Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 05:29

Sterkte Candalisa met je vader!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:29

tokedri schreef:
candalisa schreef:
Mijn vader is vanmiddag met spoed opgehaald met de ambulance met Corona verschijnselen ... hij had het heel benauwd, koorts en zakte in elkaar... morgen om 12 uur krijgen we te horen of het zo is ..,

Wat erg! Was hij al even ziek?
Is je vader op leeftijd?
Sterkte

Nee gister nog gewoon vrolijk z’n boodschapje gedaan en eenmaal thuis voelde hij zich koud en bibberig en is in bed gaan liggen. Vanochtend tegen mijn moeder gezegd dat hij benauwd was en toen hij naar de wc wilde zakte hij in elkaar ... hij is 82 en bekend met long embolieën, dus de angst slaat wel een beetje toe.
Meestal gingen we altijd even mee hem even beetje hart onder de riem geven nu zit heet daar alleen[/quote]

Wat erg

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:39

candalisa schreef:
Mijn vader is vanmiddag met spoed opgehaald met de ambulance met Corona verschijnselen ... hij had het heel benauwd, koorts en zakte in elkaar... morgen om 12 uur krijgen we te horen of het zo is ..,

Wat erg. Hopelijk valt het allemaal toch mee
Veel sterkte voor jullie

Liezel1

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:45

Ik moet zeggen dat het naleven van de regels momenteel steeds lastiger wordt.
Partner was deze week verkouden wakker geworden, met keelpijn, dus testen.
Kan 2 dagen later terecht op een locatie die een uur rijden is. Vrijdag ochtend getest en nog geen uitslag.
Kinderen zijn dit weekend jarig, alles afgezegd.....
Ondertussen wordt hij gek van het binnenzitten, want hij heeft alleen nog een beetje verstopte neus.
Hij zit bij de brandweer, maar dat is geen prio beroep, maar ondertussen missen ze nu wel iemand op de post voor uitrukken.
Echt vreselijk frustrerend dit.....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:02

Ik had vorige week ook 2 uur in de auto heen en weer rijden getest. dezelfde dag nog de uitslag.

Negatief.

De neus voel je misschien nog even maar stelt niet veel voor de keel krijg je kokhalsreflex maar dan kunnen ze wel doorgaan is maar kort.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:17

Liezel1 schreef:
Kan 2 dagen later terecht op een locatie die een uur rijden is. Vrijdag ochtend getest en nog geen uitslag.
Ondertussen wordt hij gek van het binnenzitten, want hij heeft alleen nog een beetje verstopte neus.
Hij zit bij de brandweer, maar dat is geen prio beroep, maar ondertussen missen ze nu wel iemand op de post voor uitrukken.

Tsja maar wat zou hij dan willen? Toch heen gaan met het risico mensen te besmetten?
Verjaardagen zijn sowieso niet de bedoeling en ik begrijp heel eerlijk gezegd ook niet als mensen met de huidige besmettingen toch dan maar wat gaan vieren. Mijn schoonfamilie heeft het al heel druk over sinterklaas, nou heel fijn maar ik bedank dit jaar. De tijd van verjaardagen en feestjes komen echt wel weer.

Gister ben ik met de HAP bij iemand thuis geweest en die zou een hypo hebben (laag suiker gehalte), met spoed heen gereden, met masker en handschoenen aan naar binnen. Suiker goed maar wel bijna 40 koorts.
Oh ja, er waren twee familieleden positief getest vorige week.. ik denk alleen maar HOE DAN.
Waarom zeg je dat niet als je belt? (en waarom vraagt er niemand naar??), ja ze wisten het niet want ze hadden geen thermometer.
Nou sorry hoor -O-
Maar goed, ik zit vooralsnog 10dgn thuis, tenzij er eerder een negatieve testuitslag van deze patiënt komt. Dat betekend dus dat ik 10dgn vervangen moet worden ookal heb ik geen klachten en ik heb WEL een vitaal beroep, ik ben blij dat mijn werkgever de verstandige keuze maakt om mij nu thuis te houden tot iig die testuitslag bekend is. We mochten ook meteen na de rit gisteren naar huis, ik heb meteen al mn kleding gewassen en heel lang onder de douche gestaan..

