Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:07

bono_ schreef:
vibabu, niet om vervelend of aanvallend te gaan doen maar ik heb even een aantal berichten van je terug gelezen;

Gister hutspot gegeten bij m'n zus met een zelfgemaakt toetje van cake en custard en rode vruchten. niet heel goed, wel heel lekker.

Gister iets te buiten gegaan met roomzuurkool, stoofvlees en patat. Met als vooraf stukjes stokbrood met brie :9 en nog een paar handjes chips. Best veel kcal gegeten maar stond gelukkig ook 2 stallen mesten en 2 paarden rijden tegenover.

O: Italiaanse bol ene helft met dikke laag honing en de andere met dikke inlaag nutella. Daarna nog een bakje met vezelrijke kwarktaart :9

Natuurlijk moet je af en toe ook gewoon eens heerlijk kunnen eten dat is echt niet erg, maar bij jou is nu wel het resultaat dat je nu al een tijdje schommelt en de cijfertjes op de weegschaal niet echt naar beneden willen. Misschien dat je onbewust dan toch meer eet dan dat de bedoeling is? Of dat je wel op je kcal doel uitkomt maar toch teveel 'ongezond' gegeten hebt? Ik heb er zelf ook niet veel verstand van maar probeer met je mee te denken zodat je toch weer positief verder kunt komen :)
Eerlijk gezegd denk ik ook dat 2 paarden rijden en 2 stallen mesten niet op kunenn tegen chips, stokbrood met brie en roomzuurkool maar nu weet ik natuurlijk ook niet in welke porties je dat naar binnen werkt. Misschien wel iets om over na te denken?

Duidelijke post bono :j

Het zijn net de "kleine" dingen die het hem doen.
En paardrijden en stallen uitmesten is leuk maar niet effectief genoeg...

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:15

Adin, jouw dieet lijkt me echt heel erg zwaar := ik eet nu 3 hoofdmaaltijden en meestal 3 tussendoortjes, en da heb ik nog vaak trek tegen de tijd dat mn volgende maaltijd aan de beurt is :')

Wat het gezegde 'ieder pondje gaat door het mondje' betreft, ik had de neiging om tussendoor allerlei eenhapsdingen te eten. Stukje proeven in de supermarkt, plakje cheddarkaas, bolletje mozarella, een paadeitje, plakje worst.... dat bevat per stuk niet schrikbarend veel kcal, maar als je 5x op een dag 50 kcal neemt, schiet je totaal toch weer omhoog met 250 kcal

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:16

Het is je eigen tekst hoor die ik quoot en waarin je zegt in 3 wkn 1.5kg te zijn afgevallen... Verzin ik niet zelf :+

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:22

Dames ik denk dat het nu wel duidelijk is naar vibabu.

De vraag is alleen of ze er wat mee gaat doen of niet. En dat moet ze zelf weten.

Ik ben van 85 kilo naar 77,1 gegaan. helaas zaterdag avond gezondigd door een grote pizza quatro formaggi te eten. Ik ben nu weer de hele week bezig om naar die 77,1 te gaan. Zit nu weer op 77,3.

Dit heeft mijn ogen geopend, dat ik echt mijn levenstijl moet omgooien inplaats van dieten en je zelf iets ontzeggen.

Ik wil zo graag weer mijn figuur terug (rond de 60 Kilo ben 1.65 groot). Het is moeilijk, en soms zit het tegen, maar waar een wil is is een weg.

Vibabu, ik hoop dat je gauw je motivatie weer terug vindt, zodat je bijv v.d. zomer vol zelfvertrouwen in je bikini durft te lopen. En vooral dat je Trots op je zelf kunt zijn.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:24

Hier zijn de eerste "oh jeej wat ben je afgevallen" opmerkingen begonnen. Het enige wat ik dan denk is: zie je wel dat ik een walrus was en er wat aan moest doen...... Kan er het positieve nog niet van inzien tot ik onder de 80kilo grens zit vrees ik.

