4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:31

Kimmie, tandarts viel mee! Was met 5 minuten klaar, geen bijzonderheden. Dus kan er weer halfjaar tegenaan :D En veel yoga klinkt wel fijn, misschien toch eens kijken of ik tijd heb binnenkort op de momenten dat ze het geven.
En verstandig om weer over te gaan op een methode waar jij jezelf beter bij voelt en makkelijker vol te houden is.

Leonie, ja werkt voor mij echt super goed om maar één keer in de week boodschappen te doen. Ik eet netjes wat ik van te voren gepland at en ook weinig snacks in huis voor tussendoor. Zelfs al is de supermarkt letterlijk tegenover mijn huis, werkt voor mij heel goed.
En als je zo gesport en gewerkt hebt, kan een keer wat meer eten ook wel.

Ik heb vandaag veel gewandeld en daarna nog gesport. En ik merk dat ik nu echt honger heb, dus eet zo nog even wat extra's. 13K stappen en 50 minuten krachttraining, dus wat extra's is geen probleem.

Mijn zusje komt binnenkort naar Nederland met haar vriend, ze wonen in Spanje. Ze gaan eerst paar weken bij mijn ouders wonen en hopen dan hier werk te vinden en ook een woning. En de hond van haar vriend komt ook mee, en blijft waarschijnlijk een aantal dagen bij mij, gezien mijn ouders niet zo happig zijn op EN een vent die ze nog nooit gezien hebben EN een grote hond :') Dus ik hoop al stiekem op een paar dagen een logeerhond waarmee ik kan wandelen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:30

Linoleum, dat zou leuk zijn zeg! Mijn ouders zeggen altijd: Het wandelen zonder hond is nooit meer zo leuk geworden als met hond. Maar goed, nog een jaar of 7 tot die weer een hond kunnen nemen denk ik :+

Travel_Me, met zoveel beweging moet een keertje te hoog geen ramp zijn lijkt me...

Ik had gisteren een heerlijk dagje eigenlijk...

Ging naar m'n ouders toe, waar m'n zusje en de kinderen ook waren. Alleen m'n vader was aan het werk. Daar gegeten. Een heerlijke lowcarb pannenkoek, en een mokka mousse met nootjes en lowcarb caramelsaus <3
Daarna zijn de op de (elektrische fiets) naar een sluis gegaan, bootjes kijken :Y) (deed mam vroeger met ons, nu ging ik met m'n moeder en neefje op de fiets en m'n zusje kwam in de auto met de jongste).
Door naar het treinspoor in de buurt, daar een paar treinen gekeken :') En toen weer naar huis.
Gisteravond wel heel koud gekregen, dus weinig meer gedaan.

Vandaag niet heel erg wilde plannen, vanmiddag om half 4 een afspraak bij DermaClinics en vanavond paardrijden. Ik heb het schilderen maar losgelaten :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:58

@Travel_me: Ja, ik wil ook graag meer snatches oefenen. Zit er aan te denken om open gym te gaan doen, zodat ik vrij kan trainen en zelf wat dingen kan gaan oefenen. Ik vind je lijstje van gister zo gek niet, ook niet qua calorieën. Je hebt super veel bewogen, dat moet je niet onderschatten.

@Lino: Ja, voor mij hetzelfde. Ik ga ook nog wel aankomen in spier, dus 65 kilo is dan helemaal prima!
Slim dat je boodschappen doet na het eten en voor de hele week. Ik vind dat toch lastig, dingen lopen anders en dan kan ik allerlei dingen weggooien omdat mijn planning niet loopt zoals ik wil. Nu doe ik gewoon voor 3 dagen boodschappen, ook wel oké. Wat leuk dat je zusje naar Nederland komt en jij dan een leen-hond hebt! Lijkt me heerlijk. Ik mis dat af en toe wel. Ik wandel natuurlijk veel alleen, en dat is soms (ondanks dat ik vaak wel een podcast luister) best wel saai.

@Ketly: Dat klinkt niet alsof je veel eet. Heb je alles wel eens ingevoerd in een app als MyFitnessPall of Fatsecret? Dat raad ik mensen altijd als eerste aan. Niets veranderen aan hoe je eet, alleen eerst een week álles invoeren en zelf afwegen. Dus ook je olijfolie, boter etc. Na een week kun je kijken naar je gemiddelde en waar verbeterpunten liggen. Vanuit daar kun je een plan van aanpak maken. En inderdaad, echt niet te snel willen!

@Kim: Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt inderdaad. Net lijstje gister!

@Janine: Me-time is inderdaad heel belangrijk! Ik heb mezelf na jaren ook weer aangeleerd om te lezen, en nu vind ik het heerlijk. Maar hoe je je me-time indeelt moet je zelf weten en is natuurlijk ook heel persoonlijk wat voor jou ontspannen is. Je dag gister klinkt heel erg fijn!

Ik heb vanmorgen weer lekker gesport. Was een pittige workout maar wel heel lekker. Ik heb het vasten wat los gelaten gister en vandaag, ik doe dat eigenlijk al jaren maar het schijnt beter te zijn om dat in periodes niet te doen, om het vervolgens weer op te pakken.

