Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje87

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:56

Oo jeetje wat fijn dat te lezen!! Nou maar duimen dat ze vrijdag werken en dan bellen

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:48

Ilsje87 schreef:
Geen idee waarom ze belde, daarom belde ik ook terug. Maar morgen Hemelvaart en denk niet dat ze dan werken.. dus blijft afwachten

Gaat vast goed komen :j afwijzen gebeurd zelden tenzij je echt niet aan de eisen voldoet zoals je BMI.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:32

Hier ook gebeld met goed nieuws!

En inderdaad, als je aan de normale eisen voldoet en je psychologische test enigszins oké was.... dan heb je denk ik weinig te vrezen! Maar hopelijk heb je snel uitsluitsel, dat wachten word je inderdaad zenuwachtig van.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:05

Wat fijn dat er weer operaties ingepland staan! Heel veel succes allemaal!

Oh jongens, ik ben echt zo gestresst door alle corona oliebol dat ik echt kilo's ben aangekomen de afgelopen maanden, ugh. En ik ben echt niet gemotiveerd, argh. Geef mij even een virtuele schop onder mijn kont alsjeblieft :') .

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:17

Wat fijn ista! Je nieuwe leven gaat bijna beginnen!

Moeilijk hè rinske? Ik mis gewoon het sporten heel erg, thuis lukt niet, dan echt 0,0 motivatie.

Gisteren heeft mijn zoontje foto's gemaakt op het strand, voor het eerst sinds jaren dat ik wilde poseren, vroeger mocht niemand foto's van me maken :=

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:42

Ik ben al bijna 2 jaar post-op _Friemel ;)

Ik reageerde op hoe ik toen het nieuws heb gekregen ttt, ook telefonisch.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:26

Ohhh lekker blond :D

2 jaar al... stabiel? Aangekomen? Hoelang viel je af? Ik ben daar altijd wel nieuwsgierig naar, ook hoe het eten nu gaat.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:33

Ik ben bijna 2 jaar po, ik viel de eerste 3 kwart jaar af. Daarna gestabiliseerd, niet aangekomen. Eerder een paar kilo er af nog. Ik eet normaal, zondig vaak genoeg maar de balans is er veel meer en het volume eten is eruit. Normale porties zijn zat, vaak te veel en dan heb ik wel een verzadigd gevoel. Geen dumpingen, wel af en toe dingen (vaak ongezonde dingen) die niet helemaal lekker vallen.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:06

Ik ben in juni 2 jaar na de operatie... Is lange tijd heel goed gegaan, uiteraard veel afgevallen. December woog ik ongeveer 70 kilo, toen zat ik anderhalf jaar na de operatie en was ik aan het stabiliseren. In januari helaas behoorlijk wat stress voor de kiezen gehad, uit mijn huurhuis gezet worden, noodgedwongen bij mijn vriend ingestrokken (waar ik net 2,5 maand bij was, maar mijn familie woond 70 km verderop) met mijn hele hebben en houden in een veeeeeeel te klein appartement, vrij vlot daarna wederom verhuisd naar een groter huurhuis met vriend. Ineens een bonuskind erbij wat flink omschakelen was en nu bezig om het ouderlijk huis van mijn vriend op zijn naam te krijgen en dan verbouwen en wederom verhuizen... Dus laatste half jaar is er bij mij dusdanig veel gebeurd waardoor ik veel stress had... Bijna niks kon eten, daardoor meerdere maagzweren gehad en daardoor wederom weer niks kon eten en binnenhouden. Tijdje sondevoeding gehad omdat ik sinds januari (70 kilo) tot begin april (54 kilo) weer 16 kg ben afgevallen door alle stress van bovengenoemde.
Nu gaat het met medicatie, maagbeschermers en mijn werk en overige leven op een klein rustig pitje gezet te hebben, wel weer redelijk... Ik schommel nu beetje tussen de 57 en 60 kilo in en doe mijn best om dit nog wat meer richting de 65/70 kilo te krijgen...

Bovenstaande is allemaal van laatste half jaar... Eerste 1,5 jaar is eigenlijk vlekkeloos verlopen en ben toen van 130 kilo terug naar 70 kilo gegaan.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:54

Ik ben in ongeveer een jaar van 115 kilo naar de 70 gegaan. Sindsdien een paar kilo aangekomen en schommel nu rond de 72-73 kilo.

Ik eet normale porties, bijvoorbeeld voor de lunch 2 boterhammen of een redelijk bord avondeten. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad, al is het in het begin echt oefenen om weer te gaan eten (snel misselijk of 'last'). Ook nu kan het zijn dat ik na 5 happen avondeten merk dat het niet goed valt, dan stop ik met eten en haal ik het later op de avond in. Merk dat het bij mij vooral met drukte te maken heeft: als ik gestressed ben, of druk doe tijdens het eten (kletsen ed), dan valt het sneller verkeerd.

Ik pak wel elke dag echt mijn 6 eetmomenten, soms zelfs 7 of 8 en ik eet ook echt wel iedere dag wat lekkers. Maar ik kan niet meer zoveel eten als vroeger zeg maar.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:13

Ik ben nu 2 weken geopereerd en vind het echt wel moeilijk om aan de 6 eetmomenten te komen. Meestal neem ik er maar 4...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:15

xLaraaj schreef:
Ik ben nu 2 weken geopereerd en vind het echt wel moeilijk om aan de 6 eetmomenten te komen. Meestal neem ik er maar 4...

