2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:16

Een groot gewichtsverschil binnen enkele dagen kan inderdaad door vocht (en vezels komen). Ik heb zelf ivm sport weleens moeten 'crashen' en op die manier raak je makkelijk binnen enkele dagen een kilo of meer kwijt. Overigens komt dat er weer aan zodra je weer normaal eet.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:19

Vocht vasthouden en verliezen is gewoon een cyclus, er zijn bepaalde momenten waarop je meer vocht gaat vasthouden (meer zout in je eten, vlak voor je ongesteld moet worden) en momenten waarop je dat weer loslaat (veel vochtafdrijvend spul eten en ongesteld zijn). Vergeet niet dat je om 1 kilo vet te verliezen een kcaltekort van ongeveer 7000 kcal nodig hebt, en dat dat best veel is op een week tijd. Aan de andere kant kan je je dus ook realiseren dat als je iets bent aangekomen na een week strak in het gareel het logischer is dat je wat meer vocht vasthoudt dan dat je daadwerkelijk een kilo vet bent aangekomen, want 7000 kcal te veel eten is niet iets wat heel makkelijk gebeurt als je op je voeding let.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:25

Majabeestje schreef:
Sapjes=suikerrr -O- Water of cola light ook een optie? Niet dat cola light zo gezond is maar minder in calorieën denk ik.

Suiker is niet per definitie slecht hoor. Alleen als je er te veel van eet (of drinkt in dit geval). Je lichaam heeft ook gewoon suiker nodig! Een sapje op zn tijd is prima te doen ^^.

Emmaa_ schreef:
Cola light heeft maar 1 kcal per glas oid en echt slecht zou ik het niet noemen. Aspartaam is alleen in hele grote hoeveelheden schadelijk bewezen, en om aan die hoeveelheden te komen zou je echt grachten cola light moeten drinken.

Jup! Ik pak altijd cola light als ik aan de frisdrank ga. Vind het zon zonde om veel kcal weg te drinken! Overigens ga je eerder dood aan de hoeveelheid ‘water’ die je binnenkrijgt dan aan aspartaam. Dus mensen hoeven idd niet bang te zijn voor aspartaam want eer dat dat gevaarlijk wordt ben je al dood door watervergiftiging :))

Over dat vocht vasthouden/verliezen: ben best benieuwd hoeveel het qua kg scheelt donderdag, haha. (Voor de rest: ik moet laxeren ivm darmonderzoek, mag tot donderdag ook maar weinig vezels eten, dus ik verwacht dat m’n gewicht best erg gaat schommelen deze week!)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:28

Ik heb wel een goede dag. Niks in huis ook, dat scheelt.
Tussen de middag warm gegeten (meer honger dan haha), rijst met groente en kip. Vanavond een flinke smoothie gemaakt en zo aan het werk tot 21.30 uur. Dan hond uit en naar bed toe, kan ik ook niks verkeerds meer eten. :=

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:39

Hier is het er de laatste dagen een beetje bij ingeschoten helaas..
Vraag mijzelf overigens nog wel af of iemand tips heeft voor mij. Ik vertrek volgende week naar Spanje en ga daar op mijzelf wonen, nu dien ik dus ook altijd zelf boodschappen te gaan halen. Nou wil ik dit dus zo gezond als mogelijk gaan aanpakken, zijn er boodschappentips die ik mee kan nemen? Ik wil namelijk ook wel proberen om mijn boodschappen op 150 euro per maand te houden, maar zoek dus producten die ik langer kan bewaren, maar toch gezond zijn, wie weet tips?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:45

Grootverpakkingen gedroogde bonen/linzen enz. die je kunt wellen?
Heb je ook een tuin of balkon daar? Dan zou je misschien ook zelf wat kunnen kweken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:56

Grootverpakkingen van dingen als gedroogde pasta, rijst en bonen zijn heel makkelijk te bewaren en in Spanje goedkoop als je naar een supermarkt buiten een toeristengebied gaat. Verder slim boodschappen doen, zorgen dat je altijd de basis in huis hebt voor een gezonde maaltijd zodat je vers alleen groenten/fruit en eventueel vlees hoeft te kopen. Als ik krap bij kas zit eet ik altijd vegetarisch, vlees is doorgaans erg duur als je in je eentje bent en je kan het prima vervangen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:04

Majabeestje schreef:
Imre schreef:
:(:) Beterschap!