O: Barebells Cookies&Cream reep
L: prei-courgette soep met creme fraiche, twee gebakken eieren met ham
T: een flink stuk watermeloen
A: een bol venkel met tonijn en bulgur
T: Magere kwark met kersen, eventueel nog iets
B: uur CrossFit, 5 km wandelen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:28

Ik kom me toch weer eens melden. Half / half sinds Februari al bezig met wat afvallen / fitter worden. Toen vooral de focus op het sporten en nu is bij mij eindelijk de knop om gegaan om ook een stuk gezonder te eten :D
Ik at veeeel brood. Ontbijt, lunch en soms nog snel een broodje op het werk als tussendoortje. Nu het meeste vervangen door kwark, een eiwitshake of een stuk fruit en het helpt voor mij echt goed.
Snacks laten liggen gaat ook steeds beter alleen ik zag net een zoete (Zeeuwse?) Bolus in de kast liggen dus ik hoop dat ik sterk ben vandaag :+

Ik heb een gratis vetmeting laten doen en ik zat op 24.5%, prima dus :) ik krijg van hun ook een voedingschema dus ben benieuwd.

Voor mijn 'perfecte gewicht' moet er nog 1,5 kilo af maar wil ook m'n buik al strakker gaan trainen. Vind het lastig om de juiste balans te vinden tussen laag in kcal en voldoende eiwitten.

Wel een vraagje. Soms ben ik echt heel erg bol op m'n buik waardoor ik een stuk dikker lijk. Zo net onder de rand van je broek. Is de ene dag wel, de andere dag niet. Een beetje 'bloated' dus. Wat kan ik hier aan doen? Is het vocht dat ik vast houdt? Ligt het aan het eten? Toch nog meer vet dan wat ik zou willen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:31

casperzazoe schreef:
Ik kom me toch weer eens melden. Half / half sinds Februari al bezig met wat afvallen / fitter worden. Toen vooral de focus op het sporten en nu is bij mij eindelijk de knop om gegaan om ook een stuk gezonder te eten :D
Ik at veeeel brood. Ontbijt, lunch en soms nog snel een broodje op het werk als tussendoortje. Nu het meeste vervangen door kwark, een eiwitshake of een stuk fruit en het helpt voor mij echt goed.
Snacks laten liggen gaat ook steeds beter alleen ik zag net een zoete (Zeeuwse?) Bolus in de kast liggen dus ik hoop dat ik sterk ben vandaag :+

Ik heb een gratis vetmeting laten doen en ik zat op 24.5%, prima dus :) ik krijg van hun ook een voedingschema dus ben benieuwd.

Voor mijn 'perfecte gewicht' moet er nog 1,5 kilo af maar wil ook m'n buik al strakker gaan trainen. Vind het lastig om de juiste balans te vinden tussen laag in kcal en voldoende eiwitten.

Wel een vraagje. Soms ben ik echt heel erg bol op m'n buik waardoor ik een stuk dikker lijk. Zo net onder de rand van je broek. Is de ene dag wel, de andere dag niet. Een beetje 'bloated' dus. Wat kan ik hier aan doen? Is het vocht dat ik vast houdt? Ligt het aan het eten? Toch nog meer vet dan wat ik zou willen?

Vriendin van mij traint heel erg hard, ik denk dat ze niet veel hoger in vetpercentage zit dan jij. Maar zij is gestopt met gluten eten en dat 'zwangerschapsbobbeltje' is dan ineens veeeeeeeeeeeeeeel kleiner ;)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:28

Zwangerschapsbobbeltje :') haha daar lijkt het wel op ja. M'n liefde voor brood is wel echt te groot om het helemaal te schrappen. Ik heb juist het idee dat het tegenwoordig erger is, sinds ik meer kwark (zuivel) eet. Hoop niet dat het daar door komt eigenlijk want het eten bevalt me goed verder (of het valt nu misschien meer op omdat m'n vetbuikje wat minder is :+).

Ik drink ook voldoende water dus daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen. Helaas drink ik wel meer suiker dan de gemiddelde dus ben bang dat het daar door komt.

Janine1990

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:33

Ja het kan ook lactose zijn, of een combi van die twee... ;)

Je hebt ook gewoon glutenvrij brood in de supermarkt :) En je kan het zelf bakken ;)

Wat is meer suiker dan gemiddeld?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:31

Oh jeetje, ik ging net een van mijn doelen ophalen/laten doen, botox :D
Dus ik vertelde een beetje hoe ik er was gekomen en dat dit een van mijn afvaldoelen was. Dus ze vroeg hoeveel ik al was afgevallen. "Nog maar 6,6 kilo."
Dat vond ze al heel wat... Ik zei: "Van de 31." Daar was ze nogal verbaasd over :') Dus ik vroeg haar mijn gewicht te schatten. Kwam ze na goed kijken op 85 kilo. Gewoon meer dan 13 kilo te licht :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:35

@Linoleum: Nee precies. Vooral die snacks doen het hem dan.
Zo lekker actief weer bezig geweest jij :) Top! Zou leuk zijn als de hond van je zus komt logeren. Met hond loop je toch sneller langere stukken dan gewoon zelf.

@Janine: Nee is zeker geen ramp ook hoor :)
Die caramelsaus klinkt echt top! Nice dat je die dingen ook gewoon nog kunt eten terwijl je zo op je koolhydraten aan het letten bent :)
Wauw dat is altijd fijn dat iemand zo positief over je afvallen is en je ook veel te licht inschat :) Hoe is het bevallen? Of was het alleen soort van intake?

