Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:01

SusanH schreef:
Ik begin er steeds minder hoop op te krijgen dat we hier goed en snel uit gaan komen. Alle pijlen zijn gericht op het vaccin als de uitweg (en ik zie ook niet snel een andere uitweg). Maar als ik zie hoe er nu in het begin van het vaccineren al iedere keer van koers gewisseld wordt schept dat bij mij geen vertrouwen. Die verzwarende maatregelen voor 2 weken...dat gaat echt niet na 9 feb versoepeld worden. Hier zitten we nog lang, heel lang aan vast.

Ik ben ook bang dat we hier in 2021 nog niet vanaf zijn.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:06

Helemaal als die mutatie uit Zuid-Afrika niet of veel minder gevoelig is voor anti-stoffen. Dat vind ik echt heel zorgelijk. Ze weten het nog niet helemaal zeker, maar alles wijst er op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:18

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:25

Ik denk wanneer dat de vaccins toch niet werken, het draagvlak echt op is en er wel opstand gaat komen.

En logisch. Maar dat weten we in september.

Maar in Israël zijn toch wel goede resultaten te zien al?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:29

Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom het bij trials effect laat zien en nu niet. Behalve een mutatie.

En femke, ik snap het ook wel en ik volg de afweging. En wellicht als ik aan het werk was geweest was ik gegaan. Maar nu wacht ik liever op zekerheid.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:35

sureido schreef:
Ik denk wanneer dat de vaccins toch niet werken, het draagvlak echt op is en er wel opstand gaat komen.

In Israël zijn momenteel juist de hoogste dag cijfers sinds het begin van de pandemie, dus dat lijkt daar juist tegen te vallen: https://www.theguardian.com/world/2021/ ... n-we-hoped

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat de tweede prik wordt uitgesteld naar 6 weken. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen Femke. Van wat ik lees gaat de effectiviteit rap naar beneden hoe langer het duurt (bij 6 weken eerder 70% dan 95%), maar ik weet niet of dit betrouwbare bronnen zijn. Er lijkt ook nog te weinig data te zijn daarover. Des te meer vind ik deze keuze onbegrijpelijk. Lijkt er eindelijk een weg uit deze situatie, doen ze dit..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:44

PlukenKrul schreef:
sureido schreef:

In Israël zijn momenteel juist de hoogste dag cijfers sinds het begin van de pandemie, dus dat lijkt daar juist tegen te vallen: https://www.theguardian.com/world/2021/ ... n-we-hoped

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat de tweede prik wordt uitgesteld naar 6 weken. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen Femke. Van wat ik lees gaat de effectiviteit rap naar beneden hoe langer het duurt (bij 6 weken eerder 70% dan 95%), maar ik weet niet of dit betrouwbare bronnen zijn. Er lijkt ook nog te weinig data te zijn daarover. Des te meer vind ik deze keuze onbegrijpelijk. Lijkt er eindelijk een weg uit deze situatie, doen ze dit..

Het is maar hoe je het leest/interpreteert want hier staat dat het volgens verwachting zo gaat omdat ze er pas 1 hebben gezet:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20210118_93621460

En dit is ook positief:
https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ogle.nl%2F

Eerste resultaten dat het virus niet meer overdraagbaar is ook.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:05

Dat het virus niet meer overdraagbaar lijkt is zeker goed nieuws!!! Heel blij om dat te lezen! Dank voor de links.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:21

Ik denk dat het ook allema heel verschrikkelijk lijkt omdat we 24/7 op de hoogte worden gehouden van letterlijk alles wat er gebeurt. Ik check zelf heel streng nog maximaal 1x per dag NOS.nl , dat is echt meer dan genoeg. Helpt wel voor je gemoedsrust.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:23

Ik zit net op rijksoverheid te lezen en ze houden wel 50% voorraad om leveringsproblemen op te vangen. Ik begreep uit de persco dat ze geen (of nauwelijks) voorraad zouden houden. Dat zal wel een stuk garantie geven bij leveringsproblemen en vind ik wel een heel fijn idee :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:26

Magrathea schreef:
Ik denk dat het ook allema heel verschrikkelijk lijkt omdat we 24/7 op de hoogte worden gehouden van letterlijk alles wat er gebeurt. Ik check zelf heel streng nog maximaal 1x per dag NOS.nl , dat is echt meer dan genoeg. Helpt wel voor je gemoedsrust.

Ja inderdaad. Het is echt wel heel veel info wat je nu krijgt ( de meesten als leek op dat gebied )over nieuwe vaccins :=

Ik leerde laatst ook pas dat de griepvaccinatie maar voor om en bij de 50% effectief is. Had ik vroeger nooit bij stilgestaan of gedacht :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:31

Dat denk ik ook Margrathea :j
Ik probeer de grote msm zo weinig mogelijk te volgen ..ik ben zo klaar met de belgische muppetshow dagelijks op tv of in de msm te zien en lezen
Ik merk dat ik me daar heel erg aan erger
Ik volg enkele wetenschappers / statistieken op twitter die dagelijks heel correcte cijfers doorgeven ..dat geeft veel meer rust

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:12

SusanH schreef:
Ik begin steeds meer te twijfelen trouwens. Ik heb corona gehad. Weet dat ik er beter van wordt. Als ze op deze manier omgaan met vaccinaties vraag ik me af hoe werkzaam ze nog zullen zijn. En wat de meerwaarde voor mij is om een prik te nemen. Of ik neem maar 1 prik. Loopt al een onderzoek hiernaar vanuit het AMC.