Ik heb vandaag al de hele dag honger. -O- Zal wel een hormonaal dingetje zijn. Straks een nieuwjaarsborrel. Ik ga proberen me in te houden wat de hapjes betreft. Ik ga met de auto, dus meer dan één wijntje drink ik in ieder geval niet, dat scheelt. Daarna braaf aan de sapjes.

Sapjes=suikerrr -O- Water of cola light ook een optie? Niet dat cola light zo gezond is maar minder in calorieën denk ik.

Ik heb thee gedronken ipv een sapje of wijn. *D En een paar blokjes kaas gegeten. Best een gezonde borrel dus!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:26

Supervixen schreef:
Grootverpakkingen gedroogde bonen/linzen enz. die je kunt wellen?
Heb je ook een tuin of balkon daar? Dan zou je misschien ook zelf wat kunnen kweken.

Daar heb ik nog niet aan gedacht ! Ook niet aan het feit dat ik inderdaad zelf iets kan gaan kweken, heb wel een redelijk balkon daar :), dankjewel.

Emmaa_ schreef:
Grootverpakkingen van dingen als gedroogde pasta, rijst en bonen zijn heel makkelijk te bewaren en in Spanje goedkoop als je naar een supermarkt buiten een toeristengebied gaat. Verder slim boodschappen doen, zorgen dat je altijd de basis in huis hebt voor een gezonde maaltijd zodat je vers alleen groenten/fruit en eventueel vlees hoeft te kopen. Als ik krap bij kas zit eet ik altijd vegetarisch, vlees is doorgaans erg duur als je in je eentje bent en je kan het prima vervangen.

Scheelt voor mij al dat ik sowieso vegetarisch ben. Bonen gedroogd is dus inderdaad een goede ! Bedankt.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:31

Weet iemand of je aankomt als je krachttraining doet?

En dus afvalt als je het niet meer doet?

Heb vorige week even een stopwerk ingelast, omdat ik op andere manieren beweging kreeg. Maar ben flink afgevallen. Is dat dan gewoon vocht/spieren?

En als ik dan nu weer begin, komt het er dan weer bij?

Lijkt me zelf sterk dat het zo snel gaat, maar ik snap anders even niet waarom ik zo veel ben afgevallen in die week.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:40

Spierherstel zorgt voor het vasthouden van vocht. Een week geen krachttraining en daardoor klaar zijn met het spierherstel kan inderdaad zorgen voor een flink gewichtsverlies.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:42

Kan heel goed vocht in de spieren zijn inderdaad.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:24

Oh wat grappig. Wist niet dat dit zo extreem kon zijn!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:38

En iedereen hier nog vol goede moed?
Ik las iets van 2kg/week afvallen. Dit vind ik ook vrij onrealistisch of heel erg ongezond. Tenzij je veel vocht ophoudt.

Vanmorgen op de weegschaal ook een beetje teleurgesteld, was nog steeds "maar" 1kg lichter. Maar normaal weeg ik 's ochtends nuchter nadat ik een grote boodschap gedaan heb. Maar mijn lichaam was nog niet zo wakker, dus heb wel goeie hoop, dat het getalletje iets positiever is (of negatiever, het is maar hoe je het bekijkt) :+
Heb intussen al wel door dat ik nooit echt KHA of beperkt ga kunnen eten, ik kom nooit aan een gezonde hoeveelheid eiwitten om te compenseren... Weer een illusie minder

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:01

petitparis schreef:
En iedereen hier nog vol goede moed?

Ik doe mijn best en heb voor mijzelf nu wel een ritme van eten gevonden die vol te houden is. Overdag iets meer en savonds iets minder is voor mij denk ik ook erg belangrijk.