@Jip: Nee lijstje was opzich wel prima, ik moet ook gewoon niet te bang zijn om soms wat hoger uit te komen. Open Gym is wel echt een goede voor oefeningen die je nog wil verbeteren lijkt mij :) Zoiets zou voor mij nog te vroeg komen, maar jij bent al flinke tijd bezig natuurlijk. Kun je je ook focussen op techniek en minder op kilo's. Plus het een stuk minder intensief maken, waardoor je sneller hersteld bent :)
Misschien wel fijn inderdaad om het vasten af en toe een beetje los te laten en kijken hoe dat gaat. Gaat het minder goed, dan heb je het natuurlijk vrij snel weer opgepakt.

@Casperzazoe: Grote kans dat inderdaad je eten hierbij een rol speelt. Kan van alles zijn, maar dat is uitproberen. Ik merk dat ik zelf een meer opgeblazen buik heb als ik teveel zuivel eet. Dus probeer nu wat meer af te wisselen en vaker sojamelk of amandelmelk te gebruiken.
Wel erg goed bezig dat je al zo dicht bij je doel zit :)

---------------------
Ik had vandaag een vrije dag, dus kon mooi wat dingen doen. Ben nu iig aan het kijken voor 2 nieuwe sportleggings, want die ga ik mijzelf cadeau geven. (moet komende zaterdag nog een dag extra werken, dus gebruik dat er mooi voor)..
Waarom een cadeau? Nou 7 weken geleden ben ik begonnen met sporten en liep vorige week voor het eerst een 7 km hard zonder te wandelen. Mijn doel was eigenlijk 5 km binnen het half uur eind augustus, maar heb dit al veranderd naar 10 km hardlopen.
Alleen... Ik ging dus vandaag hardlopen en liep echt lekker. Dus heb vandaag de 10 kilometer al gehaald. Wil het uiteindelijk binnen een uur, maar zat nu voor de eerste keer op 1 uur en 2 minuten. AL heel erg dichtbij dus :)

Echt heel erg blij dus, want had nooit gedacht dat ik binnen 7 weken van maximaal 200 meter kunnen rennen zou opbouwen naar 10 km

Lijstje:
O: Mango smoothie bowl met banaan/kokos/lijnzaad/granola topping
L: 2 volkoren wraps met philadelphia, kipfilet en komkommer (het plan was met avocado ook, maar kan dat ding echt nergens terugvinden XD)
T: Cookie dough ijs (misschien liep ik daarom wel zo goed XD)
A: 4 taco's met gehakt, paprika, tomaat en cheddar (vooral die laatste maakte het echt verrukkelijk)
T: eiwit shake met amandelmelk
T: 200 gr skyr aardbei

B: uur hardlopen en uur wandelen.
Totaal 1999

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:51

Wooow... dat is heel hard gegaan, dan verdien je echt wel wat nieuwe sportkleding!! Knap hoor!

Heb meteen ingespoten gekregen :j Over een week zie je het optimaal, maar volgens mij is het nu al veel beter. Maar misschien zit ik te fanatiek te lachen in de spiegel _O-
Over 3 maanden weet ik hoe het is bevallen... :P Dan is het meeste wel weer uitgewerkt en moet ik opnieuw.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:10

Oh dat is fijn! Dan is het echt een goede beslissing geweest :) Jammer dat het dan weer opnieuw zou moeten, maarja dat is dan niet anders.

Jaaa ik had ook nooit gedacht dat ik zo snel zou kunnen. Ik dacht dat ik nooit van mijn leven 10 km zou kunnen lopen, maar ik had vandaag misschien nog wel langer doorgekund. Alleen 10 km leek mij wel een goed stoppunt

M'n moeder haar reactie: Okee nu kun je verder voor de halve marathon.. Uhhh wil niet dood XD nee ik vind in eerste instantie 10 wel genoeg. Wil wel tempo nog iets verhogen, maar afstand komende tijd niet meer. En ook regelmatig een 5 lopen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:30

Travel_me schreef:
Oh dat is fijn! Dan is het echt een goede beslissing geweest :) Jammer dat het dan weer opnieuw zou moeten, maarja dat is dan niet anders.

Jaaa ik had ook nooit gedacht dat ik zo snel zou kunnen. Ik dacht dat ik nooit van mijn leven 10 km zou kunnen lopen, maar ik had vandaag misschien nog wel langer doorgekund. Alleen 10 km leek mij wel een goed stoppunt

M'n moeder haar reactie: Okee nu kun je verder voor de halve marathon.. Uhhh wil niet dood XD nee ik vind in eerste instantie 10 wel genoeg. Wil wel tempo nog iets verhogen, maar afstand komende tijd niet meer. En ook regelmatig een 5 lopen

Ja het zijn eiwitten die door het lichaam zelf weer worden afgebroken gok ik.
Het is wel zo dat je door het niet gebruiken van die spieren op den duur een langer resultaat krijgt, omdat je niet meer 'weet' hoe je die spier moet gebruiken.

Maar goed, op termijn wil ik (ook?) sowieso mijn gebit doen. Misschien is het dan niet meer nodig. We zien wel. :)

Heb je een schema gebruikt voor het hardlopen? Vind het echt onwijs knap in zo'n korte tijd! Ik begrijp wel dat je met 10 km eerst genoeg hebt... Dan kan je er beter bij gaan zwemmen (of gewoon meteen triathlon :P )... Je gewrichten moeten nog heel wat jaartjes mee :+

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:39

Oh ja dat is dan opzich wel een mooi bij effect.
Nee heb niks gebruikt. Rondje van eerst 4 km uitgezocht en gewoon gaan rennen. Eerst met keer of 12 wandelen. Keer erna was dat al 6 en dan steeds 1 minder. Toen naar de 5 gegaan. Keertje 6, keer 7 en dan nu 10. Ik doe eigenlijk alles op gevoel. Keiharde schema's werken bij mij alleen als ik er fulltime de tijd voor heb. Nu kan ik nog een beetje spelen enzo.

