3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:48

Goed bezig Yonker! :)

Ik wil ook weer wat actiever gaan meepraten :) Mijn doel is niet zozeer meer afvallen, maar een stok achter de deur in de vorm van een topic is altijd fijn en in het sportschool topic gaat het niet echt over voeding.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:55

Jaaaa mag toch eugoly :D
En dan motiveer je ons weer om af te vallen Haha

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:31

Welkom terug eulogy!

Mijn lijstje van vandaag had de intentie om goed te zijn, maar toen ging ik met vriendinnen een taart bakken :') Ook ga ik kijken of ik zo nog een workout van jm kan gaan doen. Even motivatie zoeken haha
O: twee boterhammen met nutella en hagelslag en een kop thee.
L: een boterham met Brabantse metworst, een wit broodje met nutella en hagelslag, een krentenbol met nutella, een eierkoek met boter en een beker melk.
T: een (veel te groot :') ) zelfgemaakt stuk taart van de duivel (chocola)
A: quinoa met merguezworstjes.
T: denk kop thee, zit nog steeds propvol van die taart _O-
B: 20 minuten fietsen, 60 minuten paardrijden, zo hopelijk nog een workout van jm.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:40

Heerlijk lijstje kimmie :9

Gezellig eulogy :D

Dit is mn lijstje van vandaag:
O: 2 volk boterhammen met kaas
T: smart protein shake
L: waldkornbol met geitenkaas, sla, tomaat en komkommer
T: 2 stukjes 85% chocola
A: spruitjes, rundervink, aardappelen
T: 2 glazen witte wijn, paar stukjes komkommer met heksenkaas, paar olijjven

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:21

Stil hier :)

Ik heb niet zo'n geweldig weekend gehad, met uit eten, iets te veel wijntjes en hapjes... nu teugels weer strak. Net mn dochter voor het eerst naar school gebracht, zo even een lading gezond spul halen.
Plan voor vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: mandarijn
L: volkoren wrap met gegrilde kip, sla, tomaat en klein beetje aioli
T: smart bar
A: volkorenpasta met kip, doperwtjes en pesto
B: sporten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:39

Netjes Laura! :)

Hier ook weer even aan de bak in positieve zin.

O: twee sneetjes roggebrood met 2 gekookte eieren, 1/3 avocado, handje bladspinazie
T: smoothie van 200 ml melk, 100 ml water, 1 banaan, 2 handjes spinazie en wat kaneel
L: twee sneetjes roggebrood, 75 gram linzen, 150 gram hüttenkäse, 100 gram cherrytomaten
T: appel
A: komkommer, selderij, venkel, 180 gram quinoa, olijfolie, gegrilde zalm, schepje hüttenkäse, dille en citroenrasp.

Drinken: water en thee
Beweging: 35 minuten fietsen (naar werk en terug) uurtje trainen: Ga vandaag beginnen aan de BBG van Kayla Itsines. In het verleden heel positief resultaat mee behaald, dus we gaan er weer tegen aan *\o/* ongeveer 30 min BBG programma, daarna 20 minuutjes cardio, 10 minuten stretchen.
Daarna nog ongeveer 30 min wandelen met de pony.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:42

Ik zit inmiddels op -5,3 :D Gaat mij alleen veel te langzaam eigenlijk. Hoewel ik wel netjes op 0,5 per week zit.

Jeetje Frummels wat knap dat je zo veel beweegt. Ik heb daar echt de energie niet voor helaas.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:47

Wow, wat goed zeg! Ik mag morgen pas weer op de weegschaal van mezelf. Al heb ik niet het gevoel dat er echt iets af is.. Misschien toch de kcal inname een beetje bijstellen naar beneden.
Ik heb eigenlijk altijd veel gesport en mocht het afgelopen half jaar niets doen, dus ben heel erg blij dat ik nu weer iets kan en mag. :D Vind het ook heerlijk om na werk lekker iets te doen. Ik zit heel de dag op mn kont achter een bureau :(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:49

Vind dat ook echt netjes!! Ik ben zelf echt geen sporter.... maar nu 2x 30 shred gedaan en heb me toch spierpijn :')
Weet niet of ik er vandaag aan toe kom maar anders morgen zeker weer :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:52

Ik heb een jaar of 12 aan topsport gedaan (alpine skiën) waarvan de laatste 4 jaar van mijn sportcarriere fulltime (6 dagen per week 8 tot 10 uur per dag trainen). Ik woonde die 4 jaar ook in het buitenland. skiën is lastig hier in NL ;) Ik ben nu 7 jaar geleden gestopt, maar kan wel zeggen dat ik nog steeds niet stil kan zitten :')

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:13

Ik kan door lichamelijke klachten helaas niet veel sporten doen :( En zit ook 8 uur op m'n kont achter een bureau.

