De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:44

germie schreef:
idinn schreef:
Het lijkt ook wel heel dramatisch: weer iemand met coronavirus, nu in Delft en misschien in Rotterdam. Zouden ze hetzelfde doen met de gewone griep, dan krijg je pas massahysterie :+

Precies.

Laten we gewoon ophouden met quarantaine en deze dingen. Het helpt toch niets en nog steeds is een coronavirus gewoon een coronavirus. Het is alleen een nieuwe variant. Meer niet.

En zoals in bovengenoemd artikel:
Citaat:
Als het niet meer lukt de ziekte te smoren, is dit de nieuwe realiteit: een tweede griep. In plaats van het griepseizoen zullen we het hebben over het ‘griep- en covidseizoen’. Totdat ook dat verwatert, er naast de griepprik een jaarlijkse covidprik komt voor de oudsten, en het nieuwe virus een van de talloze anonieme griep- en verkoudheidsvirussen wordt die de mensheid nu eenmaal teisteren.

Naja weetje, op het moment dat iedereen tegelijk ziek wordt legt dat een nog veel grotere druk op de zorg dan die er nu al ligt. Net als de economie, die er nu ook al, al dan niet zelf geinduceerde, problemen van ondervindt. En dat kan grote gevolgen hebben voor de zorg die mensen ontvangen. Of juist eerder niet meer ontvangen.

Proberen het virus gecontroleerd de samenleving door te laten gaan is imo niks mis mee. Maar dat het misschien wel jaarlijks terugkeert zou me op zich niks verbazen.
H1N1 influenza A komt ook bijna elk jaar wel langs. Vorig jaar had 52% van de influenza A mensen die streng opgepikt. Dat was 10 jaar terug ook zo'n 2 of 3 jaar lang een meldingsverplichte ziekte terwijl we inmiddels gewoon influenza A zeggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:47

Luxemburg heeft nu ook de 1e besmetting te pakken.
Die persoon is langs Charleroi gereisd, dus daar hebben ze een crisiscentrum geopend.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:55

Suzanne F. schreef:
DiantaM schreef:
Ik vind het wel opmerkelijk dat die 7 gevallen in Nederland zo direct terug te leiden zijn tot noord Italië. Hoe kan dat zo’n bizarre besmettingshaard zijn?

Grote orgie geweest?
Edit: Oh, nee zo spannend was het niet. Wel bizar hoe snel het kan gaan als je dat zo leest.

:')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:33

Bubblewrap schreef:
Voordeel is; als mensen wel drager zijn, maar geen symptomen hebben, dan kloppen de huidige cijfers niet meer.
Dat zou betekenen dat het percentage overleden mensen daalt, in vergelijking tot het aantal besmette mensen. Ben ik nog te volgen?

U

Yup, dit zei ik een paar pagina's terug al. Waarschijnlijk heel veel mensen met een minimaal kuchje of zo te lezen helemaal niks die het ook hebben. Dat doet het sterftecijfer flink dalen en dat is goed tegen de paniek.

Qua doorgeven van het virus: waarschijnlijk zijn dit soort dragers maar heel minimaal besmettelijk. Niet hoesten is ook niet zomaar dat virus in het rondblaffen. Maar drie zoenen als begroeting (en daar zijn de Italianen volgens mij heel goed in) zou misschien wel kunnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:07

tandartsen die normaal uit China bestellen kloppen nu opeens aan bij een Nederlands bedrijf. Normaal gesproken weet je als patient niet wat de tandarts bij jou in de mond stopt. Dat rotzooi uit China vertrouw ik niet echt. Ik geef die leverancier uit Raalte geen ongelijk om nu ook niet met deze tandartsen in zee te gaan omdat ze straks weer terug gaan naar hun Chinese leveranciers.

https://www.ad.nl/binnenland/tandartsen ... ~a4e30afa/

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:11

Ik had in het topic over lekker goedkoop of iets dergelijks daar toevallig ook op gereageerd. Best wat tandartsen/bedrijven halen goedkope kronen inderdaad uit China. Veel mensen weten dat niet en leggen veel geld neer voor een goedkope kroon, vraag het eens na bij je tandarts als je iets van kroon of brugwerk nodig hebt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:16

moonsparkle schreef:
Ik had in het topic over lekker goedkoop of iets dergelijks daar toevallig ook op gereageerd. Best wat tandartsen/bedrijven halen goedkope kronen inderdaad uit China. Veel mensen weten dat niet en leggen veel geld neer voor een goedkope kroon, vraag het eens na bij je tandarts als je iets van kroon of brugwerk nodig hebt.

