Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:23

?
Ik heb 4 paarden en geen kinderen en woon prachtig met een geweldige vent. Precies wat ik altijd droomde.
Ja daar heb ik echt afgunst om.

?? :? :?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:23

Wij verdienen vér ver ver beneden modaal en kunnen prima van 1 loon rondkomen. Het is maar net wat je levensstandaard is he.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:25

bruintje123 schreef:
?
Ik heb 4 paarden en geen kinderen en woon prachtig met een geweldige vent. Precies wat ik altijd droomde.

Ach joh laat ze! :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:28

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:29

bruintje123 schreef:
?

Haha die ken ik.....we zeggen nooit dat we zo wonen als we ergens zijn, werk of zo of feestje, verjaardag...etc...uit zelf bescherming....heel ernstig >;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:29

Captain schreef:
bruintje123 schreef:
?

Ach joh laat ze! :')

Ja maar ik wil het gewoon begrijpen?
En dat doe ik nu niet.

Maar goed ik begrijp moeders eigenlijk nooit, dat zal het wel zijn, wie wil er nou een jank kind voor de rest van zijn leven :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:30

Als jankkind de deur uit is, heeft moeders nog niet uitgevogelt, hoe nu verder?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:33

bruintje123 schreef:
Maar goed ik begrijp moeders eigenlijk nooit, dat zal het wel zijn, wie wil er nou een jank kind voor de rest van zijn leven :D

Mijn zwangerschap of moederschap staat hier buiten. Ik vind dat wat jij doet, afgeven op mensen met geld (met hun nieuwe auto etc), benadrukken dat jullie niet van die mensen zijn die alles moeten hebben, afgunstig overkomt. Maar dat is verder vreselijk offtopic, ik vind het gewoon apart en mijn makke is dan dat ik in de verdediging schiet, helemaal niet handig ook.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:39

Ik denk dan echt dat jij het anders opneemt dan ik bedoel.

Iemand schrijft met 2 werken moet wel.
Ik zeg nee dat hoeft niet.
Dat zeg ik niet uit afgunst, ik zie gewoon wat ik op me heen zie en dan krijg ik zelfs oprecht medelijden (ja hoe lag ik dat uit zonder dat je dat verkeerd oppakt)
Mensen laten zich vangen in deze maatschappij van alles moeten hebben. Alles moeten doen want anders horen ze er niet bij.

En nee zo ben ik (en mijn man) dus niet.
Als wij weer klein gaan wonen en 1 paard op pension zetten kan ik ook alles hebben.
Want ja zonder kinderen is dat helemaal prima te doen.
Maar echt dat is niet mijn geluk. Daar wordt ik zelfs verdrietig van. Al dat materialisme.

Ik word oprecht blij als ik wandel door het bos met het hondje.
Ik word blij als ik bij ons thuis buiten zit, want hier hoor je alleen de vogels, verder niets.
Kijkend naar de paardjes in de wei.

En als mensen dan zeggen met twee werken moet dan zeg ik niet uit afgunst dat hoeft niet, dan zeg ik dat omdat ik het eigenlijk rot vind dat de maatschappij zo is geworden.

Geen idee of het nu duidelijker is wat ik bedoel, maar doe ermee wat je wilt :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:42

Lieveli ik denk dat dat de generatiekloof is en niet de afgunst naar geld...

Tegenwoordig moet alles, veeeel en heel veel.

Laatst een reklame spotje over een kind dat in de rij staat bij sport, draait een klasgenootje om en vraagt naar de stempels in het paspoort, ( weet niet meer precies hoe het ging, kwam hier op neer)...
Met daar aansluitend de boodschap dat er nog steeds kinderen zijn die de "armoe" :? Hebben dat ze niet met het vliegtuig op vakantie kunnen.....
Het is dus ook de overheid die dat lekker inwrijft, ipv dat de school en oiders hun kinderen ormaal opvoeden!

Ik vind het rond uit belachelijk dat een een ouder gezin op deze manier als zielig en armoedig wordt neergezet omdat ze niet naar het buitenland gaan.

Toen ik jong was, ging men camperen in Frankrijk, eventueel met gehuurde auto en huurtent! En dat was heel wat hoor! Niet eens elk jaar....

Dit is weer helemaal doorgeslagen.....en guess? Men vind het nog normaal ook! Als je het l niet hebt of kan, is het de schuld van de samenleving en moet er weer ernstig genivelleerd worden......omdat er nog steeds een te groot verschil in inkomen is....

