[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:50

<3

FOTOOO

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:08

Iemand ervaring met de verf van de action?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:18

lieveli schreef:
Maris schreef:
Niemand die dus weet waarom je haar touwig wordt ? Want als het keratine tekort is, dan zit ik met maria nila producten niet goed, die zijn veganistisch. Dus geen keratine erin...

https://www.beautyjournaal.nl/2015/10/3 ... blonderen/

Dank je wel voor de link. Net even snel gelezen. Ik begrijp dat ze olaplex etc. vooral toepassen bij blonderen. Houdt dat dus in dat je haren met verven alleen minder te leiden hebben ? Want mijn haren zijn "alleen" geverfde streepjes, en toch touw haar...

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:45

lieveli schreef:
<3

FOTOOO

Afbeelding
Oeps, ik ben wel een beetje fotoschuw maar ik heb wel een foto voor je die ik had meegenomen naar de salon en precies zo is het ook geworden. Zie je dus iemand lopen over de kaasmarkt met zo'n kapsel dan ben ik het :D

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:53

Heeel tof!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:00

LAF IT

Maris ik snap je vraag niet ;(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:33

lieveli schreef:
Maris schreef:
Niemand die dus weet waarom je haar touwig wordt ? Want als het keratine tekort is, dan zit ik met maria nila producten niet goed, die zijn veganistisch. Dus geen keratine erin...

https://www.beautyjournaal.nl/2015/10/3 ... blonderen/

Cinnepin, je haar ziet er oneffen uit en ook een beetje feather hair uit de jaren 80...

Wit haar is echt lastig, je kunt beter een pruik kopen denk ik. Ik doe het ook nooit meer.

Nou uit de jaren 80 valt ook wel mee hoor. Oneffen is het altijd wel wat geweest, maar boeit me niet. Er is eindelijk iemand die het richting wit kreeg, meestal werd het zilver grijs, ook gehad, maar was ik weer zat. Ik ga dan ook van de ene naar de andere kleur. Maar ik ben er blij mee zoals het nu is.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:46

Hallo :D
Vandaag komt mijn vriend met de opmerking dat hij krullen toch wel heel aantrekkelijk vind. Laat ik die nou net niet echt hebben :') Ik las iets over dat permanent weer in is maar ook dat dat op 100% naturel haar moet (ongeverfd en dat van mij is niet echt helemaal ongeverfd).
Iemand ervaring met permanent en of krullen knippen? Of kan dat laatste alleen als je echt krullen hebt? Ik heb lichte slag van mezelf.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:51

MerleSimone schreef:
Vandaag komt mijn vriend met de opmerking dat hij krullen toch wel heel aantrekkelijk vind. Laat ik die nou net niet echt hebben :') Ik las iets over dat permanent weer in is maar ook dat dat op 100% naturel haar moet (ongeverfd en dat van mij is niet echt helemaal ongeverfd).
Iemand ervaring met permanent en of krullen knippen? Of kan dat laatste alleen als je echt krullen hebt? Ik heb lichte slag van mezelf.

Wat vind je zelf van krullen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:52

lieveli schreef:
Maris ik snap je vraag niet ;(

Is eigenlijk niet echt een vraag. Meer een constatering dat mijn geverfde haren net zo touw aanvoelen als geblondeerd haar. Of dat moet nog erger touw aanvoelen, maar ik weet niet of dat kan :o

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:58

MerleSimone schreef:

Ik heb van mezelf krullen maar enkel aan de onderkant van mijn haar, bovenop mijn hoofd is het gewoon stijl. Dus ik heb 4 jaar geleden een permanent in laten zetten om overal dan krullen te hebben.
Ik leek wel een schaap, echt kroezelhaar en de kwaliteit van mijn haar is nog steeds prut...