Dat is zeker eens goed om op te letten. Ik hetzelfde bedrag en krijg goedkope rotzooi ervoor terug. maar ik ben het volledig met Tandtechniek in Raalte eens. Die tandartsen die anders uit China bestellen moeten nu niet lopen te janken dat ze nu niets meer kunnen krijgen. En heel begrijpelijk dat dat bedrijf in raalte voorrang geeft aan hun trouwe klanten.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:31

Loretta schreef:
moonsparkle schreef:

Dat is zeker eens goed om op te letten. Ik hetzelfde bedrag en krijg goedkope rotzooi ervoor terug. maar ik ben het volledig met Tandtechniek in Raalte eens. Die tandartsen die anders uit China bestellen moeten nu niet lopen te janken dat ze nu niets meer kunnen krijgen. En heel begrijpelijk dat dat bedrijf in raalte voorrang geeft aan hun trouwe klanten.

Zie ik ook zo. Helemaal gelijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:14

Loretta schreef:
tandartsen die normaal uit China bestellen kloppen nu opeens aan bij een Nederlands bedrijf. Normaal gesproken weet je als patient niet wat de tandarts bij jou in de mond stopt. Dat rotzooi uit China vertrouw ik niet echt. Ik geef die leverancier uit Raalte geen ongelijk om nu ook niet met deze tandartsen in zee te gaan omdat ze straks weer terug gaan naar hun Chinese leveranciers.

https://www.ad.nl/binnenland/tandartsen ... ~a4e30afa/

Terwijl, als ze een beetje slim zijn hangen ze er een contract aan: 220€ per kroon met een contract van twee jaar afname bij ons.

Toch weer een voordeeltje van het virus; men wordt bewust dat er mensen uitgebuit worden vanwege die kroon in onze mond. Kies bewust, vraag verder door dan je neus lang is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:48

Hannanas schreef:
Toch weer een voordeeltje van het virus; men wordt bewust dat er mensen uitgebuit worden vanwege die kroon in onze mond. Kies bewust, vraag verder door dan je neus lang is.

Van heel veel dingen verwacht je het gewoon. Van een kroon had ik het persoonlijk nooit verwacht. Daarnaast vind ik het zeer kwalijk dat tandartsen gokken met de gezondheid van patienten aangezien China bekend staat om het rotzooien met allerlei producten. Het is niet voor niets dat veel Chinezen graag dure producten uit Europa kopen.

Suzanne F.

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:05

Nou van die kronen zag ik ook niet aankomen. Lekker winst maken op kronen uit China. Schandalig eigenlijk. En dan kom jij terug omdat je kroon gebroken is na een jaar. Ja mevrouwtje, u heeft zeker iets hards gegeten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:07

Suzanne F. schreef:
Nou van die kronen zag ik ook niet aankomen. Lekker winst maken op kronen uit China. Schandalig eigenlijk. En dan kom jij terug omdat je kroon gebroken is na een jaar. Ja mevrouwtje, u heeft zeker iets hards gegeten?

Of dat er gifstoffen in zitten. en hoe zit het met vullingen dan.
Dat er onder Nederlandse tandartsen tegenwoordig zorgcowboys zitten vind ik behoorlijk kwalijk en daar zou best eens heel goed naar gekeken mogen worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:16

Wat ontzettend off topic en wat een ongelofelijke onzin. China is ondertussen het fabrieksterrein van de wereld geworden en zoals op elk groot fabrieksterrein zijn daar bedrijven die topkwaliteit producten maken en bedrijven die rotzooi maken.

Een heel groot deel van de de apparatuur die je van een westers bedrijf komt, wordt gewoon in China geproduceerd. Of het nou om je iPhone, je tv of je boormachine gaat. Sterker nog, als je het bijvoorbeeld over een product als carbon racefiets frames gaat, dan hebben we in de rest van de wereld niet eens de kennis om die hoogwaardig in grote hoeveelheden te produceren. Dat kunnen ze alleen in China.

