Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:19

Wat mij helpt als ik er even doorheen zit. Ik ga eten maken/koken wat ik normaal niet doe en luxer is. Bv carpaccio vooraf. Luxer stuk vis, of eend, of wild met aardappels uit de oven en een specialer toetje. Tafel dekken, servetje erbij uit eten in eigen huis

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:20

karuna schreef:
Wat mij helpt als ik er even doorheen zit. Ik ga eten maken/koken wat ik normaal niet doe en luxer is. Bv carpaccio vooraf. Luxer stuk vis, of eend, of wild met aardappels uit de oven en een specialer toetje. Tafel dekken, servetje erbij uit eten in eigen huis

Wat een goed idee!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:24

mvdende schreef:
Jessix schreef:
Wat balen mvdende!
Misschien tussendoor een keer met iemand anders afspreken of is er helemaal niemand met wie je een keer een wandeling kan maken of zoiets. Lijkt me wel zo fijn als je in elk geval even iemand hebt om mee te kletsen.

Hopelijk geen besmetting binnen je familie en zien jullie elkaar wel met kerst. :(:)

Ik heb maandag even 30 minuten met iemand gewandeld (die was kennelijk óók eenzaam, want een complete spraakwaterval, ik kon alleen ja en amen zeggen)

Gisteren na de hondentraining even bakkie koffie gedaan, super gezellig even, maar na zeg 20 minuten ging iedereen weer naar huis.

En ik ben een gigantische spraakwaterval... niet iedereen weet dat te waarderen :+

Ik ga denk voor mezelf wat lekkers bestellen bij een restaurant of zelf iets koken.

Ja wees lief voor jezelf inderdaad! :) Iets lekkers bestellen en een mooie film kijken. Even bellen met je ouders. En wel fijn dat je de hondenclub nog wel hebt en dus ook nog iemand om mee te wandelen. Blijf dat lekker doen hoor. Wel belangrijk om wat mensen om je heen te houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:24

mvdende schreef:
Ik heb maandag even 30 minuten met iemand gewandeld (die was kennelijk óók eenzaam, want een complete spraakwaterval, ik kon alleen ja en amen zeggen)

Gisteren na de hondentraining even bakkie koffie gedaan, super gezellig even, maar na zeg 20 minuten ging iedereen weer naar huis.

Ik geloof dat ik nu even de 3 weken eenzame draad kwijt ben.

Maar goed, imo is eenzaam net als geluk een keuze.
´Ja maar,...´
en dat is imo
´Nee, want...´

Hier nu fiks modder door gestage regen. Nog twee dagen meer in het vooruitzicht. Dag soort van droog en dan weer... regen.
Nú al zuigende modder. Verlies je een laars, stapt om evenwicht te bewaren in de zomp, voel je de ijzige prut tussen je tenenomhoog persen....
Ja, blote voeten want je moet verder dus weer teurg in de laars. Die is dus van binnen ook gelijk zompig. Is allemaal wat makkelijker zonder sokken.
Dat is JUK maar ook gewoon _O-
Alles is maar tijdelijk, alles gaat voorbij en je hebt geluk dat je het water op je gezicht kan voelen regenen :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:32

Huertecilla schreef:
mvdende schreef:

Ik geloof dat ik nu even de 3 weken eenzame draad kwijt ben.

Maar goed, imo is eenzaam net als geluk een keuze.
´Ja maar,...´
en dat is imo
´Nee, want...´

Hier nu fiks modder door gestage regen. Nog twee dagen meer in het vooruitzicht. Dag soort van droog en dan weer... regen.
Nú al zuigende modder. Verlies je een laars, stapt om evenwicht te bewaren in de zomp, voel je de ijzige prut tussen je tenenomhoog persen....
Ja, blote voeten want je moet verder dus weer teurg in de laars. Die is dus van binnen ook gelijk zompig. Is allemaal wat makkelijker zonder sokken.
Dat is JUK maar ook gewoon _O-
Alles is maar tijdelijk, alles gaat voorbij en je hebt geluk dat je het water op je gezicht kan voelen regenen :j

2x in de week even vluchtig iemand spreken, is voor mij niet hetzelfde als een weekend lang je ouders over de vloer hebben. Met mn ouders kan ik echt praten, anders dan over wat de koetjes en de kalfjes hebben gedaan....

Ik kwam die vrouw ook toevallig tegen afgelopen maandag, is de oppasser van 2 van Skip zn vriendjes.

En zoals ik al zei: die vrouw was één spraakwaterval, ik heb bijna alleen ja en amen kunnen zeggen. Dat is niet echt een gesprek voeren. Is absoluut niet erg, maar het maakt het niet minder dat ik me op dit moment, op donderdag middag even echt eenzaam en klote voel!