Langzaam gaat er een beetje af en hoop dat dit zo door gaat. nu totaal 2,7 kwijt t.o.v. 20 december

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:06

Ik wilde vooral mijn decemberkilo's kwijt en weer gezond eten zonder te snaaien en dat lukt tot nu toe prima. Ben niet te zwaar en ook nooit te zwaar geweest, dus heb maar een klein doel in vergelijking tot de meesten hier.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:11

Ik ben ook 2 kilo kwijt vanaf 1 januari nu, maar het meeste zal wel vocht zijn denk ik. Afgelopen week ook niet gesport, omdat ik ziek was. :o

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:19

Hier gaat de teller nu eindelijk ook omlaag *\o/*

Gisteravond even op de weegschaal gestaan van de sportschool en woog 300 gram minder dan 2 weken geleden + dit was in de avond in plaats van in de ochtend.
Vanochtend ook zelf weer op de weegschaal thuis gestaan ook daar 300 gram afgevallen. Dus denk dat het de goede kant op gaat :o

We gaan rustig door, want er moet nog 10 kg af *D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:47

wooooottt... ik heb sinds twee maanden heeeeeeeel vooruitstrevend een pullupbar in huis hangen..
waar ik dus 1.5 maand vooral als een veredeld dood vogeltje aan rondgehangen heb. eerste maand slechts een paar milimeter kunnen 'shruggen'.

waar pull ups het beginnetje hebben inmiddels, krijgt mijn lichaam toes to bar voor geen mogelijkheid onder de knie (korte hamstrings werken ook niet mee natuurlijk).. daarnet even knee raises gedaan, gingen wel aardig, dus ik dacht laten we toch nog eens een knees to elbow of knees to chest proberen..

dat ging ineens zomaar O.o. en vandaaruit mijn tenen ook tot mijn grote schrik ineens tegen de bar kunnen brengen.. door de gebogen knie van de knees to chest/elbow (vraag mij niet meer wat t was, ik schrok zo van t resultaat dat ik gelijk daarna los liet en vergat wat ik deed lol), natuurlijk niet een mooi gestrekte toes to bar.. maar hell, als ik ineens mijn tenen tegen de bar kan brengen terwijl ze gisteren nog niet eens voorbij kniehoogte kwamen, dan begint mijn lijf blijkbaar iets door te krijgen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:14

Hier gaat het ook weer. niet naar de diettist geweest, wegens ziekte. Ik ben dus in 5 dagen 3,5 kilo afgevallen. Ook niet echt een succes. maar goed. vanaf vandaag doe ik hard mn best om weer normaal te eten. dus we gaan beleven hoe het nu verder gaat. ik verwacht nog wel weer een beetje aan te komen.

ik heb nu maandag een gesprek met de diettist.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:34

Daphx93 schreef:
Hier nu 8 dagen bezig en 2 kg kwijt precies... valt me eigelijk een beetje tegen als ik heel eerlijk ben :o

Ik zag in een eerder bericht dat je nu op 1200 kcal zit, klopt dat?

In dat geval schrik ik er niet van dat je zoveel bent afgevallen op korte tijd, maar wil ik wel even aan de alarmbel trekken. Door je kcal opname zo laag te zetten, gaat je lichaam in spaarstand. Je verliest snel gewicht, maar zodra je min of meer je voeding aanpast naar het 'normale' vliegen die kilo's er zo weer aan. Geloof mij, ik heb het vorige keer ook zo gedaan: 12kg in no time eraf, maar ook weer 8kg erbij.

Ik weet niet wat je lengte en gewicht is, maar de BMR (= basaal metabolisme, dus hoeveel kcal je verbrandt in rust en dus ook moet consumeren om je lichaam gewoonweg draaiende te houden) is voor een klein persoon (1m60) op normaal gewicht al zo'n 1400 kcal per dag. Je kan dus begrijpen dat 1200kcal gewoon niet slim is :)

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:23

Ik wil me hier graag melden, als dat mag :)

Ik ben nooit heel slank geweest, maar in 2017 toch wel wat meer aangekomen dan normaal en na oud en nieuw is er eigenlijk een knop om gegaan. Toen werd het ook ineens een heel stuk makkelijker om geen rare of slechte dingen te pakken en nee te zeggen als ik iets aangeboden kreeg.