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:10

Permanenten is een flinke aanslag op je haar, net zoiets als ontkleuren. Je haar beschadigt er flink van. Dus als je het wil doen zou ik wel aanraden om het ook echt voor jezelf te doen! Als je er zelf niet zo’n behoefte aan hebt is het namelijk wel erg zonde om er je haar zo mee te beschadigen :)

Ik heb zelf ook even een snel vraagje! Ik heb mijn haar net ontkleurd, en het is aardig geel. Ik wilde het eigenlijk blauw verven maar aangezien dat sowieso groen gaat worden doe ik dat maar niet _O-
Nu vroeg ik me af of ik het wel bordeaux rood zou kunnen verven? Ik wil namelijk eigenlijk niet nog een keer ontkleuren, dus als ik het nu niet rood kan verven, verf ik het morgen gewoon weer donkerbruin :+
Dit is momenteel de kleur van mijn haar:
Afbeelding
En deze kleur verf heb ik in huis:
Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:13

Oh ja vergeten te vermelden, ik hou ook van krullen <3 al eerder op krullen knippen gezocht maar niet echt iets mee gedaan. Was al bang dat het een aanslag zou zijn.. En heb nou niet per se heel gezond haar. Iemand al eens krullen laten knippen?

EJ ja joh gewoon doen! Denk dat dat wel pakt namelijk. Enige wat zou kunnen is dat je haar het niet zo leuk vind als het net ontkleurd is. (maar stiekem deed ik dat vroeger ook hoor, van blond naar rood naar bruin naar blond enzo haha)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:25

Ik zou het niet doen ej, het is echt geel nu. Grote kans dat het een stuk meer oranje wordt dan je wil. Je moet het of nog een keer ontkleuren of inderdaad naar donker gaan.

En over het wit, ik heb het ook heel lang gehad en ik deed het zelf. En ik kreeg het aardig egaal en best heel wit. Maar helemaal perfect wit was het nooit en je haar gaat echt heel erg dood. Ik heb het nu al weer een tijd rose goud. Dat is een stuk makkelijker, daarvoor hoeft je haar ook niet perfect ontkleurt te zijn. En ik hoef de uitgroei maar heel af en toe te doen. Dat doe ik zelf met kappers blondeerpoeder. Maar dan is 30 a 40 minuten en daarna zilvershampoo al genoeg. Ik zelf zou ook geen wit of grijs aanraden.
Tenzij je het idd met olaplex laat doen in een echt goede salon.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:38

Ik heb natuurlijk rood haar en wil hier absoluut niet vanaf, maar het leuk me wel leuk een keer iets anders ermee te doen. Vind een bayalage of ombre naar blond bijvoorbeeld echt prachtig, maar ben toch bang hoe dat uitpakt met mijn kleur. Is het mogelijk een overgang te maken met mijn eigen kleur zodat ik geen last heb van uitgroei en mijn rode kleur niet verlies? En hoevaak zou zoiets bij gewerkt moeten worden?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 03:22

Ik heb het risico genomen! Het is niet oranje geworden, maar ook niet bepaald bordeaux rood >;) _O-
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind de kleur best mooi geworden! Het is niet wat ik verwachtte, maar ik ben ook zeker niet teleurgesteld :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:42

Tooof!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:25

Ik vind het tof!!! Ik stond gister bij de paarse verf te kijken :')
Ben sterk geweest en doorgelopen.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:16

Ik heb voor volgende week zaterdag een afspraak om mijn haar met een pastel kleurtje te laten verven! Er hangt een duur prijskaartje aan en het zal best een tijdje duren maar ik hoop dat het het toch waard gaat zijn *\o/*

Mijn haar is nu donkerblond en het wordt 1 of 2 keer geblondeerd met olaplex (dit vertelde de kapper, ik weet de precieze details niet). Ook wordt het tot ongv schouderlengte geknipt en wordt het dus pastel roze! Een beetje dit idee (foto van internet):

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:27

Gaaf! Tip van flip: koop een potje roze verf van Directions, een klein theelepeltje van dat spul met conditioner zorgt ervoor dat je zelf je haar pastel kunt verven. Kost geen drol, ideaal!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:50

lieveli schreef:
Gaaf! Tip van flip: koop een potje roze verf van Directions, een klein theelepeltje van dat spul met conditioner zorgt ervoor dat je zelf je haar pastel kunt verven. Kost geen drol, ideaal!

Moet je wel eerst een zo goed als witte ondergrond hebben, anders werkt het niet ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:53

Ja duh, meeste conditioner is gelukkig wit. :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:54

Ik bedoel je haar

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:54

Cinnepin schreef:
Ik bedoel je haar

Hoe denk je dat de kapper haar haren pastel roze gaat verven?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:55

Ze laat het bij de kapper doen toch? Neem aan dat die het niet in zwart haar gaat smeren. :D