Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:11

Ik heb laatst een groepsles yoga gedaan en stond volgens mij echt voor gek.. :')
Was leuk om een keer te proberen maar ga het ook niet nog een keer doen :+

En misschien ook leuk om hier te vermelden..
Maar ik heb me ingeschreven voor een opleiding sportmassage (naast mijn werk).
Zat er al enige tijd aan te denken om een studie naast mijn werk te gaan volgen.
Ik twijfelde eerst tussen ontspanningsmassage en sportmassage.
Maar toch voor de opleiding sportmassage gekozen omdat mij het toch interessanter lijkt en veel meer uitgebreid is :)

x_Jeanine_x

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:42

vanochtend rondje sportschool geweest en moet zeggen dat het weer heerlijk was :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:02

Welkom nieuwelingen!

Leuk Lieszje dat je zo'n opleiding gaat volgen, je zult ook vast informatie krijgen die je met het sporten weer kunt toepassen denk ik.

Lekker hè Jeanine, ik ben vanochtend ook geweest en heb hetzelfde gevoel.

Live groepslessen volgen, dat vind ik erg leuk. Tot nu toe geen gekke ervaringen gehad, maar ik ben er zo wel achter dat zumba bijvoorbeeld minder bij mij past dan spinning. Niet dat ik zumba niet leuk vind (en de mensen daar zijn ook super aardig), maar omdat ik die pasjes maar niet zo snel kan onthouden. Spinning is wat dat betreft simpel, niet teveel wisseling, alleen maar flink afzien :)) Ook daar zijn de mensen super aardig. De instructrice maakt regelmatig een praatje met je en iedereen zegt wat tegen je. Vanochtend een superleuk compliment ook gekregen van iemand die het al 20 jaar doet (hij nam zijn petje af voor mij, hij vond dat ik het super goed op pak :o ) altijd een goed gevoel wanneer je een complimentje krijgt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:21

Ik ben net voor het eten even geweest. Was druk. Heb de benen overgeslagen, want ik heb spierpijn van mijn 11.5km hardlopen gisteren. Dus 40 min bovenlijf en buik en nog even 10 min op de variotrainer.

Groepslessen doe ik niet, want ik wil gewoon gaan als ik denk, nu heb ik even tijd en zin. Ik wil niet aan een vaste tijd vast zitten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:39

Ja dat hoop ik wel Nanda1980 :D

Ik heb één keer een groepsles yoga meegedaan.
Maar dat was echt niks voor mij..
Binnenkort wil ik wel een keer een kettlebel groepsles volgen om te kijken of ik dat leuk vind :)

Ben vandaag extra geweest en heb lekker een uur cardio gedaan :)
Voel me echt helemaal opgeladen, wat een heerlijk gevoel <3

Goed bezig supervixen!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:43

ik ga volgende week mijn eerste groepsles volgen! Crossfit, ben benieuwd :D
Heb volgende week tentamens en werd vandaag al gek dus volgende week wil ik echt wat gaan sporten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:46

Crossfit lijkt me echt zwaar, maar wel leuk :=
Hoor graag wat jij er van vond en of het voor een beginner te doen is :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:51

Morgen kennismakingsgesprek en rondleiding, nog tips waar ik op moet letten?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:06

Lieszje schreef:
Crossfit lijkt me echt zwaar, maar wel leuk :=
Hoor graag wat jij er van vond en of het voor een beginner te doen is :')

Denk dat het inderdaad erg zwaar wordt, maarja moet door iemand ff afgemat worden :p
mn vriend heeft zn voet gebroken dus die kan dat nu niet meer doen :p
Ik ga waarschijnlijk maandag, dus dan zal ik het laten weten!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:18

Crossfit lijkt mij ook supertof! Alleen jammer dat ik minstens een half uur moet rijden voor dichtstbijzijnde gym. En het maandelijkse kostplaatje helpt ook niet echt mee, zegmaar.

Ik vind het altijd zo fijn als ik merkbaar wat beter ben geworden in een oefening *\o/* Decline situps met 4 kg gingen me makkelijk af, terwijl ik twee weken terug echt kapot ging en de dag erna zware spierpijn had :7 Ophogennn!
Zaterdag na het werk een rondje gelopen, ging ook heerlijk (al moest ik mezelf echt forceren niet te snel te lopen. Mijn fijne tempo ligt vrij hoog, maar is met nul conditie geen aanrader O:) ). Mijn doel is puur conditie verbeteren. Vorig jaar met een wandelvakantie in Duitsland helemaal stuk gegaan bij een paar steile stukken. En m'n vader van 60 loopt omhoog alsof t niks is >;) Dit jaar zal 't andersom zijn!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:20

Ah ja ik ben enorm blij dat ik nu een studenten sportkaart heb. Kan bij onwijsveel sportscholen en zwembaden in arnhem terecht voor 16 euro per maand. Dus ik ben happy :D

Zelfs een sportschool bij mij in de straat, dus echt super fijn.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:41

