Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:54

Er wordt continu onderzoek gedaan naar de veiligheid en werkzaamheid van vaccins.
Élk gemelde incident na vaccinatie wordt onderzocht. Dat daar niet de gewenste uitkomst uit komt is een andere zaak.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:55

Laatst bijgewerkt door CharleyT op 28-12-19 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:00

Het belangrijkste patroon wat ik in al die verhalen zie is dat mensen weigeren te geloven dat pech gewoon bestaat. En dat het lastig is om te begrijpen dat er op individueel niveau een verband kan lijken te zijn wat feitelijk toch niet klopt. Je eigen waarneming is zeer subjectief.
Uiteraard helpt het zeker niet mee als artsen direct een afwijzende reactie geven, dat is ook niet wetenschappelijk. In een ideale wereld zouden ze oneindig geduld hebben voor al deze gevallen maarja daar leven we niet in. Wellicht zijn er daardoor ook wel gevallen die toch te wijten zijn aan de vaccins en die erkenning niet krijgen. Echter, zelfs als je die gevallen zou meenemen in het totaalplaatje, blijft vaccineren als keus voor de gehele populatie echt veruit de beste keus. Maar daar gaat het vaak fout nu: het belang van de gehele populatie vs het belang van het individu in de huidige wereld

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:07

Ik wordt een beetje moe van deze manier van "discussieren". Er wordt steeds een matig filmpje in gekiept. Mensen ontkrachten en stellen wedervragen, die stelselmatig genegeerd worden en het volgende filmpje wordt er in gemieterd. Dat is geen discussiëren te noemen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:08

Natuurlijk, pech bestaat. Wat hier dan van te denken, twee gevallen van kinderen die plotseling hersenschade hadden. Zonder verder onderzoek is daar direct de conclusie: “ shaken baby-syndrome”. Kindermishandeling. Zorgzame oprechte ouders die plots als criminelen worden weggezet. https://youtu.be/UbUQmeNMCFc

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:08

In de VS is gezondheidszorg amper te betalen voor de gemiddelde burger. Kan me heel goed voorstellen dat ze wat sneller vaccineren daar, die kosten zullen verwaarloosbaar zijn terwijl het behandelen van hepatitis faillissement kan betekenen voor het jonge gezin (die net al met een beetje pech een halve ton kwijt is voor een ziekenhuisbevalling). Dus ik snap heel goed dat je liever voor een paar tientjes die prik laat zetten in plaats van misschien wel nog eens duizenden euro's kwijt te zijn. Oja en vanwege datzelfde middeleeuwse gezondheidszorgsysteem komt hepatitis ook nog eens een stuk vaker voor (mensen laten het onbehandeld waardoor het de kans krijgt om zich te verspreiden).
Dus al met al snap ik heel goed dat het rvp in de VS er anders uit ziet dan hier. Hoewel we op het eerste gezicht misschien vergelijkbaar zijn zijn er ook zeer grote verschillen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:22

Pocca_Locca schreef:
Natuurlijk, pech bestaat. Wat hier dan van te denken, twee gevallen van kinderen die plotseling hersenschade hadden. Zonder verder onderzoek is daar direct de conclusie: “ shaken baby-syndrome”. Kindermishandeling. Zorgzame oprechte ouders die plots als criminelen worden weggezet.

https://youtu.be/UbUQmeNMCFc

Ja, jij kent ze?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:26

Pocca_Locca schreef:
Natuurlijk, pech bestaat. Wat hier dan van te denken, twee gevallen van kinderen die plotseling hersenschade hadden. Zonder verder onderzoek is daar direct de conclusie: “ shaken baby-syndrome”. Kindermishandeling. Zorgzame oprechte ouders die plots als criminelen worden weggezet. https://youtu.be/UbUQmeNMCFc

Ik heb nu geen tijd om het helemaal te kijken, ben na 10 min afgehaakt. Simpelweg omdat het niks verandert aan mijn eerdere argumenten. Zeer sneue verhalen maar vreselijk emotioneel beschreven. Het wegzetten als criminelen ben ik voorstander van. Liever een paar onterecht beschuldigd dan 1 gemist. Teveel mensen geven echt niet toe dat er wel iets is gebeurd. Je wil ze de kost niet geven hoor. Ook zorgzame liefhebbende ouders kunnen in een moment van frustratie hun kleintje net te hard aanpakken... ik heb ook een keer m’n dochter net aan dr been kunnen grijpen toen ze van de commode flikkerde... en de meesten houden zoiets (wijselijk) voor zich hoor.