Dat is in het begin echt zo, dan ben je daar zo naar aan het zoeken, komt goed. Neem je tijd :)

Ik schrik nu soms van hoeveel ik kan eten, een jaar p.o. Dan kan ik 2 boterhammen eten en denk ik: straks word ik weer dik.

Hoop dat dat vertrouwen het komende jaar wat toeneemt :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:25

Ik ben bijna een jaar p o maar ik krijg 2 boterhammen echt niet op :wow:
En zo zie je dat het echt per persoon verschilt.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:36

2 boterhammen krijg ik ook niet op omdat het bij mij als een baksteen valt maar 4 crackers krijg ik wel op in de middag. Ik denk dat het er ook wel aan ligt of je veel beweegt of niet. Mijn energiebehoefte ligt hoger omdat ik ook veel beweeg. Op een werkdag waar ik continu in beweging ben en ik ook nog 45 min paard rijd en 45 min sport eet ik zo'n 2000/2300 kcal, op andere dagen kom ik meestal uit rond de 1800 kcal. In het weekend let ik niet op wat ik eet. Tot nu toe kom ik nog niet aan. Ik ben 67 kilo afgevallen. Van 140 naar 73. Ik ben nu 1,5 jaar po.

Wat ruitje zegt herken ik echter wel, de angst om dan weer dik te worden. Voor je gevoel eet je dan te veel maar eigenlijk heb je nu gewoon een normaal eetpatroon..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:10

Christadk schreef:
2 boterhammen krijg ik ook niet op omdat het bij mij als een baksteen valt maar 4 crackers krijg ik wel op in de middag. Ik denk dat het er ook wel aan ligt of je veel beweegt of niet. Mijn energiebehoefte ligt hoger omdat ik ook veel beweeg. Op een werkdag waar ik continu in beweging ben en ik ook nog 45 min paard rijd en 45 min sport eet ik zo'n 2000/2300 kcal, op andere dagen kom ik meestal uit rond de 1800 kcal. In het weekend let ik niet op wat ik eet. Tot nu toe kom ik nog niet aan. Ik ben 67 kilo afgevallen. Van 140 naar 73. Ik ben nu 1,5 jaar po.

Wat ruitje zegt herken ik echter wel, de angst om dan weer dik te worden. Voor je gevoel eet je dan te veel maar eigenlijk heb je nu gewoon een normaal eetpatroon..

Nou ook als ik veel beweeg krijg ik het niet weg. Ik denk echt dat het per persoon verschilt. Ik ken wel meer mensen die niet zo veel kunnen eten.

En indd dat gevoel van weer dik worden is ook mijn angst. Als ik dan een goede dag heb en net iets meer opschep voelt het alsof ik aan het vreten ben. Onbewust straf je dan jezelf dat is wel iets waar ik aan moet werken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:21

Ik ben 4 jaar post op maar ik eet echt nooit 2 boterhammen..........ik doe het niet goed op brood en ik val er geheid van in slaap. Maar ik krijg dat ook echt niet op.

Ik eet liever eiwitten. Ik ben 58 kilo afgevallen, daarna gestabiliseerd en blijven hangen op 53 kilo eraf en sinds vorig jaar en nu ben ik 2,5 kilo aangekomen vanwege niet kunnen sporten en misschien toch ook net iets teveel lekkere dingen. Ben vandaag weer begonnen vol goeie moed dus hoop er met een maandje wel weer iets af te hebben. Doe niet aan lijnen maar eet wat bewuster.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:31

Gewoon brood valt bij mij ook niet lekker. Harde broodjes uit de oven weer wel (1 pistolet max). Blijf het jammer vinden dat ik van kwark/yoghurt ook zo weeïg wordt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:46

Oh das wel jammer. Ik doe het goed op van die cracotte crackers. Die kunnen altijd!
Brood uit de oven gaat ook, haal ik vaak het binnenste er nog uit

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:50

daffodil schreef:
Oh das wel jammer. Ik doe het goed op van die cracotte crackers. Die kunnen altijd!

Brood uit de oven valt bij mij echt als een betonblok. Crackers het ik echt het allerliefste die gaan altijd goed en dan alle soorten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:52

Grappig he dat het zo kan verschillen., Zo kon ik binnen een paar weken na de operatie al met gemak 2 eieren op......schijnt bijzonder te zijn

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:54

daffodil schreef:
Grappig he dat het zo kan verschillen., Zo kon ik binnen een paar weken na de operatie al met gemak 2 eieren op......schijnt bijzonder te zijn

Ooh echt dat kon ik ook :')
Naar afbakbroodjes en tomaat doe maar niet daar blijf ik echt ver bij uit de buurt.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:59

Lau schreef:
daffodil schreef:

Ooh echt dat kon ik ook :')
Naar afbakbroodjes en tomaat doe maar niet daar blijf ik echt ver bij uit de buurt.

Tomaat en paprika (rauw) valt inderdaad ook niet lekker.
Gekookt ei helaas ook niet, gebakken dan weer wel

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:59

daffodil schreef:

Ja ik ook, haha Altijd het binnenste eruit :Y)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:10

He lekker tomaat, geen problemen mee.

Nou heb ik een redelijk nieuwe vriend, die is vegetarisch en ik probeer alles uit, als er maar voldoende eiwit in zit en zo kom ik er dus achter dat ik slecht reageer op andere dingen die ik voorheen niet herkende omdat ze altijd als bijgerecht ergens in zaten. Champignons bijvoorbeeld, dikke krampen!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:12

Is bij veel groenten wel zo dat ze met maten wel gaan maar teveel in één keer vinden mijn darmen niet fijn.