Safina schreef:[
De visie van de betreffende huisarts is zeker nodig! Maar ik zeg dit omdat twee weken geleden een viroloog en een huisarts aan tafel zaten bij OP1 (en Tim Douwsma
} waarbij de huisarts dacht op kritische wijze de PCR tests aan de kaak te stellen, waar de viroloog op wilde reageren. Maar het antwoord wilde de betreffende huisarts op dat moment niet krijgen. En dan krijg je dat de burger (jij, ik en vele andere mensen) een mening moeten vormen met de informatie die op dat moment voor handen is.Dan begrijp ik wel dat er chaos ontstaat. Terwijl als die Viroloog de ruimte had gekregen om te reageren, de mensen mogelijk heel anders tegen de tests en het testen hadden aangekeken. De tendens lijkt nl nog steeds dat mensen de tests onbetrouwbaar vinden.
Kritische geluiden zijn in een situatie als deze absoluut nodig om ervoor te zorgen dat we hier -allemaal- zo goed als mogelijk door kunnen komen.
Maar de informatieverstrekking en de discussie werken twee kanten op en wat we moeten vermijden is dat, wat jij schetst in de tweede alinea, gebeurt.
En dat is een hele wankele lijn.
Maar wij zitten (gok ik zo) er hetzelfde in.
Edit: quote verkloot...
dan kunnen zij op "artsniveau" die kritische discussie houden zonder dat de gewone mens al cherrypickend achter de kritische mens aan holt.