Super gaaf zeg dat je dat gedaan hebt! Lijkt mij echt een fantastische ervaring.

Ik krijg meer sport gewoon mijn planning niet in.. Dit is mijn aankomende week :(
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:13

Na een weekend weg met mijn vrienden in de Ardennen moet de boel hier ook maar weer even op de rit. Qua eten viel het nog mee eigenlijk, wel wat meer gesnaaid :+

Vrijdag bbq met wat groentenpakketjes, gegrilde maiskolf, 2 hamburgertjes en een klein kippenpootje. Zaterdag stoofvlees en hasselback aardappeltjes (omdat iemand sucadelappen voor de bbq had gekocht :') ). Als toetje banaan met chocolade en marshmallow van de bbq _/-\o_
Zondag afgesloten met een etentje bij de Italiaan; pizza met pikante worst, truffel, champignon en grana padano. Panna cotta als toetje <3

Vandaag;
O; yoghurt met Cruesli Volvezel en blauwe bessen
L; Zweedse broodjes met chili pindakaas
T; banaan
T; cracker met kaas
B; kickboksen
A; wraps met kofte, feta, avocado...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:23

Phoe wat een strakke planning yellow :=
Toch best genoeg beweging? :)

Mijn lijstje:

O: Griekse yoghurt aarbeien en granola
T: wortel en komkommer
L: 2 vk boterhammen met kipfilet en mosterd
T: appel
A: uit eten met mams... vooraf menu: vitello Tonato, groentensoep, entrecote en grand dessert

En hopelijk kan ik dan vanavond nog 30 shred doen maar ben er bang voor

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:26

Jemig YellowLeaf, wat een planning! Plan je al je weken zo in, en volg je de planning dan ook helemaal? #)

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:10

Jep en ik word er niet goed van. Maar ik heb een huis in m'n eentje en dat met 40 uur werk, studie en vrijwilligerswerk zorgt er voor dat ik genoodzaakt ben om zo te plannen :(

Nu ga ik begin volgend jaar samenwonen en september dat jaar starten met een voltijdsstudie dus dan wordt mijn planning hopelijk een stuk rustiger.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:17

Wow, mooie planning zeg Yellow! :) Kan me voorstellen dat dat heel krap is allemaal.
Ik ben nogal neurotisch met lijstjes e.d. en vind dit echt heerlijk om naar te kijken. Wil er zelf ook meteen eentje maken :')

bk: net lijstje!

Yonker: lekker uit eten, geniet ervan :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:43

Zo, strak schema! Wel lekker overzichtelijk denk ik!

Zo, ik heb er al 10000 stappen opzitten, en dat is alleen maar van brengen naar en halen van school, en een rondje boodschappen. Daarnaadt nog flink wat gewichtheffen (een dwarse peuter mee zien te krijgen en ervan overtuigen dat je niet de hele dag op het schoolplein kan blijven spelen :+ ) Ik gok dat de komende tijd mn activiteit een stuk hoger ligt dan hiervoor :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:37

Laura: wow, goed bezig zeg! Dat gaat hard :D

Ik heb me laten verleiden door Yellow en ook een schema gemaakt :') (werkontwijkendgedrag)
Het is vaak een beetje saai op mijn werk, al is het de laatste week gelukkig wel iets drukker :j Merk ook dat dat me goed helpt om niet te snaaien. Ik at heel vaak uit verveling als ik op werk was..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:30

Vandaag weer even gewogen. Ik ben tot nu toe 3 kilo kwijt. Best slecht, dat houd dus in dat ik weer drie kilo ben aangekomen. Hopelijk gaat het er weer af! Vandaag wilde ik ook niet snoepen, alleen vergat ik dat even bij het toetje :')
O: twee boterhammen met nutella en appelstroop en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en nutella, water en een bekertje thee.
T: een kleine eierkoek en water.
T: een cracker met zelfgemaakte Mexicaanse spread en water.
A: drie scheppen zelfgemaakte quinoa, twee el witte bonen, 1 opscheplepel boontjes, 1 opscheplepel aardappel, 1 opscheplepel aardappel.
T: een crepe met roomboter en poedersuiker.
T: denk kop thee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen en vrijheidsdressuur.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:04

Wel heel lekker Kim, een crepe!