Ik ben 18 jaar oud, 1,65m en toen ik begon woog ik 85 kg. Wel breed en flink gespierd.
Doelen:
- 5 kg
- 10 kg
Einddoel: -15kg

Ik ben nu 9 dagen bezig en al zo'n 2 kg kwijt :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:02

billionache schreef:
Daphx93 schreef:
Hier nu 8 dagen bezig en 2 kg kwijt precies... valt me eigelijk een beetje tegen als ik heel eerlijk ben :o

Ik zag in een eerder bericht dat je nu op 1200 kcal zit, klopt dat?

In dat geval schrik ik er niet van dat je zoveel bent afgevallen op korte tijd, maar wil ik wel even aan de alarmbel trekken. Door je kcal opname zo laag te zetten, gaat je lichaam in spaarstand. Je verliest snel gewicht, maar zodra je min of meer je voeding aanpast naar het 'normale' vliegen die kilo's er zo weer aan. Geloof mij, ik heb het vorige keer ook zo gedaan: 12kg in no time eraf, maar ook weer 8kg erbij.

Ik weet niet wat je lengte en gewicht is, maar de BMR (= basaal metabolisme, dus hoeveel kcal je verbrandt in rust en dus ook moet consumeren om je lichaam gewoonweg draaiende te houden) is voor een klein persoon (1m60) op normaal gewicht al zo'n 1400 kcal per dag. Je kan dus begrijpen dat 1200kcal gewoon niet slim is :)

Twee kilo is 14.000kcal. Gedeeld door 8 dagen is 1750kcal.
Als je op een dag 2950 kcal verbrandt en je eet er 1200, dan kom je pas op die 1750kcal per dag die je moet kwijtraken om twee kilo te verbranden in een week.
En die 2950 lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je dat elke dag verbrandt. Zeker bij een bmr van 1400.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:06

elenaMM77 schreef:
topsylover schreef:
Die tabata's zien er wel leuk uit! Maar je moet 1 zo'n filmpje toch wel minstens 3x herhalen als het ook maar een beetje wil werken denk ik.

Nee hoor, juist niet.. dan kun je beter een andere tabata pakken als je nog adem over hebt..

je moet die 20 seconden ook maximaal gaan.. je hartslag vliegt dus omhoog en je hebt 10 seconden om je lichaam eigenlijk weer te kalmeren voor de volgende serie.

als je het wil vergelijken met een uur op machines staan in de sportschool, ja dan moet je er een stuk of 5 doen om ongeveer dezelfde hoeveelheid te verbranden..

lol.. probeer er maar eens een en dan flink tot het uiterste gaan, ben benieuwd of je er nog een achteraan wilt doen :')

Update:
Ik heb arms - abs - arms - abs gedaan met 1 minuut rust er tussen. Mijn armen zijn officieel overleden (ik weet niet hoe ik dit nog typ := ), abs vallen mee.
Het was wel even pittig maar ik heb nou niet het idee dat ik er zo moe van ben geworden. Misschien omdat het vooral kracht was en geen cardio?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:27

Tortilla schreef:
Ik wil me hier graag melden, als dat mag :)

Ik ben nooit heel slank geweest, maar in 2017 toch wel wat meer aangekomen dan normaal en na oud en nieuw is er eigenlijk een knop om gegaan. Toen werd het ook ineens een heel stuk makkelijker om geen rare of slechte dingen te pakken en nee te zeggen als ik iets aangeboden kreeg.

Ik ben 18 jaar oud, 1,65m en toen ik begon woog ik 85 kg. Wel breed en flink gespierd.
Doelen:
- 5 kg
- 10 kg
Einddoel: -15kg

Ik ben nu 9 dagen bezig en al zo'n 2 kg kwijt :)

Lekker bezig! Wil trouwens wel even melden dat je afvallen waarschijnlijk iets minder snel gaat straks: 2kg in 9 dagen is erg veel, maar in het begin is dit waarschijnlijk veel vocht. Als je straks 'maar' 200-500 gram per week afvalt, dan is dit normaal ^^. Maar kop op en succes!