Nog zo iets, vanmiddag scheen het zonnetje lekker, maar ik wilde persé de bovenverdieping schoon hebben, waardoor toen ik klaar was, de zon al weg was. Normaal gesproken zou ik dan denken: ach jammer. Maar nu komt dat even dubbel binnen.....

Ik ga nu ff lekker een rondje buiten wand met de hond.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:39

Laat hem lekker kletsen mvdende, hij meent toch altijd dat hij het beter weet. Maar gelukkig is dat niet zo. Ik ga er niet eens meer op in. :)*

Als jij je zo voelt dan is dat zo. Wel fijn dat je een hond hebt waar je lekker mee naar buiten kunt, dat doet je echt goed nu. Zeker nu de dagen korter worden. En tuurlijk mag je daar goed van balen als dat iets is waar je echt naar uit had gekeken en een van de weinige dingen die momenteel gebeuren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:07

Perceptie = realiteit.

Er is altijd wát. Altijd íets subideaal.
Poep gebeurt. Raakt ons allemaal. Wat je er vervolgens mee doét; hoe het je leven beïnvoeldt, bepaal je zélf :)*
Mijn hemel zeg wat een drama om met twee kunstheupen, waarvan de ene nog herstellende, een kruiwagen door de zuigende modder te trekken. Maar even; wát een GELUK! dat ik die heb!! Word ik gelijk vrolijk van en een stuk stoerder. Vervolgens nóg weer blijerderder omdat het me lukt *D
Ík ben liever blij met de dingen die wél doorgaan, waar ik wél van kan genieten, etc. Blijf ik een stuk gelukkiger bij.

Negeer dat maar gewoon hoor, zo is het; je zou blij kunnen worden ;)

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:09

Depressie is een ziekte, in die zin geen keuze - en eenzaamheid is ook iets dat echt heel erg diep kan gaan. Sommigen zijn er gevoeliger voor dan anderen. Maar het is echt iets heel erg heftigs.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:11

Ik hoor net dat de moeder van een stalgenoot in het ziekenhuis besmet geraakt is (ze kwam voor een ander niet levensbedreigend probleem) en het waarschijnlijk niet gaat halen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:12

Oh dat is echt k.lote zeg...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:12

Ach wat heftig!!

Made zet hem op meid !!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:16

HC. Soms heb ik het idee dat hé de empathie van een aardappel hebt. Wat fijn dat jij het allemaal zo heerlijk kan relativeren. En wat fijn voor je dat jij altijd gelijk hebt. Ik sla even een virtuele arm om ieder heen die even niet meer weet of niet ziet zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:17

Afgezien dat het triest is. Het heeft ook aan dat zelfs proffessioneel geschoold personeel niet kan voorkomen dat je een besmetting doorgeeft. Waar zet dat de leek in het plaatje: russische roulette.

Ze had tegen haar dochter gezegd: ik ben in 82 jaar nog nooit echt ziek geweest en heb lichamelijk nooit iets gemankeerd. Wat heb ik dan te klagen. Klinkt als een fijn persoon.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:18

mvdende schreef:
Nog zo iets, vanmiddag scheen het zonnetje lekker, maar ik wilde persé de bovenverdieping schoon hebben, waardoor toen ik klaar was, de zon al weg was. Normaal gesproken zou ik dan denken: ach jammer. Maar nu komt dat even dubbel binnen.....

Was van de week een dag schítterend weer met de huidige regen in de vooruitzichten.
Perfect om met de kap omlaag een rondje in de cabrio te doen.
Maar ja, ... van de droge dag gebruik gemaakt om haardhout te kruien; de voorraad op de patio aan te vullen.
Gut wat rut?
Nou, nee; heerlijk warm bij de gezellig vlammende haard nu het nat en kkkkkoud is buiten.
Kan me nu al verheugen om straks na het verzorgen van de dieren, met mijn 3XL regenponcho als een flapperende vleermuis in de regenvlagen, in een vers setje droge kleren op te warmen. Voldaan, gloeiend, comfie.
Komt wel weer een droge dag voor de cabrio +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:21

HC, je lijkt het nu op 1 iemand persoonlijk te richten, dat is echt niet sympathiek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:21

Huertecilla schreef:
mvdende schreef:

Was van de week een dag schítterend weer met de huidige regen in de vooruitzichten.
Perfect om met de kap omlaag een rondje in de cabrio te doen.
Maar ja, ... van de droge dag gebruik gemaakt om haardhout te kruien; de voorraad op de patio aan te vullen.
Gut wat rut?
Nou, nee; heerlijk warm bij de gezellig vlammende haard nu het nat en kkkkkoud is buiten.
Kan me nu al verheugen om straks na het verzorgen van de dieren, met mijn 3XL regenponcho als een flapperende vleermuis in de regenvlagen, in een vers setje droge kleren op te warmen. Voldaan, gloeiend, comfie.
Komt wel weer een droge dag voor de cabrio +:)+

Gelukkig zijn en voelen mensen verschillend. Dat maakt het leven zo leuk en ook interessant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:27

Sheran schreef:
Depressie is een ziekte, in die zin geen keuze - en eenzaamheid is ook iets dat echt heel erg diep kan gaan. Sommigen zijn er gevoeliger voor dan anderen. Maar het is echt iets heel erg heftigs.

