Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:51

Met 18min loop je bijna bij alle 5km wedstrijden als dame wel een podium plaats. super snel hoor, wat is haar beste gelopen tijd Daan?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:21

Ik doe straks even een bijleespost op m'n laptop.

Ik ga zo ff lekker rondje skeeleren en morgen weer lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:23

Nou ik dacht echt dat het mega slecht ging, veel gewandeld tussendoor vanwege zere schenen. Alsnog m'n tempo hoger dan het tot vorige week was.

Vorige week ook wel alle drie de keren een persoonlijk record gelopen dus opzich ook niet heel slecht om ff rustig aan te doen gok ik.

Pak ik er straks wel wat krachttraining bij.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:16

Greetje ik had er echt geen idee van dat je zo'n pacemaker ook echt voelt, lijkt me heel apart. Gelukkig kan het dmv afstelling wel verbeteren.

Ik zal mijn zus eens vragen wat haar PR is op de 5km. Ik weet wel dat die op de 10km 37.43 is, nog wel stammend uit haar kinderloze tijdperk ;) Nu loopt ze die volgens mij net onder 41 minuten.

Robijntjah wel vervelend van die zere schenen, lijkt me idd niet verkeerd even rustig aan te doen.

Ik heb gisteravond een lekkere aquafit workout gehad. Er was een vervanger en die zette ons flink aan het werk :D En ik was er op de mountainbike heen dus ook nog 18km op aardig tempo gefietst. Vanavond weer hardlopen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:56

https://www.runnersweb.nl/training/loop ... ometer.htm
Deze klinkt ook als een nuttige training!
Gisteren een pittige training gehad met de loopgroep en daardoor mijn record op de 5 km verbeterd. Opzich "maar" van 9.3 naar 9.4/uur, maarrrr wel lastig bospad met modder ipv lekker glad asfalt. Ik ben dus echt wel tevreden!

Ik ga binnenkort ook eens thuis op de laptop een BLP maken. Genoeg leuke dingen hier om op te reageren!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:51

Aah handige link zucchero! Die training ga ik misschien ook wel proberen.
En elke verbetering is er een toch, dus daar zou ik ook altijd tevreden mee zijn :j

Sportief daan!

Ik heb even een stapje terug gelopen, 25 minuten, ging lekker, niet te moeilijk, ben tevreden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:14

Wat een fijn artikel!

Ik heb vandaag dramatisch gelopen. 6,5k met 6.40 per kilometer. Zo traag liep ik 4 maanden terug!
Iedere stap kostte enorme moeite. Naar!

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:03

Topic gaat hard zeg!
Ik heb even een vraagje tussendoor, vanmiddag ga ik squashen en ik heb alleen mijn hardloopschoenen van asics Toj6n. Weet iemand of de schoenen afgeven op de squashbaan? Ik kan er niet zoveel over vinden op google, dus daarom vraag ik het hier even. Paar jaar terug heb ik de schoenen wel altijd gebruikt met gymmen op school.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:09

Daan
Dat is echt snel zeg 5km in 18 minuten.
Lekker actief bezig geweest, heerlijk.

Robijntje
Fijn dat je tempo blijft stijgen.
Minder van je schenen.
Even rustig aan doen kan geen kwaad.

Zucherro
Fijne pittige training gehad.
Iedere verbetering is er een.

Patatkraam
Ook lekker rondje wezen rennen.

Benangelique
Niet te druk maken om die tijd.
Iedereen heeft wel eens een dag dat het niet gaat.
Kop op volgende keer beter.

Anne
Ik zou het niet weten.

ondanks De vreselijke regen was ik van plan tien km te gaan lopen
helaas een zeer stijf been.
Net geholpen bij de smid met het paard van een stalgenoot, deze moest speciaal beslag.
Maar hij heeft tegen de zijkant van mijn knieholte geslagen.
straks werken tot 21.00 uur dus wellicht ga ik daarna nog lopen.
Is nu erg pijnlijk.Afbeelding
kleurt al mooi blauw.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:26

mooi blauw is niet lelijk! ;)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:24

Hallo mensen,

Ik wil ook weer beginnen met hardlopen, interval.
Hierbij wil ik graag een fijne app gebruiken, waarbij je kan instellen hoeveel minuten je wilt lopen en wandelen, en dat deze ook aangeeft als je weer moet wandelen bijvoorbeeld. Iemand tips voor een app?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:45

De Evy-app! :j

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:46

Daan snelle loop van je zus... daar kan ik alleen maar van dromen en daar zal het dan ook wel bij blijven.