Maar stel nou dat deze arts gelijk heeft en het in deze 3 gevallen een zeldzame bijwerking is geweest. Niet terecht dat ze de erkenning niet zouden krijgen en oneerlijk dat je er zo hard voor moet vechten. Maar zelfs met erkenning veranderd er niks aan het grotere geheel: deze schade is nog altijd minder dan de gehele populatie alle ziektes laten doorstaan. Oftewel: stomme pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:42

secricible schreef:
Ik wordt een beetje moe van deze manier van "discussieren". Er wordt steeds een matig filmpje in gekiept. Mensen ontkrachten en stellen wedervragen, die stelselmatig genegeerd worden en het volgende filmpje wordt er in gemieterd. Dat is geen discussiëren te noemen.

Lol, gelijktijdig dat je deze uitspraak doet is het Pocca_Locca die er net een volgend filmpje in kiept.

Ik vraag me nou ook af wat de bedoeling is van Pocca_Locca.
Moeten we allemaal uren filmpjes gaan kijken op youtube?
En wat is jouw tegenprestatie Pocca_Locca?
Ga jij ook onderzoeken die mensen aandragen doorlezen en proberen te ontkrachten?

Misschien werkt een andere insteek:
Pocca_Locca, wat is er voor jou nodig om te zeggen dat we wel gebaat zijn bij vaccins?
Honderd meer studies, duizend? Duizend studies betaald door niet-pharmaceuten?
Een van je youtube helden die toegeeft verkeerd te zitten?
Honderd van je youtube helden die dat toegeven?

Welk bewijs heb jij nodig om van mening te veranderen?

(let wel, als dit absurde eisen zijn is duidelijk dat je niet open staat voor een andere conclusie en ontkracht je dus al je eigen argumenten, maar als je eisen niet zwaar genoeg zijn loop je de kans dat iemand je hier een link gaat geven naar je eisen en je je ongelijk zal moeten toegeven).

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:54

Zwerte schreef:
Pocca_Locca schreef:

Ik heb nu geen tijd om het helemaal te kijken, ben na 10 min afgehaakt. Simpelweg omdat het niks verandert aan mijn eerdere argumenten. Zeer sneue verhalen maar vreselijk emotioneel beschreven. Het wegzetten als criminelen ben ik voorstander van. Liever een paar onterecht beschuldigd dan 1 gemist. Teveel mensen geven echt niet toe dat er wel iets is gebeurd. Je wil ze de kost niet geven hoor. Ook zorgzame liefhebbende ouders kunnen in een moment van frustratie hun kleintje net te hard aanpakken... ik heb ook een keer m’n dochter net aan dr been kunnen grijpen toen ze van de commode flikkerde... en de meesten houden zoiets (wijselijk) voor zich hoor.

Maar stel nou dat deze arts gelijk heeft en het in deze 3 gevallen een zeldzame bijwerking is geweest. Niet terecht dat ze de erkenning niet zouden krijgen en oneerlijk dat je er zo hard voor moet vechten. Maar zelfs met erkenning veranderd er niks aan het grotere geheel: deze schade is nog altijd minder dan de gehele populatie alle ziektes laten doorstaan. Oftewel: stomme pech.

Dus, als eerdaags ( onverhoopt) jouw dochter hersenschade zou blijken te hebben, en artsen direct vaststellen dat het shaken baby syndrome is. Vind je het volkomen prima dat jij en je partner de rest van jullie leven als criminelen weggezet worden. Ook al zijn jullie ervan overtuigd dat jullie beiden onschuldig zijn. Beter een paar mensen teveel (onterecht) veroordeeld dan te weinig, toch?
Ik ben voorstander van veel meer eerlijkheid, openheid en grondiger onderzoek naar bijwerkingen van vaccins,o.a. door reguliere artsen. Standaard ouders de mogelijkheid geven om de bijsluiter te lezen vóór de inentingen. Die zit per slot van rekening ook bij een doosje paracetamol. Of het gelezen wordt, moeten mensen zelf bepalen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:07

Pocca_Locca schreef:
Standaard ouders de mogelijkheid geven om de bijsluiter te lezen vóór de inentingen. Die zit per slot van rekening ook bij een doosje paracetamol. Of het gelezen wordt, moeten mensen zelf bepalen.

Die mogelijkheid hebben ze al. Binnen slechts enkele muisklikken is van alle in het RVP aangeboden vaccins de bijsluiter te vinden.
Een willekeurig vaccin als voorbeeld:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vac ... p-hib-hepb

Uitleg over wat het is, wat het doet, waarom het gegeven wordt, en onderaan een link naar uitleg over bijwerkingen, de patiëntenbijsluiter en de bijsluiter voor professionals. Wat wil je nog meer?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:09

Ja als mijn dochter die schade blijkt te hebben ben ik het ermee eens dat ze eerst zeer kritisch uitsluiten dat we dat niet zelf hebben veroorzaakt. Doet dat pijn? Ongetwijfeld. Zal het oneerlijk voelen? Zeer zeker. Maar ja, ik ben het er dus WEL mee eens omdat de professionals mij niet persoonlijk kennen en er altijd beter vanuit kunnen gaan dat het wel verkeerd zit om het nooit te missen. Ik zou trouwens nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat m’n partner onschuldig is, dat kan ik alleen van mezelf zeggen.
Ik vind het dus sowieso ook erg emotioneel bekeken. Kritisch uitsluiten van schuld is imo iets anders dan levenslang wegzetten als crimineel. Wederom een stukje emotie vs ratio. Iets wat erg lastig blijkt te zijn zodra het over jezelf of je kinderen gaat....