Zwemmen vindt ik trouwens verschrikkelijk XD Dus dat wordt hem niet. Hardlopen doe ik 2x per week (afgezien van soms kortere stukken met crossfit). Dus dat valt wel mee qua belasting :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:05

Maanlicht, als mijn planning omgaat, dan eet ik het wel op een latere dag. Ik heb eigenlijk nooit iets wat echt met een dag over de datum is, en anders pas ik het wel ergens in als lunch. Ga regelmatig spontaan weg, maar gooi zeer zelden eten weg.

Casperzazoe, welkom terug! Vervelend dat je zo bloated bent soms. Ik heb er ook tijdje last van gehad, maar laatste maanden niet meer. Eigenlijk geen idee wat oorzaak en oplossing was. Dus kan je daar helaas niet mee helpen. Maar ik eet redelijk wat koolhydraten en gluten, dus dat was het niet.
Voor voldoende eiwitten, zou ik er op letten dat de basis van elke maaltijd een eiwithoudende bron is. Dus stuk vlees, vis, kwark, eieren. Dan kan je er vaak wel prima komen zonder dat je veel kcal eet.

Leonie, ik loop alleen ook prima lange stukken. Maar ben gek van honden, dus oppashond zou heel erg leuk zijn <3 Maar bij mijn zusje kunnen plannen altijd nog 1000 keer veranderen, dus nog maar even afwachten wat de definitieve plannen gaan worden.
Nieuwe sportkleding is altijd leuk!! Heb je al leggings op het oog? Mooie doelen ook om het jezelf voor cadeau te doen.

Janine, hopelijk is het resultaat wat je er van verwacht had.

Ik heb mezelf als doel gesteld om deze maand elke dag 10K stappen te halen. Wat tot nu toe elke dag nog netjes gelukt is. Maar guess wat voor weer het morgen wordt... 's Avonds heb ik geen tijd, overdag aan werk en wil niet in mijn pauzes natregenen. Dus ik ga denk ik wekker maar halfuur eerder zetten en voor werk flink wandelen en dan nog tijd hebben om te douchen voor het werken. Ik ook met mijn goede voornemens van de maand :')

Vandaag wel weer lekker bezig. Vanochtend uur gewandeld, vanavond halfuur. Dus stappen gehaald. Eten ook netjes. Gisteren wel wat minder, had heel erg honger, had veel gewandeld en uur getraind en niet genoeg gegeten. Dat ging 's avonds beetje mis. Ben maar gaan slapen om ergste te voorkomen..

Lijstje gisteren
T: rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: rijstwafels met chocola, cracotte met kaas, festini peer ijsje
A: wortels en aardappels uit oven, olijfolie, geitenkaas
T: 6 melba toast met hummus, rijstwafels met chocola (chocolade cravings en dit was enige wat ik in huis had met chocola :') ), 2 plakken kaas, handvol japanse rijstcrackers
Totaal 2.085 kcal
B: 14K stappen, 50 min krachttraining

Lijstje vandaag
T: rijstwafels met chocola
L skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 gekookte eieren, plak kaas, handvol japanse rijstcrackers
A: wortels en aardappels uit oven, olijfolie, geitenkaas
T: 2 oliebollen met poedersuiker
Totaal 1.610 kcal
B: 10K stappen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:32

Lino, knap hoor! Dat zou leuk zijn zeg!

Jip, interessant wat je zegt over BMI!

Ketly, ik denk trouwens ook dat je te weinig eet. Ik zou alles wat je eet even in MFP invoeren zodat je weet hoeveel kcal het zijn. Ook je BMR berekenen is een goede tip.

Leonie, met zoveel beweging is een keertje te hoog geen ramp hoor. Woow, dat is wel heel hard gegaan, dan verdien je idd wel nieuwe sportleggings! Knap dat je het ook gewoon gedaan hebt zonder schema!

Janine, tijd voor jezelf is inderdaad heel belangrijk! Dat is fijn! Hopelijk is het resultaat wat je ervan verwacht had.

Casperzazoe, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het zou kunnen zijn. Wel een grote kans dat je eten hierbij een rol speelt. Welkom terug!

Gisteren een lange dag gehad. Ben lekker gaan shoppen samen met mijn moeder. Wat shirts gekocht, een bikini, sportbroeken, ondergoed en een zwart vestje.
O: banaan appelpannenkoek (zonder granen / meel) en een boterham met kipfilet. (447)
L: clubsandwich met een kop warme chocolademelk (zonder slagroom) en een koekje. (907)
T: niets.
A: stamppot met een gehaktbal, een restje uit de koelkast, was namelijk vanuit de stad doorgegaan naar een van mijn paarden en had daardoor echt geen zin meer om te koken (dat was eerst het plan namelijk). (393)
T: glaasje Malibu/cola en paar chipjes, niet veel, want ik had niet veel kcal meer over. (232)
Verder veel water, roosvicee en crystal clear gedronken. (25)
Om 22 uur gaan slapen, want was echt kapot :')
B: 10.000 stappen en 60 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 2004.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:02

Linoleum; leuk een loge hond! Ik wandelde voorheen nooit zomaar, maar nu we onze hond hebben vind ik het heerlijk. Vooral als hij dan zo super blij en enthousiast aan het rondrennen is :)
Wat super goed dat je zo bezig bent met het aantal gemaakte stappen en daar dus ook echt eerder voor opstaat, held haha.

