Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:13

Hier hebben gisteren mijn man en ik onze 2e vaccinatie gehaald (Pfizer).
Hij heeft echt nergens last van en ik kreeg vannacht koorts met koude rillingen en hoofdpijn.
Vanochtend is de koorts weer wat gezakt dus ik hoop dat ik het ergste heb gehad.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:37

Kimberley_ schreef:
Op 27 mei en 22 juni pfizer gehad.. Op 12 juni opgenomen in het ziekenhuis, benauwd en hoesten, nacht in ziekenhuis geweest voor zuurstof en vernevelen (bleek onderste luchtweginfectie) en sinds 19 juni ongelofelijk moe en het gevoel dat heel mijn lichaam in brand staat. Internist (waar ik ben geweest voor iets anders) wist ook niet goed wat het kan zijn. Meer mensen die dit probleem hebben of is dit niet vaccinatie gerelateerd?

Wat naar zeg, kimberley..hopelijk voel je je snel beter -O-
Wat ik begreep is dat de klachten die je krijgt binnen 6 weken na de vaccinatie, wel herelateerd kunnen zijn aan het vaccin

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:08

Swanzie schreef:
Kimberley_ schreef:
Op 27 mei en 22 juni pfizer gehad.. Op 12 juni opgenomen in het ziekenhuis, benauwd en hoesten, nacht in ziekenhuis geweest voor zuurstof en vernevelen (bleek onderste luchtweginfectie) en sinds 19 juni ongelofelijk moe en het gevoel dat heel mijn lichaam in brand staat. Internist (waar ik ben geweest voor iets anders) wist ook niet goed wat het kan zijn. Meer mensen die dit probleem hebben of is dit niet vaccinatie gerelateerd?

Wat naar zeg, kimberley..hopelijk voel je je snel beter -O-
Wat ik begreep is dat de klachten die je krijgt binnen 6 weken na de vaccinatie, wel herelateerd kunnen zijn aan het vaccin

Het is inderdaad vervelend aangezien ik dus ook al die tijd al thuis zit rn gewoon niets kan. Huisarts zei in eerste instantie rust houden maar ook dat helpt niet. Straks weer naar de huisarts en kijken wat die zegt.

Sheran

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:26

Wat vervelend zeg :( Hopelijk weet je snel wat meer.

Mijn tweede Pfizer zit er nu 50 uur in, dus ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik hier weer fluitend doorheen ben gefietst *\o/* Wel heel moe maar ik denk niet dat ik daarvan de schuld aan Pfizer kan geven :')

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:06

Kimberley, ik heb er op dagen ook zoveel last van gehad dat ik idd niet meer kon dan op een stoel zitten...zelfs de planten water geven en even staan, lukte nauwelijks... echt vreselijk...
Ik durf nu dus niet meer voor de tweede te gaan uit angst dat ik me dan nog ellendiger ga voelen, maar vooral, dat het dan weer 6 weken of nog langer gaat duren...

Het probleem is dat niemand dit kan vertellen..

Bij mij op stal zijn er ook 2 mensen die er veel en vooral, lang, last van hebben

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:53

'Grappig' hoe dat nu ook met vaccinaties net zo werkt als met corona. Sommigen kennen geen ernstige gevallen van corona en hebben wel in hun omgeving wat mensen die langer last houden van een vaccinatie, en bij anderen is het precies andersom.

Ik heb bijvoorbeeld in mijn omgeving niemand die echt heel veel last heeft gehad van de vaccinatie. De ergste bijwerking tot nu toe is een nacht flinke koorts. De meesten voelden alleen een beetje hoofdpijn/vermoeidheid of helemaal niets. Heb dan denk ik geluk.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:17

Klopt.. het verschilt echt heel erg van persoon tot persoon.. mijn partner, zijn moeder en zus en mijn ouders hebben niet meer dan een beurse arm gehad..

Ik had zelf ook gedacht dat het wel zou meevallen daarom

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:30

2e van de week gehad zere boven arm.
Verder misschien wat spierpijn iets warm duf kwa. Maar das niet heel eeg veel heb gewoon gewerkt.

