Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Maar [***], stel je voor dat jij net die pech hebt dat je besmet raakt en echt ernstig ziek wordt ... laat je je dan wel opnemen in het ziekenhuis? En accepteer je dan wel alle behandelingen?
En ik weet dat je jong bent en de kans enorm klein is, maar hij is niet 0. Dus echt even er van uitgaande dat je die pech hebt. Wat zou je dan doen?
Marije_1997 schreef:Ik heb respect voor ieder z'n keuze. En zij die ik ken ookvoor mij. Puur en alleen omdat ik me nergens iets van aantrek en doe waar ik me goed bij voel simpel. Accepteer het dat niet iedereen wil vaccineren.
verootjoo schreef:Marije_1997 schreef:Bijna niemand wil de booster. Omdat je er zo ziek van word. En dat wil niemand.ze hebben hun qr code dus waarom zouden ze?
Huh? De booster is een gewone dosis Pfizer hoorof een halve als je als eerst moderna hebt gehad. Is niks anders en je wordt er ook niet meer of minder ziek van dan de eerste.
En heel NL wil hem anders was het nu niet zo’n drukte op de GGD lijn.
Needje schreef:Weeeer die lamme opmerking over het wel geholpen willen worden in het ziekenhuis.
Iedereen heeft hier recht op zorg!
Marije_1997 schreef:Vayo schreef:Maar Marije, stel je voor dat jij net die pech hebt dat je besmet raakt en echt ernstig ziek wordt ... laat je je dan wel opnemen in het ziekenhuis? En accepteer je dan wel alle behandelingen?
En ik weet dat je jong bent en de kans enorm klein is, maar hij is niet 0. Dus echt even er van uitgaande dat je die pech hebt. Wat zou je dan doen?
De kans datik corona krijg is vrij klein. Ben zelf in aanraking geweest met mensen die achteraf corona bleken te hebben. Ik heb et niet gehad. Ik wil me ook niet laten reanimeren. Met een zwaar ongeluk wil ik gelijk dood zijn. En het liefst was ik al dood. Maar heb met die gedachte leren leven. Ik heb al bepaalde keuzes gemaakt. Mijn vaccin word maar aan iemand gegeven die het echt hard nodig is.
Brainless schreef:Marije_1997 schreef:En daarbij ik heb hele andere dingen aan m'n hoofd dan die domme corona. Nee ik geloof er niet in. Want heb nog niemand meegemaakt die er dood aan is gegaan. Ja m'n broertje heeft het gehad. Maar die vind het zelf ook niets voorstellen, gewoon een griepje zoals ie dat zo mooi zei.
Dat vind ik van kanker.. ook zo'n onzin om daar bang voor te zijn.
Ik ken niemand die daar dood aan is gegaan.. wel iemand die het heeft gehad hoor, maar na een paar simpele chemokuurtjes, waar degene weinig last van heeft gehad, was zij weer beter.
Dus nee ik geloof er niet in dat je daar dood aan gaat.
Net zoals dat mensen zo bang zijn als hun paard koliek heeft en die verhalen dat paarden daar aan overlijden.
Ik ken die paarden niet, de mijne heeft regelmatig koliek en met een colosannetje erin en een paar dikke winden later is het weer weg. In een ergere geval komt de DA darmverslappers geven en de volgende dag staat hij weer vrolijk in de wei.
Al die verhalen..ohh pas op hoor je paard kan daar dood aan gaan; is echt grote onzin.
![]()
Needje schreef:Ibbel schreef:Ja, maar je kunt dat 'recht' wel weggeven. Dát is de vraag. Ben je zo fair om als je A hebt gezegd ook B te zeggen.
Waarom zou je?
Needje schreef:Weeeer die lamme opmerking over het wel geholpen willen worden in het ziekenhuis.
Iedereen heeft hier recht op zorg!
bigone schreef:Gut meisje, ondanks dat we wat betreft Corona en vaccineren heel ver uit elkaar staan zou ik je nu het liefst een dikke knuffel geven, triest om zo over je leven te denken.
Ibbel schreef:Uit fairness? Dat was dus de vraag. Als jij willens en wetens preventieve maatregelen weigert, accepteer je dan de consequentie en weiger je vervolgens ook behandeling? Die keuze kun je óók maken.