Travel_me; Wauw wat super knap zo snel die 10 km! Mag je zeker blij en trots op zijn! Groot gelijk dat je jezelf een cadeautje gunt!

Janine; hoe is de Botox behandeling gegaan?
Wel een goed complement kreeg je daar dan!

Casperzazou; welkom terug! Hier ook geen tips helaas.. zelf geen ervaring mee.

Kimmie; lekker lijstje gister en gezellige dag gehad! Shoppen is nooit geen straf :’)

Ik doe overigens normaal 1 x per week mn boodschappen als ik al wat heb gegeten. Maar had nu t weekend geen tijd gehad dus ging ff snel wat halen voor deze dagen. En dat ging dus mis haha.

Morgen heb ik eindelijk!! mijn diplomering (december al afgestudeerd) heb nog geen idee hoe de dag gaat lopen, maar ik ga iig genieten en het eten even los laten.

Mijn lijstje voor vandaag;
O; vannacht om 3.30; Italiaanse groene salade
T: pakje optimel 500 ml, 175 gr appel-kaneel kwark en wat kersen (9.00 voor ik ging slapen)
L; 2 witte bolletjes met 25 gr magere filet americain met komkommer
T: 2 daim reepjes :=
T: 2 bbq rijstwafels
A: 100 gr haricots verts, 70 gr champignons en een halve paprika uit de wok, 300 gr aardappelpuree en een vega burger
T; ik denk een klein schaaltje m&m’s, als ik nog trek heb strakjes.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 02:21

Ohja jullie gaan hier vet snel :')

Janine: goed cadeautje :D lijkt me zo spannend om te doen. Gelukkig is het je goed bevallen!
ik zit helaas op 3 blikjes Redbull per dag.. Ja ik 'haat' mezelf dat ik daar aan verslaafd ben. Het is zó zonde.

Travel_me, wauw wat knap zeg! Super goed en zeker een cadeautje waard. Ben je niet je lijf aan het over belasten of heb je nergens last van?

Lis: gefeliciteerd en veel plezier morgen :D hopelijk is het toch nog een leuk feestje ondanks de maatregelen. Ik zie nu veel filmpjes voorbij komen dat mensen in de auto moeten blijven zitten maar het alsnog wel een feestje is.

anks voor de reacties op de opgeblazen buik. Ik heb dat ook in mijn intake mail gezet naar de diëtiste dus hopelijk kan ze me daar wat tips over geven.
Eiwitshake is al met amandelmelk, kwark al een paar dagen niet meer op en verder ook geen frisdrank (behalve die stomme redbull 8)7 ) en netjes 2,5 liter water.
Voel me er ook helemaal niet fijn bij. Ben netjes afgevallen en doe toch geen strakke shirtjes aan daardoor..
Stom eigenlijk. Hoe meer ik bezig ben met sporten en gezond eten, hoe meer ik onzeker wordt over mijn eigen lijf omdat je er zo op focust.

Ik volg nu de Hourglass Challenge van Chloe Ting, ik vind haar redelijk irritant :+ maar de workout is wel leuk. Was het zo beu om óf elke dag hetzelfde te doen óf een halfuur te zitten zoeken naar een filmpje. Nu mooi afwisselend en hopelijk goed resultaat over een maand.
Ik moet ook echt aan m'n cardio gaan werken voor dat laatste vetjes maar is lastig omdat ik standaard al veel beweeg op een dag. Hardlopen op straat kan ik nog steeds niet door m'n knieën en 'eventjes' naar de sportschool is toch al snel 1,5uur weg.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:02

@Linoleum: Jaa een hond is altijd leuk :)
Heb gister 2 leggings besteld op Alie (daar heb ik er meer van en zijn echt top voor die prijs). Heb nu een beetje zeegroen en legergroene besteld :)
Lekker veel gewandeld weer :) en knap dat je gewoon bent gaan slapen. Ik kan dat niet, dan lig ik uren wakker en pak uiteindelijk toch een maiswafel. Dus ik ga niet met honger naar bed want dat wordt drama

@Kimmie: Jaa dankje! Dat vond ik ook. Even een klein cadeautje :)
Hoe maak je die pannenkoek :)?

@Lis: Heel veel plezier vandaag! Je gaat iig een bijzondere diplomering hebben

@Casperzazoe: neuh ik ben niet zo snel aan het overbelasten. Heb wat spierpijn in 1 kuit, maar niet erg. Heb vroeger erg veel getraind (schaatsen/wielrennen), dus ken mijn lijf best wel goed en kan ook echt veel aan. Merk wel dat ik sneller kan opbouwen dan vroeger.
Plus heb fysiotherapie gestudeerd dus weet wel wat normale pijntjes zijn en wat teveel.
Wel handig dat je nu zo'n challenge doet. Qua laatste vetjes is krachttraining vaak beter dan cardio ook al denken de meeste dat vooral cardio vet verbrand. Maar denk dat je al goed bezig bent met oefeningen. Laatste lootjes zijn vaak het lastigste.