Heeft niks met afgunst te maken, maar met hebzucht!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:48

Ik denk dat de tijden ook gewoon duurder zijn geworden dan bijvoorbeeld de jaren '70 toen men nog meer dan prima kon rondkomen van alleen de man die bijv. als postbode werkte. Denk aan een mobiel voor een kind dat naar de middelbare gaat (en nee dat hoeft echt geen dure te zijn, tweedehands simpel model is ook net zo prima), een laptop die kind misschien voor school moet hebben (ook hier geldt hetzelfde), een studiereis die op de middelbare school wordt gemaakt, etc. Nog even helemaal los van het hebzucht argument, want ik denk dat het meer is dan alleen dat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:49

Zo'n generatiekloof zal het niet zijn, ik ben 30 en mijn ouders 60. Volgens mij past Bruintje daar precies tussenin. En ja ik vind ongetwijfeld dingen armoedig die andere mensen normaal vinden. Maar baas boven baas, er zijn ook mensen die vinden dat mijn paard een armetierig dier is en leggen zelf fluitend 20.000 euro neer. Dat is gewoon een feit, maar afgeven 'naar boven' vind ik echt vies.

Alsof ik me moet excuseren voor wat ik heb. Maar ik snap nu beter hoe Bruin het bedoelt, ik denk ook dat het maar net is waar je mee bent opgegroeid. En dat je iets heel duurs hebt wil niet zeggen dat je het kleine niet waardeert. Gelukkig niet. Want mijn beste jeugdherinneringen zijn naast alle ponywedstrijden ook de duinwandelingen met mijn ouders en die waren praktisch gratis.

Geluk zit echt niet geld en mooie spullen, maar ik houd er wel van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:51

Precies dat in de stal.
Het heeft zeker met het leeftijdsverschil te maken.
Toen was met de auto naar Frankrijk een wereldreis en als kind was je daar heel gelukkig mee.
Maar ook gewoon een dagje zee was prima en niemand die je daar om pestte of op je neer keek dat je niet verder weg was geweest.
En wij hadden dan thuis een eigen auto, maar zoveel mensen die dat niet hadden en dat was gewoon goed.
Nu is alles zo gemaakt, is dat het juiste woord? Alles moet of kinderen vallen er buiten.

Natuurlijk ook wat sunrise zegt
Schoolreisje, wij gingen naar speeltuin klein Zwitserland, met de bus. Was kei ver. Vonden wij toen :D
En een plezier.
Nu is dat niet meer goed genoeg.
En op de middelbaar gingen we ook niet naar Parijs. Dat is geen afgunst, dat is gewoon niet begrijpen waarom dat nu moet.
Ja het moet allemaal opgehoest worden door de ouders. En die dan minder verdienen moeten verplicht wel meer gaan werken. Dat is toch absurd.
Maar ze doen er ook zelf aan mee. Want sta eens met je "lotgenoten" op en zeg,dat doen we niet.
Of wij doen niet aan 2 sporten. Maar ze gaan er ook in mee.
Ja dan moet je wel, gevangen in het web van nu.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:54

Bruin, hoe oud ben je? Mijn ouders gingen 'toen' al op zeilkampen in Frankrijk, skiën in Oostenrijk, afstudeercadeau naar Israël. Ik denk dat het geen leeftijdsverschil is, maar verschil in afkomst? Of klinkt dat denigrerend? Niet zo bedoeld!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:56

Ja dat klinkt denigrerend....geld hebben zegt niks over afkomst...als je marktkoopman bent kun je bulken van het geld, of uitkering met criminele zaakjes, of bankdirekteur...of zoon van een notaris...

Afkomst heeft nl niks met geld te maken.....
Om met je geld te pochen bv, zegt ook wat van je afkomst en zij die weten wat dat inhoudt, weten wat het woordje afkomst nu echt betekent ;)
Laatst bijgewerkt door Indestal op 01-05-17 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:57

Zoals ik al zei, het is niet denigrerend bedoeld! Excuses!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:58

Is goed hoor....ik hoop dat je een beetje snapt wat wij bedoelen..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:59

Ik ben ook in de 30 en ook ik ben met school naar zuiden van frankrijk geweest
We gingen ieder jaar naar zee en op vakantie naar spanje. En mijn moeder was huisvrouw.

Denk dat het ook niet alles te maken heeft met generatie.
Maar dat is wel makkelijk te zeggen, zoals men zegt dat het vroeger bzter was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:01

Indestal schreef:
Is goed hoor....ik hoop dat je een beetje snapt wat wij bedoelen..

Nou nee. Ik heb op je gereageerd, zie boven. Maak trouwens van afkomst maar achtergrond. Vanuit die achtergrond heb ik gewoon mijn eigen normen en waarden, die zijn anders maar niet minder of meer. En dat je kinderen te materialistisch kunt laten opgroeien of dat je je levensgeluk alleen kunt halen uit mooie spullen is verkeerd, ik denk dat iedereen dat met elkaar eens is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:01

Ik zit ook aan de generatiekant van Bruintje, en precies wat zij zegt is 1 van mijn argumenten om niet aan kinderen te zijn gegaan. Dat heilige moeten van vakanties, dure sporten, merkkleding, iPads, XBoxen en god weet wat, anders hoort he kind er niet bij. En wat erger is, dan wordt je kind met een beetje pech daarmee gepest. En ik weet iets te goed wat pesten met een kind doet om dat een kind te willen aandoen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:04

Een ouder gezin? Og gewoon mazzel met een pa die een goed betaalde baan heeft....dat mag ook, niks mis mee..