Was net ff het dorp in voor kleren voor de kleine. Dacht ook even voor mezelf te kijken maar heb niet echt een idee van mn maat op het moment en passen met een uk erbij is lastig. Zaterdag maar even alleen naar de stad ofzo!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:27

Maar waarom zie je dat dan niet als compliment? :) is toch juist leuk dat mensen zien dat je ben afgevallen. Dan is je werk niet voor niks.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:28

Even een heel ander soort vraagje, wij hebben op het werk een heel groot apparaat staan met koffie, thee en chocomelk. Ik lust geen koffie of thee, dus als ik heel erg koud heb, drink ik eens een chocomelk. Iemand een idee hoeveel cal. dat zouden zijn? Zijn wel kleine bekertjes.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:32

Antonius 86kcal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:33

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:41

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:49

Hier is het Pelikan rouge, maar nu heb ik toch een idee, bedankt!
In het vervolg maar kou lijden dan :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 14:50

Treatday vind ik veel mooier woord :D . Klinkt positief en niet als iets verkeerds.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:57

Ik heb tussen de middag ook stiekem gedaan := tosti (wel 30+ kaas en kipfilet) met ketchup en mayonaise :oo maaar vanochtend naar paardje gefietst is zo'n kleine 10 min, net een rondje met de hond :) zo mn kamer maar eens grondig schoonmaken en dan spring ik op de crosstrainer :D :D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:02

Ik krijg er bijna energie van als ik mijn doel van 1600 kcal kan halen met lekker eten! Gisteren wat over, dus een handje pistache nootjes gehad! mjammie....

Daarnaast het hardlopen weer aan het op pakken. Na een tijdje evy weer uit de kast gehaald, dacht dat ik bij les 6 begin ik dat zat vol moest houden. Viel nog wel tegen, helemaal kapot naar 25 minuten. Het was al donker, dus de weg op was geen optie. De hond ging eerst netjes mee met mijn rondjes over het erf, na 3 rondjes ging hij lekker droog in de deuropening toe kijken! Maar wel 270 kcal verbrand weer.... *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:19

Hoe vaak staan jullie eigenlijk op de weegschaal? Ik lees hier heel vaak hele precieze getallen en ik kom ook regelmatig mensen tegen die zeggen dat ze op bepaalde dagen veel zwaarder zijn dan op andere.. is dat niet enorm demotiverend?

Ik heb niet eens een weegschaal in Utrecht dus ik let erop en als ik een weekendje bij m'n ouders ben (eens in de twee drie maanden denk ik zo) dan stap ik er eens op om te kijken hoe het ervoor staat. Als ik het meer aan het bijhouden ben word ik enorm gedemotiveerd.. Lijkt mij echt niks om elke keer te kunnen zien dat je een pizza hebt gegeten de dag ervoor. Ik merk het wel aan mijn kleding en aan mijn lijf als ik afval, zo begint mijn buik nu veel platter te worden en dat merk ik dan aan het feit dat mijn heupbotten weer wat beter te voelen zijn, net als mijn sleutelbenen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:28

Ik ben de afgelopen 2 weken ook niet afgevallen, maar wel aangekomen. Oeps! maarja, dat krijg je ook als je 3 dagen alleen maar friet eet :Y) Allemaal de schuld van carnaval.

Ik sta 1-2x per 2 weken op de weegschaal. We hebben er een die werkt alleen maar met halve kilo's, dus niet heel praktisch. Ik merk het ook aan mijn heupbotten en sleutelbenen. Ik heb ook het gevoel dat ik minder vetjes heb op mijn rug.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:29

Kelly1992 schreef:

De vraag is alleen of ze er wat mee gaat doen of niet. En dat moet ze zelf weten.

Ik ben van 85 kilo naar 77,1 gegaan. helaas zaterdag avond gezondigd door een grote pizza quatro formaggi te eten. Ik ben nu weer de hele week bezig om naar die 77,1 te gaan. Zit nu weer op 77,3.
Dit heeft mijn ogen geopend, dat ik echt mijn levenstijl moet omgooien inplaats van dieten en je zelf iets ontzeggen.