Na de 1e had ik week erna wel hoofdpiin.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:30

Even een offtopic vraagje (ik lees maar in weinig corona topics mee, dus geen idee waar ik dit het beste kan vragen..)

Mijn vriend en ik zijn afgelopen zaterdag vanuit Engeland in Nederland aangekomen (niet op vakantie, we verhuizen naar hier ;) ). Hadden 10 dagen quarantaine, maar mochten na 5 dagen testen en dan uit quarantaine wanneer de test negatief was..

Ik ben Nederlandse en heb via digid mijn (negatieve) uitslag al binnen.
Mijn vriend in Engels en zou binnen 48 uur gebeld worden.. Deze 48 uur zijn over een uurtje al over en nog niks gehoord..

Weten jullie of we hier (op zaterdag..) misschien achteraan kunnen bellen? Of misschien iets gehoord waarom dit zo lang duurt?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:41

ImkeTarek schreef:
Even een offtopic vraagje (ik lees maar in weinig corona topics mee, dus geen idee waar ik dit het beste kan vragen..)

Mijn vriend en ik zijn afgelopen zaterdag vanuit Engeland in Nederland aangekomen (niet op vakantie, we verhuizen naar hier ;) ). Hadden 10 dagen quarantaine, maar mochten na 5 dagen testen en dan uit quarantaine wanneer de test negatief was..

Ik ben Nederlandse en heb via digid mijn (negatieve) uitslag al binnen.
Mijn vriend in Engels en zou binnen 48 uur gebeld worden.. Deze 48 uur zijn over een uurtje al over en nog niks gehoord..

Weten jullie of we hier (op zaterdag..) misschien achteraan kunnen bellen? Of misschien iets gehoord waarom dit zo lang duurt?

Er is het een en ander gebeurd van de week met ddos aanvallen etc, waardoor systemen plat lagen. Hier kan het aan liggen. En ze zijn 7 dagen per week bereikbaar, vaan van 8 tot 8, dus je kan hier vandaag vast wel over bellen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:42

Het is weer wat drukker qua testen, dus soms halen ze die 48 uur niet. Helaas. Wat ik begreep is dat bellen geen zin heeft, ze vertellen de uitslag dan niet.

Balen hoor.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:45

Ah, oke! Bedankt! Ik zag alleen op werkdagen tussen 8 en 8..

Aangezien we beide gevaccineerd zijn en ik negatief getest was, hebben we voor vandaag plannen gemaakt. En na een week "binnen" zitten en vrienden en familie al een jaar niet gezien te hebben, keken we hier heeeel erg naar uit!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:46

MyWishMax schreef:
Het is weer wat drukker qua testen, dus soms halen ze die 48 uur niet. Helaas. Wat ik begreep is dat bellen geen zin heeft, ze vertellen de uitslag dan niet.

Balen hoor.

Ja, ben ik ook wel een beetje bang voor, maar toch maar even proberen denk ik .. Niet geschoten is altijd mis. De uitslag zou er in principe moeten zijn, want die van mij stond binnen ruim 12 uur online..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:48

ImkeTarek schreef:
Ah, oke! Bedankt! Ik zag alleen op werkdagen tussen 8 en 8..

Aangezien we beide gevaccineerd zijn en ik negatief getest was, hebben we voor vandaag plannen gemaakt. En na een week "binnen" zitten en vrienden en familie al een jaar niet gezien te hebben, keken we hier heeeel erg naar uit!

Gewoon lekker gaan joh! Je bent beide gevaccineerd en je hebt getest omdat het moest, niet omdat er klachten waren toch?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:59

Geen klachten nee en aangezien ik negatief ben acht ik de kans ZEER klein dat hij positief is, maar ben een beetje bang voor boetes, hahaha!

Hij heeft al 1x een telefoontje gehad tijden quarantaine

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:00

Mereltje, dat wil niet zeggen dat je niet positief kan zijn. Ik heb me van de week moeten laten testen vanwege contact met positief persoon. Die 2 keer gevaccineerd was en geen klachten had, maar wel anderen besmet had. Die regels zijn er niet voor niks...