Ik ging vanmorgen op de weegschaal enn.. 81,5! Jippie! *\o/* Dat is -1,4 kg en daar ben ik heel blij mee.

Vandaag weer al mijn eten voor tijdens werk voorbereid en netjes meegenomen.
Dit wordt vandaag:

O: shake van 125 ml melk, 125 ml water, 60 gram havermout, 10 gram pindakaas, 15 gram eiwitpoeder chocola, 1 banaan. :9
T: 200 gram yoghurt met 1 gesneden appel en wat kaneel
L: 1 volkoren wrap met tonijnsalade (tonijn, yoghurt, peper, zout, uitje) handje bladspinazie, 1 gekookt ei.
T: 1 zoete puntpaprika, 2 stengels bleekselderij
A: bruine rijst, gegrilde zalm, salade van tomaat, komkommer, rode ui en avocado met olijfolie, azijn en Italiaanse kruiden.

Drinken: water en thee
Beweging: 40 minuten fietsen (naar werk en terug) vanavond 30-45 minuten zwemmen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:05

Dat is dan ook wel een heerlijk toetje zeg :9
Die Mexicaanse spread klinkt ook goed, wat zit daarin?

Top frummels +:)+

Ik had nogal een hectische ochtend, gebeurt niet vaak meer maar ontbijt overgeslagen en geen lunch mee. Gelukkig heb ik crackers op het werk staan, dus daar heb ik er net 2 van op, en tijdens de koffiepauze heb ik nog een banaan die ik snel in m'n tas heb gemikt. Tussen de middag maar in het personeelsrestaurant lunch halen.
Geen idee dus nog wat mn lijstje gaat worden :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:59

Gefeliciteerd Frummels, wat ontzettend goed!

Hoe lang ben jij bezig met preppen?

Hier een eerder dramatische dag, moet onverwacht een week de deur uit. Morgen even gezond spul halen voor onderweg. Gisteren wel heerlijk zware balletles van anderhalf uur gehad <3

O: op het station, grote latte, croissant, chocolade broodje :+
L: volkoren broodje pesto, geitenkaas, tomaat, komkommer, tuinkers
T: belvita koek
A: twee pistolets met light dressing, quorn burger, rauwkost
T: Griekse yoghurt, magere kwark, sinaasappel, perzik
B: een uur wandelen, half uur KT

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:10

Bedankt! :D

Bhriseis: ik denk 5 tot 10 minuten. Ik prep meestal terwijl ik het avondeten klaar maak. Als dan bijvoorbeeld de rijst kookt, snij ik de groenten voor mijn lunch etc.
Vandaag heb ik alles los meegenomen, dus zakje met spinazie, zakje met groente voor de middag snack, zakje met wrap, blikje tonijn, bakje yoghurt. Dan maak ik de maaltijd op kantoor klaar. (Kwestie van alles bij elkaar mikken).
Maar als ik een maaltijd heb zoals gisteren, dan maak ik dat voor de volgende dag klaar terwijl ik mijn avondeten klaar maak :j

Hmmm, chocoladebroodje <3

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:14

Wat goed Frummels! Hoe lang ben jij?

@boven mij (mijn telefoon weigert je naam te typen): welke burger van Quorn heb je gepakt? Ik ben nog op zoek naar een lekkere voor het avondeten!

Als je eten preppen, voor hoeveel dagen doen jullie dat dan? Ik heb geen koelgelegenheid op het werk en een "keuken" van 2x3m waar zeker 35 man gebruik van moet maken tussen 12:30 en 13:00 dus heb eigenlijk niet de ruimte om op mijn werk iets te maken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:17

Ik maak mijn lunch meestal 's ochtends, een wrap heb ik met 3 minuutjes in elkaar gedraaid als de kinderen zitten te ontbijten. Soms maak ik het al 's avonds, als ik wat ingewikkelders op de planning heb.