Je hebt nl óók recht op dat vaccin, maar dat recht gebruik je ook niet. Waarom dan wél dat recht op behandeling eisen?
Needje schreef:De kans om in het ziekenhuis te komen is 0,42% en op de IC 0,09%. Waar hebben we het over? Ik vind het niet raar dat iemand die jong en gezond is dus er van uit gaat dat deze daar niet terecht gaat komen. En dus ook gewoon zorg wil mocht deze wel de pech hebben daar te komen.
Needje schreef:De kans om in het ziekenhuis te komen is 0,42% en op de IC 0,09%. Waar hebben we het over? Ik vind het niet raar dat iemand die jong en gezond is dus er van uit gaat dat deze daar niet terecht gaat komen. En dus ook gewoon zorg wil mocht deze wel de pech hebben daar te komen.
Blue_Eyes schreef:Marije_1997 schreef:Bijna niemand wil de booster. Omdat je er zo ziek van word. En dat wil niemand.ze hebben hun qr code dus waarom zouden ze?
Vandaar ook dat het zo druk is bij de GGD dat je er niet doorheen komt
Brainless schreef:imaudy schreef:Daar waar jij woont is de vaccinatiegraad sowieso hoger dan in de grote steden.
Mijn ouders wonen op de Veluwe, mijn moeder en andere familieleden in oa Veenendaal en Ede...
En juist hier (waar ik woon) ken ik mensen die zich nooit nergens aan hebben gehouden (geen afstand, geen mondkapje, elke weekend een feestje, niet vaccineren, niet testen).
Ik heb even gekeken.. vaccinatiegraad 2 prikken is 83%.
Waar mijn (schoon)ouders wonen op de Veluwe: 80 en 83% (2 prikken).
Waar mijn moeder woont: 86%
Dus niet standaard minder dan waar ik woon.
Marije_1997 schreef:purny schreef:Ik merk dat ik ook steeds minder empathie kan tonen voor de mensen die zich niet laten vaccineren. Juist omdat er een grote groep mensen zijn die geen vaccin nemen blijven we in deze sh*t zitten.
Ik ben vorige week in NY geweest. Geen mens die moeilijk doet over mondkapjes of vaccinatiebewijs tonen bij Starbucks of een restaurant. Gewoon geen gezeik niks.
Als iedereen nou gewoon zijn prikkie neemt dan kunnen we weer vooruit kijken ipv stil te blijven staan en een enorme staatsschuld op te bouwen.
En als iemand echt ziek wordt dan heb ik er eerlijk gezegd ook geen medelijden mee dat hij zich niet heeft laten vaccineren.
Ook daar zijn mensen die zich niet vaccineren. Laat mensen in hun waarde. Niet gevaccineerden zitten thuis gaan nergens heen. Dus is toch echt bij jullie zelf te zoeken of niet soms?
Ibbel schreef:Needje schreef:De kans om in het ziekenhuis te komen is 0,42% en op de IC 0,09%. Waar hebben we het over? Ik vind het niet raar dat iemand die jong en gezond is dus er van uit gaat dat deze daar niet terecht gaat komen. En dus ook gewoon zorg wil mocht deze wel de pech hebben daar te komen.
Laten we het voor het gemak even afronden, en er 0,1 % van maken. 0,1 % van 18 miljoen = 18.000 mensen. Waarvan 30% overlijdt. Dáár hebben we het over.
Oh wacht, deze percentages zijn uiteraard alleen de jongeren. Zeg 3 miljoen. Dan gaat het om 3000 jongeren waarvan er 1000 overlijden. Dat zijn er een hele hoop.
Cer schreef:[***] zegt iets anders en in deze sluit ik me aan bij Bigone .. niet willen is heel naar..
Ik heb geen angst voor de dood, maar ik wil de eerstkomende 40jaar nog niet als ik enigszins fit aan t einde kan geraken…ik vind t echt veel te leuk nog
Marije_1997 schreef:Cer schreef:Marije zegt iets anders en in deze sluit ik me aan bij Bigone .. niet willen is heel naar..
Ik heb geen angst voor de dood, maar ik wil de eerstkomende 40jaar nog niet als ik enigszins fit aan t einde kan geraken…ik vind t echt veel te leuk nog
Ik ben 24, dood is dood. Heb genoeg meegemaakt waardoor ik niet bang ben voor de dood. Mij zul je niet horen als ik dood op de grond lig.