Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Majabeestje schreef:Sapjes=suikerrrWater of cola light ook een optie? Niet dat cola light zo gezond is maar minder in calorieën denk ik.
Emmaa_ schreef:Cola light heeft maar 1 kcal per glas oid en echt slecht zou ik het niet noemen. Aspartaam is alleen in hele grote hoeveelheden schadelijk bewezen, en om aan die hoeveelheden te komen zou je echt grachten cola light moeten drinken.
Majabeestje schreef:Imre schreef:Beterschap!
Ik heb vandaag al de hele dag honger.Zal wel een hormonaal dingetje zijn. Straks een nieuwjaarsborrel. Ik ga proberen me in te houden wat de hapjes betreft. Ik ga met de auto, dus meer dan één wijntje drink ik in ieder geval niet, dat scheelt. Daarna braaf aan de sapjes.
Sapjes=suikerrrWater of cola light ook een optie? Niet dat cola light zo gezond is maar minder in calorieën denk ik.
Supervixen schreef:Grootverpakkingen gedroogde bonen/linzen enz. die je kunt wellen?
Heb je ook een tuin of balkon daar? Dan zou je misschien ook zelf wat kunnen kweken.
Emmaa_ schreef:Grootverpakkingen van dingen als gedroogde pasta, rijst en bonen zijn heel makkelijk te bewaren en in Spanje goedkoop als je naar een supermarkt buiten een toeristengebied gaat. Verder slim boodschappen doen, zorgen dat je altijd de basis in huis hebt voor een gezonde maaltijd zodat je vers alleen groenten/fruit en eventueel vlees hoeft te kopen. Als ik krap bij kas zit eet ik altijd vegetarisch, vlees is doorgaans erg duur als je in je eentje bent en je kan het prima vervangen.
petitparis schreef:En iedereen hier nog vol goede moed?
Daphx93 schreef:Hier nu 8 dagen bezig en 2 kg kwijt precies... valt me eigelijk een beetje tegen als ik heel eerlijk ben
billionache schreef:Daphx93 schreef:Hier nu 8 dagen bezig en 2 kg kwijt precies... valt me eigelijk een beetje tegen als ik heel eerlijk ben
Ik zag in een eerder bericht dat je nu op 1200 kcal zit, klopt dat?
In dat geval schrik ik er niet van dat je zoveel bent afgevallen op korte tijd, maar wil ik wel even aan de alarmbel trekken. Door je kcal opname zo laag te zetten, gaat je lichaam in spaarstand. Je verliest snel gewicht, maar zodra je min of meer je voeding aanpast naar het 'normale' vliegen die kilo's er zo weer aan. Geloof mij, ik heb het vorige keer ook zo gedaan: 12kg in no time eraf, maar ook weer 8kg erbij.
Ik weet niet wat je lengte en gewicht is, maar de BMR (= basaal metabolisme, dus hoeveel kcal je verbrandt in rust en dus ook moet consumeren om je lichaam gewoonweg draaiende te houden) is voor een klein persoon (1m60) op normaal gewicht al zo'n 1400 kcal per dag. Je kan dus begrijpen dat 1200kcal gewoon niet slim is
elenaMM77 schreef:topsylover schreef:Die tabata's zien er wel leuk uit! Maar je moet 1 zo'n filmpje toch wel minstens 3x herhalen als het ook maar een beetje wil werken denk ik.
Nee hoor, juist niet.. dan kun je beter een andere tabata pakken als je nog adem over hebt..
je moet die 20 seconden ook maximaal gaan.. je hartslag vliegt dus omhoog en je hebt 10 seconden om je lichaam eigenlijk weer te kalmeren voor de volgende serie.
als je het wil vergelijken met een uur op machines staan in de sportschool, ja dan moet je er een stuk of 5 doen om ongeveer dezelfde hoeveelheid te verbranden..
lol.. probeer er maar eens een en dan flink tot het uiterste gaan, ben benieuwd of je er nog een achteraan wilt doen![]()
Tortilla schreef:Ik wil me hier graag melden, als dat mag![]()
Ik ben nooit heel slank geweest, maar in 2017 toch wel wat meer aangekomen dan normaal en na oud en nieuw is er eigenlijk een knop om gegaan. Toen werd het ook ineens een heel stuk makkelijker om geen rare of slechte dingen te pakken en nee te zeggen als ik iets aangeboden kreeg.
Ik ben 18 jaar oud, 1,65m en toen ik begon woog ik 85 kg. Wel breed en flink gespierd.
Doelen:
- 5 kg
- 10 kg
Einddoel: -15kg
Ik ben nu 9 dagen bezig en al zo'n 2 kg kwijt