--------------------------------
Ik heb vannacht heerlijk geslapen en heb alleen wat lichte spierpijn in 1 kuit na mijn 10km van gister. Heel erg fijn dus! Heb net nog wel een de foamroller gebruikt voor de zekerheid, want moet vandaag weer werken van 9-17. En daarna boksen. Dat laatste kijk ik even aan hoe ik mij eind van de middag voel. Maar denk dat het wel gaat

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:07

@casperzazoe: Moet je niet gewoon wennen aan dat je nu meer eiwitten eet? Ik heb daar altijd veel last van. In het begin van de corona periode heb ik mijn eiwitinname verminderd, en ik merkte dat toen ik dat weer ging verhogen dat mijn lichaam heel erg protesteerde. Dat heeft even geduurd en nu heb ik er geen last meer van. Op wat voor manier heb je je vet laten meten? Ik zou eerder voor krachttraining gaan dan voor cardio. Met cardio verbrandt je wel wat op het moment dat je het doet, maar met krachttraining bouw je juist wat spieren op die ervoor zorgen dat je er strakker uit ziet en als je meer spieren hebt is je rustverbranding ook hoger. Dus op de lange termijn heb je daar veel meer aan.

@Janine: Leuk is dat! Dat mensen je veel lichter schatten dan je bent. Wat heb je nu precies laten doen?

@Travel_me: Ik zou met open gym juist wat andere oefeningen erbij willen pakken die we met CrossFit weinig doen. Ik merk juist dat we met periodes heel veel workouts op snelheid doen, terwijl mijn conditie super goed is en ik juist wil focussen op kracht. Ik heb een paar hele intense supersets gevonden die ik heel graag uit wil proberen en ik wil graag wat meer/zwaarder gaan squatten en benchen. Waar heb je je sportleggings besteld? Ik vind het super knap dat het hardlopen zo goed gaat bij je! Pas wel op dat je niet te snel te veel wil, zo heb ik een nare blessure gekregen.

@lino: Ja, dat dacht ik ook. Alleen heb ik vaak broccoli bijvoorbeeld die opeens helemaal gaat bloeien na een paar dagen. Heb helaas ook geen grote vriezer, anders zou ik voor de hele week eten maken en porties invriezen. Misschien over een tijd toch maar eentje aanschaffen. Ik merk ook dat ik minder wandel met dit weer. Houd echt buienradar in de gaten voor een regenloos uurtje om even te kunnen lopen, maar het is moeilijk haha. Misschien toch maar gewoon gaan zo, gewapend met regenjas. Ik vind je lijstje helemaal niet heel slecht eigenlijk van eergisteren. 14k stappen is ook best veel, en krachttraining gedaan.

@Kim: Ah leuk, shoppen met je moeder. Ik doe dat veel te weinig. Blij met je aankopen?

@Lis_Ol: Leuk, je diplomering! Ik snap dat het een beetje een rommelige dag gaat worden. Lekker van genieten!

Ik heb gister een beetje een confronterende dag gehad. Ik ben dus aan het studeren voor personal trainer/health and fitness coach. Ik train altijd het liefst 's ochtends terwijl ik nog aan het vasten ben. Nu ging het gister over nutriënt timing en vasten en leerde ik dat ik door gevast krachttraining te doen mezelf eigenlijk belemmer in spier- en krachtopbouw. Bij cardio heb je dit probleem veel minder omdat je daarbij niet zoveel spieren opbouwt. Ik zou dus meer progressie kunnen maken als ik voor mijn workout 20 gram eiwitten eet. Ik merk sowieso dat ik de laatste tijd niet meer de progressie maak met trainen dan ik zou willen. Ik had even een facepalm momentje want ergens klinkt het heel logisch. Het lastige vind ik dat er zoveel artikelen te vinden zijn op internet die zeggen dat vasten de heilige graal is en allerlei ongefundeerde sprookjes. Aangezien ik het al 5 jaar doe was het voor mij niet eens een vraag of ik er mee door zou gaan in combinatie met krachttraining. Alleen is de manier waarop ik beweeg en train heel erg veranderd sinds vorig jaar, dus de behoefte van mijn lichaam ook. Daar heb ik niet voldoende naar gekeken. Spieren hebben voeding nodig om te groeien. Moraal van het verhaal: blijf naar je lichaam kijken, wat je op dít moment nodig hebt en anticipeer daarop.

Wat ik nu ga doen is zoveel mogelijk proberen begin van de avond te trainen zodat ik wel 16 uur kan vasten, en als ik 's ochtends train, niet vasten. Dus in mijn anabolic window mijn lichaam de juiste tools aanreiken voor spieropbouw, en daar omheen vasten. Op mijn rustdagen zal ik dan waarschijnlijk vaak langere tijd vasten. Ik ga dit een maand of 2 proberen om te kijken of ik hier baat bij heb.

Sorry, lange post!

Mijn lijstje voor vandaag:
L: twee stevige speltcrackers met schouderham en Hüttenkäse
T: kwart watermeloen, kom prei-courgette soep, 200 gram magere kwark met 150 gram Optimel magere kwark appel kaneel
A: venkel, tonijn en bulgur roerbak met crème fraîche en rode ui
T: proteïneshake met 200 gram magere kwark, handje kersen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:29

Travel_Me, met zo weinig hardlopen zo snel opbouwen vind ik nog knapper!

Linoleum, wat een goed doel zeg! Ik kom er alleen maar aan als ik mijn telefoon in m'n zak stop en ga paardrijden :') Een collega van mij wandelt sinds we veel thuiswerken ook elke ochtend een half uur. Vind hij heerlijk!