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:22

Liezel1 schreef:

Ja daarom vroeg ik ook hoe lang het bij anderen heeft geduurd die recent getest hebben. Ik heb donderdag ochtend getest en ook nog steeds geen uitslag. Dinsdag 37 weken zwanger en ik heb hierdoor al een controle gemist. Verzet naar morgen dus ik mag toch hopen 't dan wel te weten... Heb ook amper klachten meer behalve licht kuchje. En geloof me ik neem geen enkel risico hiermee en iets vieren was ik niet van plan maar zo net in m'n verlof had ik toch nog wel wat laatste dingen die ik nog moet regelen op de planning even los van dat ik niet wil weten wat een circus het wordt als ik wel nu weeën krijg in afwachting van test.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:23

kan je de uitslag niet digitaal inzien bij de GGD?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:32

Polly, wat een aannames.
Zaterdag zou 1 oma komen en morgen de andere oma. Meer niet.
Geen dikke feesten oid, maar wel een taart die we nu zonder de omas gaan opeten en 2 teleurgestelde kindjes.
Let wel, oma hebbende al sinds voor de zomervakantie niet meer gezien, juist omdat we niet meer bij elkaar op bezoek gingen. Het was voor het eerst sinds maanden dat ze elkaar weer zouden zien.

En nee, hij gaat niet op uitruk zonder de testresultaten. Maar als die er iets sneller zouden zijn, zou dat voor veel mensen het leven een stuk makkelijker maken in deze toch al moeilijke tijd.

Hiermee werk je in de hand dat mensen met keelpijn of hoofdpijn en een loopneus gewoon gaan werken en een paracetamolletje nemen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:37

Ik doe geen aannames maar ik reageer op wat je zelf schrijft :o "Kinderen zijn dit weekend jarig, alles afgezegd....."
En ja ik weet hoe frustrerend het is, dat vind ik zelf namelijk ook maar ik denk dat je erbij neerleggen in deze tijd de minste stress geeft. Is er geen mogelijkheid om de uitslag digitaal in te zien? Ik dacht dat inmiddels alle testuitslagen via coronatest.nl op te vragen zijn door de geteste persoon. Ik ben het overigens helemaal met je eens dat de uitslagen sneller door mogen komen want het duurt soms echt lang.
Dus ik ben echt niet 'tegen' je en ik snap de frustratie maar ik begrijp ook dat het heel druk is bij de GGD (en ik begrijp dan weer niet dat ze continu achter de feiten aan lopen, en niet alleen de GGD maar ook vanuit de overheid met de testcapaciteit)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:41

Het 'hij wordt gek van binnen zitten' vind ik ook wel wat dramatisch, dat is nou eenmaal zo.
Wel erg sneu dat de visite afgezegd moest worden, dat vind ik ook wel nare dingen aan deze tijd.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:59

Polly schreef:
Ik doe geen aannames maar ik reageer op wat je zelf schrijft :o "Kinderen zijn dit weekend jarig, alles afgezegd....."
En ja ik weet hoe frustrerend het is, dat vind ik zelf namelijk ook maar ik denk dat je erbij neerleggen in deze tijd de minste stress geeft. Is er geen mogelijkheid om de uitslag digitaal in te zien? Ik dacht dat inmiddels alle testuitslagen via coronatest.nl op te vragen zijn door de geteste persoon. Ik ben het overigens helemaal met je eens dat de uitslagen sneller door mogen komen want het duurt soms echt lang.
Dus ik ben echt niet 'tegen' je en ik snap de frustratie maar ik begrijp ook dat het heel druk is bij de GGD (en ik begrijp dan weer niet dat ze continu achter de feiten aan lopen, en niet alleen de GGD maar ook vanuit de overheid met de testcapaciteit)

Ik ben absoluut vóór de maatregelen zoals het dragen met mondkapjes, handen wassen etc.
Ik snap dat er ook ingrijpendere maatregelen nodig zijn.

Ik hekel echter wél de manier waarop het beleid wordt uitgevoerd.
Zoals een "advies" voor het dragen van mondkapjes, 6 maanden ervoor zeggen dat mondkapjes geen zin hebben (enkel en alleen omdat er een tekort aan is, zoals later is toegegeven) en nu compleet achter de feiten aanlopen terwijl er al maanden over een 2e golf wordt gesproken.
Echt, als dat onder mijn verantwoordelijkheid in het bedrijfsleven zo zou zijn gelopen dat had ik 2 uren gekregen om mijn spullen te pakken....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:13

Ik denk dat we serieus rekening moeten houden met een lockdown en dat zou wat mij betreft prima zijn, dus we kunnen maar beter wennen aan het thuis zitten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:15

Polly: kun jij zelf niet versneld getest worden?