Klarina Evy of runkeeper is fijn. Maar sinds ik een TomTom horloge heb gebruik ik deze nauwelijks. Horloge doet alles wat jij vraagt. Maar welkom en leuk dat je weer wil gaan lopen.

Horssi Auw.... hoop dat het lopen goed gaat vanavond.

benangelique Voor mij zouden dat best mooie tijden zijn. Volgende keer gaat het vast weer beter met je.
Zucchero Ik ga dat stukje straks even rustig lezen. Wie weet wat ik er aan heb. En goed hoor een pr-etje
Robijntjah Fijn zon meevaller achteraf.

Hier nog niet gelopen deze week.... Kom steeds moe van mijn werk en nu regent het. Ben toch meer van het mooi weer lopen.
Nu tot maandag vrij dus maar even lekker lopen dit weekeind. heb daarbij ook de oppas over de honden van mijn ouders. Dus ik moet ook aan de wandel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:56

hier helaas laterthuis van werk en moet nog eten dus vanavond niet meer lopen.
Morgen of zaterdag dan maar en zondag canitrailen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:01

Via Strava weet ik dat iig 2 van ons vanmorgen voor half 8 al de nodige km's in de benen hadden zitten! ;)
Fabiënne was wel erg goed bezig met 5 km in een half uur. Ik had maar tijd voor een klein rondje: 2,9 km in 19 minuten. Dat nazweten is best lastig als je toch een beetje haast hebt. :')
Mocht iemand mij toe willen voegen, dan kun je zoeken op A.nne-M.arie Ha.rtman, maar dan zonder puntjes. ;)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:34

Zucchero schreef:
Via Strava weet ik dat iig 2 van ons vanmorgen voor half 8 al de nodige km's in de benen hadden zitten! ;)
Fabiënne was wel erg goed bezig met 5 km in een half uur. Ik had maar tijd voor een klein rondje: 2,9 km in 19 minuten. Dat nazweten is best lastig als je toch een beetje haast hebt. :')
Mocht iemand mij toe willen voegen, dan kun je zoeken op A.nne-M.arie Ha.rtman, maar dan zonder puntjes. ;)

Haha leuk he! Kunnen we elkaar een beetje in de gaten houden :D
Toch wel lekker als je eenmaal onderweg bent he? Ah joh alles is meegenomen toch?

Ik heb last van buitenkant onderbeen. Hopelijk kan ik vanavond even bij een sportmasseur langs.
Toch het idee dat het niet vanzelf weg gaat.
Dinsdag wil ik met 6 km wedstrijdje mee doen...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:30

Goed bezig beide.

Ik was vanmorgen om kwart voor acht stront aan het scheppen in de wei en de stal gemest. Hooi nat gemaakt.
En met een van mijn pony's 7km ritje gemaakt.
Vanavond doet verzorgstertje mijn andere pony.

Net gewandeld met de hondjes en met het wegschoppen van een hond mijn zere been weer flink pijn gedaan
Ik liep aangelijnd met alle vier op het fietspad en er komen twee vrouwen aan welke hun drie grote honden grommend en blaffend op mij af laten rennen.
Waarvan die Amerikaanse bulldog de chihuahua van mijn zus echt wou bijten dus uit reflex geef ik een schop.ze bleven aanvallen. Baasjes deden niets.

Vanavond of morgen lopen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:08

Horsii, jij bent ook een beetje een brokkenpiloot he haha!

Fabienne, wat vervelend zeg! Helpt dat, sportmasseur? Klinkt heel ontspannend!

Nou mijn Evy app weigerde vanmorgen mee te werken. Precies toen ik eigenlijk haast had. 10 minuten staan klooien en toen maar zonder gelopen. Had ook niks anders geïnstalleerd zoals strava of runkeeper dus toen maar alleen op de fitbit gelopen. 4,5km in 30 min.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:22

Valt mee hoor. Eigenlijk nooit wat maar nu alles achter elkaar.
Heb straks een afspraak maar denk dat ik daarna even een rustig rondje ga.

4.5 km in een half uur is netjes hoor.
wel fijn gelopen?

Vanmorgen genoten van dit uitzicht
Afbeelding
en mijn ander pony stond te wachten tot haar moeder terug was.