Ik ben zeker voor meer eerlijkheid en openheid. Maar iedere idioot kan de bijsluiters zo googlen hoor, daar is niks geheims aan. Wat ik wel een moeilijk punt daarbij vind, is dat de gemiddelde mens niet in staat is die gegevens juist te interpreteren. Die bijwerkingen bijv ljjken vreselijk eng, de meesten hebben echt geen besef van wat het betekent dat iets maar 1 op de 10.000 mensen voorkomt. Dat zijn getallen waar de meeste mensen echt geen gevoel meer bij hebben. Soms is het echt beter om een beetje vertrouwen de hebben in de experts die het beleid bepalen en de onderzoeken doen.... de gemiddelde mens is jammergenoeg gewoon niet in staat om het echt allemaal goed te begrijpen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:10

Shaken baby syndrome wegzetten als vaccinatieschade? Man man man straks gaat er nog iemand beweren dat kapotte knieën ook een gevolg van vaccinatie zijn... En ja dat is een logische vergelijking want beiden zijn het gevolg van trauma en niet van een geneesmiddel :=
Ik ben trouwens nog wel benieuwd wat je van mijn verklaring vindt voor het andere vaccinatieprogramma in de VS dan hier, Pocca. Het valt me namelijk op dat er vaak heel logische verklaringen te vinden zijn voor de opmerkelijkheden die genoemd worden door antivaccinatiemensen, als je er even voor open staat dat het antwoord misschien niet "het is allemaal één groot complot" is

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:13

Afbeelding
Even een mooi voorbeeld van hoe mensen beperkt kunnen denken en meeschreeuwen met ohhhhh gevaarlijk. Er zijn dus genoeg mensen die dit geloven....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:14

Zwerte schreef:
[ [url=m/rOTOAz.gif]Afbeelding[/url] ]
Even een mooi voorbeeld van hoe mensen beperkt kunnen denken en meeschreeuwen met ohhhhh gevaarlijk. Er zijn dus genoeg mensen die dit geloven....

Ik bedoel het is wel waar allemaal :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:22

Pocca_Locca schreef:
_lautje_ schreef:
Je word autistisch geboren. Dat heeft te maken met de aanleg van hersenstructuren.

En het is niet gek dat hij verschilt met zijn tweelingzusje want het zijn twee verschillende kinderen.
Mijn oom is autistisch. Dat betekend niet dat mijn moeder en andere oom en tante dus ook autistisch zijn.

Autisme an sich is inderdaad erfelijk. Er bestaat ook hersenschade door bijvoorbeeld inenting, dat sterk lijkt op autisme, dus noemen ze het zo.

Oke. Dus YouTube filmpjes zijn per definitie onzin. Dus dit ook https://youtu.be/i-UaZiEAAEU

Heb je ook onderzoeken voor ons waaruit die hersenschade als gevolg van vaccineren blijkt en zou je in dat geval die met ons willen delen? En met onderzoek bedoel ik niet een YouTube filmpje, waarin iemand zijn mening geeft. Ik bedoel dan een onderzoek dat controleerbaar en herhaalbaar is.

Avalanche

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:14

Poco Loco, wil je de vraag van enzino eens beantwoorden?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:20

Hoeveel mensen gaan er dood als dihydrogen monoxide inderdaad verboden wordt? :+
Geef het spul een wetenschappelijk uitziende naam en mensen trappen er in.
Mooi voorbeeld, Zwerte.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:26

Pocca_Locca schreef:

Kom je nu echt niet verder dan filmpjes plaatsten? Je antwoord niet op eerdere reacties naar aanleiding van je filmpjes, dus blijkbaar heb je er zelf ook geen vertrouwen in.

Misschien is de Tweede Kamer een betere plek voor je, veel zeggen, weinig hard maken, handig omzeilen van ''lastige'' vragen/reacties.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:27

CharleyT schreef:
Pocca_Locca schreef:

Kom je nu echt niet verder dan filmpjes plaatsten? Je antwoord niet op eerdere reacties naar aanleiding van je filmpjes, dus blijkbaar heb je er zelf ook geen vertrouwen in.

