Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:54

@gribaldi Ik heb wel eens lactose vrije yoghurt gehad en het smaakt naar mijn idee vrijwel hetzelfde als andere yoghurt.

Ik ben zelf serveerster en neem het wel altijd serieus. T zal een keer echt verkeerd gaan bij iemand met een heftige allergie, dan heb je toch een probleem!

@tango ik zie niet echt het probleem van een keer rookworst door de stamppot, ik heb wel het liefst een magere. Ik had het inderdaad ook met het koudere weer, nu weer wat minder :)

Mijn basisbehoefte zou ook 1400 moeten zijn maar ik kom op de meeste dagen toch echt op de 1600 kcal. En met sporten erbij het liefst zo'n 1800.

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:31

Ah als dat geen verschil is ben ik al snel tevreden hoor :)

Heb enkel schema nog niet binnen wat ik wel jammer vind. Wilde namelijk vanavond of morgen boodschappen doen. Hopelijk komt hij nog binnen vandaag...

En ja ik hoop inderdaad dat restaurants het serieus nemen :) Zeker voor mensen die anders meteen naar de SEH kunnen.

1600 is ook prima toch :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:40

Da's best een hele verandering gribaldi! Hopelijk heb je je schema snel binnen :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:44

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:49

Goedemiddag.

Ik zou ook graag mee willen kletsen.
Ik ben 23 jaar en 175.
Door waar ik mee af wilde vallen xls medical (goede verhalen gehoord) ben ik er juist 15 kilo van aangekomen.
Ben nou 2 weken echt actieve bezig met een sport en voedings schema. Ben al bijna 5 kilo kwijt en heb echt nooit honger.
Mijn doel is 25 kilo er af.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:17

Bedankt Tango! :)

Zat net op internet al te zoeken naar van alles. Had een gluten en lactose vrije site gevonden maar daar voegen ze toch dingen toe die ik ook niet mag :') (rode bieten recept, heerlijk! Maar mag geen rode biet, evenals geen bloemkool)

Ashleytjuhh, vervelend dat het dieet niet de juiste werking heeft gehad zeg! (ken het verder niet maar was dat shakes oid? )
En welkom :) De eerste zijn er af en dan gaat de rest ook joh, komt goed :j

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:31

Ben benieuwd of je het wat vind gribaldi.

Welkom Ashley! Ik ben nu bijna 30 kilo kwijt dus zet em op, je kan het!! Wat heb je veranderd qua eten/sporten? En wat is XLS medical?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:36

Eigenlijk is heel me eetpatroon om gegooid. Krijg elke 2 weken nieuwe schema's.
En sporten ben ik hele andere oefeningen gaan doen meer met losse gewichten heeft ze me aan de slag mee gestuurd.

Xls medical ja moeilijk uit te leggen. Slim als je even Google die kan het beter uitleggen haha maar je raad het iedereen af om te gaan gebruiken

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:14

Gribaldi, vervelend zeg!
Als je nog tips wil kan ik je wel helpen, ik eet al een jaar bijna altijd lacto en glutenvrij. Daarom zou ik ook zeker de etentjes niet afbellen, ik denk zeker dat het voor jou goed is om ook na die periode van 6 weken dit proberen te handhaven waar mogelijk met zulke klachten. Daarom lekker dingetjes uit proberen! Het valt echt mee :D

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:22

@ashley ik zou xls medical ook niet aanraden denk ik. Ik heb er in eerste instantie al weinig vertrouwen in. Ik voel niet veel voor afvallen met poedertjes en pilletjes. Sowieso als je stopt met dat spul is er nog niks veranderd aan je gedrag en dat is belangrijk om op gewicht te kunnen blijven, je eet en beweegpatroon vasthouden.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:51

Ashleytjuhh schreef:
Eigenlijk is heel me eetpatroon om gegooid. Krijg elke 2 weken nieuwe schema's.
En sporten ben ik hele andere oefeningen gaan doen meer met losse gewichten heeft ze me aan de slag mee gestuurd.

Xls medical ja moeilijk uit te leggen. Slim als je even Google die kan het beter uitleggen haha maar je raad het iedereen af om te gaan gebruiken

Hee sorry dat ik zo even kom binnen vallen, Ashley, Van wie krijg jij nieuwe eetschema's ?
Als jij losse gewichten gebruikt, hoeveel keer doe je dan een set? 3x15?