Lis_Ol, behandeling stelt helemaal niks voor. 4 prikjes en je kan weer gaan :P Have fun op je diplomering, al zal je het vast niet meer lezen... :P Hoop dat je goed hebt kunnen genieten!

Casperzazoe, het is nergens voor nodig om jezelf ergens om te haten. Dat haalt je niet uit een vicieuze cirkel :) Jij maakt de keuze om dat elke dag te drinken... Dan moet je elders compenseren of je verwachtingen bijstellen. Ik drink zelf al jaaaaren geen frisdrank meer. Alleen cola als ik griep heb, en dan ook gewoon zero. En ik heb pina colada ranja ontdekt wat ik aanmaak met spa rood. Maar niet meer dan 2 keer per dag en een heel klein beetje want anders is het me te zoet.

Maanlicht, ik heb mijn gummy smile laten behandelen. Iets waar ik me altijd al aan stoor en voor schaam. Anderen valt het niet echt op, maar ik doe het ook niet voor anderen :Y) Heel raar om je dat a. te realiseren en b. daadwerkelijk uit te voeren. Geeft een heel goed gevoel! Op het idee van botox krijg je vaak hele negatieve reacties.

Ook jij moet je zelf nu niet affakkelen omdat je zo lekker aan het IF'en was en nu je iets realiseert wat je kan helpen. Het verleden is het verleden... Het is wat het is... Maar je kan er nu mooi wel mee verder!!! :D Daar moet je blij mee zijn!
Ik denk altijd dat afvallen en in shape komen twee verschillende dingen zijn, die je prima met elkaar kan verenigen. Maar dat ze daarin wel van elkaar afhankelijk zijn.
Ik zou bijvoorbeeld prima kunnen IF'en... Want ik sport niet zoveel. Maar jij hebt een heel ander doel dan ik. Dus voor jou is voeding nog veeeeeeel belangrijker dan voor mij! En dat is niet een rekensommetje van 1+1=2. Daarvoor is ieder mens veel te uniek.
Nouja, goed, dat heb je nu zelf ook geleerd :')

Hoe gaat het op je nieuwe werk? Ik vind je heel relaxed klinken in je post!

Ik ben waarschijnlijk in ketose *facepalm*
Dat was niet de bedoeling, ik wil niet forever alone zijn... :\
Maar ik was vandaag bij m'n moeder, en we stonden gebogen over een kaart waar wandelroutes op stonden. En ineens zegt ze: "Jij bent in ketose, ik ruik het aan je adem."
KAK -O-
Gelukkig ga ik morgen uit eten *\o/*

Het verklaart wel alle weegschaalgelukjes, ik ben in een week tijd 1,2 kilo kwijt :+ Dat is natuurlijk wel heel erg leuk :D

Verder hebben we alleen maar wat boodschappen gedaan en theetjes gekocht... En ik ga straks lekker koken en bakken.
Morgen naar m'n beste vriendin toe, beloofd iets voor bij de koffie mee te nemen en ik zag een stokbrood recept, die ga ik ook maar ff maken.
Ik heb bij de Lidl een speciale ovenschaal gekocht voor chips maken, dus dat wil ik nog uitproberen :')
En voor mezelf wordt het vanavond gebakken prei, met cherrytomaten voor in de oven met aardappel anders erover (dat is dus koolhydraatarm). En een heerlijke big burger erbij (apart gekruid rundergehakt, zoooo lekker) en daar moet ik maar zat van worden :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:58

Janine, fijn dat dat de botox behandeling goed is gegaan! Goed cadeautje ;)
Leuk is dat!

Lis, gefeliciteerd en nog veel plezier vandaag!

Leonie, hierbij het recept:
Nodig:
* 1 banaan
* 1 appel
* 2 eiwitten
* snuf kaneel
* iets minder dan een eetlepel kokosolie :+

Bereiding
1. Prak de banaan met een vork tot een gladde massa.
2. Splits de eieren en gebruik alleen het eiwit.
3. Klop het eiwit en de geprakte banaan goed door elkaar, voeg hier ook een snuf kaneel toe
4. Snijd de appel in plakjes van ongeveer 1/2 cm
5. Verhit een pan met kokosolie
6. Leg de plakjes appel op de bodem en giet er dan heel voorzichtig het banaanmengsel over de appel
7. Draai het vuur bijna helemaal laag en bak de pannenkoek in ongeveer 10 minuten gaar.
8. Pas op, niet te hoog vuur anders brandt de appel aan.
9. Draai de pannenkoek niet om, maar zorg dat de bovenkant helemaal gaar is.
10. Laat de pannenkoek op je bord glijden.

Casperzazoe, het kan idd ook dat je moet wennen aan het eten van meer eiwitten, wat Jip idd zegt. Het is nergens voor nodig om jezelf ergens om te haten.

Jip, ik ben idd zeker blij met mijn aankopen! Ik had al maanden niet meer geshopt, dus dat was leuk om weer een keer te doen. Jij moet jezelf idd ook niet aanvallen, want je bent echt super lekker bezig geweest met IF'en en nu kun je alleen nog maar beter bezig gaan. Hoe gaat het op je nieuwe werk?

Lino, wat een goed doel zeg!