Ik wil zo graag weer mijn figuur terug (rond de 60 Kilo ben 1.65 groot). Het is moeilijk, en soms zit het tegen, maar waar een wil is is een weg.

Vibabu, ik hoop dat je gauw je motivatie weer terug vindt, zodat je bijv v.d. zomer vol zelfvertrouwen in je bikini durft te lopen. En vooral dat je Trots op je zelf kunt zijn.

Ik snap wat je zegt alleen vind het lastig en frusterend te lezen dat dat zou betekenen dat je nooit meer pizza friet of mac mag eten.. dat is toch niet zo? Meer naar mezelf toe zeg maar. Nu doe ik goed me best en houd het goed vol maar wil wel eens in de drie weken iets lekkers kunnen eten als friet, of doner of uit eten.. is het echt zo dat je dan gelijk weer aan komt ? van 1x iets slechts? -O-

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:31

Neen dan kom je niet gelijk aan, je valt jammer genoeg ook niet meteen een halve kilo af per dag dat je géén pizza eet dus dat staat zo'n beetje in verhouding met elkaar ;)

Als je op je ideaal gewicht zit, kan je best pizza eten, je kan het zelfs eten als je wil afvallen, alleen moet je bij een kcal-bom zoals een 4kazen wel aanvaarden dat je die week toch minder zal afgevallen zijn :)

Een wereld waarin je dagelijks of meerdere keren per week pizza kan eten, en daarnaast nog een ijsje en chocolade, en toch gelijk blijft, die bestaat jammer genoeg niet :) Mensen die met heimwee terug denken aan de periode dat ze dat wel allemaal konden doen, moeten beseffen dat het wel net dat is dat ons die kilo's meer gegeven heeft ;)

Tenminste, dat probeer ik, heb al een hele dag zin in B&J :') Zal me nog zo goed smaken als ik er eens in huis haal ;)
Ik merk van mezelf dat ik minder grote porties neem van zoiets ongezonds dan vroeger, dat leer je ook wel als je ff bezig bent vind ik!
Laatst bijgewerkt door Stral op 11-02-16 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:32

Mag ik me hier misschien melden?

M'n zusje hangt vier á vijf keer per week in de sportschool en heeft voor en na foto's, jemig... ik ben jaloers... Ik was altijd degene die het makkelijkste afviel...
Helaas na 10 kilo kwijt te zijn geweest, heb ik dat er langzaam weer aan gesnoept vorig jaar en nu moet het er toch maar weer af. Maar het valt niet mee...

Laagste gewicht is nu 92,3 terwijl ik ruim een week heel erg weinig heb gegeten door een amandeloperatie. Dat was een kilo minder, dus dat viel enorm tegen...
Deze week ben ik weer gaan paardrijden en weer normaal gaan eten, voor zover mogelijk (nog niet helemaal super dus) en hoop ik volgende week weer naar de sportschool te gaan.

Ik wil even dat de pijn helemaal weg is en de korst van de wond af is, gezien de griepepidemie. Als ik nu ziek wordt, kon dat wel eens erg vervelend worden. Ook al heb ik de griepprik gehad.

In totaal ben ik nu dus 2 kilo kwijt. Omtrek bovenbenen lijkt wat minder te worden, maar mijn broek vertelt me toch iets anders :( En daar baal ik van.

Hoop dat ik hier wat steun uit kan halen.

Overigens ben ik 1.86m dus een 75 kilo zou naar mijn idee optimaal zijn. Maar echt een doel heb ik niet, heb ook wel de tijd.