Maar ik kijk naar de tendens dat Alles Moet! Ik zie het gesteun en gebeun van mijn vriendinnen om die kids tot over hun nekharen te verwennen en te verpesten met Alles!!! ze waarderen niks, speelgoed ligt over de hele vloer, ruimen niks op, zijn er niet netjes oo, schoenen uitgetrapt in de hoek, eten bord half leeg omdat ze eigenlijk geen honger hebben, maar hebzucht, brutaal, gaan zanikken als ze niet voor de 2 e keer op vakantie gaan....

Dat is de keerzijde, dat is wat men elkaar aandoet.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:04

Ik duik er ook even tussen weer. Voor mij toen ik opgroeide vielen vakantie en sporten ook onder "luxe" dingen. Mijn moeder is vol Nederlandse, maar was wel een alleenstaande ouder.

Ik denk dat het meer te maken heeft met hoe je opgroeit, of je iets luxe vind of niet. Zelf vind ik vakanties buiten NL ook luxe, waar het voor anderen waarschijnlijk heel normaal is. (ook al is het 'maar' een camping in Frankrijk)

Er zijn wel meerdere onderzoeken over gedaan die laten zien dat families die "arm" opgroeien, de volgende generaties daar ook een beetje in blijven hangen. Ik zet arm even tussen "" omdat het voor iedereen dus anders is wat ze arm of rijk vinden, en dat is maar net wat je zelf gewend bent.

Mijn broer die is daaruit gebroken, die gaat de hele wereld rond met zijn vrouw + de kleine.
Ik zelf zie dat dan weer als een luxe.

Het is een beetje krom geschreven, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:05

Ik geef niet af naar boven, want boven kan het juist weer met 1 werkende. :)
Dat is wat je dan weer vaak ziet.
Mijn ene broer verdient erg ruim boven modaal, zijn vrouw werkt niet want vind het waardevoller om thuis te zijn.
En nee ik ben niet jaloers op mijn broer zijn grote auto's en prachtige nieuwe boerderij met zwembad, want hij heeft werkzorgen die ik niet wil ruilen.

Zeilen of skieen als vakantie ja dat kon best, maar een afstudeer cadeau naar israel, nee dat weer niet.
Het was meer alles met de auto en niet dat vliegtuig. Waar men nu denkt niet meer zonder te kunnen.

En ik had vroeger ook een pony en de nieuwe mercedes stond er voor een trailer.
Voordat mijn vader overleed waren wij alles behalve arm, toen is het helemaal fout gegaan omdat hij een eigen bedrijf had en mijn moeder er geen bal verstand van. Maar dat is wat anders. Toch gingen wij nooit ver weg.
Maar nee klasgenoten gingen ook niet naar Verweggistan.
Ik weet niet wat je woonplaats is, ik denk dat het daar nog meer uit heen komt.
Ik zuid oost brabant uit een dorp en jij het westen uit de stad?
Maar in ons dorp was een grote villawijk en daar woonden enkele bekende mensen vanuit de omgeving.
Maar zelfs die hoorde je nooit over dat soort ver weg vakanties. Of ze vertelde het niet?
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 01-05-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:08

Mijn moeder Limburg, mijn vader Friesland. Later onafhankelijk met hun ouders naar N-Holland verhuisd.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-05-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:08

Indestal schreef:
Een ouder gezin? Og gewoon mazzel met een pa die een goed betaalde baan heeft....dat mag ook, niks mis mee..

Maar ik kijk naar de tendens dat Alles Moet! Ik zie het gesteun en gebeun van mijn vriendinnen om die kids tot over hun nekharen te verwennen en te verpesten met Alles!!! ze waarderen niks, speelgoed ligt over de hele vloer, ruimen niks op, zijn er niet netjes oo, schoenen uitgetrapt in de hoek, eten bord half leeg omdat ze eigenlijk geen honger hebben, maar hebzucht, brutaal, gaan zanikken als ze niet voor de 2 e keer op vakantie gaan....

Dat is de keerzijde, dat is wat men elkaar aandoet.

Ik denk dat dat meer te maken heeft met de opvoeding, dan dat ze spullen hebben of niet. Als er geen consequenties zijn voor dat gedrag, dan doen die kinderen natuurlijk waar ze maar zin in hebben.