Misschien is de Tweede Kamer een betere plek voor je, veel zeggen, weinig hard maken, handig omzeilen van ''lastige'' vragen/reacties.

Nou, bewaar me als zulke types daadwerkelijk in de tweede kamer komen -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:29

Magrathea schreef:
In de VS is gezondheidszorg amper te betalen voor de gemiddelde burger. Kan me heel goed voorstellen dat ze wat sneller vaccineren daar, die kosten zullen verwaarloosbaar zijn terwijl het behandelen van hepatitis faillissement kan betekenen voor het jonge gezin (die net al met een beetje pech een halve ton kwijt is voor een ziekenhuisbevalling). Dus ik snap heel goed dat je liever voor een paar tientjes die prik laat zetten in plaats van misschien wel nog eens duizenden euro's kwijt te zijn. Oja en vanwege datzelfde middeleeuwse gezondheidszorgsysteem komt hepatitis ook nog eens een stuk vaker voor (mensen laten het onbehandeld waardoor het de kans krijgt om zich te verspreiden).
Dus al met al snap ik heel goed dat het rvp in de VS er anders uit ziet dan hier. Hoewel we op het eerste gezicht misschien vergelijkbaar zijn zijn er ook zeer grote verschillen

Inderdaad, lijkt me heel logisch en er zijn ook gewoon cultuurverschillen waardoor men anders tegen dingen aankijkt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:44

[quote="CharleyT"

Hier een interessante website die meer waarde heeft dan youtube filmpjes.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vac ... s/twijfels[/quote]

Tja... de mening/ zienswijze van “ het Rijk” is mij al een tijdje bekend.. maar om nou te zeggen dat het feit dat een mening van “ het Rijk” komt, mij nou om díe reden geruststelt..? Neen. :') Ik zou bijna zeggen integendeel.
Ik kan geen enkele andere reden bedenken dan een slechts op sprookjes en nostalgie gebaseerde, om klakkeloos alles voor zoete koek en waarheid aan te nemen wat “ de heilige( rochel) overheid ons voorschotelt.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 28-12-19 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:46

Je hoeft het ook niet klakkeloos voor zoete koek aan te nemen, daarom wordt het ook goed onderbouwd :(:) Het zijn dan ook geen meningen van ‘het rijk’ (weer eens iets anders dan bigpharma :+) maar wetenschappelijke feiten/evidence.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:56

Pocca_Locca schreef:
Tja... de mening/ zienswijze van “ het Rijk” is mij al een tijdje bekend.. maar om nou te zeggen dat het feit dat een mening van “ het Rijk” komt, mij nou om díe reden geruststelt..? Neen. :') Ik zou bijna zeggen integendeel.
Ik kan geen enkele andere reden bedenken dan een slechts op sprookjes en nostalgie gebaseerde, om klakkeloos alles voor zoete koek en waarheid aan te nemen wat “ de heilige( rochel) overheid ons voorschotelt.

Dus jij leest niks van “het Rijk” maar wij moeten wel Youtube filmpjes kijken? -O-

Het is trouwens geen mening (of meninkje) maar inderdaad fatsoenlijk onderbouwd, in tegenstelling tot Youtube.

ps, als je nog een haakje doet bij het openen van de quote achter het laatste aanhalingsteken gaan de quotes een stuk beter...

Zo:
enzino schreef:
Pocca_Locca, wat is er voor jou nodig om te zeggen dat we wel gebaat zijn bij vaccins?

En wil je ook de vraag beantwoorden? Moet ik een Youtube filmpje maken met vrolijk spelende kinderen die allemaal gevaccineerd en dan mn moeder (die is medisch secretaresse, close enough) laten vertellen dat ze veel vrolijker zijn na hun enting? Geloof je het dan wel?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:00

verootjoo schreef:
Je hoeft het ook niet klakkeloos voor zoete koek aan te nemen, daarom wordt het ook goed onderbouwd :(:) Het zijn dan ook geen meningen van ‘het rijk’ (weer eens iets anders dan bigpharma :+) maar wetenschappelijke feiten/evidence.

Wouw... sorry. Ik ging er kennelijk ten onrechte van uit dat de meesten hier wel op de hoogte zouden zijn van het feit dat we zonder uitzondering allemaal onder slechts één schijn-overheid/ wet vallen, namelijk de UCC ( uniform commercial code)... sorry nogmaals voor het misverstand. Nu begrijp ik de reacties ook wat beter. Nou, ik zou zeggen: veel sterkte met het kauwen op- en verwerken van de informatie. Een waarschuwing: het is vrij zware, moeilijk te verteren kost. Voor velen zelfs NIET te verteren. Die zullen de pijnlijke informatie direct uitkotsen.