Je kan ook bij een tweede keer corona veel zieker worden dan de eerste keer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:16

pien_2010 schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik duik er straks voor mezelf even verder in.

Indruk nu is dat ik jou (Secridible) volledig begrijp, maar de overweging van De Jonge ook.

Ik duik er straks even zelf wat verder in.

_O- Femke ik lig hier helemaal in een deuk, want ik/ wij zetten je wel iedere keer aan het werk. Maar ik ben er wederom heel erg blij mee als dyslectisch persoon is al dat Engels en uitzoeken en lezen wel een dingetje hoor. Dus alvast super bedankt.

Ook veel dank namens mij. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:27

SusanH schreef:
Ik begin er steeds minder hoop op te krijgen dat we hier goed en snel uit gaan komen. Alle pijlen zijn gericht op het vaccin als de uitweg (en ik zie ook niet snel een andere uitweg). Maar als ik zie hoe er nu in het begin van het vaccineren al iedere keer van koers gewisseld wordt schept dat bij mij geen vertrouwen. Die verzwarende maatregelen voor 2 weken...dat gaat echt niet na 9 feb versoepeld worden. Hier zitten we nog lang, heel lang aan vast.

Je kunt er volgens mij vanuit gaan dat de maatregelen grotendeels blijven tot in elk geval april.
Als je je daar op instelt valt het misschien niet elke keer zo tegen voor je.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:34

O maar daar hou ik al lang rekening mee. Dat is ook niet wat tegenvalt. Wat ik tegen vind vallen is dat er dingen beloofd worden, die niet worden nagekomen. Ik kan daar heel slecht tegen (wist ik al :o ). Zoals de schoolsluiting (nee, we gooien nooit de scholen meer dicht), en het feit dat zorgmedewerkers uit de VG zorg ineens niet meer in de eerste groep zaten. Ik was zo boos over de schoolsluiting, maar dat ik als 1 van de eerste geprikt zou worden gaf een sprankje hoop. Dat dat ook alweer verandert is trek ik bovenop de maatregelen die maar blijven komen, heel erg slecht momenteel. Zeker met alle ellende die er op het werk gebeurd is de afgelopen tijd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:45

Wat is VG?
Ja ik vind het ook lastig dealen met die veranderingen steeds. En we zijn niet de enige.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:46

Verstandelijk gehandicapten.

Ja ik kan er al heel slecht tegen als we plannen maken en gedurende de dag blijkt dat de planning moet worden om gegooid :+ dus dit is echt niks voor mij deze 10 maanden. Soms loopt het emmertje gewoon even over zeg maar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:53

Knuffel voor jou Susan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:56

Dat is lief van je.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:57

Susan, ik vermoed dat na de eerste golf heel Europa dacht dat het wel onder controle was en bleef. En daardoor kregen we uitspraken zoals nooit scholen weer dicht.
Realiteit is dat het nu nog erger dan vorig voorjaar is en misschien de komende twee maanden nog wel erger word mits de aangescherpte maatregelen niet voldoende helpen. Er zijn op dit moment geen heilige huisjes meer, niet het onderwijs, niet de economie . Het enigste is proberen de zorg ( en daarmee ook de spoedeisende niet corona zorg) in de benen houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:13

En het tweede wat we kunnen doen, is goed voor ons zelf zorgen, vertrouwen dat het ooit weer beter wordt en zoveel mogelijk er iets van maken in onze kleine bubble zodat we ons toch gelukkig voelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:15

bigone schreef:
Susan, ik vermoed dat na de eerste golf heel Europa dacht dat het wel onder controle was en bleef. En daardoor kregen we uitspraken zoals nooit scholen weer dicht.
Realiteit is dat het nu nog erger dan vorig voorjaar is en misschien de komende twee maanden nog wel erger word mits de aangescherpte maatregelen niet voldoende helpen. Er zijn op dit moment geen heilige huisjes meer, niet het onderwijs, niet de economie . Het enigste is proberen de zorg ( en daarmee ook de spoedeisende niet corona zorg) in de benen houden.

Dat kan ik rationeel ook best beredeneren. Maar dat verandert mijn gevoel niet echt.

Goed voor mezelf zorgen doe ik trouwens hoor :j maar vertrouwen dat het beter word lukt me even wat minder op het moment. Komt ook vast wel weer goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:28

Tuurlijk komt dat goed. We gaan allemaal op en neer met stemming en het wel of niet zien zitten, want niemand ziet het altijd zitten. Sterkte, Susan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:04