Is er misschien iemand die mij kan helpen met mijn kcal inname?
Ik heb bij 2 diëtistes gelopen die beide niet echt weten hoeveel kcal ik moet in nemen.
Ik heb 5 ochtenden van 8 tot 12 wat ik werk, paardenhouderij, veel lopen, staan en bukken en tillen
Dan in het weekend niet veel bijzonders.
En dan de 2 dagen dat ik sport. (thuis/sportschool)
Ik moest voor alle 3de situaties verschillende kcal inname aan houden.

Voor de werk ochtenden 2000
voor het weekend 1900
en de dagen dat ik werk en sport 2400.

Ik heb zelf op internet hier en daar uitgerekend maar elke site is verschillend.

Is er please, iemand die mij de juiste inname kan vertellen?

Sorry voor het binnen vallen

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:06

Ik zou beginnen met je BMR berekenen. Op de site van fitnesjunk bijvoorbeeld. Dan weet je ongeveer je behoefte. Je kan op die site ook je dagelijkse behoefte berekenen waarbij je rekening houdt met je activiteiten

Wil je afvallen dan ga je er ongeveer 200-500 kcal onder zitten. Om een kg af te vallen moet je 7000 kcal te weinig eten. Dus als je 500 kcal onder je behoefte eet val je ongeveer 2 kg per maand af

Natuurlijk klopt de berekening nooit precies. Ik hou elke week mn gewicht bij en dan kan je per maand terug rekenen wat je werkelijk verbrand. Als ik bijvoorbeeld 3 kg afval betekent dat dat ik 7000×3= 21000 onder mn behoefte heb gegeten die maand. Gedeeld door 30 dagen heb ik dus per dag 700 kcal onder behoefte gegeten.

Als ik die maand gemiddeld zo'n 1500 kcal per dag heb gegeten (bijhouden met Bijv. My fitnesspal) dan is mn verbruik rond de 2200 per dag

Dit moet je echt een periode van 4/6 weken bijhouden en pas daarna gaan rekenen. Met n kortere periode is t niet nauwkeurig

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:45

Irishcold
Ik krijg mijn schema's van tamara loods. Echt super helpt je met alle vragen ook en past ook echt op de dingen aan die je kan en met eten die je wel en niet lust.

Heb verschillende sets wel altijd 3 hij losse gewichten sommige van 12 sommige van 15

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:41

Irish, zou idd wat tango zegt ongeveer doen. Uiteindelijk zijn die formules ook maar een richtlijn. Begin ergens, kijk hoe dat gaat en ga san aanpassen.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:48

Ik denk dat ik mij hier ook maar eens kom melden. Voel me al er al een tijdje niet lekker over dat ik steeds meer aan kom. Gisteren keek ik in de spiegel en dacht ik 'nu is t klaar, er moet wat af!' Dus vanaf vandaag ga ik weer goed op mijn eten letten en weer extra sporten. Ik ga suikervrij eten (alleen de toegevoegde suikers dan), ook omdat die toegevoegde suiker gewoon mega ongezond is. Ik ben wel benieuwd hoe lang ik het volhoud om mijn vreetbuien in bedwang te houden, want die had ik erg veel.

Ik denk dat ik vooral lekker mee lees en ik denk dat ik door jullie gemotiveerde berichten ook lekker gemotiveerd blijf! Komen ook echt berichten langs waar ik wat aan heb! Maar zal ook hier en daar wel wat reageren en berichtjes plaatsen :D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:24

Leuk Lisa welkom! Wat mij helpt is alles zelf maken. Weet je precies wat er in zit. Ik maak en bak ook heel veel. Ik eet elke dag lekkers zoals brownie appelcake pannenkoekmes etc etc maar allemaal zelf gemaakt met gezonde(re) ingrediënten. Zo heb ik echt mn eetgewoonten veranderd en ben ik niet aan het diëten voor mijn gevoel

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:12

Bedankt voor de reacties.

Het uitrekenen vind ik juist moeilijk van wege mn dyscalculie. Vandaar mijn leeftijd gewicht nu en lengte heb getypt en de kcal inname wat mijn dietist meent. Misschien dat iemand dat kan na berekenen?

Ik heb tamara loods nu een berichtje gedaan en ze gaat schema's maken.

Secrible. Dat aanpassen doe ik nu ook nu mijn dietiste zegt dat ik volgens haar berekening moet afvallen. Wat dus niet gebeurt. Als ik verder om hulp vraag worden mijn mails niet beantwoord.
Ik kom er zelf even niet uit.