Imketarek, gewoon proberen om te bellen, ja! Alleen dat jouw uitslag er is zegt niet zoveel. Gebeurt vaker dat er mensen samen getest worden en de ene snel de uitslag heeft en de ander veel later pas. Geen idee hoe dat kan, maar komt vaker voor.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:04

MyWishMax schreef:
Mereltje, dat wil niet zeggen dat je niet positief kan zijn. Ik heb me van de week moeten laten testen vanwege contact met positief persoon. Die 2 keer gevaccineerd was en geen klachten had, maar wel anderen besmet had. Die regels zijn er niet voor niks...

Imketarek, gewoon proberen om te bellen, ja! Alleen dat jouw uitslag er is zegt niet zoveel. Gebeurt vaker dat er mensen samen getest worden en de ene snel de uitslag heeft en de ander veel later pas. Geen idee hoe dat kan, maar komt vaker voor.

Soms kan je eigen gezond verstand gebruiken in plaats van blind de regels volgen ook geen kwaad hoor.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:07

Ik mag morgen vaccineren
Ik heb lyme en een aantal maal gehoord dat de lyme erger werd en mensen heel ziek werden.( corona is erg en ik ben er doodsbang voor dus ik snap dat vaccineren slim is) Ik woon alleen, heb veel dieren en ben doodsbang dat t verkeerd uitpakt. Ik heb het al 3 x verzet uit angst. Hoe dom ws ook.
Klinkt vast belachelijk maar ik hoop dat ik morgen ga

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:13

Geen backup Tokedri? Of eventueel bokkers die kunnen in springen? Ik weet niet waar je woont?
Al is het voor je eigen gemoedsrust.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:36

tokedri schreef:
Ik mag morgen vaccineren
Ik heb lyme en een aantal maal gehoord dat de lyme erger werd en mensen heel ziek werden.( corona is erg en ik ben er doodsbang voor dus ik snap dat vaccineren slim is) Ik woon alleen, heb veel dieren en ben doodsbang dat t verkeerd uitpakt. Ik heb het al 3 x verzet uit angst. Hoe dom ws ook.

Ik begrijp je angst... je wilt geen langdurige klachten krijgen doordat de lyme verergerd.. dan is er geen verschil meer tussen long covid hebben of langdurige klachten hebben door een opleving van de lyme door de vaccinatie.

Wat zegt je behandelend arts over de risico’s voor jou van vaccineren? Misschien samen de voordelen en nadelen op een rijtje zetten?
Of wellicht ken je andere mensen met lyme (via een forum) due al gevaccineerd zijn en wat daarin h7n ervaringen zijn?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:38

Die verhalen zijn heel wisselend. Ik snap daarom de angst wel.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:07

lenaa_tje schreef:
Geen backup Tokedri? Of eventueel bokkers die kunnen in springen? Ik weet niet waar je woont?
Al is het voor je eigen gemoedsrust.

Niets helaas
Iedereen die ik ken woont ver

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:08

Swanzie schreef:
tokedri schreef:
Ik mag morgen vaccineren

Ik begrijp je angst... je wilt geen langdurige klachten krijgen doordat de lyme verergerd.. dan is er geen verschil meer tussen long covid hebben of langdurige klachten hebben door een opleving van de lyme door de vaccinatie.

Wat zegt je behandelend arts over de risico’s voor jou van vaccineren? Misschien samen de voordelen en nadelen op een rijtje zetten?
Of wellicht ken je andere mensen met lyme (via een forum) due al gevaccineerd zijn en wat daarin h7n ervaringen zijn?

De arts zegt zelf weten de ervaringen zijn wisselend
Van geen klachten tot opleving van lyme klachten
Ik vind het zo lastig
Punt is ook, ik werk met mensen met psychiatrische problematiek die zich niet willen laten vaccineren en geen afstand houden

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:27

Oei.,, dat maakt de keuze wel heel erg lastig -O- -O-

Hoe lang hebben die andere mensen last van de opleving van lyme? Is dat alleen gedurende de periode dat het vaccin in je lichaam zit of ook lamger?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:34

Gezien je werk zou ik niet twijfelen maar goed ik heb makkelijk praten en geen extra klachten gekregen.
Ik zou dus wel een backup plan voor thuis bedenken omdat, dat ook voor rust bij jezelf zorgt.