Leuk! Donderdag heb ik mijn intake-gesprek, meten ze mijn bmi, gewicht, vetpercentage en gaan we samen een schema maken en een rondleiding geven door de sportschool. Heb er veel zin in en ben super gemotiveerd. Lees hier gezellig mee.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:59

Straks om half 10 heb ik mijn introductie les. Dan worden we met een groepje van maximaal 10 wegwijs gemaakt in de sportschool en worden alles apparaten uitgelegd. Dit gaat in groepjes omdat ze gisteren pas open zijn gegaan en er veel aanmeldingen zijn. Als ze dit dan allemaal individueel moeten doen duurt het veel te lang voordat je aan de beurt bent.
De 22e heb ik mijn individuele gesprek waarbij mijn doelstellingen worden besproken en een schema opgesteld.
Ik ben erg benieuwd straks!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:38

Maand abo afgesloten, vrijdag proefles fitness, volgende week proefles Spinning.
Ik schrik wel ontzettend van de prijzen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:32

In vergelijking met een paard hebben vind ik het een koopje :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:48

Supervixen schreef:
In vergelijking met een paard hebben vind ik het een koopje :')

Ik heb geen paard ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:06

Ik ook niet meer. Ik betaal rond de 42 euro per maand voor de sportschool, all inclusive. Ik vind dat niet veel, zeker niet als je drie keer per week gaat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:52

Ik betaal wel veel. 52,50 per maand. Maar dat is ook er maand opzegbaar.
Bij een jaarabonnement is t 42,50
En ik ga normaal zeker 4x in de week. Soms zelfs vaker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:21

Hier voor 2 jr all-in (muv crossfit) onbeperkt €37, 1 jr 45,50 en half jaar €50,50...
Nu eerst een proefmaand (€60) en dan even kijken wat ik doe.. Om me nou voor twee jaar vast te leggen....

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:32

LadyMadonna schreef:
Hoe ervaren jullie groepslessen? Ik ben altijd wel bezig wat een ander van me denkt en of ik niet voor banketstaaf sta (helaas)

Groepslessen zijn echt niet aan mij besteedt.. Vind er niks aan, heb groepssporten nooit leuk gevonden :+

Ik zou €29 euro betalen (Basic Fit, maandelijks opzegbaar abonnement + yanga), maar ik krijg het volledige bedrag terug via mijn werk. Dus ik sport eigenlijk gratis.. Ik betaal dan wel €25 euro per maand voor online coachen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:59

Dat is ideaal Leverage!
Mogen ze bij mij op werk ook wel invoeren :')

Na een baaldag weer naar de sportschool gegaan, had een afspraak met mijn coach.
Aan de ene kant ben ik blij, ben nu 1,2 kg afgevallen (1,5 week) en ze was tevreden met mijn eetdagboek.
Alleen het vreemde is dat mijn vetpercentage wel gegroeid is..
Het kan te maken hebben met de maandelijkse periode, maar baal er wel van..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:05

Netjes hoor, 1,2 kilo in 1,5 week *\o/* Kan het niet gewoon vocht zijn wat je meer vasthoudt tijdens de maandelijkse periode?

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:09

Hoihoi, zou ik mij ook mogen melden?
Zit erover na te denken om te stoppen met paardrijden en naar de sportschool te gaan. (Wat waarschijnlijk wel in eind februari/begin maart gaat gebeuren) Misschien een beetje vroeg om mij te melden maar had een paar vragen. :P
Waar ik woon zijn twee sportscholen, zit enorm te twijfelen welke nou beter is. Qua afstand maakt het niet uit want ze zitten eigenlijk in dezelfde straat... :+ Is het dan niet gewoon handig om bij beide sportscholen te kijken hoe het daar gaat en dan te kiezen? (want als ik zo kijk op beide sites... verschillen ze niet veel van elkaar) Voordeel is dat ik bij een sportschool wel een aantal mensen ken die daar naartoe gaan. (Al zijn het wel allemaal jongens dus ik weet ergens niet of het een heel goed voordeel is hun kennende :+)
En sporten jullie met iemand of juist alleen? Een vriendin van mij wil ook graag naar de sportschool (niet dezelfde waarschijnlijk) maar mij lijkt het juist ergens vervelend om samen met iemand te sporten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:20

Coach zei van wel, dus hoop het wel Leverage :=
Naast afvallen en een mooier lichaam krijgen is sporten nu ook echt een uitlaatklep.
Zit nogal in de knoop met mezelf en door sporten voel ik me wel beter.
Maar merkte tijdens het sporten wel dat ik er toch mee zat..

@Calanthe
Kun je niet beide sportscholen een keer uitproberen?
Ik sport alleen, in het verleden met mijn zus gegaan maar die leidde alleen maar af :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:23

Ik betaal nu €55,- per maand. En jaarlijks opzegbaar.
betaalde tot afgelopen weekend zelfs €60,- per maand maar die was maandelijks opzegbaar.