Afbeelding

mijn hardloopomgeving is toch een stuk mooier als mijn paardenomgeving.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:31

Zucchero interessant stuk zeg. Ik heb de link even opgeslagen :)
Lekker dat je je PR hebt verbeterd!

Patatkraam ook lekker bezig!

Benangelique balen dat het niet lekker ging, maar zo net na je vakantie kan gebeuren toch.

Horsii auwww gaat lekker met je been! Aso van die hondeneigenaren.
Leuk uitzicht :)

Klarinda welkom! Ik loop zonder ondersteunende app maar volgens mij zijn hier veel fans van Evy.

Marall wel gezellig, wandelen met oppashonden :) Ik ben stiekem ook wel beetje een mooi weer loper, maar gisteren ondanks de regen toch gegaan en als je eenmaal bezig bent valt het eigenlijk best mee.

Zucchero haha gezellig op de strava app. Ik heb m ook geïnstalleerd maar eigenlijk niet in gebruik, zal er ook nog eens naar kijken.

Fabienne vervelend van je been, nog gelukt naar een masseur te gaan?

Nelleke lekker gelopen hoor!

Nog mensen die vannacht naar Maureen Koster of Dafne Schippers gaan kijken? Ik wil Maureen eigenlijk wel even zien lopen (komt hier uit de buurt) maar twijfel nog of ik de wekker ga zetten :P

Gisteravond na korte warming-up 3km gelopen in 14.34 minuten. Voelde toch het fietsen van de dag er voor weer wat in mijn benen, geloof dat ik het fietsen echt beter moet opbouwen. Sowieso maar even de komende week niet doen voor als ik donderdag misschien weer wedstrijdje ga lopen.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:25

Hoi allemaal,

Ik ben niet opgestaan voor Dafne Schippers. Ze is door naar de halve finale! En ook nog gewonnen!

@Daan: vervelend dat je last van fietsen hebt!

@horsii: way bales zeg van die honden. Dat die baasjes dan niets doen...

Ik ben nog naar sportmasseur geweest. Ontspannend? Nee dat niet, kuit en knieholte zaten erg vast. Schijnt uit heup te komen, dus ben flink aangepakt. Dit zal niet met 1 keer opgelost zijn.
Kijken of ik morgen een rustige training kan doen. Vandaag voel ik het telkens met de eerste passen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:05

Horsii, flinke blauwe plek :=

Klarinda, leuk dat je weer wilt beginnen!

Fabienne, leuk een wedstrijdje! Gaat het lukken denk je? Vervelend dat je kuit en knieholtes vast zitten zeg

Daan, goed dat je het even rustig aan doet dan!

Ik wou vanochtend gaan hardlopen ,maar ik ben donderdag een uur gaan trampoline springen na het hardlopen :') En ik heb me toch een spierpijn haha. Dus ik pak extra rust en ik ga maandag weer. Ga wel proberen wat te wandelen vanmiddag, gisteren ook een uur gewandeld, maar mén wat een spierpijn :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:24

Ik wilde wakker blijven voor Dafne maar ben op de bank in slaap gevallen haha.

Lijk me een heel raar gevoel Greetje, op het moment dat de pacemaker het overneemt. Kan me voorstellen dat het voor jou een soort van geruststellend gevoel is.

Mijn hartslag schiet ook heel snel omhoog. Even de trap op snellen en hij zit al op de 110 maar hij komt ook weer snel naar beneden. Mijn max weet ik nog niet. Dat ga ik van de week maar eens even testen op de fiets. Ik vermoed dat die wel wat hoger is dan ik denk.
Vandaag weer gelopen, een snelle duurloop van 40 min. Pfffff, het ging echt voor geen meter. Ik kon geen lekker ritme vinden, de muziek die ik had was piep, de wind was piep, m'n ademhaling was piep. Kortom een piep ronde voor mijn gevoel. Maar de broek is top! Die zit heerlijk

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:55

Ik heb vanmorgen eerst gewerkt tot 13.00 en net een rustig 6km rondje gelopen met mijn zus.
Vriend was mee met de fiets.
Na 3km met het pondje overgevaren om te lunchen , daarna weer terug en via de andere kant van de polder terug.
Hondjes zijn nu moe. Hoge luchtvochtigheid.

Ik ga straks even bij lezen.Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:56

Ik.heb.geen.zin.