Dus als ik bij fitnesjunk invul moet ik daar dus 500 onderzitten? Dat is dan voor de dagen in rust,
Ik probeer het te begrijpen sorry

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:20

Zo, examen is achter de rug, ik heb er een goed gevoel over, dus nu kan ik weer aan het werk! Vandaag 6,5 km gelopen met Max, het voelde zwaar en traag maar mijn tempo was steeds onder de 6 minuten, heel vreemd! Foto'tje erna :D (Hij lijkt zo oud op foto's omdat je zijn grijze baardje goed ziet :') )
Afbeelding

Verder terug op mijn eten letten want buik en billen zijn weer wat bijgekomen de laatste weken...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:52

Irish als ik jou was zou ik nou niet meer bezig houden met na kijken en uitrekenen.
Dat gaat tamara nou allemaal voor je doen ;) die maakt de schema's zo voor je dat je geen honger hebt.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:01

@trijnie wat goed dat je examen goed is gegaan! Lekker om weer aan de gang te kunnen :)

@Irishcold Je moet niet onder je basisbehoefte (BMR) gaan zitten. Je basisbehoefte is wat je lichaam nodig heeft in rust. Als je dus iets actiefs doet heeft je lichaam meer kcal inname dan de basisbehoefte nodig. Ik denk dat de diëtist niet in de verkeerde richting zit, gezien de hoeveelheid dat je lijkt te bewegen. Waarom heb jij het idee dat zij niet weten hoeveel jij moet innemen? Afvallen gaat geleidelijk, niet van de ene op de andere dag.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:39

ILoveJip schreef:
@trijnie wat goed dat je examen goed is gegaan! Lekker om weer aan de gang te kunnen :)

@Irishcold Je moet niet onder je basisbehoefte (BMR) gaan zitten. Je basisbehoefte is wat je lichaam nodig heeft in rust. Als je dus iets actiefs doet heeft je lichaam meer kcal inname dan de basisbehoefte nodig. Ik denk dat de diëtist niet in de verkeerde richting zit, gezien de hoeveelheid dat je lijkt te bewegen. Waarom heb jij het idee dat zij niet weten hoeveel jij moet innemen? Afvallen gaat geleidelijk, niet van de ene op de andere dag.

Klopt maar ik ben al 2 jaar bezig en ik ben 3 kilo kwijt. Ik kom niet onder de 90.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:43

Als je je gewicht lengte en leeftijd naar mij pb't en wat je gemiddeld in een week beweegt wil ik best eens voor je invoeren hoor Irish

En je moet echt 4-6 weken nemen en niet een kortere termijn. Voer je alles wat je eet en drinkt in met een app?

Ik vind t juist goed dat je zelf wil berekenen. Ik ben ook heel veel zelf online gaan zoeken en lezen. Niet zomaar iets aannemen van een ander maar zelf info zoeken en gaan testen of t bij jou werkt.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:13

@tango ben het met je eens dat kritisch zijn goed is, ik vroeg het me gewoon af.

@Irishcold Lastig dat je al 2 jaar bezig bent en ongeveer op hetzelfde gewicht blijft hangen. Goed dat je contact hebt opgenomen met tamara loods. Misschien kun je overwegen om naast een diëtist ook een beweegcoach in te schakelen? Zodat deze advies kan geven omtrent het sporten wat je momenteel doet :)
Misschien vind je het interessant om je in te lezen in trainingsprincipes, dat zou je kunnen helpen bij het sporten.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:17

ILJ bedoelde meer de post van Ashleytjuh met mijn opmerking. Maar het is altijd goed om zelf te gaan ontdekken wat voor jouw lichaam werkt. En wat mentaal vol te houden is. Ik kan ook een eetschema maken voor wie dan ook waarmee diegene gaat afvallen das niet zo moeilijk. Maar ga je dat de rest van je leven volhouden?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:29

Bedankt voor de hulp hier. Ik ben benieuwd waneer ik wat van tamara loods hoor en wat zij zegt.

Het valt niet mee als je zo graag wat kwijt wil en je lichaam werkt niet mee.
Ik weet niet of je dat je rest van je leven vol gaat houden maar op gegeven moment moet je ook de juiste inname vinden waardoor je gewicht gelijk blijft en niet meer hoeft afte vallen.

ILovejip , ik denk dat ik idd ook ff langs de sporschool ga voor advies