Ik had de uitslag na iets meer dan 24 uur. Wel via DigiD, ik ben niet gebeld. Dat doen ze niet altijd meer bij een negatieve uitslag, die moet je zelf opzoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:16

__danielle__ schreef:
Ja daarom vroeg ik ook hoe lang het bij anderen heeft geduurd die recent getest hebben. Ik heb donderdag ochtend getest en ook nog steeds geen uitslag. Dinsdag 37 weken zwanger en ik heb hierdoor al een controle gemist. Verzet naar morgen dus ik mag toch hopen 't dan wel te weten... Heb ook amper klachten meer behalve licht kuchje. En geloof me ik neem geen enkel risico hiermee en iets vieren was ik niet van plan maar zo net in m'n verlof had ik toch nog wel wat laatste dingen die ik nog moet regelen op de planning even los van dat ik niet wil weten wat een circus het wordt als ik wel nu weeën krijg in afwachting van test.

Ik ben vorige week op dinsdag getest en kreeg woensdagavond de uitslag, dus dat heeft ongeveer 36 uur geduurd.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:17

De uitslag komt wel online te staan, maar was bij mij pas zichtbaar nadat ik de mail had ontvangen dat de uitslag bekend was. Nu had ik hem met 25 uur al, dus daar heb ik geen klagen over. Sommige mensen moeten veel langer wachten.
Mijn ouders zijn tegelijkertijd gegaan en de een kreeg de uitslag een dag later als de ander. Het is allemaal ***, maar het is nu eenmaal zo, en bij klachten kun je toch maar beter binnen blijven idd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:18

Ik heb dan weer geen mail ontvangen dat de uitslag er was, maar heb zelf DigiD in de gaten gehouden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:20

Ik ben straks om 11:56 aan de beurt bij de teststraat. Ik zie het niet zo zitten om naar de andere kant van de stad te fietsen omdat ik fietsend naar mijn moeder toe (800 meter) al stond te hijgen maar ik heb weinig andere keuze.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:20

Hier houden we idd ook mail en digid in de gaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:30

Polly schreef:

Wat een toestand, Polly, 10 dagen binnen omdat mensen een besmetting niet communiceren. Dan komt er wel even stoom uit je oren, denk ik.

Qua lang wachten...tsja, helemaal met je eens: te weinig testcapaciteit, dus teveel mensen die daardoor met klachten gewoon door blijven lopen en anderen besmetten, GGD kan die besmettingen bron en contactonderzoek niet meer bijbenen, daardoor nog meer mensen die ziek worden en dus nog meer druk op de testcapaciteit. En daarmee is het cirkeltje neerwaarts rond.

De enige manier waarop we dit met zn allen kunnen doorbreken is door zelf verstandig te doen. Social distancing en thuis blijven als je klachten hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:32

Daihyo schreef:
Ik heb dan weer geen mail ontvangen dat de uitslag er was, maar heb zelf DigiD in de gaten gehouden.

Ik kreeg wel een email dat de uitslag op DigiD stond maar manlief dan weer niet.
Dus je kunt het beste zelf in de gaten houden inderdaad.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:33

Daihyo schreef:

Jawel hoor, ik kan door mijn werkgever getest worden en als het moet is het dan binnen 3u bekend.
Collega heeft vanmorgen met het ziekenhuis gebeld en de COVID verdenking is eraf bij onze patiënt, hij heeft een sepsis en een tumor dus bij deze mag ik weer naar buiten.
Mijn vriend zei wel dat we even wat moeten bedenken hoe we dit in de toekomst gaan doen, ik ben nu gewoon naar huis gegaan maar dat is natuurlijk ook niet heel slim. Voor de volgende keer maar even over een alternatief bomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:40

Gelukkig Polly! Niet voor die patient als ik het zo lees, maar voor jou wel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:41

Polly schreef:
Daihyo schreef:

Jawel hoor, ik kan door mijn werkgever getest worden en als het moet is het dan binnen 3u bekend.
Collega heeft vanmorgen met het ziekenhuis gebeld en de COVID verdenking is eraf bij onze patiënt, hij heeft een sepsis en een tumor dus bij deze mag ik weer naar buiten.
Mijn vriend zei wel dat we even wat moeten bedenken hoe we dit in de toekomst gaan doen, ik ben nu gewoon naar huis gegaan maar dat is natuurlijk ook niet heel slim. Voor de volgende keer maar even over een alternatief bomen.

Dat kan wel, maar dan zou je moeten kijken of je op de logeerkamer oid kunt bivakkeren

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:43

Dan heb je alsnog dezelfde badkamer en dat is een probleem.