Gisteren strak dagje gehad qua kcal (niet qua keuzes, maar zo kon ik toch lekker borrelen in de stad) en weer een groepsles in de sportschool gedaan.
O: twee boterhammen met abrikozen fruitspread en nutella. (264)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
L: twee boterhammen met een omelet van twee eidooiers en een ei en kipfilet. (407)
T: alcoholvrije pina colada, nacho's, bittergarnituur, cola zero en een lolly. (656_
T: bonbon. (69f)
B: 9000 stappen, 45 minuten burn en 30 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1495.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:59

@Jip: Nee komt goed. :) Ik heb mijn sportleggings van Nepogym op Alieexpress. Hele fijne leggings en maar een euro of 12. :) Ja komt goed, ik loop sws niet meer dan 2x per week hard, want niet echt fijne sport voor spieren en gewrichten.
Dat is wel slim dan ja om tijdens open gym te doen :)
Wel slim dan inderdaad qua vasten. Ik denk dat het wel goed is ja om wel wat binnen te hebben voordat je kracht gaat trainen. Zelf heb ik nu de afgelopen 2x geprobeerd met een eiwitshake op de heenweg en ontbijten na afloop. Dat beviel echt goed :)

@Janine: Dankjewel :)
Oei dat was dus niet je bedoeling XD Stinkt dat echt heel erg? Anders je koolhydraten maar een stukje omhoog gooien? Wel heel leuk 1,2 kilo, maar pas je op dat je niet te hard gaat?

@Kimmie: Klinkt heerlijk! Ga ik binnenkort eens uitproberen :)

----------------------------
Vandaag redelijk drukke dag gehad met 8 uur werken, snel eten en daarna boksen. Voor de kickbokstraining was echt heavy qua krachtoefeningen. Dus ben behoorlijk gesloopt en duik straks mooi mn bed in ;) Morgen weer werken, maar dan iets korter plus niet trainen

Lijstje:
O: havermout met appel, lijnzaad en chiazaad
L: 3 boterhammen met pindakaas
T: 2 knackebrod met philadelhpia en kipfilet
A: Kaasschnitzel met witte bonen in tomatensaus (hahah echt top pre workout eten.. Not XD)
T: Eiwitshake en maiswafel

B: 8 uur horeca, 1 uur kickboksen, 1 uur fietsen (heen en terug boksen)
Totaal: 1972

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:33

Gisteren had ik mijn cheatday. Er kwamen wat vriendinnen en een vriend bbq'en die ik al maanden niet had gezien. We wilden wel eens weten hoeveel kcal we binnen hadden gekregen, dus voor de grap ingevuld. Dat doen we dus ook niet meer :') Verder me overdag en van tevoren gelukkig wel goed in kunnen houden.
O: twee boterhammen met zalm en eiersalade. (228)
T: banaan. (124)
L: twee boterhammen met een omelet van twee eidooiers en een normaal ei en een scheutje melk, gebakken in olijfolie. (523)
T: alles ingevuld bij A want dat was makkelijker rekenen.
A: crispy m&ms, slagroomsoesjes, carrot cake (zelfgemaakt, zonder suiker), huzarensalade, rauwkost, satésaus, half stokbrood, sweet chili sauce, bbq worstje, kipsaté, speklapje, spare ribs en paprikachips. (2170 :') )
B: 7000 stappen, 45 minuten spinning en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 3045.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:20

Hahah oei! Ja sommige dingen kunnen echt giga aantikken heh XD Maar ach als het je cheatday was, prima toch :)

Ik ben echt moe.. Drukke week op het werk en slaap weer slecht. Echt irritant telkens. Gelukkig nog 1 dagje en dan ben ik een dag vrij. Vanochtend Crossfit gedaan en dat ging wel erg lekker. Veel schouder/arm oefeningen dus die ga ik morgen wel voelen :)

T: eiwitshake met amandelmelk
O: havermout met pindakaas. Appel en chiazaad als topping
L: roomkaas pannenkoek
T: 2 knackebrod met philadelhpia en kipfilet
A: Pasta met mozarella/tomatensaus
T: pure chocola stukje
T: 300 gr Skyr

B: uur crossfit, uur wandelen en 4,5 uur horeca werk
Totaal: 2045

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:59

Wat een rust hier! Is iedereen aan het cheaten? :D

Travel_Me, valt mee hoor, gemiddeld zit ik rond de 0,7. Maar als ik het exact bekeek kwam ik op 1,2
Koolhydraten inderdaad een klein beetje omhoog... :')
Doe jij rustig aan met jezelf? ff wat extra rust nemen :)

Kimmie, als ik een cheatday heb (en dat is natuurlijk niet zo vaak omdat ik koolhydraat arm eet), dan hou ik daar de hele dag al rekening mee. Afgelopen vrijdag ging ik naar m'n beste vriendin, ik had een heel arm ontbijt (150 kcal ofzo, 1 gram kh) en nam koolhydraatarm eten mee naar haar voor tussen de middag. Een heel lekker stokbrood, dus niemand die het lastig of onsmakelijk vond. Zodat ik 's avonds royaal uit eten kon met haar. Dus misschien een tip voor de volgende keer?

Ik heb dus vrijdag lekker gegeten 's avonds. Man man... en het toetje :~
Anyhow, gisteren de broekriem weer flink aangehaald (1350/1400 kcal, 21 gram kh) en vanochtend een nieuw laagste gewicht op de teller: 98 kilo precies! Heel erg blij mee natuurlijk!

Ik ben nu pannekoeken aan het maken als brunch en ik heb voor vanmiddag al courgette chips liggen. Vanavond een simpel kippensoepje uit pak en een pesto steak met oesterzwammen <3