Niet iedereen die eenzaam is is ook depressief? Ik snap niet wat depressie ermee te maken heeft. Het is een ziekte, juist 1 die vaak genoemd wordt op een moment dat het helemaal geen depressie is.

Ik had ook een ander idee bij 3 weken niemand zien. Maakt niet dat het gevoel daar anders van wordt voor degene die zich eenzaam voelt.

Wat rot sizzle. Dat lijkt me voor stalgenootje echt vreselijk
Daar ben ik heel bang voor met.mijn vader. Die moet ergens de komende maanden een operatie ondergaan en is risicogroep. Ik hoop dus heel erg dat het hem bespaard blijft. Wel een goede om op te schrijven om te vragen aan het ziekenhuis hoe ze daarmee omgaan. Risicogroep, bekend in het ziekenhuis met ernstige longproblemen onder andere en een zware operatie. Maar goed, hij mag dan zelfs geen verkoudheid oppikken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:30

Oei ik zal voor je vader duimen MWM.

Kwa beleving is iedereen gewoon anders en dat mag ook. Bij verjaardagen denk ik soms aan mijn opa. Ik heb zelf geen enkel emotioneel gevoel bij verjaardagen en ben ze liever kwijt dan rijk.
Voor mijn opa was het heel belangrijk omdat hij dan een soort dankbaarheid voelde dat er weer een jaar bij mocht komen. Je verjaardag te vroeg vieren was dan ook echt uit de boze.
Zo‘n intrinsiek gevoel klets je niet even weg met „jôh lekker bekangrijk“. Dat is een intrinsiek stukje van die persoon.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:31

MyWishMax schreef:
Sheran schreef:

Niet iedereen die eenzaam is is ook depressief? Ik snap niet wat depressie ermee te maken heeft. Het is een ziekte, juist 1 die vaak genoemd wordt op een moment dat het helemaal geen depressie is.

Ik had ook een ander idee bij 3 weken niemand zien. Maakt niet dat het gevoel daar anders van wordt voor degene die zich eenzaam voelt.

Wat rot sizzle. Dat lijkt me voor stalgenootje echt vreselijk
Daar ben ik heel bang voor met.mijn vader. Die moet ergens de komende maanden een operatie ondergaan en is risicogroep. Ik hoop dus heel erg dat het hem bespaard blijft. Wel een goede om op te schrijven om te vragen aan het ziekenhuis hoe ze daarmee omgaan. Risicogroep, bekend in het ziekenhuis met ernstige longproblemen onder andere en een zware operatie. Maar goed, hij mag dan zelfs geen verkoudheid oppikken.

Was een reactie op HC: eenzaamheid is een keuze. Ik vergeleek het met een 'ziekte van de geest': van depressie wordt ook vaak gezegd dat het een keuze is. Hij zegt: je kunt ervoor kiezen om gelukkig te zijn. Nou nee, soms niet.

Ik ben ook weer in de coronastress. Ik heb de laatste week twee besmettingen gehoord waarbij het echt heel, heel onduidelijk is waar ze vandaan komen, want die mensen waren de meest voorzichtige die ik kende. 1 persoon had sinds maart maar 2 mensen gezien. HOE DAN.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:32

Ik ook. Een kennis van stal: ze doet niets bijzonders. Hoe dan? Hoe is ze besmet geraakt?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:35

En het IS ook gewoon Kilo Utrecht Tango, dat corona gedoe.
Punt uit.
De sjeu van het leven valt weg.
En als je alleen woont, heb je waarschijnlijk sinds maart geen knuffel meer gehad, dat doet ook wat met je.
Dus niemand hoeft het leuk te vinden.
En voor die gevoelens mag er best ruimte zijn.
Net zoals er begrip mag zijn voor die mensen die er even niet in slagen om zichzelf uit de put te praten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:35

Besmet geraakt bij het boodschappen doen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:37

moonsparkle schreef:

Kan misschien toch kerstboom bij bouwmarkt kopen of wat dan ook..

Je snapt het af en toe niet...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:37

Maar HC heeft wel gelijk. Je kan er ook zelf op uit gaan en iemand opzoeken. :)
Dat is niet verboden namelijk!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:38

moonsparkle schreef:

Die gaan online bij hun. Huisgenoten niet ziek. Persoon in kwestie niet ziek, alleen reuk verlies. Wel positief getest.