China wegzetten als een producent van alleen maar rotzooi is een tendentieuze leugen. En wat die gifstoffen betreft. Als je als bedrijf zoals een tandtechnicus, producten uit China haalt, dan moet het gewoon aan de EU-voorwaarden voldoen. Ook wat betreft giftige stoffen. En heeft dat bedrijf uit Raalte trouwens ook verteld waar zij hun grondstoffen vandaan halen? Dat zou je namelijk kunnen verbazen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:21

Helemaal mee eens! Je krijgt in China gewoon kwaliteit waar je voor betaald hoor. Voor weinig is de kwaliteit minder en voor meer geld heb je gewoon goeie kwaliteit. Het is allang geen land meer waar ze enkel troep verkopen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:26

Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 01-03-20 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:28

Karl66 schreef:
Wat ontzettend off topic en wat een ongelofelijke onzin. China is ondertussen het fabrieksterrein van de wereld geworden en zoals op elk groot fabrieksterrein zijn daar bedrijven die topkwaliteit producten maken en bedrijven die rotzooi maken.

Een heel groot deel van de de apparatuur die je van een westers bedrijf komt, wordt gewoon in China geproduceerd. Of het nou om je iPhone, je tv of je boormachine gaat. Sterker nog, als je het bijvoorbeeld over een product als carbon racefiets frames gaat, dan hebben we in de rest van de wereld niet eens de kennis om die hoogwaardig in grote hoeveelheden te produceren. Dat kunnen ze alleen in China.

China wegzetten als een producent van alleen maar rotzooi is een tendentieuze leugen. En wat die gifstoffen betreft. Als je als bedrijf zoals een tandtechnicus, producten uit China haalt, dan moet het gewoon aan de EU-voorwaarden voldoen. Ook wat betreft giftige stoffen. En heeft dat bedrijf uit Raalte trouwens ook verteld waar zij hun grondstoffen vandaan halen? Dat zou je namelijk kunnen verbazen.

Loodvergiftiging van Chineese kronen bijvoorbeeld. er is een reden dat Chinezen heel graag melkpoeder uit Nederland halen.

https://www.mijnmond.info/info/56.html

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:31

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:33

Wat je dus eigenlijk zegt is dat in de US of Chloorkip de importeisen lager zijn dan in Europa. Maar dat is compleet off topic, het gaat hier over het corona virus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:36

Karl66 schreef:
Wat je dus eigenlijk zegt is dat in de US of Chloorkip de importeisen lager zijn dan in Europa. Maar dat is compleet off topic, het gaat hier over het corona virus.

Dat het offtopic is heb je gelijk aan. Het zijn wel allemaal gevolgen van het coronavirus. De wereld krijgt nu te zien hoe vreselijk onhandig het is om van 1 land afhankelijk te zijn.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:52

Loretta schreef:
Karl66 schreef:

Dat het offtopic is heb je gelijk aan. Het zijn wel allemaal gevolgen van het coronavirus. De wereld krijgt nu te zien hoe vreselijk onhandig het is om van 1 land afhankelijk te zijn.

Precies. Ik was al geen fan van dit land door het politieke klimaat, dus van mij mogen er nog meer van zulke dingen naar boven komen borrelen. In mijn ogen gaat er veel te veel Europees geld naar handelswaar uit een land dat op een aantal belangrijke punten nog behoorlijk achterloopt.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:54

Zullen we een on topic blijven?

Zijn er nog gevallen bij gekomen in Nederland?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:54

Denk dat je geen weet hebt van hoe afhankelijk je inmiddels al van China bent. Medicatie, AB etc...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:00

Photograph schreef:

Volgens mij niet, alleen ben ik verbaast dat er nog geen 1 bericht meer is over die 2e test van die van Rotterdam

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:25

Ladybird schreef:
Photograph schreef:

Volgens mij niet, alleen ben ik verbaast dat er nog geen 1 bericht meer is over die 2e test van die van Rotterdam

Dan zal er nog wel niks bekend zijn. Als wij testen opsturen voor bacteriën of virussen gaat daar vaak best wel even een tijd overheen, afhankelijk van wat er getest moet worden. Zeker als het niet in ons eigen lab getest kan worden. En als ze de uitslagen al hebben lijkt het mij dat het ziekenhuis en het RIVM eerst andere noodzakelijke dingen in gang zet voor zij de media inlichten.