft mij er niet (meer) mee, alleen mijn directe nabestaanden en mijn jongste is ook 18+.
Dat geeft rust.

Vroeger was ik bang voor de dood, ik wilde leven, want ik wist dat ik niet helemaal volgens de (christelijke) regels had geleefd/leefde en ik dus in de hel zou komen.. nu geloof ik niet meer en ben dus niet meer bang voor de hel.
Dat geeft na al die jaren zoveel rust in mijn hoofd. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:12

De kans om in het ziekenhuis te komen is 0,42% en op de IC 0,09%. Waar hebben we het over? Ik vind het niet raar dat iemand die jong en gezond is dus er van uit gaat dat deze daar niet terecht gaat komen. En dus ook gewoon zorg wil mocht deze wel de pech hebben daar te komen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:14

Ibbel schreef:
Uit fairness? Dat was dus de vraag. Als jij willens en wetens preventieve maatregelen weigert, accepteer je dan de consequentie en weiger je vervolgens ook behandeling? Die keuze kun je óók maken.
Je hebt nl óók recht op dat vaccin, maar dat recht gebruik je ook niet. Waarom dan wél dat recht op behandeling eisen?

Juist, dat bedoel ik. Jij verwoord het net iets beter dan dat het mij lukt.

Vooral dat stukje dat iedereen recht heeft op zorg. Juist doordat niet gevaccineerden op de IC belanden, zijn er nu mensen waarvan de chemo of operatie niet doorgaat en zij dus geen zorg krijgen. En dat terwijl vaccinaties een IC opname vaak kunnen voorkomen. Je ontneemt dan een ander juist de mogelijkheid op zorg.

Needje schreef:
De kans om in het ziekenhuis te komen is 0,42% en op de IC 0,09%. Waar hebben we het over? Ik vind het niet raar dat iemand die jong en gezond is dus er van uit gaat dat deze daar niet terecht gaat komen. En dus ook gewoon zorg wil mocht deze wel de pech hebben daar te komen.

Tja … waarom dan wel aan maatregelen houden als die kans zo klein is? Als het allemaal niet zo’n vaart loopt zou je zeggen gooi alles maar open en wie wilt vaccineren mag dat.

De kans is idd klein, maar de zorg kan het niet aan en anderen lijden hieronder. Op dit moment betekent dat dat hierdoor een ander zorg misloopt.

Ik snap de overweging van een jong iemand wel, maar mensen van bijv. 50+ dan?
De kans dat een niet gevaccineerde corona patiënt op de IC terecht komt is vele malen groter dan dat een gevaccineerde corona patiënt op de IC terecht komt.

Daar kun je je ogen toch niet meer voor sluiten (of rollen) en daar moet toch iets mee gedaan worden?!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:22

Needje schreef:

Laten we het voor het gemak even afronden, en er 0,1 % van maken. 0,1 % van 18 miljoen = 18.000 mensen. Waarvan 30% overlijdt. Dáár hebben we het over.

Oh wacht, deze percentages zijn uiteraard alleen de jongeren. Zeg 3 miljoen. Dan gaat het om 3000 jongeren waarvan er 1000 overlijden. Dat zijn er een hele hoop.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 16-12-21 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:24

Blue_Eyes schreef:
Marije_1997 schreef:

Vandaar ook dat het zo druk is bij de GGD dat je er niet doorheen komt :')

Wij als GGD medewerkers hebben van Hugo de opdracht gekregen om allemaal de lijn bezet te houden zodat het lijkt alsof iedereen wil maar stiekem wil niemand de booster :+

We boosteren inderdaad gewoon met dezelfde vaccins en die worden gegeven op basis van voorraad. Moderna is een halve dosis dus mensen zouden juist minder bijwerkingen kunnen verwachten in plaats van meer. Maar Marije is er toch tegen dus zij hoeft zich niet druk te maken om mensen die er volgens haar wel heel ziek van worden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:32

Brainless schreef:
imaudy schreef:
Daar waar jij woont is de vaccinatiegraad sowieso hoger dan in de grote steden.

Mijn ouders wonen op de Veluwe, mijn moeder en andere familieleden in oa Veenendaal en Ede...
En juist hier (waar ik woon) ken ik mensen die zich nooit nergens aan hebben gehouden (geen afstand, geen mondkapje, elke weekend een feestje, niet vaccineren, niet testen).

Ik heb even gekeken.. vaccinatiegraad 2 prikken is 83%.
Waar mijn (schoon)ouders wonen op de Veluwe: 80 en 83% (2 prikken).
Waar mijn moeder woont: 86%

Dus niet standaard minder dan waar ik woon.

Bij jou is de vaccinatieggraad idd ook niet zo hoog. Zag laatst een plaatsje 93%!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:33

Marije_1997 schreef:
purny schreef:
Ik merk dat ik ook steeds minder empathie kan tonen voor de mensen die zich niet laten vaccineren. Juist omdat er een grote groep mensen zijn die geen vaccin nemen blijven we in deze sh*t zitten.
Ik ben vorige week in NY geweest. Geen mens die moeilijk doet over mondkapjes of vaccinatiebewijs tonen bij Starbucks of een restaurant. Gewoon geen gezeik niks.
Als iedereen nou gewoon zijn prikkie neemt dan kunnen we weer vooruit kijken ipv stil te blijven staan en een enorme staatsschuld op te bouwen.
En als iemand echt ziek wordt dan heb ik er eerlijk gezegd ook geen medelijden mee dat hij zich niet heeft laten vaccineren.

Ook daar zijn mensen die zich niet vaccineren. Laat mensen in hun waarde. Niet gevaccineerden zitten thuis gaan nergens heen. Dus is toch echt bij jullie zelf te zoeken of niet soms?

Dat dus!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:33

Marije zegt iets anders en in deze sluit ik me aan bij Bigone .. niet willen is heel naar..

Ik heb geen angst voor de dood, maar ik wil de eerstkomende 40jaar nog niet als ik enigszins fit aan t einde kan geraken… :j ik vind t echt veel te leuk nog :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:36

Ibbel schreef:
Needje schreef:

Laten we het voor het gemak even afronden, en er 0,1 % van maken. 0,1 % van 18 miljoen = 18.000 mensen. Waarvan 30% overlijdt. Dáár hebben we het over.

Oh wacht, deze percentages zijn uiteraard alleen de jongeren. Zeg 3 miljoen. Dan gaat het om 3000 jongeren waarvan er 1000 overlijden. Dat zijn er een hele hoop.

% zal onder jongeren nog veel lager zijn. Maar moet iets gebruiken om mee te rekenen en kan dat alleen met de totalen.

Vayo, ik heb het ook over jonge gezonde mensen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:44

Cer schreef:
[***] zegt iets anders en in deze sluit ik me aan bij Bigone .. niet willen is heel naar..

Ik heb geen angst voor de dood, maar ik wil de eerstkomende 40jaar nog niet als ik enigszins fit aan t einde kan geraken… :j ik vind t echt veel te leuk nog :)

Ik ben 24, dood is dood. Heb genoegmeegemaakt waardoor ik niet bang ben voor de dood. Mij zul je niet horen als ik dood op de grond lig.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:45

Needje schreef:

Dat vind ik ook!
Ik ga niet eens op die lamme opmerkingen reageren :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:45

Marije_1997 schreef:
Cer schreef:
Marije zegt iets anders en in deze sluit ik me aan bij Bigone .. niet willen is heel naar..

Ik ben 24, dood is dood. Heb genoeg meegemaakt waardoor ik niet bang ben voor de dood. Mij zul je niet horen als ik dood op de grond lig.

Joh.....