Vanaf (hopelijk) volgende week dus weer 3 keer per week naar de sportschool, sowieso 2 keer per week paardrijden. Ik eet wel eens een dropje of chocolaatje en in het weekend wat chips e.d. Maar probeer het netjes te houden. Anderhalf jaar geleden heb ik heel fanatiek calorieën geteld (en at ik elke dag chocola, wat prima kon). Intussen ken ik van de meeste maaltijd wel globaal de energiewaarde. Zo niet kijk ik er eventjes naar. Maar echt tellen doe ik niet meer. Ik ben wel voordat ik iets tussendoor neem aan het bedenken of dit echt nodig is en wat ik de rest van de dag al heb gegeten.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:33

Ja oke :)
Daar kan ik mee leven haha :P

Nog een vraag .. wil graag bami maken & pasta met zalm en spinazie (aparte dagen ofcourse haha)
Hebben jullie hier misschien een lekker en gezond recept voor?
Ben nu beetje internet aan het afstruinen ...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:36

Voor bami niet, maar wat pasta met zalm betreft: volkorenpasta nemen en ik maakte pasta met zalm vroeger altijd met boursin cuisine, daar bestaat ook een light variant van, dat is mss iets? of gewoon zonder saus maar dan gaat het waarschijnlijk meer aan de tanden plakken :P

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:36

_Caitlinnn schreef:
Kelly1992 schreef:

Ik snap wat je zegt alleen vind het lastig en frusterend te lezen dat dat zou betekenen dat je nooit meer pizza friet of mac mag eten.. dat is toch niet zo? Meer naar mezelf toe zeg maar. Nu doe ik goed me best en houd het goed vol maar wil wel eens in de drie weken iets lekkers kunnen eten als friet, of doner of uit eten.. is het echt zo dat je dan gelijk weer aan komt ? van 1x iets slechts? -O-

Dat ben ik met je eens, maar ik weeg nu 77,3 terwijl ik 1.65 ben. Dit is ongezond!! Ik wil gezond wordenm tuurlijk pizza mag best een keer, maar ik kan niet een stukje nemen, nee ik wil de hele pizza, en ik moet dus gaan leren dat een stukje ook genoeg is! :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:40

ahaha als ik pizza eet wil ik ook de hele hoor :P

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:42

Kelly: als je dat zo merkt van jezelf blijf je er inderdaad beter een hele tijd gewoon volledig van weg denk ik ;) Dat maakt dat je zo'n dingen meer gaat appreciëren!

En wat mij betreft: sommige zaken zijn al snel moeilijker om helemaal gezond door te komen (een etentje met vrienden, bij ouders, onvoorziene omstandigheden,...), dat zijn die situaties waar al eens friet, pizza, of iets met hogere kcal op tafel komt en waar je op zo'n moment dan ook van moet kunnen genieten in de wetenschap dat je net echt x aantal dagen flink je best gedaan hebt. Denk ik... Anders wordt diëten zo onoverkomelijk onmogelijk, denk ik!

Adin: hoe lang ben je bezig en wat is je resultaat al? Ik ken je dieet niet, lijkt me zwaar! Moet je veel afvallen dat je hiervoor kiest? :) Sport je hierbij?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:34

het is inderdaad 600 calorieen. Dit is mijn 3e week pas. De eerste week heb ik 800 calorieen gedaan en nu steeds 600. Eerste week was ik 4,8 kilo kwijt en de tweede week slechts 1. dat was al demotiverend. Ik verwachte natuurlijk geen 4 kilo maar had wel gehoopt op 2. Nu last van menstruatie dus zal ook wel weer weinig afgevallen zijn.
Ik vind het ook heel zwaar en heb de hele dag trek :) ik sport er nog niet naast omdat ik met 600 calorieen weinig energie over houdt om actief te zijn. Ik kan mezelf niet eens warm houden.
Ik heb dus ook wel enige twijfel of dit voor mij haalbaar gaat zijn.
Het mag max 6 mnd. Ik ken alleen veel mensen die met succes veel afgevallen zijn in die 6 maanden ( 30 kilo) en dat is natuurlijk zo'n resultaat dat ik ook graag wil.
Twijfel beetje of ik overstap op koolhydraat arm en dus wel wat meer mag eten.

Volgende week heb ik een balansweek en mag ik naast de 3 maaltijdvervangende produkten savonds een lichte koolhydraatarme maaltijd.